Siis mitä just kuulin - Seurakunnan iltapäiväkerhossa ei saa enää olla minkäänlaista hengellistä opetusta tämän päivän Suomessa
Miksi sinne yleensäkkin ottaen pitää viedä oma lapsi jos tämä edustaa eri uskontoa.
Kommentit (128)
Haittaisiko jos ihan tavallinen iltapäiväkero paljastuisi satanistien ryhmäksi?
nykyään seurakunnan iltapäiväkerhossa täytyy olla ohjelmassa myös LGBT-ideologiaa ja pridevärejä
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, minä opetan lapsilleni kotona Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, Raamatun kirjoituksista ja omakohtaisista kokemuksistani, joissa olen saanut kokea lapsesta pitäen Jumalan huolenpitoa. Sitäpä ei voi kukaan estää. Onneksi nämä jyvät ovat pudonneet hyvään maahan ja tuottavat satoa ja näin usko siirtyy sukupolvelta toiselle ja Raamatun Sana on ikuinen, sitä ei ole vuosituhansiin voitu tukahduttaa vaikka jotkut ihmisparat sitä kovasti yrittävätkin siinä onnistumatta.
Olet paha ihminen. lapsia ei pidä eikä saa aivopestä uskomaan johonkin satukirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää ev.lut.seurakunnan lammasmaisuus. Pitäkää vässykät nyt edes rippeisä kiinni! Kuten täällä joku jo mainitsi, päiväkodissa mus limi lapsi voi viettää ramadaa (ruokailu poikkeaa täysin muista lapsista), mutta tavallinen suomalainen evankelisluterilainen, valta uskontoon kastettu, ei saa edes Suvivirttä laulaa, kun siellä mainitaa väärä sana.
Vieläkö joku luulee, että Suvivirsi on kielletty? Ei ole ja siitä on ihan korkean tason päätös.
Niin, ei ole kielletty, mutta koulut itse varmuuden vuoksi ovat lopettaneet sen tavan, etteivät loukkaa mitään tiettyjä ryhmiä.
Verrannollinen Hassisen Koneen itsesensuuriin "oikeus on voittanut taas" kappaleen suhteen. Tehdään jotain ennen kuin Woke-piirit maalittaa
Kesäterassi-ohjelmassa kyllä kerrotaan, että "se on ihan höpö puhetta ettei seurakunnan iltapäiväkerhossa saisi olla minkäänlaista hengellistä opetusta".
Ei ole oikein, että muutaman kuukauden ikäiset lapset otetaan seurakuntien jäseniksi. Jos ihminen haluaa liittyä johonkin seurakuntaan tai uskontokuntaan, niin 18-vuotiaana hän tekee siitä itse päätöksen. Muu toiminta on perustuslain vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein, että muutaman kuukauden ikäiset lapset otetaan seurakuntien jäseniksi. Jos ihminen haluaa liittyä johonkin seurakuntaan tai uskontokuntaan, niin 18-vuotiaana hän tekee siitä itse päätöksen. Muu toiminta on perustuslain vastaista.
Jatkoksi edelliseen:
"Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
Näin perustuslaissa määrätty, ja sen mukaan pitää elää ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että ollaan niin ateisteja ja moititaan kristinuskoa. Mutta iltapäiväkerhoihin tungetaan lapset jottei Vanilja-Kaisla joudu olemaan yksin koulun jälkeen.
Jos kunta haluaa ostaa kyseiset palvelut seurakunnalta, niin ei se ole esim. ateistien tai muslimien vika. Palvelun pitäisi olla kaikille lapsille samanlainen ja kaikkien olla samalla viivalla uskonnostaan huolimatta. Maaseudulla välimatkat saattavat olla tosi pitkiä, joten on hyvä, että lapsille järjestyy iltapäivätoimintaa myös siellä. Miten sitten sun mielestä pitäisi toimia? Pitäisikö kunnan ostaa palvelut muualta vai?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, minä opetan lapsilleni kotona Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, Raamatun kirjoituksista ja omakohtaisista kokemuksistani, joissa olen saanut kokea lapsesta pitäen Jumalan huolenpitoa. Sitäpä ei voi kukaan estää. Onneksi nämä jyvät ovat pudonneet hyvään maahan ja tuottavat satoa ja näin usko siirtyy sukupolvelta toiselle ja Raamatun Sana on ikuinen, sitä ei ole vuosituhansiin voitu tukahduttaa vaikka jotkut ihmisparat sitä kovasti yrittävätkin siinä onnistumatta.
V M P!
Mä en ymmärrä, miksi jossakin ip kerhossa pitäisi edes antaa uskonnon opetusta. Ei se ole ip kerhon tarkoitus. Uskontoa voi sitten opettaa muualla. Ja ei, en ole uskontoa vihaava ateisti, joksi täällä syytetään kaikkia, jotka uskaltavat olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti, mutta olettaisin että jos kerho on seurakunnan järjestämä niin siihen kuuluisi tietenkin jotain kristillistä opetusta. Minusta heillä pitäisi olla siihen oikeus. Miksi he muuten mitään kerhoja järjestäisivät, kun niitä voi järjestää ihan maallisin voimin?
Ihan vaan koska kunta maksaa niille siitä
Laittakaa sinne valmiiksi markkina- ja rihkamakojuja, niin lapset pääsevät opettelemaan huoraamista jo varsin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Haittaisiko jos ihan tavallinen iltapäiväkero paljastuisi satanistien ryhmäksi?
Tai siellä olisi suu vaahdossa vihasaarnaava imaami.
Lopunaikoja eletään kaikki muuttuu vaan pahemmaksi jos kehtaa epäillä muslimien tai jonkun muun uskontoon kuuluvien aikeita joutuu suurinpiirtein käräjille vihapuheesta tms, kristinuskoa saa parjata ja haukkua mutta annas olla jos kysymys "kunniakansalaisten" uskosta/uskonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää ev.lut.seurakunnan lammasmaisuus. Pitäkää vässykät nyt edes rippeisä kiinni! Kuten täällä joku jo mainitsi, päiväkodissa mus limi lapsi voi viettää ramadaa (ruokailu poikkeaa täysin muista lapsista), mutta tavallinen suomalainen evankelisluterilainen, valta uskontoon kastettu, ei saa edes Suvivirttä laulaa, kun siellä mainitaa väärä sana.
Vieläkö joku luulee, että Suvivirsi on kielletty? Ei ole ja siitä on ihan korkean tason päätös.
Niin, ei ole kielletty, mutta koulut itse varmuuden vuoksi ovat lopettaneet sen tavan, etteivät loukkaa mitään tiettyjä ryhmiä.
Verrannollinen Hassisen Koneen itsesensuuriin "oikeus on voittanut taas" kappaleen suhteen. Tehdään jotain ennen kuin Woke-piirit maalittaa
Kyllä mä kävin ihan tänä keväänä koulun kevätjuhlassa, jossa laulettiin lopuksi suvivirsi, ekat kolme säkeistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että ollaan niin ateisteja ja moititaan kristinuskoa. Mutta iltapäiväkerhoihin tungetaan lapset jottei Vanilja-Kaisla joudu olemaan yksin koulun jälkeen.
Jos kunta haluaa ostaa kyseiset palvelut seurakunnalta, niin ei se ole esim. ateistien tai muslimien vika. Palvelun pitäisi olla kaikille lapsille samanlainen ja kaikkien olla samalla viivalla uskonnostaan huolimatta. Maaseudulla välimatkat saattavat olla tosi pitkiä, joten on hyvä, että lapsille järjestyy iltapäivätoimintaa myös siellä. Miten sitten sun mielestä pitäisi toimia? Pitäisikö kunnan ostaa palvelut muualta vai?
Asia on yksinkertainen. Jos seurakunta saa rahaa kerhon järjestämiseen kunnalta, palvelun pitää sopia kaikille. Jos seurakunta maksaa palvelun kulut itse tai maksattaa ne palvelua käyttävillä perheillä, saavat opettaa mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Onko aiemmin ollut? 90-luvulla ollut monta vuotta, enkä muista yhtään Jeesus juttuja sieltä.. Piirrettiin, laulettiin lastenlauluja ja tehtiin kynttilöitä yms.
Meillä laulettiin 90-luvulla lasten virsiä ja väritettiin raamatullisia kuvia. Toki leikittiin muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Mie uskon, että esim. kristinuskon ansiosta meillä on (melko) toimiva oikeuslaitos, joka pyrkii oikeudenmukaisuuteen. Ei täällä homoja heitetä katolta alas eikä varkaudesta tuomita kuolemaan.
OLI. Ennenkuin vihervassarit täyttivät virat sulle-mulle politiikalla. Esim. Päivi Räsänen case ja monta muuta. Ihan fanaattisen oloinen se yksi nimeltä mainitsematon syyttäjä, joka ulkonäolläänkin ilmentää poliittista agendaansa. En enää luota Suomalaiseen oikeuslaitokseen.
Muistelen ilolla sitä aikaa, kun omalla ala-asteella rukoiltiin ja laulettiin virsiä aamuisin. Uskon että Jumala siunasi tämän pienen koulun, ja esim koulukiusaamista ei ollut siellä.
Olen nyt 38 v.