Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyin töistä 2 min ja sain huomautuksen

Vierailija
19.07.2022 |

Onko teistä ok? En ole koskaan ennen myöhästynyt yhdestäkään työpaikasta kertaakaan. Tässä työssä olen ollut viitisen vuotta ja nyt kävi niin, että leimasin sisään 2 min aamuliukuman jälkeen. Ja tuli pomolta huomautus myöhästymisestä. Kyseessä ei ole mikään sairaala, jossa leikkaus myöhästyisi takiani tai paloasema, jossa paloauto ei pääsisi lähtemään koska myöhästyin pari minuuttia ja talo palaa poroksi.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä huomautuksella on? Jos saat varoituksen, voit vastata siihen vastustamalla varoitusta. Pomon huomautuksilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
102/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kuuluu mennä aina 15min ennen vuoron alkua. Siinä ehtii sitten kaiken työhön liittyvän valmistelemaa.

Kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla. Mutta jatka vain minä menen töihin vähän myöhässä ja lähden ajoissa. Teen vähän töitä ja nautin palkasta. Selitä miten voi kapitalismiin kuulua työn teko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin kuuluu mennä aina 15min ennen vuoron alkua. Siinä ehtii sitten kaiken työhön liittyvän valmistelemaa.

Kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla. Mutta jatka vain minä menen töihin vähän myöhässä ja lähden ajoissa. Teen vähän töitä ja nautin palkasta. Selitä miten voi kapitalismiin kuulua työn teko? 

Tuo kirjoittaja, jolle kommentoit, saattaa olla ap:n pomo.

Vierailija
104/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nyt ihan naurettavaa työnantajalta, kun ei myöhästyminen ole mihinkään ja muihin vaikuttanut, kaikille voi joskus sattua. Nämä on näitä "vain Suomessa" juttuja. Kannattanee etsiä työ jossa työntekijöihin luotetaan. Esim. itsellä liukuma ja työaika ja lounas pitää kirjata ylös, mutta useilla nämä unohtuu välillä ja korjataan jälkikäteen. Työt kuitenkin jokainen tekee tunnollisesti.

Sitäpaitsi tiedoksi, vaikka työaika alkaisi klo 9, ei paikalla tarvitse olla aiemmin vaan se riittää että klo 9 käynnistää työkoneen ja on valmis aloittamaan työn. Jos se kone tekee vaikka vartin päivityksiä, ei työntekijän sitä tarvitse ennustaa ja tulla siksi varttia ennen, se on työaikaa.

Vierailija
105/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä huomautuksella on? Jos saat varoituksen, voit vastata siihen vastustamalla varoitusta. Pomon huomautuksilla ei ole mitään merkitystä.

Jossain vaiheessa tulee sitten se varoitus. Montakohan huomautusta siihen pitää olla? 

Vierailija
106/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai vastasit, että mitä vi**ua? Itse olisin luultavasti lampsinut samatien pomon luokse antanut tulla mielipiteeni. Olen huomannut, että mitä enemmän nöyristelet töissä, sitä enemmän sinua nöyryytetään. Eli selkärankaa nyt ja painut sanomaan ettei muuten käy.

Vierailija
107/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka huutelette että käytä omaa autoa että tuollaista ei voisi tapahtua. Kyllä mä olen myöhästynyt kun työmatkalla oli paha kolari ja liikenne seis. Ei mikään olosuhde takaa 100% esteettömyyttä.

Vierailija
108/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo nyt ihan naurettavaa työnantajalta, kun ei myöhästyminen ole mihinkään ja muihin vaikuttanut, kaikille voi joskus sattua. Nämä on näitä "vain Suomessa" juttuja. Kannattanee etsiä työ jossa työntekijöihin luotetaan. Esim. itsellä liukuma ja työaika ja lounas pitää kirjata ylös, mutta useilla nämä unohtuu välillä ja korjataan jälkikäteen. Työt kuitenkin jokainen tekee tunnollisesti.

Sitäpaitsi tiedoksi, vaikka työaika alkaisi klo 9, ei paikalla tarvitse olla aiemmin vaan se riittää että klo 9 käynnistää työkoneen ja on valmis aloittamaan työn. Jos se kone tekee vaikka vartin päivityksiä, ei työntekijän sitä tarvitse ennustaa ja tulla siksi varttia ennen, se on työaikaa.

Meillä työaika alkaa, kun astuu ulko-ovesta sisään. 

Vierailija
109/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyistä työnantajaasi kiinnostaisi se, ettet ole myöhästynyt mistään muusta työpaikasta kertaakaan?

No ei kai, se vain kertoo minusta ihmisenä. Olen sentään 44-vuotias. Ja moitteeton myöhästymishistoria. 

Kyllä yllätyin huomautuksesta. Teen itsenäistä asiantuntijatyötä ja enpä tiennyt, että yhden kerran kun kaksi minuuttia myöhästyy niin saa haukut. Minulla on yli tunnin työmatka, ja yksi busseista jäi tulematta, siksi myöhästyin. 

Ap

Miksi itsenäisessä asiantuntijatyössä edes on joku kellokorttisysteemi, vaihtaisin työpaikkaa välittömästi. En ole koskaan urallani törmännyt tuollaiseen.

Olen ollut viidessä eri työpaikassa, ihan itsenäisessä asiantuntijatyössä, koulutustani vastaavassa. Kaikissa niissä on ollut kellokortti. En minä tiedä miksi on. Ap

Itsenäinen asiantuntijatyö = toimistorotta.

Siksi se kellokortti on.

Vierailija
110/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo odotti mua työpisteellä ja kun tulin paikalle tyynyn kuva vielä poskessa niin sanoi" kun nukutaan pommiin niin se tehdään sitten kunnolla" Siis olin noin 15 min myöhässä ja hän kertoi, että kun itselle on käynyt niin, sitten se kiire jätetään pois ja tullaan ihan rauhassa. Tietenkin työni ei ole sellaista, että olisin ihmisestä vastuussa. Mutta oli hyvä ja reilu mies😊

Nainen-75

Vierailija
111/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehelläni on kiva työpaikka. Näin kesällä käydään yhdessä samassa työpaikassa, ja maanantaisin mennään yleensä vasta aamupäivästä tai päivällä, jos nukkumaanmeno on reissujen takia venynyt myöhäseen. Työnantaja ymmärtää, ei ole valittanut, ilmoitan vain tekstiviestillä että tulemme töihin johonkin kellonaikaan.

Vierailija
112/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole mitään työvuoroja. Vaan toimistotyöaika, jossa aamuliukuma klo 6-9 ja iltapäiväliukuma klo 15-18. Ja työn valmisteluasiat on osa työtä, ne tehdään kyllä ihan työajalla. Vai tarkoitatko, että valmistelisin vaikka kokouksen aamulla omalla ajallani?

Ap

Jos olit menossa 9, niin olisi pitänyt olla siellä 8:45. Työhön liittyvät valmistelut, joka alalla vähän erilaiset. Itsellä se on kahvin haku ja koneen käynnistys.

En edelleenkään ymmärrä mitä tarkoitat. Teen asiantuntijatyötä. Koneen avaan työajalla. Meillä on kellokorttikone, joka on käytävämme ovensuussa. Kun aamulla tulee töihin, ja astuu käytävään mennäkseen työhuoneeseen, niin käytävän oven vieressä heti on se leimauslaite, johon leimataan. Sitten kävellään työhuoneeseen, avataan kone, aletaan tehdä töitä. Jos menen työpaikalle klo 8:45, niin silloinhan leimaan silloin kellokortin. Ap

No sitten olet vain yksinkertaisesti hieman hidas kaikilla tavoin, jollet ehdi tuon 3h liukuman sisällä töihin. Typerää valittaa täällä jos itse mokailee.

Itse olen aina 15min ennen aiottua aloitusaikaa töissä, vaikka saan tehdä sen 7,5h mihin aikaan vuorokaudesta vain.

Hidas? Lähden aina töihin 7:35 bussilla. Kaksi vaihtoa. Yleensä olen kellokorttikoneen luona 8:40. Nyt yksi busseista jäi vuoro välistä eikä bussi tullut, niin myöhästyin. Ei minua kiinnosta mennä aamukuudeksi töihin, koska olen iltavirkku ihminen, jonka paras työvire on aika myöhään. Ap

olin kerran keikkatyössä hyllyttäjänä. kuljin toiselta paikkakunnalta junalla ja sitten bussilla. yllättäen aiempi juna ei kulkenut koska oli pyhäpäivä. olin kuitenkin töissä ajoissa mutta aamupalasta oli jo vierähtänyt 2 tuntia. minulla oli tapana syödä toinen aamupala ennen töiden alkamista.

oli kymmenen minuuttia aikaa ennenkuin työaika alkoi ja aion syödä pikaseen keiton jolla jaksan. osaton pomo kysyi pidänkö ruokkiksen nyt? sanoin että en aion vain syödä hiukan jotta jaksan. osasto pomo alkoi inttämään. lopulta laitoin ruoan pois ja menin töihin. kaksi tuntia myöhemmin ensihoitajat herätteli. olin pyörtynyt ja lyönyt pään. 

vaadin tän osastopäällikön irtisanomista mutta turhaan. olin vain keikkatyöläinen.

Sinulla on vähän vakavampiakin ongelmia kuin osastopäällikkö jos pyörryt kun et kahteen tuntiin saa ruokaa. 

6 tuntiin. siksi söin ennen työvuoron alkamista.

Vierailija
113/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole mitään työvuoroja. Vaan toimistotyöaika, jossa aamuliukuma klo 6-9 ja iltapäiväliukuma klo 15-18. Ja työn valmisteluasiat on osa työtä, ne tehdään kyllä ihan työajalla. Vai tarkoitatko, että valmistelisin vaikka kokouksen aamulla omalla ajallani?

Ap

Jos olit menossa 9, niin olisi pitänyt olla siellä 8:45. Työhön liittyvät valmistelut, joka alalla vähän erilaiset. Itsellä se on kahvin haku ja koneen käynnistys.

En edelleenkään ymmärrä mitä tarkoitat. Teen asiantuntijatyötä. Koneen avaan työajalla. Meillä on kellokorttikone, joka on käytävämme ovensuussa. Kun aamulla tulee töihin, ja astuu käytävään mennäkseen työhuoneeseen, niin käytävän oven vieressä heti on se leimauslaite, johon leimataan. Sitten kävellään työhuoneeseen, avataan kone, aletaan tehdä töitä. Jos menen työpaikalle klo 8:45, niin silloinhan leimaan silloin kellokortin. Ap

No sitten olet vain yksinkertaisesti hieman hidas kaikilla tavoin, jollet ehdi tuon 3h liukuman sisällä töihin. Typerää valittaa täällä jos itse mokailee.

Itse olen aina 15min ennen aiottua aloitusaikaa töissä, vaikka saan tehdä sen 7,5h mihin aikaan vuorokaudesta vain.

Hidas? Lähden aina töihin 7:35 bussilla. Kaksi vaihtoa. Yleensä olen kellokorttikoneen luona 8:40. Nyt yksi busseista jäi vuoro välistä eikä bussi tullut, niin myöhästyin. Ei minua kiinnosta mennä aamukuudeksi töihin, koska olen iltavirkku ihminen, jonka paras työvire on aika myöhään. Ap

Se on sinun itsesi vastuulla ehtiä töihin, vaikka kaikki bussit hajoaisivat tai eivät tulisi.

Suosittelen oman auton ostoa, niin on paljon helpompaa. Jollei ole varaa autoon, niin eipä taida kummoinen asiantuntija homma olla.

Ja kun sattuu kolari ja tie suljetaan, etkä pääse eteen etkä taakse niin lennä. Piankos ihminen siivet kasvattaa.

Prkele.

Vierailija
114/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pomo odotti mua työpisteellä ja kun tulin paikalle tyynyn kuva vielä poskessa niin sanoi" kun nukutaan pommiin niin se tehdään sitten kunnolla" Siis olin noin 15 min myöhässä ja hän kertoi, että kun itselle on käynyt niin, sitten se kiire jätetään pois ja tullaan ihan rauhassa. Tietenkin työni ei ole sellaista, että olisin ihmisestä vastuussa. Mutta oli hyvä ja reilu mies😊

Nainen-75

jos työntekijä on tunnollinen ja jopa ruoskii itseään jos myöhästyy (kerran 5 vuodessa tyyliin) ja pomo on täyspäinen niin hyvinkin mahdollista saada asiallista kohtelua.

Vierailija
115/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää tuommoinen pilkun viilaaminen.

Ymmärrän, jos on usein myöhässä, siitä sanotaan ja jos sanomisella ei mene perille, niin sitten huomautusta. Mutta kerta sinne tänne, ei vaikuta mihinkään.

Minä olin kaupassa töissä ja kauppa aukesi kahdeksalta. Maanantaisin mentiin kuuteen, että ehti tulostaa tarjous laput yms hommia. Kerran usean vuoden aikana oli myöhässä juuri alle viisi minuutti. Kauppias oli paikalla ja sanoin huomenta, hän vastasi huomenta. Sitten iltapäivällä minuutti ennen työvuoron loppua esihenkilö soittaa, puhuu ensin työasioita ja alkaa sitten narista myöhästymisestä. Se puhelu kesti kauemmin kuin mitä olin ollut myöhässä. Eikä kauppias itse voinut sanoa mitään asiasta silloin aamulla. Silti aina sai sulkemisaikaan tapella siitä saako palkkaa työajan jälkeen, kun ei asiakkaita saanut hätistää pois. Aiemmin en ollut jaksanut, mutta tuon jälkeen merkkasin minuutinkin ylimääräisen ajan niin, että työaika loppui 21:30,eikä 21:15 ja tappelin niistä palkan, työajalla. Koska tosiaan oli vain yksi kerta ja tunnollisena ihmisenä olisin pahoitellut ja varmistanut, etten enää ole myöhässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi