Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa

Vierailija
21.07.2022 |

Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!

Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...

Kommentit (532)

481/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa koulutus. Sen jälkeen hankkikaa kunnon työpaikka, niin ei tarvitse pelätä että kukaan pakottaa puhelinmyyjäksi. Pakkohan näiden on olla jotain teinejä jotka täällä kohkaavat siitä että joku pakottaisi puhelinmyyjäksi. Nyt vähän järkeä näihin juttuihin.

Vierailija
482/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Hankkikaa koulutus. Sen jälkeen hankkikaa kunnon työpaikka, niin ei tarvitse pelätä että kukaan pakottaa puhelinmyyjäksi. Pakkohan näiden on olla jotain teinejä jotka täällä kohkaavat siitä että joku pakottaisi puhelinmyyjäksi. Nyt vähän järkeä näihin juttuihin.

Haista huilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Mä kohkaan näistä puhelinmyyjistä ja olen yli 40v. Mulla on useita koulutuksia ja silti olen pitkäaikaistyötön.

Taidat sinä olla teini kun et ymmärrä että vaikka olisi kuinka koulutuksia ja työpaikka niin voi joutua työttömäksi.

Vierailija
484/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN! Niin olen minäkin ollut töissä 18-vuotiaasta asti. Koskaan ei ole tarvinut tukia nostaa. N33

Mihin töihin mennään noin vain?

Ei mihinkään ja siinä se pointti onkin! Sun täytyy itse miettiä, mitä haluaisit tehdä. Sitten opettelet tekemään sen ja/tai hankit pätevyyden sen tekemiseen. Sitten haet työtä kunnes saat sitä.

Luuletko, että muille ihmisille vaan annettiin lahja ja sitä hyödyntämällä kaikki kävi kuin pannukakun teko ja lopulta suu oli makeassa ikivirneessä?

Suuri osa ihmisistä ensinnäkin tyytyi työhönsä. Ahkeruus, äly tai mieli ei riittänyt unelmaan, joten valittiin jotain muuta. Ei työllistytty koulutuksen mukaan, joten opeteltiin muuta tai tyydyttiin. Koko ammatti katosi - sama juttu eli varasuunnitelma.

Kun joku sanoo mene töihin niin hän tarkoittaa "tee jotain, jotta osaisit jotain, jolla voisit itsesi elättää".

Itseäni tuo "ei töihin vaan mennä möh" -ruikkuvastaus ketuttaa jo niin, että kehotan ihmisiä voimistelemaan, kunnes jaksavat kerätä kesät marjoja.

Jos olet niin sairas, että et pysty liikkumaan niin puhu sitten puhelimessa. Myy. Sitä työtä on aina. "No ei se kannata" Tässä vaiheessa en jaksa jatkaa, koska kaikki tietävät, ettei se kannata yhtä hyvin kuin etuudet ja se on se oikea syy. Jos olisi oikeasti pakko, niin sen puhumisenkin voisi opetella kannattavaksi.

Ihan uteliaisuudesta, kuinka monelta puhelimyyjältä olet ostanut viimeisen vuoden aikana heidän myymään asioita? Ja mielellään jaa yhteystietosi tänne niin pistetään ne eteenpäin kaikille puhelimyyjille kun sinä kerran lupaat ostaa, kiitos! Omasta mielestäni nimittäin puhelinmyynti täytyisi kriminalisoida, hirveää ihmisten kiusaamista, samoin kuin feissaritoiminta. Olen lopettanut jopa puhelimeen vastaamisen jos en numeroa tunnista kuten niin moni muukin. Näin meni ohi mm lapsen nieluviljelyn tulokset ja antibioottikuuri myöhästyi. Oikeastaan teistä jotka puhelinmyyntiä ehdotatte voisi tehdä ihan oman soittolistan ja jakaa se Suomen kaikille puhelinmyyjille jolloin me muut jotka eivät näitä myyntipuheluita missään nimessä haluaisi (ja haluaisimme että koko puhelinmyynti kiellettäisiin) saisimme olla rauhassa.

Kun puhelinmyyjä soittaa niin sanon, että soita huomenna ja laitan numeron esto listalle.

Nyt on vähän huono hetki, teen ruokaa, soitatko huomenna uudestaan.

Ja sitten numero esto listalle 😂

Tuo on kyllä oikeasti kiusantekoa. Eikö vain voi kohteliaasti sanoa, ettei kiinnosta? Se puhelinmyyjä oikeasti tekee vain työtään.

Kyllä se kiusantekijä on se puhelinmyyjä. Jankataan ja pakotetaan ostamaan eikä millään mene perille etten osta. Pakko lyödä luuri korvaan kun eivät ymmärrä mitä ei sana tarkoittaa.

Soittavat saatana aamusta iltaan ja häiritsevät kotirauhaa.

Mulla toimii lähes poikkeuksetta tämä: "Anteeksi, että keskeytän sut heti, mutta en aio ostaa mitään." Sanon sen ystävällisesti, mutta jämäkästi. Useimmille (yhdeksälle kymmenestä) se riittää. Joku sitkeämpi saattaa jatkaa ja silloin sanon: "Ihan oikeasti, en aio ostaa mitään, sun on ihan turha jatkaa." Kukaan ei ole jatkanut tämän jälkeen, kiittävät ja toivottavat hyvää päivänjatkoa. Vastaan siihen, että "Kiitos, samoin".

Ei ole vaikeaa. Ja aikaa elämästä mennyt vajaa minuutti. :)

Ja aika harvoin mulle itse asiassa soitetaan, ehkä kerran pari kuussa joku myyjä soittaa.

Kyllä se on niin että 1 kymmenestä uskoo ja suurin osa vaan jankkaa ja jankkaa.

No mun kokemus on toinen. Ehkä et ole tarpeeksi jämäkkä?

Ja voihan sen puhelimen vaikka sulkea sitten, mutta ei tarvitse lyödä luuria vihaisesti korvaan, vaan voi sanoa, että "mä suljen nyt puhelimen, kiitos soitosta, hei".

Jos sanon ei niin pitäisi tajuta että mitä ei tarkoittaa ilman mitään valtakunnan jämäkkyyttä.

Puhelinmyyjiä ohjeistetaan olla antamatta helposti periksi. Tietenkin.

Minä olen kysynyt näiltä jankkaajilta että etkö oikeasti tajua etten osta mitään. Silti he vaan jatkavat jankkaamista. Näille on pakko lyödä luuri korvaan.

Ettekö käsitä, että puhelinmyyjän on pakko olla sinnikäs.

Pomo kuuntelee puheluita ja seuraa. Jos joka puhelu päättyy lyhyeen niin myyjälle tulee puhuttelu.

Vaikka asiakas sanoo jämäkästi ei ja laittaa luurin kiinni niin pomo vain vaatii, että pitäisi jatkaa, pitäisi vaan tarjota, pitäisi...

Myyjä saa potkut kjos antaa liian helposti periksi.

Usein on valmiit myyntipuheet, mitkä pitää lukea läpi.

Luuletteko, että myyjät näissä toimistoissa saavat toimia kuten itse haluaisivat. Eivät tietenkään.

Puhelinmyyjä, tuo nykyajan kaleeriorja. Mitä heikommin soudat, sen enemmän ruoskan iskuja tulee.

Vierailija
485/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko selvittää ero asiakashankkijan/buukkarin ja puhelinmyyjän välillä. Asiakashankkija buukkaa ajan esim. lämmitysremonttiin, eli jos asiakkaalla on esim. öljylämmitys, niin asiakashankkija selvittää tuon ja buukkaa edustalle ajan , ja sitten vasta myyjä menee esittelemään ja myymään esim. ilmavesilämpöpumpun. Ja nämä asiakashankkijat tienaavat sen 3500€ / kk. Eli buukkari ei siis vielä edes myy mitään

Sitten on puhelinmyyjät/ lehtimyyjät, jotka yrittävät myydä aikakausilehtiä, usein vanhuksille, ja tienaavat 1000 € / kk.

Tuossa on eroa.

Vierailija
486/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää luurin korvaan lyömiset on työpaikkakiusaamista. Se puhelinmyyjä voi oikeasti olla ihan pakosti siellä töissä. Kaikilla ei ole varaa ottaa karenssia.

Kuulostat trollilta. Kukaan asiallinen ihminen ei väittäisi tuota työpaikkakiusaamiseksi. Ostatko itse koko ajan puhelinmyyjiltä? Miten rahasi oikein riittävätkään?

Kyllä minä tiedostan, että puhelinmyyjät ovat useinkin pakkoraossa siinä hommassa, mutta ei se tarkoita, että minun on ostettava tuotteita, joita en halua ja joihin minulla ei ehkä ole rahaa. 

En ole trolli. Ehkä oli väärin puhua työpaikkakiusaamisesta, koska se viittaa kai yleensä kollegoiden/työkaverien ja esimiesten harjoittamaan kiusaamiseen, ei asiakkaiden. Mutta kiusaamista se on joka tapauksessa, jos esim. pyytää soittamaan seuravaana päivänä ja pistää sen jälkeen estoon (kuten tuolla edellä joku sanoi tekevänsä). Se ei ole missään nimessä asiallista käytöstä - kuten ei myöskään luuriin korvaan lyöminen.

Ja tarkoitin tuolla viestilläni tätä yleistä vihaa puhelinmyyjiä kohtaan, se siis ainakin lähentelee kiusaamista. Olisi pitänyt olla ilmaisussa tarkempi.

Ja se taas, ostaako jotain vai ei, on ihan asia erikseen. Ei liity tähän mitenkään. Eihän kenenkään tarvitse kohteliaisuussyistä ostaa mitään.

Vierailija
487/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreän siirtymän päässä on nälänhätä.

Linkolalainen tapa vähentää väestöä. Maailma pelastuu!

Vierailija
488/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Mä kohkaan näistä puhelinmyyjistä ja olen yli 40v. Mulla on useita koulutuksia ja silti olen pitkäaikaistyötön.

Taidat sinä olla teini kun et ymmärrä että vaikka olisi kuinka koulutuksia ja työpaikka niin voi joutua työttömäksi.

Mä luulen, että teinitkin ymmärtää paremmin. Tää OlliPolli on trolli, todella ilkeä sellainen.

Vierailija
489/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä monella työssäkäyvällä (joihin itsekin kuulun) näyttää olevan todella paha olla kun tt-tuella olevia ja työttömiä solvataan näin törkeästi tässä ketjussa. Hyvin harva haluaa olla työtön, työ- ja koulutuspaikkoja ei vain yksinkertaisesti ole jokaiselle. Maassamme on myös paljon ihmisiä, joiden pitäisi olla eläkkeellä työttömyyskortiston sijaan, mutta heitä ei eläkkeelle päästetä lääkärien toimesta koska se maksaa. Hävetkää te kaikki solvaajat, karma tulee kostamaan teille vielä. Miten sitten suu pannaan?

Vierailija
490/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, alan maanantaina puhelinmyyjäksi. Sitten soitan teidän muistisairaille vanhemmillenne /isovanhemmillenne ja huijaan heidät ostamaan jotakin täysin turhaa kun eivät edes ymmärrä mitä ostavat. Nice! Turha sitten vinkua että tämä on jotenkin väärin kun minähän vain teen työtäni. Työni tekeminen on täysin laillista ja minun on nyt vaan myytävä vaikkakin sitten kepulikonstein koska muuten en tienaa kuin pikkuhiluja.

Vierailija
491/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä monella työssäkäyvällä (joihin itsekin kuulun) näyttää olevan todella paha olla kun tt-tuella olevia ja työttömiä solvataan näin törkeästi tässä ketjussa. Hyvin harva haluaa olla työtön, työ- ja koulutuspaikkoja ei vain yksinkertaisesti ole jokaiselle. Maassamme on myös paljon ihmisiä, joiden pitäisi olla eläkkeellä työttömyyskortiston sijaan, mutta heitä ei eläkkeelle päästetä lääkärien toimesta koska se maksaa. Hävetkää te kaikki solvaajat, karma tulee kostamaan teille vielä. Miten sitten suu pannaan?

No jos on 3 tutkintoa ja mistään ei saa kymmeneen vuoteen töitä, niin paljon on tehty päin persettä ja kauan. Naurattaa vaan tollaset aikuiset ihmiset jotka eivät pärjäisi sekuntiakaan ilman että yhteiskunta elättää. Säälittävää.

Luuletko todella että työnantaja palkkaa lähes työkyvyttömän kun on terveitäkin?

492/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on 3 tutkintoa ja mistään ei saa kymmeneen vuoteen töitä, niin paljon on tehty päin persettä ja kauan. Naurattaa vaan tollaset aikuiset ihmiset jotka eivät pärjäisi sekuntiakaan ilman että yhteiskunta elättää. Säälittävää.

Luuletko todella että työnantaja palkkaa lähes työkyvyttömän kun on terveitäkin?

Sitten pitää mennä sairaseläkkeelle jos ei pysty töitä tekemään.

Ei se ole työnantajien asia hoitaa sun asiat kuntoon.

Vierailija
493/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää mennä sairaseläkkeelle jos ei pysty töitä tekemään.

Ei se ole työnantajien asia hoitaa sun asiat kuntoon.

Tää oli päivän paras 🤣🤣. Ettäkö ihan sairaseläkkeelle vaan mennään 🤣. Voisitko kertoa tarkoin miten tämä meneminen noin niin kuin käytännössä tapahtuu?

Vierailija
494/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun te työssä käyvät tulette yövuorosta kerrostalossa niin imuroin, vasaroin, kuuntelen musiikkia ja pesen pyykkiä. Hiljaisuus loppuu aamulla klo 7.00

Hyvää työelämää

Vierailija
495/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun te työssä käyvät tulette yövuorosta kerrostalossa niin imuroin, vasaroin, kuuntelen musiikkia ja pesen pyykkiä. Hiljaisuus loppuu aamulla klo 7.00

Hyvää työelämää

Saadaan nauraa, kun hoitajat ei saa nukuttua sekunttiakaan yövuorojen jälkeen.

Vierailija
496/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää työelämää

Saadaan nauraa, kun hoitajat ei saa nukuttua sekunttiakaan yövuorojen jälkeen.

Kannatti haukkua työttömiä.

Mutta ainahan hoitajat voi ostaa Helsingin ydinkeskustasta omakotitalon, samoin muualla 😂

Vierailija
497/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon rauhallisesti, että kiitos, mutta en osta mitään ja laitan puhelimen kiinni ei tarvitse kuunnella mitään jankkausta.

Olen ihan opetellut lopettamaan puhelun, ennen olin niin kiltti, että saatoin jäädä kuuntelemaan. Sitten sanoin melko pian, että ei tuhlata molempien aikaa, en osta mitään, näkemiin. Ja luuri kiinni.

Ne soittaa uudestaan joten laitan puhelut estoon.

Mä kun olen jonkun tuputtajan soiton jälkeen pistänyt häirikkönumeron estoon, niin eikö se perkele ole kohta soittanut jostain toisesta numerosta. Sitten se estoon ja kohta tulee taas soitto jostain muusta numerosta. Ja taas estoon, niin kohta taas soittelee. Kyllähän se jotain vainoamista on.

Vierailija
498/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon rauhallisesti, että kiitos, mutta en osta mitään ja laitan puhelimen kiinni ei tarvitse kuunnella mitään jankkausta.

Olen ihan opetellut lopettamaan puhelun, ennen olin niin kiltti, että saatoin jäädä kuuntelemaan. Sitten sanoin melko pian, että ei tuhlata molempien aikaa, en osta mitään, näkemiin. Ja luuri kiinni.

Mä kun olen jonkun tuputtajan soiton jälkeen pistänyt häirikkönumeron estoon, niin eikö se perkele ole kohta soittanut jostain toisesta numerosta. Sitten se estoon ja kohta tulee taas soitto jostain muusta numerosta. Ja taas estoon, niin kohta taas soittelee. Kyllähän se jotain vainoamista on.

Ei se ole se sama tyyppi joka soittaa. Samassa firmassa on useita työntekijöitä, joilla on kullakin oma numeronsa. Eli todennäköisesti sulle soittaa useampi henkilö samasta paikasta. Eivät välttämättä tiedä toistensa soitoista.

Toisaalta voi tietty olla niinkin, että soittolistat laitetaan kiertoon. Eli jos A on estetty, lista laitetaan B:lle jne.

Vierailija
499/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole se sama tyyppi joka soittaa. Samassa firmassa on useita työntekijöitä, joilla on kullakin oma numeronsa. Eli todennäköisesti sulle soittaa useampi henkilö samasta paikasta. Eivät välttämättä tiedä toistensa soitoista.

Toisaalta voi tietty olla niinkin, että soittolistat laitetaan kiertoon. Eli jos A on estetty, lista laitetaan B:lle jne.

Jos asiakas lyö luurit niin hänet laitetaan "soitettava uudestaan" lopputulokseen. Jos asiakas sanoo "minulla on kiire, en kerkeä puhua" on lopputulos sama. Jos asiakas sanoo "ei kiinnosta, en tilaa mitään", silloin soiton päättymisyyksi laitetaan "ei tilaa" ja asiakkaalle ei soiteta samasta asiasta uudelleen. Toki numero voi olla saman firman toisen tuotteen listoilla ja silloin se tuntuu varmasti siltä että soittelevat kokoajan samalla asialla.

Vierailija
500/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on puhunut 10v työttömyydestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän