Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole varma haluanko abortin - mitä teen?

Vierailija
16.07.2022 |

Eli tilanne lyhyesti: viikko sitten positiivinen raskaustesti, ehkäisy pettänyt. Lapsen olisin tahtonut vasta joskus myöhemmin, kun on parempi tilanne. Nykyinen suhde hyvin epävakaalla pohjalla, miehellä jo yksi lapsi eikä tiedä haluaako toista. Minulla opiskelut kesken.

Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Voinko soittaa neuvolaan ja kertoa suoraan, että en tiedä vielä mitä haluan? Voinko pyytää ultraa, jossa varmistettaisiin onko kyseessä edes normaali raskaus ennen kuin päätän sen jatkosta? Saako sellaisen jo tässä vaiheessa ja pitääkö se itse maksaa?

Ajatukset on ihan sekaisin ja mielialat heittelee laidasta laitaan.

Kommentit (307)

Vierailija
101/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useampia naisia, jotka ovat tehneet abortin, eivätkä enää sen jälkeen ole koskaan tulleet raskaaksi. En missään tapauksessa tuomitse aborttia, se on useimmiten ihan paikallaan, mutta ei silloin, jos sitä ei oikeasti halua.

Tuntemasi naiset ovat 1800-luvulta kun vaihtoehtona oli vain kaavinta?

Vierailija
102/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ainoa asia, joka tuossa merkkaa, on että haluatko lapsen yleensäkään vai etkö. Ja että haluatko sitä niin paljon, että voit olla yksinhuoltajakin tarvittaessa.

Jos ei halua lasta, niin on vaarana, että katkeroituu sille lapselle, joka muka pilasi oman elämän, tai elämälle yleensä, jos päätyy yksinhuoltajaksi vastoin tahtoaan eron myötä. Jos taas haluaa lapsen ja tekee nyt abortin, voi katkeroitua sen takia ja katua sitä raskaasti, eikä välttämättä enää pystykään saamaan lasta tulevaisuudessa.

Eli älä mieti tuota parisuhdetta miehen kanssa, vaan sitä, miten tärkeää lapsen saaminen on sinulle elämässä. Tuleeko elämästäsi kurkaa ja huonoa, jos et saa lasta koskaan, vai silloin, jos saat sen,mutta et eläkään hyvässä ydinperheessä ja saa toivomaasi uraa?

Olen samoilla linjoilla. Itse olin ollut jo 10 vuotta suhteessa, kun päätin että kun täytän 30v ja jos minulla ei ole vielä ns. vauvakuumetta, alan miettimään että haluanko lapsia yleensä. Miehelläni oli jo 3 lasta ennestään ja toki hänen mielipiteellään oli myös väliä. Olin myös päättänyt, että jos mies ei halua enää lapsia, niin silloin joudun lähtemään suhteesta ja etsimään toisen miehen. Mies halusi lapsia, kysyi että montako. Vastasin että max 2. Olin miettinyt senkin, että jos jäisin syystä tai toisesta yksinhuoltajaksi, kuinka monen lapsen kanssa jaksaisin. Jätin ehkäisyn pois ja tulin heti seuraavassa kuussa raskaaksi. Toinen syntyi 1v 8kk ikäerolla. Ero tuli lasten ollessa 6v ja 4v, nyt he ovat teinejä ja uutta suhdetta ei ole ollut eron jälkeen. Välillä on ollut rankkaa, mutta olisin ehdottomasti enemmän katunut sitä, jos lapsia en olisi halunnut. Ja nyt näin jälkikäteen ajateltuna, ei sitä uutta miestäkään olisi löytynyt, olisin senkin vuoksi lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyihmiset tosiaan niin verenhimoisia tappajia, että tämä lapsi on nyt saatava kuolleeksi vaikka minkälaisilla väitteillä?  Inhottava sukupolvi joka tällä palstalla riehuu!

Vierailija
104/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kannattaa abortti koska se on nyt kultturellisesti niin.  Itse kannatan lapsen saantia, koska uskon että se olisi paras lopputulos tässä tapauksessa. (Ei nyt kannata vetää tähän sitä 10v jne, ne ovat niitä poikkeustapauksia jolloin tilanne on todellakin erityinen).

Terva nuorehko pariskunta, saavat lapsen. Voiko sen terveempää tilannetta olla.

Et tunne apta tai hänen tilannettaan niin millä perusteella sanot että lapsen saanti olisi paras lopputulos?

Tämän takia täällä ei kannata kysyä mitään, ei nämä vastaajat apta ajattele ollenkaan. Itsekkäästi kirjoittavat vastauksia.

Muutama hyvä viesti oli sentään välissä.

Vierailija
105/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi parempi sitten, kun on työpaikka ja uusi mies, joka haluaa lapsen. Abortti ei ole maailmanloppu.

Vierailija
106/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikea miettiä, että 'haluaako lapsen', jos ei ole mitään kokemusta lapsen saamisesta. Se on iso päätös ja muuttaa sekä elämän kokonaan että identiteettiä. Ehkä olisi helpompaa mennä nyt liikuskelemaan paikkoihin, joissa on lapsiperheitä, ja miettiä, että haluaako LAPSIPERHE-ELÄMÄÄ. Eli että haluaako identifioitua niihin lapsiperheisiin. Kävele esim leikkipuistoissa, katso perheitä kaupoissa, tms missä niitä nyt onkaan.

Mä tiesin aikoinaan, että ehdottomasti halusin lapsen, enkä ole sitä katunut, koska tiesin haluavani 'kuulua lapsiperheisiin'.

Tämä on oma kommenttini ja jatkan vielä, että on tärkeää miettiä sitä, että haluaako lapsiperhe-elämää. Se lapsi ei tule vain lisukkeeksi nykyiseen elämään, vaan muuttaa koko elämän ihan toisenlaiseksi n pariksikymmeneksi vuodeksi. Eli mieti, näetkö itsesi tulevaisuudessa lapsiperheellisenä vai jatkavan nykyisenkaltaista elämää ilman ns perhettä. Molemmat ovat ihan hyviä vaihtoehtoja, riippuu siitä, mitä ylipäätään haluaa elämältä

Vierailija
107/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua asiasta myös miehen kanssa. Ehkä hän haluaakin lapsen?

Elämässä ei ole ikinä sellaista aikaa, jolloin lapsen hankkiminen olisi täydellisen otollista, toisaalle repivät aina työt ja opinnot ja aina on tulevaisuudessa jotakin epävarmaa. Jos odotat sopivaa hetkeä, sitä ei kyllä ole luvassa.

Mieti erilaisia skenaarioita, miten elämäsi voisi parhaimmillaan ja pahimmillaan mennä siinä tapauksessa, että pidät lapsen tai teet nyt abortin? Kummassa näet enemmän hyviä puolia ja mahdollisuuksia?

Vierailija
108/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö haluaisi lasta vakaaseen suhteeseen, sellaiseen, mikä kestää ainakin seuraavat 20 vuotta? Ihan hyvin voi nyt tehdä abortin ja opiskelujen jälkeen sitten perustaa se perhe. Lapsi vie valtavan määrän energiaa, aikaa ja rahaa, ei niistä opiskeluista sitten välttämättä enää tule mitään.

Ei ole mitään takeita, että a) saa sellaisen parisuhteen b) pystyy saamaan lasta tulevaisuudessa c) saa opintojen jälkeen vakityöpaikkaa d) elämässä ei tapahdu jotain yllättävää kriisiä tms. Mikään elämässä ei ole varmaa.

Vierailija
109/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kannattaa abortti koska se on nyt kultturellisesti niin.  Itse kannatan lapsen saantia, koska uskon että se olisi paras lopputulos tässä tapauksessa. (Ei nyt kannata vetää tähän sitä 10v jne, ne ovat niitä poikkeustapauksia jolloin tilanne on todellakin erityinen).

Et tunne apta tai hänen tilannettaan niin millä perusteella sanot että lapsen saanti olisi paras lopputulos?

Tämän takia täällä ei kannata kysyä mitään, ei nämä vastaajat apta ajattele ollenkaan. Itsekkäästi kirjoittavat vastauksia.

Onhan hän itse sanonut on noin 30v, on mies, opiskelee, ja harkitsevat asiaa. Ajattelen kyllä kokonaiskuvaa, en vain onko tilanne juuri eilen hyvä:). Lopputulema kun on, joko elävä tai kuollut lapsi.

Vierailija
110/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Kadut lopun elämääsi aborttia. Jos et halua pitää lasta, anna hänelle elämä adoption kautta. Voimaa

Vierailija
111/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on murha, älä tee sitä. Jos miehesi on ollut valmis seksiin, hänen on oltava valmis myös lapsiin. Seksiin kuuluu vastuu ja valmius lasten tuloon. Seksiä ei pidä harrastaa ennen.kuin on valmis kantamaan vastuun perheestä.

Ai kamala, eli mun nelikymppisen naisen, yhdessä mieheni kanssa 20 vuotta, ei pitäisi harrastaa seksiä mieheni kanssa kun en ole valmis lapsen tuloon? Koko elämäkö pitäisi elää seksittä ihan vaan koska ei halua lapsia ikinä ja on mahdollisimman tarkkaan varmistanut ettei niitä tule?

Itse olen miehen kanssa lapset tehnyt. Seksi on meille nautintoa, ei mitään sellaista, että aina pitää ajatella, että tämä on tarkoitettu lapsentekoon. Hohhoi.

Vierailija
112/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole mikään "terveellinen tilanne" vaan se on terveysriski aina naiselle, joka voi aiheuttaa elinikäistä vaivaa ja kipua.

Vierailija
113/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan hän itse sanonut on noin 30v, on mies, opiskelee, ja harkitsevat asiaa. Ajattelen kyllä kokonaiskuvaa, en vain onko tilanne juuri eilen hyvä:). Lopputulema kun on, joko elävä tai kuollut lapsi.

Se kokonaiskuva sattuu olemaan apn elämä. Eilen, nyt ja tulevaisuudessa.

En ymmärrä näitä jotka eivät yhtään ajattele apn tai potentiaalisen lapsen parasta vaan menevät omat tunteet edellä ja vielä koittavat manipuolida apta. Oksettavaa, toivottavasti ap saa rauhassa tehdä päätäkset omasta elämästään kun nämä "neuvojat" ei hänestä välitä.

Vierailija
114/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti ensin rauhassa 3kk ennen kuin päätät abortista

Vierailija
115/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ei ole nyt äidiksi. Koska mietit ja ahdistut. Tee abortti. Mies ei ole oikea sinulle, eroa. Parempiakin löytyy, lapsettomia. Olet nuori.

Kertoo olevansa 30nen, eli ei nuori.  Joskus abortti voi aiheuttaa sen että ei enää tule raskaaksi.  Anna lapsesi elää, jos et itse jaksa, niin suomessa on paljon hyviä pariskuntia jotka haluavat adoptoida nimenomaan vauvan.

Höpöhöpö, kuvitelmasi ovat jostain toisen maailmansodan aikaisesta propagandakuvastosta, jolla pyrittiin saamaan jokaisen länsimaan syntyvyys valtavaksi. Suuret ikäluokat ovat sen tulos.

Abortti tehdään nykyään lääkkeillä kivuttomasti, steriilisti ja siististi, ellei kyseessä ole lääketieteellisistä syistä tehtävä kohdun kaavinta (esim. kohtuun kesken raskauden kuollut sikiö ja istukka, joka on poistunut puutteellisesti.) Nuokin pyritään saamaan poistetuksi lääkkeiden avulla aikaa saadulla supistelureaktiolla. Mitä varhaisemmassa vaiheessa tehdään, sitä enemmän on kuin normaalit kuukautiset, kun hedelmöitynyt solu poistuu muun kohtuseinämän paksuuntuman kanssa ulos. Kuukautiskierto jatkuu tämän jälkeen normaalisti. Varalta voi olla jälkitarkastus, jossa katsotaan kaiken olevan siististi hoitunut. Näin pääsääntöisesti on. Tuleviin raskauksiin tällä ei ole mitään vaikutusta.

Kyseessä on biologia. Elimistö koostuu soluista ja ne jakautuvat, toimivat, kuolevat ja muuntuvat tieteellisesti havaittujen säännönmukaisuuksien mukaisesti. Harva väittää, että esim. syöpäsolujen tulee antaa kasvaa, lisääntyä ja tappaa kantajansa pyrkimättä vaikuttamaan niihin salpaajilla tai poisleikkauksilla, koska ne ovat luojan luoma lahja tälle henkilölle.

Elämä ja kuolema ovat kysymyksiä, joista toisesta tiedämme jotakin ja kuvittelemme loput, toisesta kuvittelemme suurimman osan ja tiedämme vähän.

Se nyt on selvä, että nuorten sukusolujen yhtyessä niistä suurella todennäköisyydellä hedelmöittyy ja kasvaa alkio, josta alkaa muodostua uusi ko. lajin yksilö. Se vaatii työtä ja kasvulle otolliset olosuhteet. Jos ei niitä voi tarjota kehitys vaarantuu.

Vierailija
116/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä. Kadut lopun elämääsi aborttia. Jos et halua pitää lasta, anna hänelle elämä adoption kautta. Voimaa

Näitä kommenteja taitaa kirjoittaa tuo joka jo sanoi ettei itse voi saada lapsia ja siksi toivoo ettei muut tee abortteja. Haluaa kotimaista kauppatavaraa markkinoille että voisi valkata itselleen mieleisen. Jos hänelle ei ole annettu lupaa adoptoida siihen on syy ja lisää kodittomia lapsia ei hänelle lasta tuo.

Vierailija
117/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ei ole nyt äidiksi. Koska mietit ja ahdistut. Tee abortti. Mies ei ole oikea sinulle, eroa. Parempiakin löytyy, lapsettomia. Olet nuori.

Kertoo olevansa 30nen, eli ei nuori.  Joskus abortti voi aiheuttaa sen että ei enää tule raskaaksi.  Anna lapsesi elää, jos et itse jaksa, niin suomessa on paljon hyviä pariskuntia jotka haluavat adoptoida nimenomaan vauvan.

Höpöhöpö, kuvitelmasi ovat jostain toisen maailmansodan aikaisesta propagandakuvastosta, jolla pyrittiin saamaan jokaisen länsimaan syntyvyys valtavaksi. Suuret ikäluokat ovat sen tulos.

Abortti tehdään nykyään lääkkeillä kivuttomasti, steriilisti ja siististi, ellei kyseessä ole lääketieteellisistä syistä tehtävä kohdun kaavinta (esim. kohtuun kesken raskauden kuollut sikiö ja istukka, joka on poistunut puutteellisesti.) Nuokin pyritään saamaan poistetuksi lääkkeiden avulla aikaa saadulla supistelureaktiolla. Mitä varhaisemmassa vaiheessa tehdään, sitä enemmän on kuin normaalit kuukautiset, kun hedelmöitynyt solu poistuu muun kohtuseinämän paksuuntuman kanssa ulos. Kuukautiskierto jatkuu tämän jälkeen normaalisti. Varalta voi olla jälkitarkastus, jossa katsotaan kaiken olevan siististi hoitunut. Näin pääsääntöisesti on. Tuleviin raskauksiin tällä ei ole mitään vaikutusta.

Kyseessä on biologia. Elimistö koostuu soluista ja ne jakautuvat, toimivat, kuolevat ja muuntuvat tieteellisesti havaittujen säännönmukaisuuksien mukaisesti. Harva väittää, että esim. syöpäsolujen tulee antaa kasvaa, lisääntyä ja tappaa kantajansa pyrkimättä vaikuttamaan niihin salpaajilla tai poisleikkauksilla, koska ne ovat luojan luoma lahja tälle henkilölle.

Elämä ja kuolema ovat kysymyksiä, joista toisesta tiedämme jotakin ja kuvittelemme loput, toisesta kuvittelemme suurimman osan ja tiedämme vähän.

Se nyt on selvä, että nuorten sukusolujen yhtyessä niistä suurella todennäköisyydellä hedelmöittyy ja kasvaa alkio, josta alkaa muodostua uusi ko. lajin yksilö. Se vaatii työtä ja kasvulle otolliset olosuhteet. Jos ei niitä voi tarjota kehitys vaarantuu.

Kaikki on jo alkiossa, tuhoat sen=tuhoat tulevan lapsesi.

Vierailija
118/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää miettiä asiaa monesta näkökulmasta. Jos ero tulee, jaksatko olla yksinhuoltajana?

Onko tämä mies se, jonka kanssa todella haluat lapsen? Kuinka ehkäisy pääsi muuten pettämään?

Jaksatko valvoa ja antaa kaikkesi tälle lapselle? Joku täällä käski ajatella ensimmäistä Linnanmäki reissua ja muuta diipa daapaa, en itse lähtisi asiaa tästä näkökulmasta työstämään.

Millainen tukiverkko teillä on?

Jos teet abortin, et välttämättä saa lasta sitten kun sitä haluat, enään koskaan.

Tuleeko elämässä enään sellaista hetkeä , kun lapsi olisi parempi tehdä? Miehesi on vanhempi kuin sinä. Itse vanhemman miehen kanssa olleena, oma mieheni ei enään 40v täytettyään halunnut lisää lapsia. Siksi meidän piti miettiä aikoinaan, teemmekö vielä toista lasta, koska mieheni ei enään nuorru.

Elämä on valintoja täynnä, sinä päätät

Vierailija
119/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa päättää vielä sittenkään kun olisi pakko, tai pidät lapsen ja kadut myöhemmin, adoptioonkin sen voi laittaa.

Mielummin abortti kuin adoptio

Vierailija
120/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät lapsen, koskaan ei oikeasti tule sellaista ns. täydellistä hetkeä ja voi olla niinkin, että ns. täydellinen hetki tulee ja sitten et voikaan saada lasta. Se mitä nyt pitää tehdä on, että menette pariterapiaan selvittämään ongelmat ennen lapsen tuloa. Te pärjäätte kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi