Maksoin jälleen elatusta lapsesta joka todistettavasti ei ole minun.
Väärää isyyttä ylläpidetään lapsen edun vastaisesti, koska äiti kieltäytyy isyyden korjaamisesta.
Viranomaiset, oikeusasteet ja jopa oikeusministeriö pyrkivät säilyttämään nykytilan.
Hyvä meininki?
Kommentit (774)
Vierailija kirjoitti:
Kovastipa u l i t on huolissaan, ettei oma lapsi (mitä ei ole, kun eipä ole naistakaan) ole omansa.
Mitään vastuuta siitä eivät voi ottaa tietenkään, saati pyytää itse isyystestiä.
Vihje jo etukäteen: hankkikaa luotettava nainen. Tiedetään, että katsotte vain naisen ulkonäköä ja pintaa.
Oma vikanne siis.
Toinen vihje: se sinun maksullinen nainenkin voi tulla raskaaksi. Pakollisten isyystestien ansiosta pääsisit isäksi!
Toi olisi ihan parhautta, maksullisen naisen lapsen isyys kaikkine kuluineen tyypille, jotka luulee ihmisten olevan kaupan. Voisi pysyä ne housut jalassa, vihdoinkin.
Olskos lapsen edun mukaista kuitenkin tietää se todellinen isä ja oppia elämässä se, että se todelinen isä on se oikea elatusvelollinen, eikä se naapurin Jaska, joka hyvyyttään vaikka otti lapsen huolehdittavakseen. Tämä laki on aivan syvältä, eikä ole mitenkään lapsen edun mukaista.
Tämähän opettaa lapselle, että koskaan ei saa tunnustaa vastuutaan, koska naapurin Jaskasta voidaan tehdä maksumies.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohti on kyllä laissa suuri vika jos on mustaa valkoisella että lapsi ei ole oma mutta pitää silti maksaa elatusta esim. eron jälkeen. En voi käsittää miten se on mahdollista.
mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa onkos tää se Kylä-Harakanja lappeenrantalaisen luuserimiehen tapaus?
Joo ei ole kovin fiksu mies, itse nostaa omaa tyhmyyttään vielä mediassa esiin. Uudelleen ja uudelleen. Lopuksi ikää laimautuu mieheksi, joka hylkäsi puolitoistavuotiaan ja syytti muita omista päätöksistään. Karkottaa fiksut naiset ainakin tehokkaasti.
Tuo lain 2 v määräaika on siinä sata vuotta vanha, hyvin on tiedossa ettei loputtomiin voi venkslata, että tänään haluan olla isä ja huomenna en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä isyystesti heti, niin loppuisi tällainen pelleily. Tuttavapiirissä on kolme isää, jotka maksavat muiden lapsista. Tosin eivät tiedä sitä itse.
Isyystestinhän saa kyllä pyytämällä jokainen. Eihän ketään nyt aleta vastentahtoisesti testailemaan, kuulostaa ihan järjettömältä. Miksi tällaiselle olisi edes tarvetta?
Juuri sen takia on tarvetta, että ei tarvitsisi maksaa oikean isän puolesta mitään. Ja jos se tehtäisiin automaattisesti jokaiselle lapselle, niin ei olisi mitään ongelmaa.
Jos äiti ei nimeä edes ehdokkaita niin edelleen ei sitä isää mistään kiinni saa, joten ei muuta sitä tilannetta mihinkään siltä osin mitä valtio joutuu elatuksia makselemaan.
Sen sijaan vastentahtoinen testaaminen kuulostaa tyhmältä ja täysin tarpeettomalta kun se nytkin on jo saatavilla vapaaehtoisesti.
Ei kai nyt vain tässä aja sitä että jos joku munaton ei epäilyksistä huolimatta uskalla testiä pyytää niin sen takia pitöisi testata joka ikinen syntyvä lapsi? Kuulostaa meinaan vielä hullummalta...
Tässä ketjussa oli kyse siitä, että jonkun muotoseikan takia joutuu maksamaan elatusmaksuja, vaikka ei todistetusti ole lapsen isä.
Juridinen isyys on muotoseikka?
Kyllä. Jos täytät jonkun paperin päivänkin liian myöhään, olet isä, halusit tai et. Maksat elatusmaksut ja lapsella on rintaperillinen. Aivan hullua.
Pitäisikö sinusta siis juridisen isyyden saada kumottua ihan missä vaiheessa vain? Ymmärrätkö että laissa on aikaraja ihan perustellusti, ja lakien aikarajoista on perusteltua pitää kiinni? Vai onko myös niin, että esim. raiskaus syyteoikeuden vanheneminen on myös muotoseikka, koska eihän rikos oikeasti vanhene? Vastustat varmasti tällaisia muotoseikkoja sitten kategorisesti?
Jos nyt kuitenkin pysytään aiheessa.
Jokaisen lapsen isyys pitäisi testata heti.Lähde ajamaan tuollaista lakia. Voit olla varma, että se ei tile menemään läpi. Monia ei kiinnosta testata rahoillaan naapurin mamman moraalia tai isukin epäilyjä. Testatkoot itse.
On monia asioita, joihin mielestäni tuhlataan miljoonia euroja, esim. ulkomaanapu Suomen velkaantuessa.
Mutta ei liity tähän. Ja lakialoite on tehty (ei minun tekemä), mutta ei mennyt läpi. Moraalittomat mammat hylkäsivät.Ai naiset ovat nyt vastuussa lakialotteitten hyväksymisistäkin? Ok. Se varmaan oli tätä viestiesi luokkaa, eli ymmärrän ettei mennyt läpi.
Itse kirjoitit moraalittomista mammoista.
Ja lakialoitteen teki asianajaja, joka sai tietää, ettei ollut yhdenkään lapsen isä. Kolme aikuista lasta, joista yksi kiinnostui sukututkimuksesta. Teetti dna-testit. Lasten äiti oli kovasti vastaan eikä antanut ottaa testiä itseltään. No eihän se mitään auttanut.
mummelivaan kirjoitti:
Olskos lapsen edun mukaista kuitenkin tietää se todellinen isä ja oppia elämässä se, että se todelinen isä on se oikea elatusvelollinen, eikä se naapurin Jaska, joka hyvyyttään vaikka otti lapsen huolehdittavakseen. Tämä laki on aivan syvältä, eikä ole mitenkään lapsen edun mukaista.
Tämähän opettaa lapselle, että koskaan ei saa tunnustaa vastuutaan, koska naapurin Jaskasta voidaan tehdä maksumies.
Älä sössötä. Ellei halua isyyttä, voi hakea isyyden purkua. Tämä ei hakenut, vaikka olisi hyvin voinut. Ihan oma päätös, ja seuraukset on ihan odotettavissa olevat.
Ei tuossa ole mitään hyvää, lapsi on ihan hylätty. Mä en voisi hylätä lasta jota on luullut puolitoista vuotta omaksi, olisin kiintynyt jo. Tämä ukko itkee vaan rahaa. No tietääpä naiset varoa jatkossa ukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miksi vastustatte kaikille tehtävää isyystestiä?
Verorahojen tuhlaaminen ei kelpaa vastaukseksi.Tottakai kelpaa. Raha on oikein validi syy. Velliperseiden takia ei tule muiden joutua maksamaan.
Mitä tällä isyystestillä tekee? Muuta kuin että kaikkien syntyvien lasten isät on raksiterissä, kun eihän siellä reksiterissä ole niiden vanhempia kuitenkaan :D
Rahaa Suomessa syydetään täysin turhaan jopa ulkomaille Suomea rikkaampiin maihin.
Seuraavan sukupolven kohdalla vanhemmat olisivat jo rekisterissä. Oikeastaan olen dna-testin puolella. Ihan jokaiselta otettaisiin.Tällaisia typeriä heittoja tulee toopeilta, jotka eivät rekistereiden pitämisestä ja niihin liittyvästä lainsäädännöstä ymmärrä mitään.
Kuten esim. koronapassi ja tietyjen alojen vapaaehtoinen rokotepakko.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Minusta pahinta tuossa on se, että väärä isä on lapsen syntymätodistuksessa ikuisesti ja tulee aikanaan perimään juridisen isänsä. Elarit on lopulta aika pientä siihen verrattuna, että tuo petos kulkee sekä juridisen isän että lapsen mukana kuolemaan saakka. En kyllä pysty ollenkaan ymmärtämään äidin ja biologisen isän toimintaa. Ehkä heillä kannattaisi julkisuudessa sitä avata eikä vain esim tällä palstalla vihjailla.
Siihen on helppo ratkaisu, omaisuus on tuhlattava elämänsä aikana. Sitä voi myös lahjoittaa haluamilleen henkilöille, tosin siinä piilee vaara että se tuomitaan ennakkoperinnöksi ja koituu joitain oikeusriitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovastipa u l i t on huolissaan, ettei oma lapsi (mitä ei ole, kun eipä ole naistakaan) ole omansa.
Mitään vastuuta siitä eivät voi ottaa tietenkään, saati pyytää itse isyystestiä.
Vihje jo etukäteen: hankkikaa luotettava nainen. Tiedetään, että katsotte vain naisen ulkonäköä ja pintaa.
Oma vikanne siis.
Toinen vihje: se sinun maksullinen nainenkin voi tulla raskaaksi. Pakollisten isyystestien ansiosta pääsisit isäksi!
Toi olisi ihan parhautta, maksullisen naisen lapsen isyys kaikkine kuluineen tyypille, jotka luulee ihmisten olevan kaupan. Voisi pysyä ne housut jalassa, vihdoinkin.
Ja jos äiti olisikin päättänyt huolehtia vahinkolapsesta itse, ilman elatusta lapselle isältä, niin lapselle pakkotesti ja isälle ilmoitus elatusvelvollisuudesta, valtion allekirjoituksella. Ei tarttisi veronmaksaja hoitaa elatusta.
Olisihan tuossa kieltämättä hyviä puoliakin. Suitsisi vastuuttomia isiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä isyystesti heti, niin loppuisi tällainen pelleily. Tuttavapiirissä on kolme isää, jotka maksavat muiden lapsista. Tosin eivät tiedä sitä itse.
Isyystestinhän saa kyllä pyytämällä jokainen. Eihän ketään nyt aleta vastentahtoisesti testailemaan, kuulostaa ihan järjettömältä. Miksi tällaiselle olisi edes tarvetta?
Juuri sen takia on tarvetta, että ei tarvitsisi maksaa oikean isän puolesta mitään. Ja jos se tehtäisiin automaattisesti jokaiselle lapselle, niin ei olisi mitään ongelmaa.
Jos äiti ei nimeä edes ehdokkaita niin edelleen ei sitä isää mistään kiinni saa, joten ei muuta sitä tilannetta mihinkään siltä osin mitä valtio joutuu elatuksia makselemaan.
Sen sijaan vastentahtoinen testaaminen kuulostaa tyhmältä ja täysin tarpeettomalta kun se nytkin on jo saatavilla vapaaehtoisesti.
Ei kai nyt vain tässä aja sitä että jos joku munaton ei epäilyksistä huolimatta uskalla testiä pyytää niin sen takia pitöisi testata joka ikinen syntyvä lapsi? Kuulostaa meinaan vielä hullummalta...
Tässä ketjussa oli kyse siitä, että jonkun muotoseikan takia joutuu maksamaan elatusmaksuja, vaikka ei todistetusti ole lapsen isä.
Juridinen isyys on muotoseikka?
Kyllä. Jos täytät jonkun paperin päivänkin liian myöhään, olet isä, halusit tai et. Maksat elatusmaksut ja lapsella on rintaperillinen. Aivan hullua.
Pitäisikö sinusta siis juridisen isyyden saada kumottua ihan missä vaiheessa vain? Ymmärrätkö että laissa on aikaraja ihan perustellusti, ja lakien aikarajoista on perusteltua pitää kiinni? Vai onko myös niin, että esim. raiskaus syyteoikeuden vanheneminen on myös muotoseikka, koska eihän rikos oikeasti vanhene? Vastustat varmasti tällaisia muotoseikkoja sitten kategorisesti?
Jos nyt kuitenkin pysytään aiheessa.
Jokaisen lapsen isyys pitäisi testata heti.Lähde ajamaan tuollaista lakia. Voit olla varma, että se ei tile menemään läpi. Monia ei kiinnosta testata rahoillaan naapurin mamman moraalia tai isukin epäilyjä. Testatkoot itse.
On monia asioita, joihin mielestäni tuhlataan miljoonia euroja, esim. ulkomaanapu Suomen velkaantuessa.
Mutta ei liity tähän. Ja lakialoite on tehty (ei minun tekemä), mutta ei mennyt läpi. Moraalittomat mammat hylkäsivät.Eikö suo hävetä? Laki-aloite ei mene läpi, koska laki on lapsen suojaksi. Moraaliton olet sinä, joka asui lapsen kanssa puolitoista vuotta, mutta olet lapsen täysin hylännyt.
Kun omista tyhmistä valinnoista joutuu maksamaan, muusta ei ole kyse. Jos ihan itse valitsee maksaa, on turha itkeä jälkikäteen. Tämä on lain pointti, ja hyvä niin.
En ole ap. Eikä hävetä. Lapsi asuu biologisen isänsä kanssa ja juridinen isä maksaa elatusmaksuja. Siinähän lapsen oikeus toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahojen tuhlaaminen ei kelpaa vastaukseksi.Tottakai kelpaa. Raha on oikein validi syy. Velliperseiden takia ei tule muiden joutua maksamaan.
Mitä tällä isyystestillä tekee? Muuta kuin että kaikkien syntyvien lasten isät on raksiterissä, kun eihän siellä reksiterissä ole niiden vanhempia kuitenkaan :D
Saadaan dna-rekisteri kaikista syntyvistä lapsista, samalla heidän isänsä siihen..
Miten niin saadaan isä siihen? Jos se isä on joku muu kuin se jota siihen rooliin ollaan asettamassa? Mites tilanne jossa isää ei ole, eli äiti ei anna tietoa isästä?
Vierailija kirjoitti:
Älkää eukot sitten suuttuko, jos miehenne niitä testejä haluaa otattaa omakustanteisesti.
Eihän tuossa tarvitse kuin tilata testi, ja tehdä se, ja odotella sitten tuloksia. Mikä ongelma tässä voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa Suomessa syydetään täysin turhaan jopa ulkomaille Suomea rikkaampiin maihin.
Seuraavan sukupolven kohdalla vanhemmat olisivat jo rekisterissä. Oikeastaan olen dna-testin puolella. Ihan jokaiselta otettaisiin.
Melkoista isoveli valvoo-systeemiä siis kannatat. Kiinassa voisi olla sinulle otollinen elinympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää eukot sitten suuttuko, jos miehenne niitä testejä haluaa otattaa omakustanteisesti.
Eihän tuossa tarvitse kuin tilata testi, ja tehdä se, ja odotella sitten tuloksia. Mikä ongelma tässä voisi olla?
Ongelma on se, että asiaan on helppo ja käytännöllinen ratkaisu, joka vaatii mieheltä vain todella pienen hitusen aloitteellisuutta. Joten pitäisi lopettaa rutina ja vain toimia kuin aikuinen ihminen. Eihän se nyt käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen mä olen sitä mieltä, että lapsesta pitäisi tehdä automaattisesti isyystesti jo synnärillä. Silloin mies ei joutuisi sitä vaatimaan ja näin loukkaamaan lapsen äitiä, mutta tällaisilta tilanteilta vältyttäisiin ja naiset joutuisivat vastaamaan omista huonoista valinnoistaan. Tämä olisi ainoa oikeudenmukainen, ketään loukkaamaton keino heti alusta saakka.
Minua ei kiinnosta rahoittaa kenenkään rlämänhallinta- ja parisuhdeluottamuspulaa. Saatte ihan itse selvitä niistä. Rajansa verorahojen tuhlaamisellakin. Olen omien lasteni isyydestäni ollut täysin varma kuten kaikki tietämäni miehet, ja olisin nauranut pakolliselle isyystestille.
Verovaroja kuitenkin tuhlataan feminismiin ja miesten sorto-ohjelmiin esim. Suostunuslakeihin. Feministihän sieltä paljastui.
Onko nämä biologiset vanhemmat pariskunta ja perhe elelee yhdessä saman katon alla? Mutta elarit juoksee sitten tältä juridiselta isältä? On tämä röyhkeyden ja sikamaisuuden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä julkisesti ihmetellään minkä takia naisia vihataan
Itsehän te miehet paneskelette ympäriinsä ilman ehkäisyä, ottamatta mitään vastuuta mistään!
Avioliitossa elänyt nainen petti miestään, valehteli miehelleen lapsen isyydestä ja nyt kieltää korjaamasta lapsen isyyden vain ollakseen mahdollisimman vmäinen kpää exmiestään kohtaan. Jep selvästi miesyen syy taas
Virhe onkin siinä, että - oletettavasti sarkastisesti - toteat tämän olevan "miesten syy". Ei ole. Eikä naisten syy. Yksi nainen on tehnyt virheen, kyllä. Ja yksi mies on myös tehnyt virheen. Oikeuden päätös muistaakseni pohjautuu nimenomaan siihen, että mies ei ollut hakenut oikaisua riittävän ajoissa, vaikka hänellä oli tieto lapsen perimästä jo hyvissä ajoin. Nyt tuo yksi mies maksaa hintaa siitä, että ei toiminut valtiomme prosessien mukaisesti kun hänellä oli siihen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan sukupolven kohdalla vanhemmat olisivat jo rekisterissä. Oikeastaan olen dna-testin puolella. Ihan jokaiselta otettaisiin.Tällaisia typeriä heittoja tulee toopeilta, jotka eivät rekistereiden pitämisestä ja niihin liittyvästä lainsäädännöstä ymmärrä mitään.
Kuten esim. koronapassi ja tietyjen alojen vapaaehtoinen rokotepakko.
Eri
Jotka olivat vapaaehtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa onkos tää se Kylä-Harakanja lappeenrantalaisen luuserimiehen tapaus?
Joo ei ole kovin fiksu mies, itse nostaa omaa tyhmyyttään vielä mediassa esiin. Uudelleen ja uudelleen. Lopuksi ikää laimautuu mieheksi, joka hylkäsi puolitoistavuotiaan ja syytti muita omista päätöksistään. Karkottaa fiksut naiset ainakin tehokkaasti.
Tuo lain 2 v määräaika on siinä sata vuotta vanha, hyvin on tiedossa ettei loputtomiin voi venkslata, että tänään haluan olla isä ja huomenna en.
Laissa määräaika oli 10 vuotta mutta 2006 feministihallitus muutti lain 2 vuoteen. Sairasta touhua ja vasemmisto tällöinkin asialla.
Lapsi tuumaa, että paska ukko tämä yksi, joka ensin haluaa isäksi tietäen ettei biologisesti ole, ja sitten alkaa huudella julkisuudessa, että kaduttaa ja muuttakaa lakia kun yksi ukko oli tyhmä.
Jos minä olisin tuo nainen, säästäisin ja sijoittaisin rahat lapselle, olisi täysi-ikäistyessä hyvä alkupääoma.