Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläke

Vierailija
02.05.2023 |

Jos hakee ko.eläkettä ,on lääkärin lausunnot ym,missä vaiheessa pitää irtisanoutua töistä? On vakituinen pitkä työsuhde.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siinä vaiheessa kun eläke on myönnetty.

Vierailija
2/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa h u umeilla pehmentää päänsä, koska fyysisen ongelman takia et tule saamaan työkyvyttömyyseläkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tosiaan vasta kun eläke on myönnetty, ei aiemmin. En tiedä edes onko se irtisanoutumista vai eläkkeelle jääntiä. Äitini ainakin sai vielä 6kk palkan lähtiäisiksi kun siirtyi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
4/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko lääkäri samalla sairaslomaa? Erikoista jos olet vielä töissä vaikka et ole työkykyinen.

Mikäli oireet haittaa käy uudestaan lääkärillä ja kerro tilanteesta sekä kysy sairaslomaa. Saat todennäköisesti sairaslomaa siihen saakka kunnes jäät eläkkeelle.

Vierailija
5/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kannattaa h u umeilla pehmentää päänsä, koska fyysisen ongelman takia et tule saamaan työkyvyttömyyseläkettä.

Tämä vinkki on todettu toimivaksi tosielämässä mutta aplla on homma varmaan hallussa kun työkyvyttömyydestä on jo lausunto. Niin kauan kun pää toimii on hankala saada lausuntoa työkyvyttömyydestä.

En vain tajua miksi lääkäri ei antanut samalla sairaslomaa siihen saakka kun eläke alkaa. Ei ole tarkoitus että työn tekoa jatketaan eläkkeen alkuun asti vaikka on työkyvyttömänä.

Vierailija
6/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tämä aihe kuitenkin kiinnostaa minua kovasti, koska sosiaaliviranomaiset ehdottivat minulle työkyvyn kartoittamista. Lääkärillä on käyty ja sosiaalityöntekijöiden kanssa on palaveerattu. Nyt pitäisi kuulemma palaveerata taas, mutta kukaan ei tiedä miksi.

Ongelmana on juuri nyt se, että minua ei - tietenkään - uskota, mutta ei uskota lääkäriäkään.

Vierailija
7/11 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ensin töistä pois, sitten on sairaslomaa vuosi ennenkuin voi saada tk-eläkettä.

Vierailija
8/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse irtisanoudu , minulle neuvottiin vaan odota että työnantaja irtisanoo .

Vierailija
9/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun tk-eläke myönnetään niin vasta siinä vaiheessa kerrot työnantajallesi jääväsi tk-eläkkeelle. Et siis irtisanoudu ollenkaan.

Vierailija
10/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ensin töistä pois, sitten on sairaslomaa vuosi ennenkuin voi saada tk-eläkettä.

Siis ensin sairaslomaa vuosi, sitten jos saa niin kuntoutustuelle ja sitten voi alkaa anomaan tk eläkettä.

Itsellä meni tähän prosessiin 6 vuotta, ikää 61v kun lopulta sain eläkkeen. Viimeisen 10 kk aikana n 60 hoitokäyntiä (psykoterapia, psykiatri, neurologi, palikkatestit, magneettikuvat, labrat yms yms yms). Kerran pari viikossa kuulusteltiin kuin rikollista josko tarina muuttuisi.

Vierailija
11/11 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei enää myönnetä työkyvyttömyyseläkkeitä ainakaan somaattisten vaivojen takia. 

Sveitsiläisen lääkäriryhmän uskomaton läpimurto: Halvaantunut mies kävelee jälleen

Yli kymmenen vuotta sitten halvaantunut mies sai kävelykykynsä takaisin neurotieteilijöiden asentaman ”digitaalisen sillan” avulla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b6228045-25fb-47a3-b377-a3a4572052c0