MIksi sinua on luultu?
Joskus Saksassa ollessani luultiin hollatilaiseksi kun pelailtiin jalkapalloa. Olin imarreltu. Uimahallin pesutiloissa joku vanhus luuli minua lääkärikseen. Kerran kaupungilla notkuessani epäiltiin siviilipukuseksi poliisiksi. Kerran on epäilty varkaaksi ja soitettu poliisit kun olin yöllä pysähtynyt bussipysäkille.
Kommentit (178)
Lääkäriksi, päiväkodin hoitajaksi, myyjäksi viimeksi kampaamossa, sitä ennen vaatekaupassa ja lukuisia kertoja vaatekaupoissa yms, vanhemmaksi kuin olen, nuoremmaksi kun olen lukuisia kertoja, joksikin yli kiltiksi (mitä en kuitenkaan ole) luullaan hyvin usein,... Missiksi ja lentoemoksi menoa ehdotettu kun olin hoikempi. xD
Kerran joku luuli mua fiksuksi mutta se väärinymmärrys kyllä korjattiin äkkiä.
-m
On luultu hlluksi ja horaksi.
En tiedä kumpi oli pahempi.
Pedofiiliksi vain koska istuin bussissa mieluummin nuoren tytön kuin lihavan miehen viereen.
Olen autistinen ja todella montaa kertaa minua on luultu kehitysvammaiseksi esimerkiksi siksi, että en mielelläni puhu tuntemattomien ihmisten kanssa ja puhun vain sen verran kuin on pakko. En vain ole sellainen höpöttäjä, joka on koko ajan äänessä ja puhuu ihan mistä tahansa kenelle tahansa, vaikka kukaan ei haluaisi edes kuunnella. En ole kehitysvammainen, vaan älykkyyteni on itse asiassa jonkin verran keskitasoa parempi. Olen sitä mieltä, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten ja että juuri kaikkein tyhmimmät ihmiset ovat usein niitä, jotka hölöttävät koko ajan pystymättä olemaan koskaan hiljaa. Tyhmyys ei tietenkään tässä tapauksessa tarkoita kehitysvamma.
Pariisin lentokentällä lentokenttätyöntekijä sanoi minulle: Du måste vara svensk!
En ole. M37
Hulluksi, joka itse asiassa olenkin.
Leningradissa KGB:n majuriksi ja Imatralla KRP:n komissarioksi!
Työskentelen raksalla. Päällä työrurvallisuuspaita. Työpäivän jälkeen menein sellaiseen halpahalliin. Luultiin myyjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiseksi, Helsingissä. Humalainen ns. isänmaallinen laivamatkustaja alkoi ratikassa solkkaamaan "venäjää" ja huutamalla haukkumaan minua sodan aloittamisesta. En puhunut mitään, mutta mukanani oli matkalaukku. Mietin vain, että mitä jos olisinkin ollut vaikka ukrainalainen.
Enemmänkin oli vasemmistolainen. Nehän hyökkäilevät venäläisiä ravintoloita kohtaan.
Aika monta kertaa on luultu venäläiseksi tai virolaiseksi.
Kaupassa myyjäksi.
Baarissa lääkäriksi ja balettitanssijaksi sekä huoraksi.
Kadulla kanttoriksi.
Laivalla siivoojaksi.
Kerran kulkiessani päiväkodin ohitse, kuulin pienen pojan huutavan " tuolla menee mun äiti".
Helpoksi saaliiksi, koska olen iloinen ja juttelen mielelläni ihmisten kanssa.
K-marketissa myyjäksi.
Minulla on mielenterveysongelmia ja minua on luultu vaaralliseksi ja väkivaltaiseksi sekopääksi vain siksi, että minä olen ns. "mielisairas". Jotkut ihmiset kun luulevat, että me joilla olemme mielenterveyspotilaita olisimme vaarallisia sekopäitä, jotka saattavat ihan milloin tahansa hyökätä ihmisten kimppuun tekemään heille väkivaltaisia rikoksia vaikka me mielenterveysongelmista kärsivät henkilöt olemme useammin muiden taholta väkivallan kohteita kuin nämä muut meidän taholtamme. Muilla tarkoitan siis ihmisiä, joilla ei mielenterveysongelmia ole.
Minua ja kaveriani luultiin kerran ravintolatarkastajiksi kun astuimme erääseen baariin sisään. Omistaja esitteli koko baarin pienessä paniikissa. Oltiin vähän ihmeissään että mikäs tää meininki on ja mentiin sitten tilaamaan kaljat.
Eräs oppilaani kysyi kerran, olenko toiminut mallina. Olin aika iloinen tuosta arvelusta.
Yks mystinen tapaus sattui joskus ollessani 19-vuotias (tästä on sen 15 vuotta aikaa).
Olin juuri muuttanut Turkuun ja kävin Alkossa joka silloin sijaitsi Eerikinkadulla. Siellä ollut myyjä moikkasi kuin yllättyneenä siitä että tapaa tutun. Pyysi kuitenkin henkkarit ja etunimestäni ja ulkonäöstäni päätteli että olen hänen hyvän ystävänsä tytär. Hän sanoi: "No kylläpä näytät äidiltäsi. Etkö olekin [henkilön X] tytär?" Äidilläni oli niin harvinainen nimi että olin varma että olivat jotenkin tuttuja. Minulla on myös harvinainen nimi. Sanoin että olen kyllä tytär ja kysyin mistä tunsi äitini. Tähän myyjä vastasi että no höh, töistä tietty. Juuri hän täältä äsken lähti.
Muuten hyvä mutta tuolloin äitini oli maannut jo viitisen vuotta kalmistossa
Muulloin minua on luultu "kiinalaiseksi", useampaan otteeseen. Luulen että sana "kiinalainen" tulee siitä että minua sellaiseksi epäilevä ei tunne muita Aasian maita.
Ihan suomalainen kuitenkin olen. Ja kyllä, tein nettitestin tämän vahvistaakseni.
Romaniksi, venäläiseksi, ranskalaiseksi, olen tumma ja kyömynenäinen..
Eräässä vaatekaupassa minua luultiin melko varmasti mysteeriostajaksi vai millä nimellä kutsutaan henkilöä, joka menee kauppaan, tekee ostoksia ja raportoi tutkimuksen tekevälle yritykselle myyjien toiminnasta ja asiakaskokemuksesta.
Palvelu oli aivan överiä. Jo kauppaan astuessani myyjien katseet nauliutuivat minuun ja vallankin yhden myyjän katse oli synkeä. Sitten yksi myyjistä riensi esittelemään tuotteita ennen näkemättömällä innolla ja tietämyksellä.
Mennessäni fyssarille, hän oletti minun tanssineen balettia kävelytyylistäni päätellen.
Nunnaksi 😂
Kesällä musta polvipituinen mekko päällä ja hiukset sellaisella kangaspannalla otsalta ylös laitettu. Mummo tulee kadulla vastaan: "onko hengellinen sisar?"
Mä: "anteeksi?"
Mummo: "oletko hengellinen sisar?"