Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa

Vierailija
21.07.2022 |

Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!

Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...

Kommentit (532)

Vierailija
461/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtään ne puhelinmyyjätkin tekevät ja parhaat tienaavat reilusti yli 3000€ kuussa...mutta kun ollaan niin vt un ronkelii... nii silloin saatte ollakin työttöminä luuserit

Voisin lähettää jokaisen puhelinmyyjän kuuhun. 

Omat vanhempani sekä miehen vanhemmat ovat iäkkäitä ja lankeavat kaikenlaisten puhelinlirkuttelijoiden ansaan. Jatkuvasti tilaavat kaikenlaista eivätkä ymmärrä mitä ovat tilanneet, mitä tekevät niillä tilatuilla tai mikä lasku tuli mistäkin ja sitten pitää selvittää voiko jotain palauttaa/perua. 

Tämä on sairasta ja laitonta hyväksikäyttöä!!!!

Vierailija
462/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon rauhallisesti, että kiitos, mutta en osta mitään ja laitan puhelimen kiinni ei tarvitse kuunnella mitään jankkausta.

Olen ihan opetellut lopettamaan puhelun, ennen olin niin kiltti, että saatoin jäädä kuuntelemaan. Sitten sanoin melko pian, että ei tuhlata molempien aikaa, en osta mitään, näkemiin. Ja luuri kiinni.

No juuripa näin. Luultavasti nämä puhelinmyyjistä eniten ärsyyntyvät ovat ihmisiä, joiden on vaikea sanoa ei. Tai ei ainakaan osata sanoa kohteliaasti/tiukasti. Sitten vaan roikutaan siinä puhelimessa ja tuskastutaan, ja aletaan vihamaan niitä soittajia - ikään kuin se olisi niiden soittajien vika, että itse siinä puhelimessa roikkuu.

On ihan kiva pistää puhelinmyyjä testiin ja katsoa, että kuinka kova pää sillä on, eli miten pitkään jaksaa selittää. Siinähän tyhjäntoimittaja kuluttaa puhemaratooniin turhaan energiaa, eikä loppupäivästä ehkä jaksa vainota rehellisiä ihmisiä ihan niin paljoa. Jos sille lyö heti luurin korvaan, niin paremmin jaksaa pälättää. Tärkeintä on, ettei se saa myytyä ihmisille jonninjoutavaa paskaa, kuten kaikenmaailman lehtiä, joita tilaajat eivät edes oikeasti tarvitse. Se on rikos, kun ihminen erehdytetään haksahtamaan johonkin tilausansaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää luurin korvaan lyömiset on työpaikkakiusaamista. Se puhelinmyyjä voi oikeasti olla ihan pakosti siellä töissä. Kaikilla ei ole varaa ottaa karenssia.

Vierailija
464/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon rauhallisesti, että kiitos, mutta en osta mitään ja laitan puhelimen kiinni ei tarvitse kuunnella mitään jankkausta.

Olen ihan opetellut lopettamaan puhelun, ennen olin niin kiltti, että saatoin jäädä kuuntelemaan. Sitten sanoin melko pian, että ei tuhlata molempien aikaa, en osta mitään, näkemiin. Ja luuri kiinni.

No juuripa näin. Luultavasti nämä puhelinmyyjistä eniten ärsyyntyvät ovat ihmisiä, joiden on vaikea sanoa ei. Tai ei ainakaan osata sanoa kohteliaasti/tiukasti. Sitten vaan roikutaan siinä puhelimessa ja tuskastutaan, ja aletaan vihamaan niitä soittajia - ikään kuin se olisi niiden soittajien vika, että itse siinä puhelimessa roikkuu.

On ihan kiva pistää puhelinmyyjä testiin ja katsoa, että kuinka kova pää sillä on, eli miten pitkään jaksaa selittää. Siinähän tyhjäntoimittaja kuluttaa puhemaratooniin turhaan energiaa, eikä loppupäivästä ehkä jaksa vainota rehellisiä ihmisiä ihan niin paljoa. Jos sille lyö heti luurin korvaan, niin paremmin jaksaa pälättää. Tärkeintä on, ettei se saa myytyä ihmisille jonninjoutavaa paskaa, kuten kaikenmaailman lehtiä, joita tilaajat eivät edes oikeasti tarvitse. Se on rikos, kun ihminen erehdytetään haksahtamaan johonkin tilausansaan.

Nonni. Heti joku puhelinmyyjä alapeukutti.

Vierailija
465/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää luurin korvaan lyömiset on työpaikkakiusaamista. Se puhelinmyyjä voi oikeasti olla ihan pakosti siellä töissä. Kaikilla ei ole varaa ottaa karenssia.

Miksi tätä alapeukutetaan? Ettekö te pidä mahdollisena sitä, että varsinkin tämän uuden työnhakumallin takia joku voi oikeasti joutua hakemaan puhelinmyyntiin?

Vierailija
466/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. No mitäs järjesti asiansa niin, että päätyi orjatyöhön puhelinmyyjäksi, jatkuva karenssinpelko persiissä?

Vierailija
467/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutetaan? Ettekö te pidä mahdollisena sitä, että varsinkin tämän uuden työnhakumallin takia joku voi oikeasti joutua hakemaan puhelinmyyntiin?

No ei kukaan joudu väkisin puhelinmyyjäksi.

Vierailija
468/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Ketään ei voi ymmärtää, puolustaa tai emaptisoida, jos ei itse ole samassa tilanteessa?

Vierailija
469/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta mahdollisuudet voi olla vähissä. Ja kun siihen hommaan pääsee käytännössä melkein kuka vain, niin ei voi turvautua siihenkään, että tekee huonon hakemuksen tai mokaa tahallaan haastattelussa.

Vierailija
470/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta mahdollisuudet voi olla vähissä. Ja kun siihen hommaan pääsee käytännössä melkein kuka vain, niin ei voi turvautua siihenkään, että tekee huonon hakemuksen tai mokaa tahallaan haastattelussa.

No mä olen itse pitkäaikaistyötön ja sellaista tilannetta ei voi edes tulla että hakisin puhelinmyyjäksi.

Vierailija
471/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niitä plus miinus nollia, eli lopputulos on mahdollisimman huono, toimit sitten miten päin vaan. Eli rautalangasta vääntäen: kun kieltäydyt ottamasta vastaan puhelinmyyjän työn, työkkärin täti ja setä mätkii sut henkihieveriin kovalla 3 kk pitkällä karenssipampulla. Ja sitten, kun joudut tämän päivän kaleeriorjaksi, eli puhelinmyyjäksi, joka on muuten Suomen vihatuin ammatti, niin siellä et tule tienaamaan riittävästi. Ja kun tästä syystä otat loparit, niin kovat pamput heiluvat taas ja tunnet sen nahoissasi. Hammasta purren ja itkua tihrustaen täytät toimeentulotukihakemusta.

Vierailija
472/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseaiheutettu ongelma. Kouluttaudu vaikka hoitajaksi ja mene töihin, ei ole muiden ihmisten vastuulla elättää sinua.

Vierailija
473/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Ketään ei voi ymmärtää, puolustaa tai emaptisoida, jos ei itse ole samassa tilanteessa?

Kaksinaismoralismia! Sinäkään tuskin ymmärrät, puolustat ja empatisoit tietynlaisia, tietyssä tilanteessa olevia ihmisiä.

Vierailija
474/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen itse pitkäaikaistyötön ja sellaista tilannetta ei voi edes tulla että hakisin puhelinmyyjäksi.

Varmaan riippuu. Jos on esim. aiemmin tehnyt jotain puhelin- ja/tai myyntihommaa ja esim. terveyssyistä ei pysty raskaaseen fyysiseen työhön, niin en nyt ihan mahdottomana pitäisi, että puhelinmyyntiä ainakin ehdotettaisiin. En sitten tiedä, onko mahdollista kieltäytyä sanoen esim. ettei kerta kaikkiaan pysty siihen. Ehkä riippuu ihan virkailijasta.

Ja on sitten niin tai näin, niin jos joku nyt päätyy puhelinmyyjäksi, niin eikö sitä nyt vain voi hyväksyä ja häntäkin kohdella ihan ihmisenä? Jos tekee laillista työtä ja maksaa veronsa, niin ei pitäisi mielestäni olla kellään mitään nokan koputtamista. Ja niihin puheluihin ei ole pakko edes vastata. Itse vastaan harvoin tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
475/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiusaajaluonne aina kohteen löytää. :(

Vierailija
476/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu. Jos on esim. aiemmin tehnyt jotain puhelin- ja/tai myyntihommaa ja esim. terveyssyistä ei pysty raskaaseen fyysiseen työhön, niin en nyt ihan mahdottomana pitäisi, että puhelinmyyntiä ainakin ehdotettaisiin. En sitten tiedä, onko mahdollista kieltäytyä sanoen esim. ettei kerta kaikkiaan pysty siihen. Ehkä riippuu ihan virkailijasta.

Ja on sitten niin tai näin, niin jos joku nyt päätyy puhelinmyyjäksi, niin eikö sitä nyt vain voi hyväksyä ja häntäkin kohdella ihan ihmisenä? Jos tekee laillista työtä ja maksaa veronsa, niin ei pitäisi mielestäni olla kellään mitään nokan koputtamista. Ja niihin puheluihin ei ole pakko edes vastata. Itse vastaan harvoin tuntemattomiin numeroihin.

No minä en pysty tekemään fyysisesti raskasta työtä ja ei ole ehdotettu puhelinmyyntiä.

Vierailija
477/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat trollilta. Kukaan asiallinen ihminen ei väittäisi tuota työpaikkakiusaamiseksi. Ostatko itse koko ajan puhelinmyyjiltä? Miten rahasi oikein riittävätkään?

Kyllä minä tiedostan, että puhelinmyyjät ovat useinkin pakkoraossa siinä hommassa, mutta ei se tarkoita, että minun on ostettava tuotteita, joita en halua ja joihin minulla ei ehkä ole rahaa. 

Vierailija
478/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista on se, että soittelee random-puhelinnumeroihin ja alkaa kauppaamaan jotain.

Vierailija
479/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PJaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN! Niin olen minäkin ollut töissä 18-vuotiaasta asti. Koskaan ei ole tarvinut tukia nostaa. N33

Mihin töihin mennään noin vain?

Ei mihinkään ja siinä se pointti onkin! Sun täytyy itse miettiä, mitä haluaisit tehdä. Sitten opettelet tekemään sen ja/tai hankit pätevyyden sen tekemiseen. Sitten haet työtä kunnes saat sitä.

Luuletko, että muille ihmisille vaan annettiin lahja ja sitä hyödyntämällä kaikki kävi kuin pannukakun teko ja lopulta suu oli makeassa ikivirneessä?

Suuri osa ihmisistä ensinnäkin tyytyi työhönsä. Ahkeruus, äly tai mieli ei riittänyt unelmaan, joten valittiin jotain muuta. Ei työllistytty koulutuksen mukaan, joten opeteltiin muuta tai tyydyttiin. Koko ammatti katosi - sama juttu eli varasuunnitelma.

Kun joku sanoo mene töihin niin hän tarkoittaa "tee jotain, jotta osaisit jotain, jolla voisit itsesi elättää".

Itseäni tuo "ei töihin vaan mennä möh" -ruikkuvastaus ketuttaa jo niin, että kehotan ihmisiä voimistelemaan, kunnes jaksavat kerätä kesät marjoja.

Jos olet niin sairas, että et pysty liikkumaan niin puhu sitten puhelimessa. Myy. Sitä työtä on aina. "No ei se kannata" Tässä vaiheessa en jaksa jatkaa, koska kaikki tietävät, ettei se kannata yhtä hyvin kuin etuudet ja se on se oikea syy. Jos olisi oikeasti pakko, niin sen puhumisenkin voisi opetella kannattavaksi.

Ihan uteliaisuudesta, kuinka monelta puhelimyyjältä olet ostanut viimeisen vuoden aikana heidän myymään asioita? Ja mielellään jaa yhteystietosi tänne niin pistetään ne eteenpäin kaikille puhelimyyjille kun sinä kerran lupaat ostaa, kiitos! Omasta mielestäni nimittäin puhelinmyynti täytyisi kriminalisoida, hirveää ihmisten kiusaamista, samoin kuin feissaritoiminta. Olen lopettanut jopa puhelimeen vastaamisen jos en numeroa tunnista kuten niin moni muukin. Näin meni ohi mm lapsen nieluviljelyn tulokset ja antibioottikuuri myöhästyi. Oikeastaan teistä jotka puhelinmyyntiä ehdotatte voisi tehdä ihan oman soittolistan ja jakaa se Suomen kaikille puhelinmyyjille jolloin me muut jotka eivät näitä myyntipuheluita missään nimessä haluaisi (ja haluaisimme että koko puhelinmyynti kiellettäisiin) saisimme olla rauhassa.

Kun puhelinmyyjä soittaa niin sanon, että soita huomenna ja laitan numeron esto listalle.

Nyt on vähän huono hetki, teen ruokaa, soitatko huomenna uudestaan.

Ja sitten numero esto listalle 😂

Tuo on kyllä oikeasti kiusantekoa. Eikö vain voi kohteliaasti sanoa, ettei kiinnosta? Se puhelinmyyjä oikeasti tekee vain työtään.

Kyllä se kiusantekijä on se puhelinmyyjä. Jankataan ja pakotetaan ostamaan eikä millään mene perille etten osta. Pakko lyödä luuri korvaan kun eivät ymmärrä mitä ei sana tarkoittaa.

Soittavat saatana aamusta iltaan ja häiritsevät kotirauhaa.

Mulla toimii lähes poikkeuksetta tämä: "Anteeksi, että keskeytän sut heti, mutta en aio ostaa mitään." Sanon sen ystävällisesti, mutta jämäkästi. Useimmille (yhdeksälle kymmenestä) se riittää. Joku sitkeämpi saattaa jatkaa ja silloin sanon: "Ihan oikeasti, en aio ostaa mitään, sun on ihan turha jatkaa." Kukaan ei ole jatkanut tämän jälkeen, kiittävät ja toivottavat hyvää päivänjatkoa. Vastaan siihen, että "Kiitos, samoin".

Ei ole vaikeaa. Ja aikaa elämästä mennyt vajaa minuutti. :)

Ja aika harvoin mulle itse asiassa soitetaan, ehkä kerran pari kuussa joku myyjä soittaa.

Kyllä se on niin että 1 kymmenestä uskoo ja suurin osa vaan jankkaa ja jankkaa.

No mun kokemus on toinen. Ehkä et ole tarpeeksi jämäkkä?

Ja voihan sen puhelimen vaikka sulkea sitten, mutta ei tarvitse lyödä luuria vihaisesti korvaan, vaan voi sanoa, että "mä suljen nyt puhelimen, kiitos soitosta, hei".

Jos sanon ei niin pitäisi tajuta että mitä ei tarkoittaa ilman mitään valtakunnan jämäkkyyttä.

Puhelinmyyjiä ohjeistetaan olla antamatta helposti periksi. Tietenkin.

Minä olen kysynyt näiltä jankkaajilta että etkö oikeasti tajua etten osta mitään. Silti he vaan jatkavat jankkaamista. Näille on pakko lyödä luuri korvaan.

Ettekö käsitä, että puhelinmyyjän on pakko olla sinnikäs.

Pomo kuuntelee puheluita ja seuraa. Jos joka puhelu päättyy lyhyeen niin myyjälle tulee puhuttelu.

Vaikka asiakas sanoo jämäkästi ei ja laittaa luurin kiinni niin pomo vain vaatii, että pitäisi jatkaa, pitäisi vaan tarjota, pitäisi...

Myyjä saa potkut kjos antaa liian helposti periksi.

Usein on valmiit myyntipuheet, mitkä pitää lukea läpi.

Luuletteko, että myyjät näissä toimistoissa saavat toimia kuten itse haluaisivat. Eivät tietenkään.

Vierailija
480/532 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista on se, että soittelee random-puhelinnumeroihin ja alkaa kauppaamaan jotain.

No kun se on sen puhelinmyyjän työtä. Mitäs muuta se siellä toimistossa sitten tekisiVät? Kun siellä ei ole muuta työtä kuin listat numeroita ja nimiä mihin pitää soitella.

Ei ne voi tyhjän panttina siellä istua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi