Hoitajien keskiansio 3300€. Minulla 2500 € ja pätkätyö. T. Biologi akateeminen, opintoja 6 vuotta)
Eli hoitajien, joilla koulutukseen nähden loistava palkka eikä työttömyyttä ole, kitinä alkaa todella suututtaa.
Kommentit (153)
Kertokaapas, miten meillä (siis Suomella) oli varaa palkata tähän sote-himmeliin johtajia, joiden palkat ovat 18 000 euroa? Eikö olisi pärjätty vanhoilla sairaanhoitopiiren johtajilla? Sillä rahalla olisi saanut jo pari hoitajaa lisää helpottamaan muiden työtaakkaa. Ja kuinka paljon rahaa uppoaa kaikkeen muuhun hallinto-organisaatioon ja uudistettuun ict-järjestelmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle biologi on3 952 euroa kuukaudessa."
Aivan tyhjästä kitiset siellä. Biologi tienaa selvästi paremmin kuin hoitaja!
------
Olen yleishyödyllisessä säätiössä töissä ja käteen jäävä palkka 1700€. Olen myös biologi, kuusi ällää.
Ääliössä on vain yks L.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle biologi on3 952 euroa kuukaudessa."
------
Olen yleishyödyllisessä säätiössä töissä ja käteen jäävä palkka 1700€. Olen myös biologi, kuusi ällää.
Ei palkkaa saada ällillä vaan työtä tekemällä. Työnantajasi ei katso, että työsi olisi sen arvoista, että siitä kannattaisi maksaa enemmän. Sinä voit toki äänestää jaloilla ja vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas, miten meillä (siis Suomella) oli varaa palkata tähän sote-himmeliin johtajia, joiden palkat ovat 18 000 euroa? Eikö olisi pärjätty vanhoilla sairaanhoitopiiren johtajilla? Sillä rahalla olisi saanut jo pari hoitajaa lisää helpottamaan muiden työtaakkaa. Ja kuinka paljon rahaa uppoaa kaikkeen muuhun hallinto-organisaatioon ja uudistettuun ict-järjestelmään.
Ihan kuten tähänkin asti. Sairaanhoitopiirien johtajien nimike muuttuu ja palkat ovat ennenkin olleet tuota luokkaa. Vai kuvitteletko ihan oikeasti, että Sotea varten taiotaan ihan uusia hallintotyöpaikkoja?
No et sä sitten kovin fiksu biologi ole.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettelisi, vaikka tämä hoitajien irtisanoutumisaalto olisi venäläisten masinoima. Hoitajien salainen telegram-ryhmä jne. Telegram on venäläinen ohjelma, joten enpä yllättyisi.
Kyllä selvästikin on. Ap:n heikko palkka on myös sovittu Telegram-ryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
------
Seliseli. Tässä puhutaan sh:n keskimääräisestä palkasta ja sinä taulapää tulet selittämään omasta nettopalkastasi.
Jos otetaan toiselta ryhmältä verrokiksi keskimääräinen palkka, niin se nostetaan vertailuun myös siltä omalta alalta. On tuolla kuule hoitajiakin vaikka kuin, jotka eivät saa tuota enempää KÄTEEN.
Hoitaja tekee älyllisesti helppoa työtä yhden mummon hoitamiseksi. Biologitutkija tekee vaativaa työtä koko maapallon ja koko ihmiskunnan pelastamiseksi. T. Biologin mies, KTM
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien logiikka on ihan omaa luokkaansa. Täällä on koko ajan toitotettu, että ei enemmän hoitajia, vaan enemmän palkkaa. Ei siinä ole järkeä, mutta näköjään siinä hommassa sitä ei tarvita.
Huomioi että hoitaja saa tuon palkan ikälisillä ja kolmivuorotyöllä eli aamu, ilta ja yö. Kouluttaudu uudestaan jos kiinnostaa ja ai niin vastaat asukkaista ja virheisiin ei ole varaa tai joku kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologit tekevät hirveän usein pätkätöitä. Ja palkka on usein aivan liian pieni. Älykkäitä ihmisiä, jotka ajattelevat yhteistä ympäristöämme. Heistä on hyötyä.
Jos sairastut, et varmaankaan hyödy hoitajista mitenkään.
sairastuin jo, enkä todellakaan hyödy hoitajista mitenkään, kun ne työnvälttelijät joko lakkoilevat, saikuttavat tai ovat äitiyslomalla
Siinähän tapauksessa yhteiskunta pärjää hyvin ilman hoitajia. Sinäkään et todistettavasti hyödy heistä mitenkään.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Silkkaa ahneutta valheellisin perustein. Hoitajien työolot voivat olla huonot, mutta sekin johtuu pitkälti työyhteisöstä. Joukkoon on pesiytynyt laiskoja ja soveltumattomia, jotka sairaslomillaan kuormittavat koko alaa.
Jos hoitajan työ on helppoa ja hauskaa niin miksi et kouluttautunut siihen ammattiin? Tai miksi et ottanut selvää palkoista alallasi?
Vauvapalsta näkyy olevan täynnä hoitajia kun tullut niin aggressiivisia kommentteja pienipalkkaista akateemista kohtaan joka välittää yhteisestä ympäristöstämme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
------
Biologi, joka ei osaa sanoa edes bruttopalkkaansa :D
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja tekee älyllisesti helppoa työtä yhden mummon hoitamiseksi. Biologitutkija tekee vaativaa työtä koko maapallon ja koko ihmiskunnan pelastamiseksi. T. Biologin mies, KTM
Sittenhän sinäkään et tartte hoitajia, kun et ole mummo. Mainio juttu.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa biologi, suomalaiset hoitajat ovat korkeakoulututkinnon suorittaneet asiantuntijoita ja vertaisia kyllä ihan biologian maisteritasoon.
Sairaanhoitajan tutkinto vertautuu kandin tutkintoon, ei maisteritasoon.
Vierailija kirjoitti:
Biologi mies :D "oi, minun sankarini pelastaa koko maapallon!"
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta näkyy olevan täynnä hoitajia kun tullut niin aggressiivisia kommentteja pienipalkkaista akateemista kohtaan joka välittää yhteisestä ympäristöstämme!
Aloituksesta ei välity muuta kuin vihaa hoitajia kohtaan siitä, että oma palkka on huono. Jos tavoitteena on pelastaa maailma, kovin omanapaiselta vaikuttaa ap:n perspektiivi.
Tiimini samanikäinen ekonomi tienaa 25% vähemmän kuin minä, joka olen yhteiskuntatieteilijä. En silti usko, että kyseisen ekknomin olisi kannattanut opiskella yhteiskuntatieteitä yliopistossa.