Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä just kuulin - Seurakunnan iltapäiväkerhossa ei saa enää olla minkäänlaista hengellistä opetusta tämän päivän Suomessa

Vierailija
19.07.2022 |

Miksi sinne yleensäkkin ottaen pitää viedä oma lapsi jos tämä edustaa eri uskontoa.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää ev.lut.seurakunnan lammasmaisuus. Pitäkää vässykät nyt edes rippeisä kiinni! Kuten täällä joku jo mainitsi, päiväkodissa mus limi lapsi voi viettää ramadaa (ruokailu poikkeaa täysin muista lapsista), mutta tavallinen suomalainen evankelisluterilainen, valta uskontoon kastettu, ei saa edes Suvivirttä laulaa, kun siellä mainitaa väärä sana.

Vieläkö joku luulee, että Suvivirsi on kielletty? Ei ole ja siitä on ihan korkean tason päätös.

Niin, ei ole kielletty, mutta koulut itse varmuuden vuoksi ovat lopettaneet sen tavan, etteivät loukkaa mitään tiettyjä ryhmiä.

Verrannollinen Hassisen Koneen itsesensuuriin "oikeus on voittanut taas" kappaleen suhteen. Tehdään jotain ennen kuin Woke-piirit maalittaa

Tai sitten ymmärretään itse, että joku mikä oli ennen ok ei ehkä olekaan ok mutta onneksi sinulla on Woke-mörkö jota voit syyttää kaikesta.

Vierailija
122/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä kyllä muista että parikymmentä vuotta sitten olisi ollut mitään erityistä hengellisyyttä. Ruokarukous sanottiin, sen muistan. Noh, olin tietysti pieni koululainen mutta kumminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, lapsia ei tarvitse aivopestä. Jos haluaa opettaa kristillisiä arvoja niin sehän on että kohtele toisia niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan. Onnistuu ilman jeesustakin.

Kyseessä on kuitenkin kristillisen rakennan päiväkerho. Eiköhän jotakin uskonnollista voi ujuttaa mukaan? Vainsaako seurakunta korvausta kaupungilta ip- kerhon vetämisestä?

Luterilainen kirkko tekee omalla toiminnallaan itsensä tarpeettomaksi.

Kirkko on täysin maallistunut. Kristillinen usko on Suomessa ollut perinteisesti jonkinlainen kantava voima liittyen esim. lähimmäisyyteen. Nyt avioliitot rapautettu, kaikkia pitää hyväksyä, lapset saavat itse sukupuolena. Ihmettelen näitä nykyajan lapsia ja taitaa olla identiteetti hukassa myöhemmin. Seurakuntahan on ollut kristillisen kirkon toimintaa ja silloin mielestäni siellä voisi edelleen kertoa vaikka Jeesus-lapsesta. Saako enää jouluakaan viettää kristillisesti, entä perinteiset seimikuvaelmat ennen joukua. (minulla on ollut kunnia esittää Mariaa lastentarhassa) vuonna , mikä lie oli, en muista, mutta oli ihana kokemus ja ihana muisto, varsinkin kun olin ihastunut Joosefia näyttelevään poikaan.

Juurikin näin. Kaikki käännetään ylösalaisin. Aiemmin esim tietyt kulkueet järjestettiin valvotusti lataamossa. Nyt sitäkin tungetaan joka tuutista. Nyt tungetaan lapsia kuuntelemaan transsujen tarinoita. On jokaisen oma asia uskooko Jesseen vai ei. Mutta jotenkin tää nyky touhu vaikuttaa vaan Sodom ja Gomorralta. Kun millään ei ole enää väliä. Kaikkein surkeinta on että tasa-arvoon vedoten esim Päivi Räsänen on kaikkien hampaissa. Pitää olla tasa-arvo sananvapaudesta kaikilla ja sitten ei kuitenkaan saa olla. Esim Päivi Räsäsestä oli kirkonmiehen kommentti. Käyttää Raamattua lyömäaseena. Samalla lailla kyseinen kirkon mies käytti kirkkoa lyömäaseena Räsästä vastaan. Tekopyhää.

Vierailija
124/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä juttu, lapsia ei tarvitse aivopestä. Jos haluaa opettaa kristillisiä arvoja niin sehän on että kohtele toisia niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan. Onnistuu ilman jeesustakin."

Miten osa ihmisistä voi olla noi sivistymättömiä tai tietämättömiä?

Kristinuskon ihan ydinasia on Jeesus Kristus.

Kaikkien luulisi tietävän tämän, ihan yleistietoa siis.

Vierailija
125/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on sananvapaus ja uskonnonvapaus. Paitsi Päivi Räsäsellä.

Hän sai syytteet ja joutui käräjäoikeuteen.

Vierailija
126/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ei varmaankaan mikään laki ole, vaan perustuu kirkon itsensä päätökseen. Mene ja ylläty, että kirkko tekee oikeasti paljon muutakin kuin saarnaa Jeesuksesta.

Vierailija
127/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ev.lut srk:lla jatkuu sama meno, jätän kirkollisveron maksamatta. Joko kunnioittaa ja pitää kiinni perinteistä tai lopettaa koko seurakunnan. Tämä nykyinen sekoilu ei voi jatkua. Ei voi kumarrella joka suuntaan, pyllistämättä toisille eli seurakuntalaisilleen.

Vierailija
128/128 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalisen marxilaisen feminismin pitäisi suojella vähemmistöjen oikeuksia, miksei siis uskovaisten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi