Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin jälleen elatusta lapsesta joka todistettavasti ei ole minun.

Vierailija
15.07.2022 |

Väärää isyyttä ylläpidetään lapsen edun vastaisesti, koska äiti kieltäytyy isyyden korjaamisesta.

Viranomaiset, oikeusasteet ja jopa oikeusministeriö pyrkivät säilyttämään nykytilan.

Hyvä meininki?

Kommentit (774)

Vierailija
101/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies kuppasi liikaa ja isyyden olisi ehtinyt peruuttaa jos olisi toiminut heti.

Lapsi oli 1.6 vuotta kun sai asian tietoonsa.

Pystyisitkö itse tuossa tilanteessa toimimaan kuin kone? Vaimosi on pettänyt sinua hirveimmällä tavalla mitä on olemassa. Et tiedä mitä tapahtuu lapsen kanssa johon olet jo kerennyt muodostamaan rakkaussuhteen. Todella sairasta että juttu on mennyt näin. Exvaimo kuuluu vankilaan (kivityskin olisi tästä rikoksesta käypä rangaistus) ja lapsi joko bioisälle tai muille biosukulaisille

Vierailija
102/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohti on kyllä laissa suuri vika jos on mustaa valkoisella että lapsi ei ole oma mutta pitää silti maksaa elatusta esim. eron jälkeen. En voi käsittää miten se on mahdollista.

Siten että mies on voinut olla lapselle vuosien ajan tärkeä ja ainoa isähahmo. Lapsi yleensä myös miehelle, jos mies kykenee normaaleihin isähmissuhteisiin. Tätä suhdetta ja lapsen jatkuvaa elatusta halutaan myös lainsäädännöllä tukea. Siten se on mahdollista.

Mieshän voi halutessaan jatkaa tärkeänä isähahmona olemista jos tällä miehellä ja lapsella on aidosti hyvä suhde keskenään, eikä siihen tarvitse ensimmäistäkään euroa. Sen voi tehdä ihan ilmaiseksikin. Lainsäädännöllä ei voi pakottaa ketään olemaan kiva kenellekään, eikä tässä siitä olekaan kyse. Tässä on kyse aivan puhtaasti rahasta.

Tietenkin on. Lapsen oikeudesta elatukseen vanhemmiltaan. Rahasta. Valitettavasti ja onneksi sosiaalista isyyttä ei hallinoida lailla. Elatusta kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies kuppasi liikaa ja isyyden olisi ehtinyt peruuttaa jos olisi toiminut heti.

Pystyisitkö itse tuossa tilanteessa toimimaan kuin kone? Vaimosi on pettänyt sinua hirveimmällä tavalla mitä on olemassa. Et tiedä mitä tapahtuu lapsen kanssa johon olet jo kerennyt muodostamaan rakkaussuhteen. Todella sairasta että juttu on mennyt näin. Exvaimo kuuluu vankilaan (kivityskin olisi tästä rikoksesta käypä rangaistus) ja lapsi joko bioisälle tai muille biosukulaisille

Tämä on malliesimerkki siitä, miten olematon asia lapsen etu monille on. Onneksi sitä valvotaan virkavastuulla.

Vierailija
104/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sinne linnaan kuulut. Aivan järkkyä sun ajatukset.

Vierailija
105/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet karmea!

Vierailija
106/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Risto?

Vierailija
107/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on malliesimerkki siitä, miten olematon asia lapsen etu monille on. Onneksi sitä valvotaan virkavastuulla.

Kyllä se että miestä on petetty on paljon kauheampi asia kuin lapsen hylkääminen.

Ainakin itsesäälimiesten mielestä.

Vierailija
108/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se että miestä on petetty on paljon kauheampi asia kuin lapsen hylkääminen.

Ainakin itsesäälimiesten mielestä.

Ja että ihan nainen pitäisi kivittää. Kyllä on miehissä sivistys usein pelkkää pintaa, jos sitäkään.

Vierailija
109/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan lapsen etu että tämä ihmishirviö on edelleen vastuussa lapsen kasvatuksesa

Vierailija
110/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin lapsen edun vastaisesti?

Kyllä se on myös lapsen edun vastaista, jos mies/isän syliin mahtuu vain oma biologinen lapsi ja laittaa rahan (elarit) lapsen edelle, ei voi olla hyvä isä ja vanhempi.

Suomessa on kymmeniätuhansia isiä, jotka eivät ole lapsen biologisia isiä esim. adoptio, sijaisisä, puoluson tai huolehtivat suvun lapsista ja elättävät ja laittavat rahaa lapsiin ja kokevat suurta iloa ja onnea saadakseen pitää lapsen.

Itsekin olen kasvanut sijaisperheessä ja nyt olen lähes nelikymppinen ja kahden lapsen äiti ja kaikki nämä vuodet olen kuulunut läheisesti sijaisperheeseen ja pitävät minua ja lapsiani kuin "ominaan". Erityisesti isä.

Vierailija
111/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessahan bioisä olisi valmis maksamaan elarit mutta tuo ihmishirviö nainen haluaa aiheuttaa Janille niin paljon harmia kun vain voi. Eli siis hän on ainoa este sille että lapsen isyys korjattaisiin. Ei riitä että hän tuhosi Janin elämän vaan pitää vielä muistuttaa asiasta kuukausittain siihen asti kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Sairas nainen joka kuuluu vankilaan. Ei todellakaan ole lapsen parhaaksi että joutuu elämään hänen kanssaan

Vierailija
112/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet eivät puhu tästä julkisuudessa, järjestä mielenosoitusta, tee kansalaisaloiteta tai järjestä kampanjaa? Ehkä tämä ei ole niin iso ongelma heille, kun mitään aktuaalista tehdä tai asiasta ei edes julkisesti puhuta. 

Vierailija
113/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessahan bioisä olisi valmis maksamaan elarit mutta tuo ihmishirviö nainen haluaa aiheuttaa Janille niin paljon harmia kun vain voi. Eli siis hän on ainoa este sille että lapsen isyys korjattaisiin. Ei riitä että hän tuhosi Janin elämän vaan pitää vielä muistuttaa asiasta kuukausittain siihen asti kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Sairas nainen joka kuuluu vankilaan. Ei todellakaan ole lapsen parhaaksi että joutuu elämään hänen kanssaan

Jani on ainoa joka on avannut oman tarinansa. Äidillä on omansa, josta hän on ollut fiksusti hiljaa. Se on syytä muistaa.

Vierailija
114/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jani on ainoa joka on avannut oman tarinansa. Äidillä on omansa, josta hän on ollut fiksusti hiljaa. Se on syytä muistaa.

Tämä äiti on mm. tuomittu törkeästä kavalluksesta ehdolliseen vankeuteen. Kertoo aika paljon siitä että millainen ihminen hän on..

Vierailija
115/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi olisi mahtava toisinpäin. Naapurin Seija elättäisi Tiinu-Liinua vaikkei olisi tämän äiti. Tilannehan olisi aivan vastaava. 

Aika moni Seija ruokkii naapurin Tiinu-Liinua ihan vapaa ehtoisesti ja hyvällä mielin. Eiks oo ihmeellistä????

Naapurin Seijaa ei taida kuitenkaan laki velvoittaa naapurin Tiinu-Liinun ruokkimiseen ja jos se niin tekisi niin saattaisi Seijaltakin olla hyvä mieli vähän hukassa. 

Vierailija
116/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä julkisesti ihmetellään minkä takia naisia vihataan

Jaa minä luulin että julkisesti ihmetellään miten hölmöjä miehet voi olla. 

Vierailija
117/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Risto reipas nousi taas ulisemaan.

Vierailija
118/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi olisi mahtava toisinpäin. Naapurin Seija elättäisi Tiinu-Liinua vaikkei olisi tämän äiti. Tilannehan olisi aivan vastaava. 

Aika moni Seija ruokkii naapurin Tiinu-Liinua ihan vapaa ehtoisesti ja hyvällä mielin. Eiks oo ihmeellistä????

Naapurin Seijaa ei taida kuitenkaan laki velvoittaa naapurin Tiinu-Liinun ruokkimiseen ja jos se niin tekisi niin saattaisi Seijaltakin olla hyvä mieli vähän hukassa. 

Jos Tiinu-Liinu olisi asunut Seijan kanssa hänen tuttärenään pari vuotta, niin on vaikea kuvitella miksi hän ei haluaisi.

Vierailija
119/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on myös lapsen edun vastaista, jos mies/isän syliin mahtuu vain oma biologinen lapsi ja laittaa rahan (elarit) lapsen edelle, ei voi olla hyvä isä ja vanhempi.

Suomessa on kymmeniätuhansia isiä, jotka eivät ole lapsen biologisia isiä esim. adoptio, sijaisisä, puoluson tai huolehtivat suvun lapsista ja elättävät ja laittavat rahaa lapsiin ja kokevat suurta iloa ja onnea saadakseen pitää lapsen.

Itsekin olen kasvanut sijaisperheessä ja nyt olen lähes nelikymppinen ja kahden lapsen äiti ja kaikki nämä vuodet olen kuulunut läheisesti sijaisperheeseen ja pitävät minua ja lapsiani kuin "ominaan". Erityisesti isä.

Jännää miten vaikeaa on ymmärtää ero epäoikeudenmukaisen lain saneleman pakon ja vapaaehtoisen toiminnan välillä. Sinunkin esimerkkisi ontuu sen takia aika rankasti.

Vierailija
120/774 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää miten vaikeaa on ymmärtää ero epäoikeudenmukaisen lain saneleman pakon ja vapaaehtoisen toiminnan välillä. Sinunkin esimerkkisi ontuu sen takia aika rankasti.

Lapsen elatus nyt vaan on velvollisuus, ei vapaaehtoinen valinta, vaikka miesten tuntuukin usein olevan vaikea tätä käsittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan