Petyin rikkaan tädin häälahjaan
2 vuotta sitten siskoni meni naimisiin ja sai tädiltä häälahjaksi matkan jenkkeihin, missä tekivät 2 viikon road tripin. Lennot, vuokra-auto, hotellit ja muut oli maksettu.
Minä menin tänä kesänä naimisiin ja sama täti antoi meille häälahjaksi 30€:n kukkamaljakon, missä oli kirjekuoressa 20€.
En kaipaa rahaa tai arvotavaraa, mutta keskustelin asiasta myös siskon kanssa ja hän piti sitä erittäin kummallisena. En tiedä uskallanko kysyä tädiltä syytä ilman, että kuulostan tyhmältä.
Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (47)
Miks pitäs saada niin hirveen hienot ja kalliit lahjat? Onnittelukin riittäis.
Menit naimisiin saadaksesi luksusmatkan?
Kyllä tiesin, että hingutte samanlaista lahjaa. Avioliittosi ei ole puhtoinen, kun narrasit toisen vaimon miehen ja vielä pienen lapsen isä! Et ole myöskään pitänyt yhteyttä ja käynyt kylässä ilman odotuksia, kuten siskosi on aina tehnyt. Ihan normaalin, etiketin mukaisen lahjan annoin; yhdeltä ihmiseltä n.50eur. Maljakko on kaunis ja laitoin vielä rahan, että saat itse valita siihen kukkakimpun, kun häähumu on ohi ja kaipaat piristystä. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Aloittajan viesti kertoo, ettei olisi suurempaa häälahjaa ansainnutkaan. Toivottavasti täti on yhtä johdonmukainen testamenttia tehdessään.
Ehkä sisko miehensä kanssa on autellut tätiä ?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täti on edelleen varakas. Siitä ei kyllä ole kyse.
Olen miettinyt, että voisiko kyse olla siitä, että miehelläni on jo entuudestaan lapsi ja hän oli myös häissä pienessä roolissa kukkaistyttönä. Ehkä täti ajattelee, että kallis lahja menisi tämän tytön tarpeisiin? Hän kun ei ole edes sukua. Vai mietinkö liikaa?
Voi olla, että kyseessä on joku arvomaailmaero, mistä ei kuitenkaan ole soveliasta puhua. Jos hän uskoo esimerkiksi avioliittoon eikä uusioperheisiin. Itse en halua omia tai miehen sukulaisia omaan vihkitilaisuuteen juuri tästä syystä, suurin osa uusperheellistyneitä. Heille tätä ei voi tietenkään sanoa, koska loukkaantuisivat.
Omasta mielestä olisi sekin outoa, että kohtelisi sisaruksia samalla tavalla jos sisarukset eivät kohtele itseä samalla tavalla. Esimerkiksi oma puolipikkuveli lähinnä vittuilee itselle ja muille, kun vastaava sisko on mukava ja lähettelee joulukortteja, ym. Tuntuisi varsin epäoikeudenmukaiselta lahjoa poikaa samalla tavalla tasapuolisuuden vuoksi, kun hän käyttäytyy itse niin eri tavalla.
Mulle, mulle, lahjoja, rahaaaaaaaa......
Outo ajatusmaailma monilla.
rikas tätisi kirjoitti:
Kyllä tiesin, että hingutte samanlaista lahjaa. Avioliittosi ei ole puhtoinen, kun narrasit toisen vaimon miehen ja vielä pienen lapsen isä! Et ole myöskään pitänyt yhteyttä ja käynyt kylässä ilman odotuksia, kuten siskosi on aina tehnyt. Ihan normaalin, etiketin mukaisen lahjan annoin; yhdeltä ihmiseltä n.50eur. Maljakko on kaunis ja laitoin vielä rahan, että saat itse valita siihen kukkakimpun, kun häähumu on ohi ja kaipaat piristystä. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Eli sitä saa, mitä tilaa!
Menit siis naimisiin lahjojen takia?? Mitähän sinunkaltaisten itsekeskeisten ihmisten päässä oikein viiraa.
Rahankeräyskö on juhlien tarkoitus?
Ei, ei tää nyt iske. Keksi parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Rahankeräyskö on juhlien tarkoitus?
Niinhän tuo tuntuu usein olevan, kun varakkaana tunnun saavan kutsuja jokaisen puolututun kekkereille.
Karsastan kutsuja joissa tilinumero rahalahjoituksiin. Törkeetä kerjäämistä, suorastaan vaatimista!
Vierailija kirjoitti:
No en olisi tekemisissä enää. Onhan tuo nyt törkeän räikeä ero kahden sisaruksen lahjoilla. Toiselle elinikäiset muistot matkan muodossa ja toiselle joku maljakko, ihan kuin niitä ei saisi esim. lähi-Tokmannilta ostettua. Omg.
Mahtavaa, että sun ihmissuhteet perustuu rahaan.
Olit vaan sellainen pettymys tädillesi.
Lahjahevosen suuhun ei katsota. Syistä, joita emme tiedä, tätisi päätti toimia näin. Ymmärrän, että riepoo.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sukunsa häpeäpilkku mustan lapsensa kanssa ja siksi täti ei halunnut antaa isompaa lahjaa hänelle.
Hetkinen, emme me tiedä aloittajasta mitään muuta kuin sen, mitä itse kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Karsastan kutsuja joissa tilinumero rahalahjoituksiin. Törkeetä kerjäämistä, suorastaan vaatimista!
Itse teimme näin eikä kukaan kehdannut ainakaan kasvotusten arvostella. Oli isot häät ja lahjarahoilla vietimme 2 viikkoa häämatkalla paratiisisaarella. Ei kaduta, kun vaihtoehtona olisimme 2 viikkoa arponeet mitä teemme kaikilla eriparisilla kipoilla, kupeilla ja koriste-esineillä, jotka eivät mahdu mihinkään.
Voi teitä kenellä varakkaat tädit. Ei vaan mulla.