Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amazonin Taru sormusten herrasta: Valtasormukset OFFICIAL

Vierailija
17.07.2022 |

Tänne kaikki keskustelu syyskuussa alkavasta uudesta sarjasta. En tiedä kuinka paljon muita Tolkien-faneja (tai muuten aiheesta kiinnostuneita) täällä palstalla on mutta ainakin itse ajattelin tänne kirjoittaa ajatuksiani sarjaan liittyen.

Kommentit (2045)

Vierailija
501/2045 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain tiedoksi teille Tolkien puristeille, että Tolkien itsekin suhtautui positiivisesti sovituksiin ja ennen kaikkea halusi myös muiden ihmisten jatkavan työtään. Alla Tolkien-sitaatti

The cycles should be linked to a majestic whole, and yet leave scope for other minds and hands, wielding paint and music and drama.

Olet tainnut ymmärtää hieman väärin tuon sitaatin sisällön. Tolkien tarkoitti tuossa, että hän suhtautuu positiivisesti esimerkiksi hänen töihinsä perustuvaan musiikkiin tai taiteeseen, joita tehdään hänen kirjojaan kunnioittaen, mutta ei sisältöä muuttaen tai turmellen.

Höpö höpö. Tai vaikka näin olisikin niin mitä väliä sillä edes on mitä Tolkien ajattelisi. Amazon on reilusti ostanut oikeudet hänen kirjoihinsa, joten se saa tehdä niille IHAN MITÄ HALUAA. Ette te puristit ole mitään Tolkienin tuotannon portinvartijoita, jotka saavat päättää mitä hänen tarinoilleen tehdään. Amazon saa koska sillä on oikeudet niihin. Niin yksinkertaista se on.

Niin, entä sitten? Onneksi kukaan ei pakota niitä katsomaan ja alkuperäiset kirjat ovat edelleen olemassa eikä niitä voi kukaan viedä minulta pois.

Ne tullaan keräämään sinulta pois, koska ne eivät ole sillä tavalla oikealla tavalla woke. Samalla toki tuhotaan ne elokuvatkin, koska nekään eivät ole sillä tavalla oikealla tavalla woke. Nih.

Paljon voin vielä sietää, mutta sitten kyllä lähtisin barrikadeille, jos minulta alettaisiin keräämään kirjoja pois. Mutta tuskinpa tuollaiseen tilanteeseen nyt oikeasti joudutaan. 😏

En minä ainakaan toivo. Kunhan vähän soittelin suutani. Mutta: erilainen kanselointi on mennyt huolestuttavan pitkälle ja mm. Shakespeare aiheuttaa jo ahdistusta ja sen jonkinlaista kieltämistä mietitään jo ihan oikeasti.

Tämä on käsittämätöntä.

Tolkienia moni myös kritisoi jo nyt ja Tolkienia pidetään menneen maailman väärällä tavalla ajattelevana valkoihoisena lihaa syövänä setämiehenä, jonka tuotanto loukkaa.

Eli jos sinulle suututaan kun fanitat Tolkienia, ota huomioon tämä. Itse olen varautunut. Ja juu. Siedän sen niin kauan kun mun kirjahylly saa olla rauhassa.

Vierailija
502/2045 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja on trailerin perusteella saanut paljon haukkuja. Lisäksi kävi ilmi, että Amazon ghostasi Peter Jacksonin. Lupasivat lähettää käsikirjoituksen hänelle, mutta sitä ei koskaan tullut.

Sen jälkeen mitä Hobitti-elokuville mentiin tekemään olen oikein iloinen, ettei kyseinen heppu ole millään lailla mukana tässä sarjassa

Luulen että Jackson teki parhaansa kun ohje oli että 300-sivuinen kirja täytyy venyttää kolmeksi pitkäksi leffaksi. Tuskin kukaan muu olisi onnistunut sen paremmin. 

Toki näinkin voi olla. Kuitenkin vähän ärsytti se, että elokuvissa yritettiin ikään kuin ratsastaa aiempien elokuvien menestyksellä. Joka väliin yritettiin tunkea viittauksia LOTR-trilogiaan, joten tuli vähän sellainen olo, ettei tämä ole itsenäinen tarina, vaan jonkinlaista jatkoa aiemmille elokuville.

Minullakin on vähän samanlaiset fiilikset niistä. Lisäksi niihin eksyi käsittämättömiä virheitä. Kun viimeisessä elokuvassa Thranduil kehotti Legolasta etsimään Aragornin nauroin jo ääneen. Jokainen vähänkään Tolkienia lukenut tietää, että toisin kuin elokuvassa väitettiin, Aragornia ei kutsuttu vielä tuossavaiheessa konkariksi. Lisäksi tämä oli lapsi Rivendellissä, eikä vielä kulkenut muiden Dunedainin seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2045 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Aikuiset ihmiset analysoimassa jotakin TV-sarjaa. Aika säälittävää, kun ei näytä oikeasti olevan parempaa tekemistä. Mitä seuraavaksi? Alatte varmaan kirjoittaa tänne jotain yksityiskohtaisia analyysejä jaksoista kun sarja alkaa?

Taidat olla tämän ketjun vakiotrolli jo tässä vaiheessa. Veikkaanpa että käytännössä kaikki (tai ainakin suurin osa) kaikista provoilevista viesteistä on sinun aikaansaannostasi. Suosittelen että lähdet tästä ketjusta ja keksit parempaa sisältöä elämällesi kuin toisten ärsyttäminen anonyymillä keskustelupalstalla.

Vierailija
504/2045 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen skeptinen kaikkeen muun paitsi englanniksi sanottuna "production designiin" - eli esimerkiksi maskeeraus ja puvustus näyttävät todella hienoilta. Musiikki tulee olemaan kiinnostava aspekti myös - vähän sellanen 50/50 fiilis kyllä.

Tykkään esimerkiksi tämän hahmon "puu-haarniskasta": https://static3.stuff.co.nz/lotrpic2-rs-58e9f98a.jpg

Vierailija
505/2045 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori Elrond näyttää muuten todella oudolta.

Olisin toivonut 190-senttistä Elizabeth Debickiä Galadrielin rooliin: https://netstorage-legit.akamaized.net/images/1d4cd589d504928e.jpg?imwi…

https://thumbs.dreamstime.com/b/elizelizabeth-debicki-elizabeth-p%C3%A5…

Vierailija
506/2045 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frodo69 kirjoitti:

Olisin toivonut 190-senttistä Elizabeth Debickiä Galadrielin rooliin: https://netstorage-legit.akamaized.net/images/1d4cd589d504928e.jpg?imwi…

Olisi toki kiva jos Galadriel olisi oikean pituinen, mutta se taas loisi uuden haasteen. Silloin käytännössä kaikkien muidenkin hahmojen olisi oltava pidempiä. Tuntuisi jotenkin typerältä, jos esim Elrond ja Elendil olisivat tätä selkeästi lyhyempiä. Vaikka Galadriel onkin kanonisestikin todella pitkä niin ainakin numenorin miehet ovat vielä selkeästi tätä pidempiä, keskipituudeltaan yli 2-metrisiä

Vierailija
507/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja on trailerin perusteella saanut paljon haukkuja. Lisäksi kävi ilmi, että Amazon ghostasi Peter Jacksonin. Lupasivat lähettää käsikirjoituksen hänelle, mutta sitä ei koskaan tullut.

Sen jälkeen mitä Hobitti-elokuville mentiin tekemään olen oikein iloinen, ettei kyseinen heppu ole millään lailla mukana tässä sarjassa

Luulen että Jackson teki parhaansa kun ohje oli että 300-sivuinen kirja täytyy venyttää kolmeksi pitkäksi leffaksi. Tuskin kukaan muu olisi onnistunut sen paremmin. 

Toki näinkin voi olla. Kuitenkin vähän ärsytti se, että elokuvissa yritettiin ikään kuin ratsastaa aiempien elokuvien menestyksellä. Joka väliin yritettiin tunkea viittauksia LOTR-trilogiaan, joten tuli vähän sellainen olo, ettei tämä ole itsenäinen tarina, vaan jonkinlaista jatkoa aiemmille elokuville.

Minullakin on vähän samanlaiset fiilikset niistä. Lisäksi niihin eksyi käsittämättömiä virheitä. Kun viimeisessä elokuvassa Thranduil kehotti Legolasta etsimään Aragornin nauroin jo ääneen. Jokainen vähänkään Tolkienia lukenut tietää, että toisin kuin elokuvassa väitettiin, Aragornia ei kutsuttu vielä tuossavaiheessa konkariksi. Lisäksi tämä oli lapsi Rivendellissä, eikä vielä kulkenut muiden Dunedainin seurassa.

No bisnes on bisnestä ja varsinkin kun Marvelin yhtenäistä universumia on yritetty kopioida joka suunnasta, niin pakkohan sinne oli rakennella jotain siltoja vanhempiin suosikkileffoihin.

Ohjaaja loppujen lopuksi saa vain tietyn verran vapautta. Jacksonilla sentään on visuaalinen kerronta ihan omaa luokkaansa ja se sopii kuin nakutettu fantasiatarinoihin.

Vierailija
508/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frodo69 kirjoitti:

Olisi toki kiva jos Galadriel olisi oikean pituinen, mutta se taas loisi uuden haasteen. Silloin käytännössä kaikkien muidenkin hahmojen olisi oltava pidempiä. Tuntuisi jotenkin typerältä, jos esim Elrond ja Elendil olisivat tätä selkeästi lyhyempiä. Vaikka Galadriel onkin kanonisestikin todella pitkä niin ainakin numenorin miehet ovat vielä selkeästi tätä pidempiä, keskipituudeltaan yli 2-metrisiä

Jos pituuksia halutaan korostaa, nehän saadaan kuntoon ihan kameratrikeillä tai esimerkiksi korkokengillä joita ilmeisesti jotkut pätkemmät toimintasankarit ovat käyttäneet. Voi käyttää perinteisiä kuvakulmatemppuja tai jopa digitaalisia jippoja kuten hobittien kanssa. Tosin tässä tapauksessa se ei liene kalliiden tehosteiden arvoista.

Vierailija
509/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frodo69 kirjoitti:

Jos pituuksia halutaan korostaa, nehän saadaan kuntoon ihan kameratrikeillä tai esimerkiksi korkokengillä joita ilmeisesti jotkut pätkemmät toimintasankarit ovat käyttäneet. Voi käyttää perinteisiä kuvakulmatemppuja tai jopa digitaalisia jippoja kuten hobittien kanssa. Tosin tässä tapauksessa se ei liene kalliiden tehosteiden arvoista.

Kun nyt mainitsit tämän niin minulle tuli mieleen että ehkä näin tullaan tekemään tässäkin sarjassa. Näin voitaisiin saada numenorilaiset näyttämään pitemmiltä muihin ihmisiin verrattuna. Ainakin näin toivoisin sen olevan

Vierailija
510/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokepaskaa tiedossa takuuvarmasti

Vierailija
511/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla muuta kirjoitti:

Montakohan kertaa tämäkin on sanottu tässä ketjussa. Ei ollut sitten sinulla mitään muuta tuotavana tähän keskusteluun

Vierailija
512/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mulla muuta kirjoitti:

Montakohan kertaa tämäkin on sanottu tässä ketjussa. Ei ollut sitten sinulla mitään muuta tuotavana tähän keskusteluun

No luuletko että minä jaksan koko ketjun kahlata läpi ja lukea kaikki viestit. Minulla on kuule parempaakin tekemistä. Kunhan nyt vain tulin ilmoittamaan mielipiteeni otsikon perusteella vai onko sekin nykyään kiellettyä

Vierailija
513/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään nämä örkit onnistuivat sitten ilmiannoillaan poistattamaan tuon toisen (vanhemman) sarjaa käsittelevän ketjun. Saa nähdä miten tälle tulee käymään

Vierailija
514/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustia näyttelijöitä on nyt roolitettu Taru sormusten herrasta: Valtasormukset -sarjaan roppakaupalla, joten BLM porukat voi olla iloisia. Itse jätän tämän sarjan katsomatta. 

Vierailija
515/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sillä on väliä minkä näköinen henkilö mitäkin hahmoa näyttelee. Ihan naurettavaa edes väittää muuta. Onko sitten pakko tehdä juuri tästä kirjasta sarja. Keksiköön käsikirjoittajat ihan oman maailman, jossa voi vaikka lumiukko olla violetti.

Kirjoitit omat ajatukseni, kiitos! On henkistä laiskuutta, ettei viitsitä (kyetä) kirjoittamaan omia tarinoita vaan aletaan vääntää olemassa olevia klassikoita omien mieltymysten mukaisiksi, juurikin näillä värivalinnoilla. Käsittääkseni esim. Afrikan kaukaisessa historiassa olisi paljonkin ammennettavaa, suurenmoisia valtakuntia, jossa olisi ainesta menestyville elokuvatarinoille, jos vain joku "peter jackson" aiheeseen tarttuisi. Eikä minua häiritsi ollenkaan, vaikka niissä (mitä suurimmalla todennäköisyydellä) ei näkyisi yhtään valkoihoista hahmoa.

Vierailija
516/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sillä on väliä minkä näköinen henkilö mitäkin hahmoa näyttelee. Ihan naurettavaa edes väittää muuta. Onko sitten pakko tehdä juuri tästä kirjasta sarja. Keksiköön käsikirjoittajat ihan oman maailman, jossa voi vaikka lumiukko olla violetti.

Kirjoitit omat ajatukseni, kiitos! On henkistä laiskuutta, ettei viitsitä (kyetä) kirjoittamaan omia tarinoita vaan aletaan vääntää olemassa olevia klassikoita omien mieltymysten mukaisiksi, juurikin näillä värivalinnoilla. Käsittääkseni esim. Afrikan kaukaisessa historiassa olisi paljonkin ammennettavaa, suurenmoisia valtakuntia, jossa olisi ainesta menestyville elokuvatarinoille, jos vain joku "peter jackson" aiheeseen tarttuisi. Eikä minua häiritsi ollenkaan, vaikka niissä (mitä suurimmalla todennäköisyydellä) ei näkyisi yhtään valkoihoista hahmoa.

Itse olen aina ajatellut, että eikö se ole sitä todellista rasismia, että otetaan värillisiä näyttelijöitä Euroopan historiasta kertoviin ohjelmiin, eikä tehdä ollenkaan Afrikkaa koskevia elokuvia tai sarjoja. Tässähän ikään kuin vähätellään Afrikan historiaa ja välitetään viesti, ettei siellä ole mitään kiinnostavia ja kertomisen arvoisia tarinoita, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa

Vierailija
517/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ajatellut, että eikö se ole sitä todellista rasismia, että otetaan värillisiä näyttelijöitä Euroopan historiasta kertoviin ohjelmiin, eikä tehdä ollenkaan Afrikkaa koskevia elokuvia tai sarjoja. Tässähän ikään kuin vähätellään Afrikan historiaa ja välitetään viesti, ettei siellä ole mitään kiinnostavia ja kertomisen arvoisia tarinoita, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa

Näistä hahmojen ihonväreistä... Mannerheimkin piti afrikanisoida :/ Mitä seuraavaksi? Musta Uuno? Joutsenlaulusta tehdään Flamingolaulu? Voi herttinen sentään!

Vierailija
518/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään nämä örkit onnistuivat sitten ilmiannoillaan poistattamaan tuon toisen (vanhemman) sarjaa käsittelevän ketjun. Saa nähdä miten tälle tulee käymään

Oliko tästä aiheesta kaksikin ketjua? Höh.

Ja House of the Dragonista ja/tai Sandmanista ei yhtään omaa ketjuaan???

Vierailija
519/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

woke paskaa koko sarja.

Vierailija
520/2045 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka jossa tuota aletaan näyttämään, niin siellä ohjelman nimi on muutettu mahtisormuksiksi jos oikein olen ymmärtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän