Maksoin jälleen elatusta lapsesta joka todistettavasti ei ole minun.
Väärää isyyttä ylläpidetään lapsen edun vastaisesti, koska äiti kieltäytyy isyyden korjaamisesta.
Viranomaiset, oikeusasteet ja jopa oikeusministeriö pyrkivät säilyttämään nykytilan.
Hyvä meininki?
Kommentit (774)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keissi olisi mahtava toisinpäin. Naapurin Seija elättäisi Tiinu-Liinua vaikkei olisi tämän äiti. Tilannehan olisi aivan vastaava.
Aika moni Seija ruokkii naapurin Tiinu-Liinua ihan vapaa ehtoisesti ja hyvällä mielin. Eiks oo ihmeellistä????
Naapurin Seijaa ei taida kuitenkaan laki velvoittaa naapurin Tiinu-Liinun ruokkimiseen ja jos se niin tekisi niin saattaisi Seijaltakin olla hyvä mieli vähän hukassa.
Jos Tiinu-Liinu olisi asunut Seijan kanssa hänen tuttärenään pari vuotta, niin on vaikea kuvitella miksi hän ei haluaisi.
Syntyykö sijaisperheelle elatusvelvollisuus kunnes lapsi on 18v jos lapsi asuu perheessä esim kaksi vuotta? Jos ei, niin miksi ei? Luuletko että sijaisperheitä olisi tarjolla enemmän vai vähemmän jos syntyisi? Miksi ei synny, vaikea kuvitella miksi he eivät elatusvelvollisuutta haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin lapsen edun vastaisesti?
Kyllä se on myös lapsen edun vastaista, jos mies/isän syliin mahtuu vain oma biologinen lapsi ja laittaa rahan (elarit) lapsen edelle, ei voi olla hyvä isä ja vanhempi.
Suomessa on kymmeniätuhansia isiä, jotka eivät ole lapsen biologisia isiä esim. adoptio, sijaisisä, puoluson tai huolehtivat suvun lapsista ja elättävät ja laittavat rahaa lapsiin ja kokevat suurta iloa ja onnea saadakseen pitää lapsen.
Itsekin olen kasvanut sijaisperheessä ja nyt olen lähes nelikymppinen ja kahden lapsen äiti ja kaikki nämä vuodet olen kuulunut läheisesti sijaisperheeseen ja pitävät minua ja lapsiani kuin "ominaan". Erityisesti isä.
Jännää miten vaikeaa on ymmärtää ero epäoikeudenmukaisen lain saneleman pakon ja vapaaehtoisen toiminnan välillä. Sinunkin esimerkkisi ontuu sen takia aika rankasti.
Lapsen elatus nyt vaan on velvollisuus, ei vapaaehtoinen valinta, vaikka miesten tuntuukin usein olevan vaikea tätä käsittää.
Tässä on kyse siitä, kenen velvollisuus se on, eikä siitä onko sellaista velvollisuutta ylipäätään, vaikka kaltaistesi seksististen pällien usein on vaikea sitä käsittää.
Joka kuukausi tuut itkee tänne. Ei me mitään voi tehdä. Laki on laki. Mikset tehnyt papereita ajoissa? Mikset halua olla isä, kun olet kasvattanutkin häntä pari vuotta? Kuulostaa että vain raha merkkaa sulle. Elatus on lapsen etu eikä se kuulu yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Viitataanko tässä siis siihen tapaukseen jossa mies itse jätti tekemättä oikaisemispyynnön oikeuteen ajoissa?
Sama äijä taas täällä ulisemassa.
Aloittaa keskustelun tietyin väliajoin uudelleen. Olis vaan tehnyt testin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin lapsen edun vastaisesti?
Kyllä se on myös lapsen edun vastaista, jos mies/isän syliin mahtuu vain oma biologinen lapsi ja laittaa rahan (elarit) lapsen edelle, ei voi olla hyvä isä ja vanhempi.
Suomessa on kymmeniätuhansia isiä, jotka eivät ole lapsen biologisia isiä esim. adoptio, sijaisisä, puoluson tai huolehtivat suvun lapsista ja elättävät ja laittavat rahaa lapsiin ja kokevat suurta iloa ja onnea saadakseen pitää lapsen.
Itsekin olen kasvanut sijaisperheessä ja nyt olen lähes nelikymppinen ja kahden lapsen äiti ja kaikki nämä vuodet olen kuulunut läheisesti sijaisperheeseen ja pitävät minua ja lapsiani kuin "ominaan". Erityisesti isä.
Jännää miten vaikeaa on ymmärtää ero epäoikeudenmukaisen lain saneleman pakon ja vapaaehtoisen toiminnan välillä. Sinunkin esimerkkisi ontuu sen takia aika rankasti.
Lapsen elatus nyt vaan on velvollisuus, ei vapaaehtoinen valinta, vaikka miesten tuntuukin usein olevan vaikea tätä käsittää.
Tässä on kyse siitä, kenen velvollisuus se on, eikä siitä onko sellaista velvollisuutta ylipäätään, vaikka kaltaistesi seksististen pällien usein on vaikea sitä käsittää.
Ei siitä ole epäselvyyttä. Velvollisuus on lain mukaan juridisella isällä. Kenelläpä muulla?
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä julkisesti ihmetellään minkä takia naisia vihataan
Itsehän te miehet paneskelette ympäriinsä ilman ehkäisyä, ottamatta mitään vastuuta mistään!
Minusta pahinta tuossa on se, että väärä isä on lapsen syntymätodistuksessa ikuisesti ja tulee aikanaan perimään juridisen isänsä. Elarit on lopulta aika pientä siihen verrattuna, että tuo petos kulkee sekä juridisen isän että lapsen mukana kuolemaan saakka. En kyllä pysty ollenkaan ymmärtämään äidin ja biologisen isän toimintaa. Ehkä heillä kannattaisi julkisuudessa sitä avata eikä vain esim tällä palstalla vihjailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi ei ole oma, niin yhtä vähän sen etu kuuluu kyseisen miehen maksettavaksi kuin kenen tahansa muunkaan. Aivan selkeä vääryys ja pitäisi oikaista. Kuinka moni täällä on valmis maksamaan jonkun randomin lapsen äidille elareita, koska kyseessä on lapsen etu. Siinä vaiheessa, kun ero on tullut ja lapsi ei ole oma, on yhtä paljon velvollisuuksia kuin naapureiden lapsiin.
Kysyt, kuinka moni on valmis elättämään vierasta lasta?
Tiedän monia pienituloisia eläkeläisiä, jotka antavat taloudellista tukea aikuisille lapsilleen, kun rahat eivät riitä ja isä häipynyt ja Kela maksaa n. 150€/kk elarit, joka ei riitä edes lapsen ruokaan.
Samoin tuhansia miehiä ja naisia, jotka maksavat/lahjoittavat rahaa tuntemattoman lasten harrastukset, lukion kirjat jne.
kun luuserimiehet eivät hoida vanhemmuuttaan tai maksa elareita lapsesta, joka on todellinen ongelma, josta miehet eivät halua keskustella.
Suomessa asuu satojatuhansia lapsia köyhyydessä.
Minä maksoin työkaverin sähkölaskun.
Ja naapurin vesimaksun.
Siis oikeasti, ette kai te usko tuota?
Karhuttiinko taas maksamattomat elarit, kun täällä uliset jälleen🤮
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin työkaverin sähkölaskun.
Ja naapurin vesimaksun.Siis oikeasti, ette kai te usko tuota?
Uskon, koska tiedän näin olevan.
T. Eri
Tätä samaa itkupotkuraivareita ja naisten haukkumista päivästä toiseen.
Miksi et tee asiasta lakialoitetta tai tee asian suhteen jotakin. Täällä itkeminen ja raivoaminen ei auta mitään.
Vai oletko noin avuton ja saamaton? Naisten pitäisi hoitaa tämäkin asia kuntoon, vai?
Ps. Älä harrasta seksiä, ettei tule yllätyksiä.
Ja mikä hulluinta, miten kukaan mies voi sekaantua kyseiseen naiseen, mitä olet kertonyt.
Tyhmyydestä saakin kärsiä, jos alapäällä tehdään valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pahinta tuossa on se, että väärä isä on lapsen syntymätodistuksessa ikuisesti ja tulee aikanaan perimään juridisen isänsä. Elarit on lopulta aika pientä siihen verrattuna, että tuo petos kulkee sekä juridisen isän että lapsen mukana kuolemaan saakka. En kyllä pysty ollenkaan ymmärtämään äidin ja biologisen isän toimintaa. Ehkä heillä kannattaisi julkisuudessa sitä avata eikä vain esim tällä palstalla vihjailla.
Laki on lapsen puolella. Tuolla äijällä oli mahdollisuus hoitaa isyydenkumoaminen, mutta luuserina ei hoitanut asiaa ajoissa. Nyt itkee ympäri somea.
Olen maksanut 10 vuotta lapsesta, josta varmasti tiedän, että ei ole minun.
Lapsi on kuitenkin ihana ja haluan hänelle kaikkea hyvää. Äitinsä on vähän semmoinen tapaus kuin naiset täällä. Kaksi muutakin lasta voi tulla meille viikonloppuisin.
Hänellä on kolme lasta eri miehille.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuus kannatta näissä piilottaa ja ottaa sitten käyttöön kun lapsi täyttää 18 vuotta. Tällöin et joudu maksamaan yhtään mitään, vaan kela maksaa minimin.
Ja lopulta maksat ulosoton kautta enemmän? ja onhan lapsi osana perimässä sitten aikanaan häntä. vaikka testamentin tekisi niin lakiosaa
Olin alun perin aika lailla Janin puolella tässä asiassa.
Mutta hei nyt aikuisten oikeasti, ei täällä itkeminen hyödytä yhtään mitään. Kannattaisi kanavoida tuo katkeruus johonkin hyödylliseen. Ja kun peli on jo aikaa sitten menetetty, niin pitäisi yrittää päästä asiasta yli, koko elämää ei kannata käyttää tämän märehtimiseen. Ryhtiä mies!
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut 10 vuotta lapsesta, josta varmasti tiedän, että ei ole minun.
Lapsi on kuitenkin ihana ja haluan hänelle kaikkea hyvää. Äitinsä on vähän semmoinen tapaus kuin naiset täällä. Kaksi muutakin lasta voi tulla meille viikonloppuisin.
Hänellä on kolme lasta eri miehille.
Tästä tuli jotenkin hyvä mieli :)
Ei siis siitä että lapsen äiti petti, vaan siitä miten et ole kuitenkaan "kieltänyt" lasta, vaikkei omasi olekaan. Oot ihana, Jani vois ottaa sinusta mallia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista naista ei ole, joka kieltäytyisi elareista. M27
Varmasti vähissä on mutta itse tiedän yhden naisen joka ei halunnut lapsen isältä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista naista ei ole, joka kieltäytyisi elareista. M27
Varmasti vähissä on mutta itse tiedän yhden naisen joka ei halunnut lapsen isältä yhtään mitään.
Miksi äidin pitäisi kieltäytyä vastaanottamasta lapselleen elatusta tämän isältä? Elatus. On. Lapsen. Oikeus.
Lapsen.
Tämä ei tunnu millään menevän kaaliin. Sen takia esim. lastenvalvojat eivät mielellään vahvista nollasopimuksia elatuksesta. Ei äiti voi luopua elatuksesta lapsensa puolesta.
No tee asialle jotain. Ei täällä voi kukaan auttaa.