Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyin töistä 2 min ja sain huomautuksen

Vierailija
19.07.2022 |

Onko teistä ok? En ole koskaan ennen myöhästynyt yhdestäkään työpaikasta kertaakaan. Tässä työssä olen ollut viitisen vuotta ja nyt kävi niin, että leimasin sisään 2 min aamuliukuman jälkeen. Ja tuli pomolta huomautus myöhästymisestä. Kyseessä ei ole mikään sairaala, jossa leikkaus myöhästyisi takiani tai paloasema, jossa paloauto ei pääsisi lähtemään koska myöhästyin pari minuuttia ja talo palaa poroksi.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin kuuluu mennä aina 15min ennen vuoron alkua. Siinä ehtii sitten kaiken työhön liittyvän valmistelemaa.

Ei meillä ole mitään työvuoroja. Vaan toimistotyöaika, jossa aamuliukuma klo 6-9 ja iltapäiväliukuma klo 15-18. Ja työn valmisteluasiat on osa työtä, ne tehdään kyllä ihan työajalla. Vai tarkoitatko, että valmistelisin vaikka kokouksen aamulla omalla ajallani?

Ap

Jos olit menossa 9, niin olisi pitänyt olla siellä 8:45. Työhön liittyvät valmistelut, joka alalla vähän erilaiset. Itsellä se on kahvin haku ja koneen käynnistys.

En edelleenkään ymmärrä mitä tarkoitat. Teen asiantuntijatyötä. Koneen avaan työajalla. Meillä on kellokorttikone, joka on käytävämme ovensuussa. Kun aamulla tulee töihin, ja astuu käytävään mennäkseen työhuoneeseen, niin käytävän oven vieressä heti on se leimauslaite, johon leimataan. Sitten kävellään työhuoneeseen, avataan kone, aletaan tehdä töitä. Jos menen työpaikalle klo 8:45, niin silloinhan leimaan silloin kellokortin. Ap

No sitten olet vain yksinkertaisesti hieman hidas kaikilla tavoin, jollet ehdi tuon 3h liukuman sisällä töihin. Typerää valittaa täällä jos itse mokailee.

Itse olen aina 15min ennen aiottua aloitusaikaa töissä, vaikka saan tehdä sen 7,5h mihin aikaan vuorokaudesta vain.

Hidas? Lähden aina töihin 7:35 bussilla. Kaksi vaihtoa. Yleensä olen kellokorttikoneen luona 8:40. Nyt yksi busseista jäi vuoro välistä eikä bussi tullut, niin myöhästyin. Ei minua kiinnosta mennä aamukuudeksi töihin, koska olen iltavirkku ihminen, jonka paras työvire on aika myöhään. Ap

Se on sinun itsesi vastuulla ehtiä töihin, vaikka kaikki bussit hajoaisivat tai eivät tulisi.

Suosittelen oman auton ostoa, niin on paljon helpompaa. Jollei ole varaa autoon, niin eipä taida kummoinen asiantuntija homma olla.

Vierailija
82/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin kuuluu mennä aina 15min ennen vuoron alkua. Siinä ehtii sitten kaiken työhön liittyvän valmistelemaa.

Ei meillä ole mitään työvuoroja. Vaan toimistotyöaika, jossa aamuliukuma klo 6-9 ja iltapäiväliukuma klo 15-18. Ja työn valmisteluasiat on osa työtä, ne tehdään kyllä ihan työajalla. Vai tarkoitatko, että valmistelisin vaikka kokouksen aamulla omalla ajallani?

Ap

Jos olit menossa 9, niin olisi pitänyt olla siellä 8:45. Työhön liittyvät valmistelut, joka alalla vähän erilaiset. Itsellä se on kahvin haku ja koneen käynnistys.

Mä oon työn ääressä 2 minuuttia siitä kun olen saapunut paikalle. koneen käynnistys? Onko sulla joku xp-kone vuodelta 2003?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ajoissa ni ei tarvi vinkua

Vierailija
84/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tullut ylemmältä taholta ilmoitus, että kaikista myöhästymisistä pitää antaa huomautus, kun teillä on aika hyvä tuo liukuma-aika kuitenkin. 

Itse koen, että liukuma on huono. Olisin työssä parhaimmillani, jos aloittaisin sen klo 11 ja tekisin iltaan asti. Mutta oli meidän liukumasta mitä mieltä tahansa, niin miksi ihmeessä ylempi taho käskisi jostain pienistä myöhästymisistä antamaan huomautuksia? Ymmärrän, jos myöhästymisistä muodostuu tapa, niin niihin kannattaa puuttua tai jos myöhästyy vaikka kaksi tuntia. Ap

Siksi että työpaikalla jokaisella pitää olla samat säännöt. Jos sitä liukumaa on jo muutenkin sovittu kolme tuntia aamuisin niin mielestäni ei ole kohtuutonta vaatia että sen puitteissa oikeasti pitää tulla töihin, muuten saa huomautuksen. Ja se sama huomautus tulee heti rajan ylityksestä, oli se sitten kaksi minuuttia tai kaksi tuntia. 

Omalla työpaikallani se samat säännöt kaikille tarkoittaa käytännössä täyttä vapautta työaikojen ja työntekopaikan suhteen, toki palaverit (kaikissa etämahdollisuus) yms huomioiden. Samoin voisi käytännön järjestelyjen kannalta olla monessa muussakin paikassa, mutta etenkin kunnallisella ihmeen nihkeää. Parantaa kuitenkin työhyvinvointia ja antaa joustoa elämään.

Se on ihan ok jos näin on tosiaan päätetty ja kaikille työntekijöille kommunikoitu. Ap:n tapauksessa näin ei kuitenkaan selvästikään ole. 

Ap yllä kritisoi sitä liukumaa, ja ymmärsin, että puolustat yleisesti liukumaa sillä, että kaikille tulee olla samat säännöt. Toin vain esiin, että ne samat säännöt voivat olla monenlaisia.

Vierailija
85/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei viesti mennyt kaikille, ollut yleinen huomautus, että muistattehan olla työajan alkaessa paikalla?

Olen kyllä. Sähköposti tuli vain minulle ja oli osoitettu vain minulle ja siinä oli eritelty myöhästymisen päivämäärä. Pomo näköjään tutkailee aktiivisesti kellokorttiraportteja.

Ap

Pomosi on mulkvisti. Yhdestä tuollaisesta kokemusta, oli joutunut vastantahtoaan yt-neuvottelujen jälkeen ryhmäesimieheksi alalle, josta ei ymmärtänyt mitään. Katsoi että kyttääminen oli parempi strategia kuin luottaa kokeneisiin alaisiinsa. Olin kerran tulossa töihin ja bussi hajosi kesken matkan pysäkille ja jouduin odottamaan seuraavaa. Soitin esimiehelle, että tulen olemaan myöhässä tuosta syystä, enkä tiedä milloin minuutilleen ehdin perille (kyseessä tstotyö jossa ei välttämätöntä olla minuutilleen paikalla). Esimies tokaisi siihen että tulethan sitten niin nopeasti kuin pääset :D reps, ikäänkuin voisin sen korvaavan bussin tuloon itse jotenkin vaikuttaa.  Monta muutakin pahempaa esimerkkiä olisi antaa ko. henkilön toimintatavoista. Sittemmin sai aika paljon palautetta toiminnastaan ja jotain alkoi mennä jakeluun kun vähensi sitä. Mutta tuokin aika oli riittävan hirveää, onneksi pystyi vaihtamaan työpaikkaa.

Ai että oikein riittävän hirveää jos pomo pyytää myöhästymään mahdollisimman vähän? No hui kamala. Missäköhän ihme kultakupolissa sitä taas ollaan oikein töissä?

No jos kerron syyn että odotan uutta bussia ja yulen heti kun pääseen, niin mitä tuo kommentti auttaa - pelkkää vittuilua se oli ja kuvasti sitä ettei luottanut meihin yhtään. Samainen ihminen saattoi kuunnella viereisessä loosissa työpuhelua ja sitten ruveta kommentoimaan että miksi sanoit noin tai noin :O monta muutakin esimerkkiä oli, voin kertoa etten ollut ainoa jolla meni kuppai nuerin kaiken maailman kyttäyksen takia. 

Vierailija
86/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyistä työnantajaasi kiinnostaisi se, ettet ole myöhästynyt mistään muusta työpaikasta kertaakaan?

No ei kai, se vain kertoo minusta ihmisenä. Olen sentään 44-vuotias. Ja moitteeton myöhästymishistoria. 

Kyllä yllätyin huomautuksesta. Teen itsenäistä asiantuntijatyötä ja enpä tiennyt, että yhden kerran kun kaksi minuuttia myöhästyy niin saa haukut. Minulla on yli tunnin työmatka, ja yksi busseista jäi tulematta, siksi myöhästyin. 

Ap

Nyt kävi freudilainen lipsus? Tarkoitit varmaan myöhästymättömyys-/ajoissaolohistoria? 

Vierailija
87/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En edelleenkään ymmärrä mitä tarkoitat. Teen asiantuntijatyötä. Koneen avaan työajalla. Meillä on kellokorttikone, joka on käytävämme ovensuussa. Kun aamulla tulee töihin, ja astuu käytävään mennäkseen työhuoneeseen, niin käytävän oven vieressä heti on se leimauslaite, johon leimataan. Sitten kävellään työhuoneeseen, avataan kone, aletaan tehdä töitä. Jos menen työpaikalle klo 8:45, niin silloinhan leimaan silloin kellokortin. Ap

No sitten olet vain yksinkertaisesti hieman hidas kaikilla tavoin, jollet ehdi tuon 3h liukuman sisällä töihin. Typerää valittaa täällä jos itse mokailee.

Itse olen aina 15min ennen aiottua aloitusaikaa töissä, vaikka saan tehdä sen 7,5h mihin aikaan vuorokaudesta vain.

Hidas? Lähden aina töihin 7:35 bussilla. Kaksi vaihtoa. Yleensä olen kellokorttikoneen luona 8:40. Nyt yksi busseista jäi vuoro välistä eikä bussi tullut, niin myöhästyin. Ei minua kiinnosta mennä aamukuudeksi töihin, koska olen iltavirkku ihminen, jonka paras työvire on aika myöhään. Ap

Se on sinun itsesi vastuulla ehtiä töihin, vaikka kaikki bussit hajoaisivat tai eivät tulisi.

Suosittelen oman auton ostoa, niin on paljon helpompaa. Jollei ole varaa autoon, niin eipä taida kummoinen asiantuntija homma olla.

On minulla auto. Työpaikalla vaan ei ole yhtään parkkipaikkoja. Käytännössä kaikki kulkee julkisilla. Ap

Vierailija
88/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla vaikka mikä asiantuntija kuten antaa ymmärtäö että on vähän parempi. Käy ilmi että ap ei olekaan kaikkien suosikki vaan h ä nestä on tullut jahdattava, joka jouluun mennessä jää saikulle. Ja siitä se kierre alkaa. Tunnista työpaikkakiusaaminen.

Vierailija
89/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala pomo. Mun esimies taas antoi palkallisen vapaapäivän kun tuskastelin että miten pääsen töihin kun oli bussilakko.

Vierailija
90/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan savustuksen aloittamisesta kuulostaa.

Minut viskattiin pihalle huomautuslistan kera. Kolme vuotta olin ollut hyvä työntekijä ja nyt ne samat hommat joista oli kiitelty olikin huomauttamisen arvoisia asioita.

Eniten kävi sääliksi sitä vasikkaa, joka oli joutunut tekemisiäni syynäämään. Firmassa oli johto ja strategia vaihtunut, en ihmettele että pistivät minut ulos mutta olisin mä lähtenyt ihan sanomallakin, ilman hölmöjä huomautuslistoja.

Vierailija
91/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no onpa omituista, jos jo viisi vuotta ollut samassa työssä eikä tosiaan ole tapana myöhästellä. 

Kellokorteista sen verran, että käsittääkseni suurimmassa osassa työpaikkoja on käytössä jonkinlanen työajan seuraaminen, olen ajatellut aina, että se on työnantajan velvollisuus. Piti ihan googlata asia, ja juu, työaikalaissa lukee, että työnantajan on kirjattava tehdyt työtunnit, ja se on tietekin helppoa toteuttaa jonkinlaisella kulkukortilla (aiemmin kellokortti, nykyään kai pikemminkin kulkukortti, joka hoitaa saman asian)

Ainakin Jyväskylässä on yksityinen vanhusten hoitopaikka, jossa ei ole työajanseurantaa jotkut lähtevät töistä jopa klo 20.15, vaikka työaika päättyy klo 21 Niin sitä hipsitään pois. Tai tullaan töihin klo 7.30, vaikka työvuorolistassa 7.00 eikä korjata toteutunutta aikaa. Työkaverit tietävät, mutteivat puutu muiden asioihin. Nössöä touhua.

Vierailija
92/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko viesti olla automaattiviesti?

Minä olen hoitoalalla, jos myöhästyn ilmoita jo matkalta olevani myöhässä.

Vierailija
93/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkkyä. Olen nuorempana myöhsätellyt paljonkin, ei mitään huomautuksia ikinä. Nykyään olen hyvissä ajoin, mutta kollegoissa on kroonisia myöhästelijöitä. Ei ketään kiinnosta ja mitään muistutuksia ei jaeta. Tietenkään, mitä väliä tuliko 8.55 vai 9.05? Ei mitään. Asiantuntijatyötä.912

Vierailija
94/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaihda työpaikkaa, tai muuta lähemmäs sitä, tai osta auto. Eihän tuossa ole mitään järkeä kolmella bussilla mennä yhteen suuntaan!

Vierailija
95/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

olin kerran keikkatyössä hyllyttäjänä. kuljin toiselta paikkakunnalta junalla ja sitten bussilla. yllättäen aiempi juna ei kulkenut koska oli pyhäpäivä. olin kuitenkin töissä ajoissa mutta aamupalasta oli jo vierähtänyt 2 tuntia. minulla oli tapana syödä toinen aamupala ennen töiden alkamista.

oli kymmenen minuuttia aikaa ennenkuin työaika alkoi ja aion syödä pikaseen keiton jolla jaksan. osaton pomo kysyi pidänkö ruokkiksen nyt? sanoin että en aion vain syödä hiukan jotta jaksan. osasto pomo alkoi inttämään. lopulta laitoin ruoan pois ja menin töihin. kaksi tuntia myöhemmin ensihoitajat herätteli. olin pyörtynyt ja lyönyt pään. 

vaadin tän osastopäällikön irtisanomista mutta turhaan. olin vain keikkatyöläinen.

Vierailija
96/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa on se että ap:n pomo ei jätä tähän. ongelmia tulossa. suosittelen ap:lle toisen työpaikan hakemista jo hyvissä ajoin.

Vierailija
97/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

olin kerran keikkatyössä hyllyttäjänä. kuljin toiselta paikkakunnalta junalla ja sitten bussilla. yllättäen aiempi juna ei kulkenut koska oli pyhäpäivä. olin kuitenkin töissä ajoissa mutta aamupalasta oli jo vierähtänyt 2 tuntia. minulla oli tapana syödä toinen aamupala ennen töiden alkamista.

oli kymmenen minuuttia aikaa ennenkuin työaika alkoi ja aion syödä pikaseen keiton jolla jaksan. osaton pomo kysyi pidänkö ruokkiksen nyt? sanoin että en aion vain syödä hiukan jotta jaksan. osasto pomo alkoi inttämään. lopulta laitoin ruoan pois ja menin töihin. kaksi tuntia myöhemmin ensihoitajat herätteli. olin pyörtynyt ja lyönyt pään. 

vaadin tän osastopäällikön irtisanomista mutta turhaan. olin vain keikkatyöläinen.

Sinulla on vähän vakavampiakin ongelmia kuin osastopäällikkö jos pyörryt kun et kahteen tuntiin saa ruokaa. 

Vierailija
98/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, että jo on saanut yhdestä 2 min myöhästymisestä huomautuksen (varoituksen?) ja sitten myöhästyy toistekin 2 min, ja saa potkut, niin voittaako oikeudessa, jos vie nuo potkut käräjille?

Vierailija
99/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin itseni irti.

Vierailija
100/115 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työssäsi kuinka tärkeää olla ajoissa? Jos ei ole merkitystä niin pomosi on muikku ja vaihtaisin työpaikkaa

ETTEKÄ TE LUE NÄITÄ ALOTUKSIA?

Aloituksessa jo sanottiin:

Kyseessä ei ole mikään sairaala, jossa leikkaus myöhästyisi takiani tai paloasema, jossa paloauto ei pääsisi lähtemään koska myöhästyin pari minuuttia ja talo palaa poroksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän