Petyin rikkaan tädin häälahjaan
2 vuotta sitten siskoni meni naimisiin ja sai tädiltä häälahjaksi matkan jenkkeihin, missä tekivät 2 viikon road tripin. Lennot, vuokra-auto, hotellit ja muut oli maksettu.
Minä menin tänä kesänä naimisiin ja sama täti antoi meille häälahjaksi 30€:n kukkamaljakon, missä oli kirjekuoressa 20€.
En kaipaa rahaa tai arvotavaraa, mutta keskustelin asiasta myös siskon kanssa ja hän piti sitä erittäin kummallisena. En tiedä uskallanko kysyä tädiltä syytä ilman, että kuulostan tyhmältä.
Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (47)
No. Selityksiä on monia.
1. Rikkaan tädin tulotaso on romahtanut ja velat kaatuneet niskaan.
2. Täti on bipo ja edellisen sisaren häiden aikaan oli mania menossa, nytten taas realismi ankeana paukkaa niskaan.
3. Edellinen sisar on läheisemmäksi tunnettu/rakkaampi/ kummilapsi/oikeasti sukua eikä bonussukua.
4. Silloin antoi häälahjaksi jonkun voittamansa matkapalkinnon, johon ei itse voinut osallistua eikä kokenut olevan itse mahdollisuutta mennä.
5. Kutsunne häihin oli jotenkin tökerö.
Olen rikas ja huomaan kyllä lokkeilijat ja kaikenlaiset hyväksikäyttäjät ja kerjääjät ympärilläni. Ei minulla ole ongelmia jakaa rahojani hyvään tarkoitukseen tai ilahduttaa, jotakuta aidosti ystävää tai läheistä sukulaista. Muut saavat tienata rahansa itse.
Kiittäisin lahjasta, kuten ketä tahansa muutakin häävierasta.
Mitäkö tekisin tässä tilanteessa? Kirjoittaisin paremman provon, eihän tässäkään ollut edes yritystä.
Itsekin rikas täti.Kyllä ostan tasaisesti jokaiselle lahjoja.
Se on jostain syystä rikas täti eikä setä näissä provoissa.
Satutäti taas vauhdissa......