Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole varma haluanko abortin - mitä teen?

Vierailija
16.07.2022 |

Eli tilanne lyhyesti: viikko sitten positiivinen raskaustesti, ehkäisy pettänyt. Lapsen olisin tahtonut vasta joskus myöhemmin, kun on parempi tilanne. Nykyinen suhde hyvin epävakaalla pohjalla, miehellä jo yksi lapsi eikä tiedä haluaako toista. Minulla opiskelut kesken.

Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Voinko soittaa neuvolaan ja kertoa suoraan, että en tiedä vielä mitä haluan? Voinko pyytää ultraa, jossa varmistettaisiin onko kyseessä edes normaali raskaus ennen kuin päätän sen jatkosta? Saako sellaisen jo tässä vaiheessa ja pitääkö se itse maksaa?

Ajatukset on ihan sekaisin ja mielialat heittelee laidasta laitaan.

Kommentit (307)

Vierailija
61/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen äiti murrhaa oman lapsensa?

Nyt ihan ohis mutta oksettaa miten jotkut viljelee sanaa äiti joka paikkaan. Se että on raskaana ei tee kenestäkään äitiä. Se että on synnyttänyt ei tee kenestäkään äitiä.

Se että rakastaa ja huolehtii lapsesta, että lapsi tuntee sen aikuisen turvalliseksi, sillon on äiti.

Se että pillusta on tullut ulos jotain ei muuta ihmistä miksikään äidiksi. Eikä ainakaan se ettei sieltä ole tullut. Lopeta sanan merkityksen raiskaaminen!

Niin, ehkä pitäisi käyttää tarkentavaa termiä huono äiti. Mutta äiti se on huonokin.

Ihminen se on huonokin ihminen. Sinä olet siitä oiva esimerkki.

Vierailija
62/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pahasti on opiskelut kesken ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan ohis mutta oksettaa miten jotkut viljelee sanaa äiti joka paikkaan. Se että on raskaana ei tee kenestäkään äitiä. Se että on synnyttänyt ei tee kenestäkään äitiä.

Se että rakastaa ja huolehtii lapsesta, että lapsi tuntee sen aikuisen turvalliseksi, sillon on äiti.

Se että pillusta on tullut ulos jotain ei muuta ihmistä miksikään äidiksi. Eikä ainakaan se ettei sieltä ole tullut. Lopeta sanan merkityksen raiskaaminen!

Niin, ehkä pitäisi käyttää tarkentavaa termiä huono äiti. Mutta äiti se on huonokin.

Ihminen se on huonokin ihminen. Sinä olet siitä oiva esimerkki.

Ihminen on ihan määriteltävissä fyysisesti. Äiti ei ole, se on sosiaalinen. Siksi jokainen synnyttäjä ei ole äiti mutta monet jotka eivät ole synnyttäneet ovat.

Vierailija
64/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon todella paljon lasta, mutta en sitä saa, joten vastaan , älä tee aborttia.

Vierailija
65/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy ollut käytössä?

Vierailija
66/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tämän videon auttaa haluatko lapsia

Vierailija
67/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa päättää vielä sittenkään kun olisi pakko, tai pidät lapsen ja kadut myöhemmin, adoptioonkin sen voi laittaa.

Vierailija
68/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 27 ja mies 34. Olemme seurustelleet kolme vuotta, mutta kyseessä ei ole mikään täydellinen suhde, vaan monesti ollaan mietitty kannattaako jatkaa yhdessä. Tässä kuitenkin ollaan.

Olisin tahtonut odottaa vielä muutaman vuoden ja katsoa sitten olisiko sopiva aika lapselle. Joko niin, että tämä nykyinen suhde olisi vakiintunut, tai sitten ihan toisen kumppanin kanssa. Siihen mennessä olisi varmaan työ kuviotkin selvinneet ja opiskelut päättyneet.

Ajatus abortista ei kuitenkaan tunnu niin itsestään selvältä nyt kun siitä oikeasti pitäisi päättää. Mies ei ole täysin tyrmännyt asiaa, mutta ei tässä kumpikaan riemusta hypi.

Ap

Olet sen ikäinen, ettei sulla ole völttämättä montaa vuotta aikaa pohtia, haluatko lapsen vai et. Jos parin vuoden päästä päätättekin erota, niin et varmaan sekunnissa löydä uutta miestä, joka heti olisi valmis lapsenhankintaan. Ihan jo uuden ihmisen tapailuvaiheeseen kuuluu joitain vuosia, ennen kuin aletaan lasta yrittämään.

Itselläni oli jo 32 v niin pahaa lapsettomuutta, että tarvittiin kolme koeputkihedelmöitystä, jotta pystyin saamaan lapsen.

En usko että täydellistä aikaa lapsen saamiselle on muutenkaan. Sitten jos on lapseton kolmikympoinen nainen, ei saa vakitöitäkään enää, kun työnantajat ajattelevat, että se vain haluaa päästä varmanpäälle äitiyslomalle. Elämässä voi ylipäänsä tapahtua mitä vain, vaikka joku yllättävä sairaus tms.

Eli sun pitää vain miettiä, haluatko lapsen ylipäänsä ja oletko valmis tarvittaessa hoitamaan sen yh:na, koska miehiin ei voi koskaan täysin luottaa siinä suhteessa, vaikka luulisi miestä kuinka hyväksi.

Vierailija
69/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena mulla ei ole koskaan ollut niin sanottua vauvakuumetta ja olen jo yli 30-vuotias. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, mutta en vieläkään tiedä haluanko omaa lasta. Nämä on vaikeita päätöksiä, jotka voi muuttaa koko elämän.

Vierailija
70/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi haluatko huolehtia siitä seuraavat 18 vuotta ja koko lopun elämääsi olla just tämän äiti. Jos et ole varma niin vastaus on ei.

Jokainen on epävarma ensimmäistä lasta odottaessa, miten kaikki sujuu jne.  Suomessa yksi ryhmä josta pidetään hyvää huolta on äidit ja lapset.  Eli pärjäät kyllä.  Tunteet: haluatko surmata lapsesi?

Vierailija
71/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena mulla ei ole koskaan ollut niin sanottua vauvakuumetta ja olen jo yli 30-vuotias. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, mutta en vieläkään tiedä haluanko omaa lasta. Nämä on vaikeita päätöksiä, jotka voi muuttaa koko elämän.

Sinussa kasvaa nyt uusi elämä, lapsi jonka maailmassa olet tärkein henkilö ikinä, se rakkaus on ehdotonta.  Älä tee aborttia. 

Vierailija
72/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin abortin jos haluaisin jatkaa suhteessa.

Molempien vanhempien pitää todella haluta lasta. Varsinkin kun lapsia on jo ennestään. Toinen lapsi ei todellakaan mene siinä sivussa. Kyllä se työmäärä aina moninkertaistuu.

Ero tulee ennemmin tai myöhemmin. En tiedä yhtään suhdetta joka olisi abortin kestänyt.

Vierailija
73/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on ITU, se on paikka josta saa hyviä neuvoja.

Vierailija
74/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinussa kasvaa nyt uusi elämä, lapsi jonka maailmassa olet tärkein henkilö ikinä, se rakkaus on ehdotonta.  Älä tee aborttia. 

No eikä kasva! 😂 En ole ap.

Vierailija
75/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se lapsen etu syntyä huonolle äidille? Minä en ole joutunut aborttia tekemään koska lapsia en voi edes saada, mutta jos sellainen tilanne olisi tullut, olisin todellakin valinnut abortin. Syitä tähän on useita. Pääasiallinen syy on se, etten siedä ketään toista ihmistä asumassa samassa taloudessa kanssani, vaadin aivan liikaa omaa tilaa ja aikaa. Parisuhde minulla silti on, koska sen voi toteuttaa omissa asunnoissa asuen, äitiyttä aika paljon huonommin. Lisäksi periytän aika monia parantumattomia sairauksia. En myöskään pidä lapsista. Lapsen etu siis on, ettei tarvitse minulle syntyä, kasvaisi vain häiriintyneeksi ja traumatisoituneena kun on äidilleen pelkkä taakka.

Vierailija
76/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 27 ja mies 34. Olemme seurustelleet kolme vuotta, mutta kyseessä ei ole mikään täydellinen suhde, vaan monesti ollaan mietitty kannattaako jatkaa yhdessä. Tässä kuitenkin ollaan.

Olisin tahtonut odottaa vielä muutaman vuoden ja katsoa sitten olisiko sopiva aika lapselle. Joko niin, että tämä nykyinen suhde olisi vakiintunut, tai sitten ihan toisen kumppanin kanssa. Siihen mennessä olisi varmaan työ kuviotkin selvinneet ja opiskelut päättyneet.

Ajatus abortista ei kuitenkaan tunnu niin itsestään selvältä nyt kun siitä oikeasti pitäisi päättää. Mies ei ole täysin tyrmännyt asiaa, mutta ei tässä kumpikaan riemusta hypi.

Ap

Olette kumpikin vasta hyvin vähän aikaa saaneet pohtia asiaa. Minäkin sanon että varaa aika lääkäriin aborttia varten. Se ei tapahdu hetkessä. Ensin tapaat ensimmäisen lääkärin joka varmistaa raskauden ja varaa sinulle ajan keskeytykseen.

Siellä tapaat toisen lääkärin. Minulla molemmat tekivät ultraäänitutkimuksen.

Sen jälkeen menet vasta hoitajalle joka antaa sinulle lääkkeet.

Tässä kohtaa itse sanoin että minä tarvitsen lisää aikaa ja hän varasi minulle uuden ajan olisiko ollut kahden viikon päähän.

En ikinä mennyt sinne ja yhdestäkään käynnistä, edes siitä viimeisestä mitä en tajunnut perua, ei tullut polimaksua.

Joten prosessi itse aborttiin kestää ja saat missä vaiheessa vain sen lopettaa ennen kuin otat ne lääkkeet.

Vierailija
77/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ei ole nyt äidiksi. Koska mietit ja ahdistut. Tee abortti. Mies ei ole oikea sinulle, eroa. Parempiakin löytyy, lapsettomia. Olet nuori.

Kertoo olevansa 30nen, eli ei nuori.  Joskus abortti voi aiheuttaa sen että ei enää tule raskaaksi.  Anna lapsesi elää, jos et itse jaksa, niin suomessa on paljon hyviä pariskuntia jotka haluavat adoptoida nimenomaan vauvan.

Vierailija
78/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni on: pidä lapsi.

Pyydä rohkeasti tässä tilanteessa yhteiskunnalta niin paljon tukea, kuin tarvitset (taloudellinen tuki, neuvola ym).

Älä tee aborttia.

Rukoile Jumalaa auttamaan sinua, ja pääsemään tämän vaikean vaiheen yli.

Usko Jeesukseen, ja kaikki tulee menemään parhain päin.

Toivon sinun ja syntymättömän lapsesi elämään kaikkea siunausta ja rakkautta.

Toivottavasti sinun käy hyvin.

Vierailija
79/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainoa asia, joka tuossa merkkaa, on että haluatko lapsen yleensäkään vai etkö. Ja että haluatko sitä niin paljon, että voit olla yksinhuoltajakin tarvittaessa.

Jos ei halua lasta, niin on vaarana, että katkeroituu sille lapselle, joka muka pilasi oman elämän, tai elämälle yleensä, jos päätyy yksinhuoltajaksi vastoin tahtoaan eron myötä. Jos taas haluaa lapsen ja tekee nyt abortin, voi katkeroitua sen takia ja katua sitä raskaasti, eikä välttämättä enää pystykään saamaan lasta tulevaisuudessa.

Eli älä mieti tuota parisuhdetta miehen kanssa, vaan sitä, miten tärkeää lapsen saaminen on sinulle elämässä. Tuleeko elämästäsi kurkaa ja huonoa, jos et saa lasta koskaan, vai silloin, jos saat sen,mutta et eläkään hyvässä ydinperheessä ja saa toivomaasi uraa?

Vierailija
80/307 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi haluatko huolehtia siitä seuraavat 18 vuotta ja koko lopun elämääsi olla just tämän äiti. Jos et ole varma niin vastaus on ei.

Jokainen on epävarma ensimmäistä lasta odottaessa, miten kaikki sujuu jne.  Suomessa yksi ryhmä josta pidetään hyvää huolta on äidit ja lapset.  Eli pärjäät kyllä.  Tunteet: haluatko surmata lapsesi?

Huoh. Ei pidetä. Nuo tunnehöpinäsi ei ole mistään todeloisuudesta peräisin.

T tuo joka varasti ruokaa ollessaan lapsen yh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän