Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyin töistä 2 min ja sain huomautuksen

Vierailija
19.07.2022 |

Onko teistä ok? En ole koskaan ennen myöhästynyt yhdestäkään työpaikasta kertaakaan. Tässä työssä olen ollut viitisen vuotta ja nyt kävi niin, että leimasin sisään 2 min aamuliukuman jälkeen. Ja tuli pomolta huomautus myöhästymisestä. Kyseessä ei ole mikään sairaala, jossa leikkaus myöhästyisi takiani tai paloasema, jossa paloauto ei pääsisi lähtemään koska myöhästyin pari minuuttia ja talo palaa poroksi.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää saikulle

Vierailija
2/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ok. Olet myöhästelijä ja laiska työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyistä työnantajaasi kiinnostaisi se, ettet ole myöhästynyt mistään muusta työpaikasta kertaakaan?

Vierailija
4/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työssäsi kuinka tärkeää olla ajoissa? Jos ei ole merkitystä niin pomosi on muikku ja vaihtaisin työpaikkaa

Vierailija
5/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyistä työnantajaasi kiinnostaisi se, ettet ole myöhästynyt mistään muusta työpaikasta kertaakaan?

No ei kai, se vain kertoo minusta ihmisenä. Olen sentään 44-vuotias. Ja moitteeton myöhästymishistoria. 

Kyllä yllätyin huomautuksesta. Teen itsenäistä asiantuntijatyötä ja enpä tiennyt, että yhden kerran kun kaksi minuuttia myöhästyy niin saa haukut. Minulla on yli tunnin työmatka, ja yksi busseista jäi tulematta, siksi myöhästyin. 

Ap

Vierailija
6/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työssäsi kuinka tärkeää olla ajoissa? Jos ei ole merkitystä niin pomosi on muikku ja vaihtaisin työpaikkaa

Ei ole erityisen tärkeää. Tietenkin täytyy suunnilleen olla aamusella paikalla vastaamassa, jos joku yrittää saada kiinni, mutta ei kellään kiireellistä asiaa ole. 

Ap

Vierailija
7/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole jatkossa ajoissa mutta lähde myös ajoissa sillä jos olet työpaikan kiinteistöllä kun työaika päättyy olet vielä työpaikalla eli tavoitettavissa.

esim. korkeissa rakennuksissa saattaa mennä aikaa poistua helposti 5-10 minuuttia jos pitää huolta työkunnosta kävelemällä rappusia. eli jos työ aika päättyy klo 16 niin kannattaa lähteä toimistosta jo 15.45. kun kello lyö 16 astut tai ajat juuri pois työpaikan kiinteistön maalta.

kannattaa selvittää työpaikan kiinteistön rajat.

Vierailija
8/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että tuo on totta. Jos on, niin ehkä sua yritetään jostain muusta syystä savustaa ulos.

9/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun esimies vaan vi*ttuilee sulle.

Vierailija
10/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai, se vain kertoo minusta ihmisenä. Olen sentään 44-vuotias. Ja moitteeton myöhästymishistoria. 

Kyllä yllätyin huomautuksesta. Teen itsenäistä asiantuntijatyötä ja enpä tiennyt, että yhden kerran kun kaksi minuuttia myöhästyy niin saa haukut. Minulla on yli tunnin työmatka, ja yksi busseista jäi tulematta, siksi myöhästyin. 

Ap

Miksi itsenäisessä asiantuntijatyössä edes on joku kellokorttisysteemi, vaihtaisin työpaikkaa välittömästi. En ole koskaan urallani törmännyt tuollaiseen.

Vierailija
11/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ole jatkossa ajoissa mutta lähde myös ajoissa sillä jos olet työpaikan kiinteistöllä kun työaika päättyy olet vielä työpaikalla eli tavoitettavissa.

esim. korkeissa rakennuksissa saattaa mennä aikaa poistua helposti 5-10 minuuttia jos pitää huolta työkunnosta kävelemällä rappusia. eli jos työ aika päättyy klo 16 niin kannattaa lähteä toimistosta jo 15.45. kun kello lyö 16 astut tai ajat juuri pois työpaikan kiinteistön maalta.

Kiinteistö on iso ja portaita ja kerroksia paljon. Mutta meidän kellokortti on meidän kerroksessa saman käytävän päässä, kuin mitä meidän työhuoneet. Eli hidas portaiden laskeutuminen menee omalle ajalle. Ap

Vierailija
12/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei viesti mennyt kaikille, ollut yleinen huomautus, että muistattehan olla työajan alkaessa paikalla?

Vierailija
13/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitten jos pomo alkaa oikein nyppii sairastut ärtyneen suolen oireyhtymään. tätä lääkäri ei pysty diagnosoimaan muuten kuin potilaan kertomuksen pohjalta. käytännössä voi käydä vessassa vaikka 2 tunnin välein. potkuja ei voi antaa koska sairauden takia ei saa syrjiä/irtisanoa.

Vierailija
14/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos antaa toisen ja potkut, oikeudessa oman sotkunsa häviää.

Vierailija
15/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pomoni on ahven.

Vierailija
16/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi itsenäisessä asiantuntijatyössä edes on joku kellokorttisysteemi, vaihtaisin työpaikkaa välittömästi. En ole koskaan urallani törmännyt tuollaiseen.

Olen ollut viidessä eri työpaikassa, ihan itsenäisessä asiantuntijatyössä, koulutustani vastaavassa. Kaikissa niissä on ollut kellokortti. En minä tiedä miksi on. Ap

Vierailija
17/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tätä kirjallista huomautusta vaatia siten että siinä perustellaan myöhästymisen ajallinen määrä? 

tietäisikö juristit, liiton edustaja, työsuojeluvaltuutettu?

Vierailija
18/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdappahan työpaikkaa heti, kun mahdollista. Tai pomoa, jos mahdollista. Selvää v*ttuilua tuo oli ja sitä kuunnellaan vain palkan ollessa reippaasti yli kymppitonni kuussa.

Vierailija
19/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei viesti mennyt kaikille, ollut yleinen huomautus, että muistattehan olla työajan alkaessa paikalla?

Olen kyllä. Sähköposti tuli vain minulle ja oli osoitettu vain minulle ja siinä oli eritelty myöhästymisen päivämäärä. Pomo näköjään tutkailee aktiivisesti kellokorttiraportteja.

Ap

Vierailija
20/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan myöhästyin myymälän avaamisesta kun oli kelloja siirretty yöllä ja nukuin pommiin. Pomo sitten soitteli että milloin meinasin avata liikkeen. Katsoin kelloa ja totesin että reilun puolen tunnin päästä. Oli ajanut ohi ja avannut liikkeen puolestani. Oli aika ASAP siirtyminen liikkeeseen. Mutta ei tullut toruja, oma nolostuminen riitti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä