MIksi sinua on luultu?
Joskus Saksassa ollessani luultiin hollatilaiseksi kun pelailtiin jalkapalloa. Olin imarreltu. Uimahallin pesutiloissa joku vanhus luuli minua lääkärikseen. Kerran kaupungilla notkuessani epäiltiin siviilipukuseksi poliisiksi. Kerran on epäilty varkaaksi ja soitettu poliisit kun olin yöllä pysähtynyt bussipysäkille.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksulliseksi tosi monta kertaa. Olen ollut yksin liikkeellä.
Usein myös köyhäksi ja puolalaiseksi. Kerran yksi pariskunta olisi halunnut vuokrata kohtuni. Ajattelivat minun tarvitsevan rahaa.
Varkaaksi on myös luultu useamman kerran. Pälyilevä katse on aiheuttanut tämän.Lesboksi on myös epäily useamman kerran ja aseksuaaliksi. Ei ole ollut kumppania. En huoli ketä vain. Vaikka ihmiset juuri ajattelevat niin, että en muka saisi.
Minusta on kiinnostavaa, että ihmiset ovat epäilleet minua maksulliseksi / aseksuaaliksi. Vastakohtia nuo. Näköjään seksuaalisuuteni kiinnostaa.
Eihän tuollaisessa auta mikään muu kun ihmiset ottaa itse selvää miten on. Ei kai se juoruamalla selviä.
Italialaiseks, ranskalaiseks, venäläiseks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huo rak si. Ootin frendiä kadulla porttikongin vieressä, hän oli etsimässä parkkipaikkaa kauempana. Eteeni mateli auto ja pysähtyi. Mies katsoi hymyille "paljonko maksaa" näytin keskaria.
Sen siitä saa kun lähtee horovetimissä ja -pakkeleissa ihmisten ilmoille.
Teini-ikäisenä kaverini sai yllättävän usein kuulla tuota "paljonko maksaa?" -kysymystä. Yleensä hän pukeutui ihan tavallisiin mekkoihin, ei siis mihinkään "horoihin" vesirajabilemakkarankuoriin vaan joihinkin kesäisiin kukkamekkoihin.
Mieleen tuli muisto 80-luvulta, kun telkkarissa oli kuuluttaja nimeltä Irene Usvasalo. Fazerilla oli leipämyymälä (!) Etelä-Haagassa, kävin usein siellä. Tietty vanhempi myyjätär oli silmäillyt minua jo aiemmin tarkasti ja lopulta kysyi: Anteeksi, mutta oletteko te televisiosta? Selvisi, että luuli täksi kuuluttajaksi. Oikaisin asian.
Kgb:n agentiksi, torilla kukkamyyjäksi, japanilaiseksi ja useita kertoja venäläiseksi.
Joskus teininä myymälävarkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mielenterveysongelmia ja minua on luultu vaaralliseksi ja väkivaltaiseksi sekopääksi vain siksi, että minä olen ns. "mielisairas". Jotkut ihmiset kun luulevat, että me joilla olemme mielenterveyspotilaita olisimme vaarallisia sekopäitä, jotka saattavat ihan milloin tahansa hyökätä ihmisten kimppuun tekemään heille väkivaltaisia rikoksia vaikka me mielenterveysongelmista kärsivät henkilöt olemme useammin muiden taholta väkivallan kohteita kuin nämä muut meidän taholtamme. Muilla tarkoitan siis ihmisiä, joilla ei mielenterveysongelmia ole.
Äläs nyt kyllä eniten ne normaalit hyökkäävät normaalien kimppuun, mutta erittäinhän suosittu dissauskeino on väittää jotain mt-potilaaksi, vaikka ei ole. Aika järeää jos tähän ryhtyy tahallisesti esim. joku sos. terv. alalla oleva tai muuten korkeassa asemassa oleva. Ei heti epäillä valheeksi tuolloin.
146 jatkaa: samoilla vuosilla minua sanottiin Liza Minellin näköiseksi.
Minua on tosi usein luultu mieheksi / pojaksi, olen siis oikeasti nainen. :Dddd
Vierailija kirjoitti:
146 jatkaa: samoilla vuosilla minua sanottiin Liza Minellin näköiseksi.
Siis oletko Anna-Liisa Tilus? Sama jota luultiin Irene Usvasalon näköiseksi.
Persuksi, r ssäksi , igoriksi..
Vierailija kirjoitti:
Minua on tosi usein luultu mieheksi / pojaksi, olen siis oikeasti nainen. :Dddd
Minua kanssa.
Joku muori alkoi puhutella minua kaupassa luullen minua kotikäynnin sopineeksi homeopaatiksi.
Äidiksi.
Joku pappa kerran tuli huutamaan kun istuin puistonpenkillä "pistä nuo kakarasi kuriin" ja osoitti hieman kauempana puussa riekkuvia lapsia.
Ulkomailla ollessa aina englantilaiseksi. Jostain syystä. Ja sitten turistit tulevat kyselemään kaikenlaista neuvoa. Toki neuvon jos sen hetkisen paikan hyvin tiedän. Muistan kerrankin kun saattelin satapäisen uusiseelantilais lammasomistajien porukan Geneven juna-asemalle. Kovasti tivasivat miksei Englannissa kotona mulla ole lampaita:)
Romaniksi ja ulkomaalaiseksi koska olen tumma. Romani oli joka tuli kysymään että olenko heikäläisiä. Lesboksi ja mieheksi myös luultu. Tai pikemmin pojaksi. Useimmiten luullaan ullomaalaiseksi.
Minua on luultu monesti kaupoissa asiakkaana ollessani ilmeisesti myyjäksi, koska kysytään asioita, joita yleensä kysytään myyjiltä, esim. tuotteista.
Kaupan kassajonossa mies kysyi, olenko paikallisen koripalloseuran tyttöjen uusi valmentaja. Pitkä olen, siksi kysyi. Kerroin hänelle, että inhoan koripalloa.
Ulkomaalaiseksi monia kertoja, viimeks toissapäivänä.
Arkkitehdiksi.
Insinööriksi.