Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tupakointi on tupakoimattomalle niin suuri turn off?

Vierailija
15.07.2022 |

Jos henkilö muuten on kiinnostava ja juttu luistaa? Toki ymmärrän, että moni haluaa sen "täydellisen kumppanin", mutta tuntuu, että tupakointi on usein ylitsepääsemätön juttu, vaikka muutoin henkilössä ei vikaa olisikaan. Paljon enemmän kait se nyt vaikuttaa yhteiseloa ajatellen, jos henkilöllä on esim talous retuperällä tai muutoin ollaan liian erilaisia ihmisiä, mutta usein tuntuu, että juuri tupakointi menee näidenkin kaikkien yli.

Kommentit (518)

Vierailija
101/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka haisee kauhealle ja se haju tarttuu ihan joka paikkaan. Ihan sama vaikka tupakoi ulkona.

Vierailija
102/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päälle kuusikymppinen muori.

Aikoinani en edes teininä sortunut polttamaan.

Mutta vaihto-oppilaana se alkoi, tupakointi.

Neljä vuotta poltin. Sitten olin Lontoossa kaksi viikkoa. Suosikkibändini keikka peruuntui, rahat olivat loppu, istuin halvan hotellini TV-huoneessa.

Siellä jenkkipojan kanssa jutellessa sain herätyksen. Hän kertoi ohjelmasta, jossa vain muutamia savukkeita päivittäin polttanut kuoli keuhkosyöpään, ja tälle tehtiin ruumiinavaus. Kuulemma keuhkoista kiskottiin mustaa rihmaa metrikaupalla. Tuo kuva syöpyi mieleeni niin, että jo samantien siellä hotellin TV-huoneessa tumppasin, enkä ole sen jälkeen polttanut. Ikinä enää.

Vanhemmiten minulle on tullut hajusteallergia, ja tupakansavu on yksi pahimmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että tupakointi liitetään aina jotenkin päästään vähempiälyiseen ihmiseen. Esim meillä töissä 60 työntekijästä polttaa ehkä noin 10 ja jos tulisi esim yt:t, niin näistä polttajista ei varmaan kukaan olisi esimerkiksi 10-20 poispotkittavan työntekijän joukossa. Kaikilla on sen verran vankka ymmärrys ja osaaminen toimenkuvastaan.

Kenen toimenkuvaan kuuluu jatkuva tupakalla ramppaaminen?? 🤣

Vierailija
104/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi kertoo aina heikkoidesta, tyhmyyydestä ja kaikinpuoleisesta moraalisesta alemmuudesta. Tupakoija on ihmisenä huonompi kuin tupakoimaton. Järkisyitää taikka muitakaan puoltavia seikkoja tupakoinnille ei ole mahdollista löytää.

Addiktio (pakonomainen tarve harjoittaa jotain) ei ole heikkoutta, vaan sairaus. Sitä on ehkä vaikeampi mieltää tupakoinnista, kuin esim. huumeista tai alkoholin juomisesta.

Mutta heikkoutta se ei ole.

Tupakoija, kuten kukaan muukaan päihteiden käyttäjä ei ole toisia huonompi ihmisenä.

Tupakoinnin järkisyistä olen samaa mieltä.

Addiktio ole kellään synnynnäinen vaan opeteltu, itseaiheutettu.

Miksi joku opettelee mitään noin typerää ja haitallista, ellei ole tollo?

Minä poltan koska se helpottaa duunarin vitutusta kympin tuntipalkalla. Töissä on paras polttaa mielenilmaukseksi. Tupakka tehoaa ketutukseen. Työttömänä lopetan tupakoinnin seinään. Tupakointi provosoi. Haluan aiheuttaa muissa vihantunnetta minua kohtaan. Annan heille syyn luisua pimeälle puolelle.

Vierailija
105/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole tupakan hajuhaitat noin suuria mitä porukka täällä maalailee. Ei se mitään suudellessa maistu, jos ei sitten heti tupakan perään rupea kismailemaan. Jos on esim puoli tuntia väliä, niin ei huomaa mitään. Samaten vaatteissa sitä ei huomaa, paitsi yhdessä takissani jota käytän vakiona tupakilla käydessäni.

Lopeta tupakointi ja tulet ällistymään miten yököttävälle raadolle tupakoitsijat haisevat.

Myös ne, jotka eivät omasta mielestään haise.

T. Ex tupakoitsija

Jep, kohta 20 vuotta polttamatta ja nykyään naurattaa ajatella kaikkia niitä tilanteita, joissa olen syystä tai toisesta uskotellut olevani savuton (esim. asuntonäytössä tai sukulaiselle), ja kuvitellut, että sitä ei muka haista välittömästi.

Vierailija
106/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimaton joutuu todennäköisemmin viettämään yksinäisen vanhuuden, kun se tupakoiva on hankkinut itselleen hyvissä ajoin jonkun ennenaikaisen kuoleman. Tupakka mainitaan melkein jokaikessa vakavassa sairaudessa yhtenä riskitekijänä, puhumattakaan impotenssista ym. pikkuvaivoista. Ei sellainen ihminen vaikuta älykkäältä, joka on kaikesta tieteellisestä tiedosta huolimatta alkanut polttaa ja jatkaa huonoa tapaansa altistaen vielä muita ja opettaen tapaa omille lapsilleen. Ei jatkoon.

Vierailija
107/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tupakoitsijoiden suu haisee usein, suorastaan oksettavalle. Ja vaikka ei aina haisekaan, suussa on semmoinen kuiva kummallinen henkäys joka on epämiellyttävä. Tämä siis tulee esiin vain suudellessa. Tuhkakupit on aika ällöttäviä ja tupakkatauot ärsyttäviä. Silti voisin tupakoitsijan kanssa seurustella jos muuten ois ihana. Rahansa saa jokainen käyttää mihin haluaa.

Vierailija
108/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä sitä tuhkakupin löyhkää.🤮.

Ei mulla muuta.

Vierailija
109/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi kertoo aina heikkoidesta, tyhmyyydestä ja kaikinpuoleisesta moraalisesta alemmuudesta. Tupakoija on ihmisenä huonompi kuin tupakoimaton. Järkisyitää taikka muitakaan puoltavia seikkoja tupakoinnille ei ole mahdollista löytää.

Addiktio (pakonomainen tarve harjoittaa jotain) ei ole heikkoutta, vaan sairaus. Sitä on ehkä vaikeampi mieltää tupakoinnista, kuin esim. huumeista tai alkoholin juomisesta.

Tupakoija, kuten kukaan muukaan päihteiden käyttäjä ei ole toisia huonompi ihmisenä.

Tämä. Ja jos sohin ampiaispesään, ei voi mitään, mutta kysymys on vähän sama, miksi kaikki eivät halua seurustella lihavien ihmisten kanssa. Sille, jolle tupakoivuus/alkoholin tai huumeiden käyttö /pelihimo/lihavuus ovat vastenmielisiä, nämä kaikki näyttäytyvät inhimillisenä heikkoutena ja/tai sairautena, josta ihminen ei pääse pois, vaikka haluaisi. (jotkut ajattelevat, että itsekuri ei vaan riitä, asiasta voi olla montaa mieltä) Eli kaikkien tupakan ym. vastaisten järkisyiden lisäksi on se tunnetason asia, että ei halua puolisokseen sairasta ihmistä.

Vierailija
110/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tulevaisuudessa lapsia enkä missään nimessä tahdo että lapset saisivat mallia toisen vanhemman tupakoinnista. Lisäksi passiivisestikin savun hengittäminen on vaarallista. Se haju ja maku on myös niin ällöttävä. Poltin juhannuksena illanvietossa kokeeksi yhden tupakan eikä ikinä enää. Maistoin sen suussa vielä seuraavana aamunakin vaikka olin pessyt hampaat.

Vierailija
111/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoimaton joutuu todennäköisemmin viettämään yksinäisen vanhuuden, kun se tupakoiva on hankkinut itselleen hyvissä ajoin jonkun ennenaikaisen kuoleman. Tupakka mainitaan melkein jokaikessa vakavassa sairaudessa yhtenä riskitekijänä, puhumattakaan impotenssista ym. pikkuvaivoista. Ei sellainen ihminen vaikuta älykkäältä, joka on kaikesta tieteellisestä tiedosta huolimatta alkanut polttaa ja jatkaa huonoa tapaansa altistaen vielä muita ja opettaen tapaa omille lapsilleen. Ei jatkoon.

Tupakoiva polttaa että saisit tuntea itsesi paremmaksi ja voit kanavoida vihasi häneen. Tupakoiva on nykyajan Jeesus. Hän kärsii vuoksenne.

Vierailija
112/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on myrkky ja harva tupakoimaton haluaa vapaaehtoisesti elämään, jossa joutuu päivittäin haistelemaan myrkkykaasuja ja -savuja. Myös tupakoitsijan suuteleminen on hirveä. Haju on oikeasti kamala. Samoin tupakoitsijan ihosta erittyy tupakan hajuja (olisikohan se nikotiini, en teidä). Intiimielämä siis kärsisi siitä. Samoin tieto tupakan aiheuttamasta eliniän lyhenemisestä voi olla hyvin ratkaiseva tekijä yhtälössä.  Puhumattakaan siitä, että harva haluaa vapaaehtoisesti kumppanikseen päihderiippuvaisen henkilön: sellaisessa ympäristössä eläminen on suhteellisen rasittavaa, jossa päihde ja sen käyttäminen on tärkeämpi kuin kumppani (tai lapsi)

Vierailija
113/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju on hirveä turn-off. Lisäksi tupakointi kertoo välinpitämättömyydestä omaa terveyttä (ja pahimmillaan muidenkin terveyttä) kohtaan ja on siten myös tavallaan sivistymätöntä.

Vierailija
114/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan koska se helpottaa duunarin vitutusta kympin tuntipalkalla. Töissä on paras polttaa mielenilmaukseksi. Tupakka tehoaa ketutukseen. Työttömänä lopetan tupakoinnin seinään. Tupakointi provosoi. Haluan aiheuttaa muissa vihantunnetta minua kohtaan. Annan heille syyn luisua pimeälle puolelle.

Itseäni motivoisi lopettamiseen tuo kympin tuntipalkka. Omat bruttotulot on vaivaiset 2000€ kuussa ja todellakin lopetin sen satunnaisenkin polttamisen hintojen nousun takia. Mielummin päätin jättää ostamatta tupakka-askin kuin rakastamiani ruokatuotteita. Jostain oli tingittävä, ja se päätös oli helppo.

Vierailija
115/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lihavuus on suurempi turnoff.

Vierailija
116/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja jos sohin ampiaispesään, ei voi mitään, mutta kysymys on vähän sama, miksi kaikki eivät halua seurustella lihavien ihmisten kanssa. Sille, jolle tupakoivuus/alkoholin tai huumeiden käyttö /pelihimo/lihavuus ovat vastenmielisiä, nämä kaikki näyttäytyvät inhimillisenä heikkoutena ja/tai sairautena, josta ihminen ei pääse pois, vaikka haluaisi. (jotkut ajattelevat, että itsekuri ei vaan riitä, asiasta voi olla montaa mieltä) Eli kaikkien tupakan ym. vastaisten järkisyiden lisäksi on se tunnetason asia, että ei halua puolisokseen sairasta ihmistä.

Tupakointi ja dokaaminen ja pelaaminen ja lihavuus eivät ole mitään sairauksia vaan elämänhallinnallisia ongelmia. Tupakan voi tumpata, pullon voi sulkea, syömistä voi vähentää ja pelaamisen lopettaa. Ihan älytöntä leipoa kaikesta sairautta. 

Voinhan minäkin lähteä tuonne hakkaamaan ihmisiä ja sanoa, että minulla on katsokaas tällainen sairaus, etten hillitse aggressiivisuuttani. Syyttäkää sairautta, älkää minua.

Vierailija
117/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue netistä mitä myrkkyä se on ja minkä määrän myrkyä keuhkoistasi puhallat ulos!Huviksen tupakointi ei tullut kielletyksi kaikissa sisätiloissa, työpaikoissa,ravintolat ymm.Ei ole tupakoitsioille kiusa.Van olette terveyshaitta tupakoidessanne ympäristönne kuin lemmikki elämille!Miksi se on vaikea kästtää? Miksi salaa tupakoitte kerostaloissa ilta myöhä.Saman lailla se haju leviää ,minä kellon aikana tahansa ihmisten asuntoihin rakoventtileiden kautta.Kuin parvekeille. Lutetteko ihmiset kesä kuukaudet nukkuu parveke ovet kinni ja ikkunat?Sekän ei auta hajuhaitaanen koska on ne rakoventilit myös parveken puolelle ja nitä ei saa sulkea. Misi ette menen tupakoitijoina ulos tupakka paikalle,mikä osoitettu taloissa.Mutta kapakoissa pääsette ulos tupakoimamaan?

Vierailija
118/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku kävin koulussa, niin silloin se tupakan polttaminen oli jotenkin asia joka sai jaksamaan olla siellä. Lopetin koulun niin oli helppo lopettaa polttaminenkin

Vierailija
119/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijan hengitys haisee paskalle.

Se on todella todella suuri turn off.

Vierailija
120/518 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni motivoisi lopettamiseen tuo kympin tuntipalkka. Omat bruttotulot on vaivaiset 2000€ kuussa ja todellakin lopetin sen satunnaisenkin polttamisen hintojen nousun takia. Mielummin päätin jättää ostamatta tupakka-askin kuin rakastamiani ruokatuotteita. Jostain oli tingittävä, ja se päätös oli helppo.

No jos jää tunniksi ylitöihin, niin kympillä saa topan röökiä noin viikoksi. Ei tuolla palkalla parempaa hyötyä saa. Tai 10 tölkkiä halvinta olutta. Aika vähässä on hyödyt duunarilla. Se rööki on ainoa järkevä ostos mistä saa elämäänsä täyttymyksen. Jotain lomaa saisi säästää vuosia. Nopea nautinto röökistä ja nopeampi kuolema. Vähemmän hyötyä riistäjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän