Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi sinua on luultu?

Vierailija
15.07.2022 |

Joskus Saksassa ollessani luultiin hollatilaiseksi kun pelailtiin jalkapalloa. Olin imarreltu. Uimahallin pesutiloissa joku vanhus luuli minua lääkärikseen. Kerran kaupungilla notkuessani epäiltiin siviilipukuseksi poliisiksi. Kerran on epäilty varkaaksi ja soitettu poliisit kun olin yöllä pysähtynyt bussipysäkille.

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Usein nuorena luultiin myyjäksi vaateliikkeissä, ihan ulkomaillakin. Pyysivät antamaan jonkun vaatteen hyllystä! Ja ollaan luultu kerran yhdeksi missiksi. Ja kysytty, "oletko malli" tai "oletko joku malli". Kerran luultiin yhden proffan vaimoksi. Kolmetoistavuotiaana luultiin aikuiseksi ja tultiin iskemään. Ai niin, kerran yksi henkilö luuli minua joksiksin fysioterapeutiksi, jonka tuntee. Olin silloin tosi hyvässä kunnossa. Kerran joku sanoi, että näytän ihan huippu-urheilijalta. En jaksa muistella enempää.

Vierailija
42/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalaksi.

"Herra jumala, yhäkö sinä täällä lorvit?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympintytöksi. Todellisuudessa olen laiska ja mukavuudenhaluinen ja ystäväpiirinen vähiten pingottava tyyppi. Eikä ees ollut kymppejä koskaan kuin kuviksessa.

Vierailija
44/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on puhuteltu. Täysin tuntemattomat Hei Raija, Hei Kirsti!Niin kauppakeskus kuin ravintolassa! Kolmatta nimeä en muita! 2.7. olin prde kulkue tasa arovon ja ihmioikeuksien puolesta.Minut ylenettiin Lespoksi!Kylähän noita nimiä on sivut ei kestä kertoa. Arvailioitten ,luulijoitten taholta ollut koko aikuisikäni ihan lähellä olevilta ihmisiltä.Tuo lespus kai perustuu,pälvikaljun takia, olen kokonaan kalju sitten.Ajannut viimeset 2 v.loput hiukset pois.

Vierailija
45/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahdestaan isäni kanssa kaupungilla, ja joku humalainen tokaisi hänelle;

"Sulla on kaunis vaimo!"

T: mies

Vierailija
46/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica Grabowskyksi (suomalainen näyttelijä).

Latinalaisamerikkalaiseksi ja italialaiseksi.

Vierailija
47/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pöljäksi luultu :D

Vierailija
48/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kerran pikkulapsi luuli minua äidikseen. Otti kädestä kiinni ja vasta kun katsahti ylöspäin huomasi virheensä. Äidillä oli samanlainen pitkä talvitakki kuin minulla.

Vierailija
49/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu hiihtäjäksi tmv urheilijaksi.

Kävin joskus salilla aktiivisesti ja tarkoitus oli kasvatella lihaksia.

Sitten jotkut tuntemattomat saattoivat kysellä mitä lajia harrastan.

En missään nimessä halunnut näyttää joltain hiihtäjältä. Niin otin tuon vähän loukkauksena, koska halusin olla isompi ja lihaksikkaampi. :D

Vierailija
50/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas läheinen sekoittaa mut usein isääni, vaikka olen nainen ja isäni on kuollut jo aikoja sitten.

Pojaksi, yläkoululaiseksi (ikää 35), ulkomaalaiseksi, romaniksi, narkkariksi...

Vierailija
51/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiseksi (monesti), rikolliseksi (en ole koskaan ollut edes putkassa), tietokonenörtiksi (en ole), malliksi (pituus ei riitä lähellekään. Ehkä jonkinlainen androgyynisyys syynä).

Siinä nuo yleisimmät.

Vierailija
52/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi (olin sairaalassa töissä).

Vierailija
53/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojaksi ihan liian usein.

Olen kropaltani mallia "laiha teinijonne" ja viihdyn tukka takussa lippiksen tai pipon alla iso huppari päällä, niin eipä kai tuosta voi pahemmin pahastuakaan :) pukeutuminen vaikuttaa tässä toki paljon (oma "vika"), mutta toisaalta haluan tuntea oloni ensisijaisesti mukavaksi ja tämä toimii parhaiten. Ja olen siis 36-vuotias nainen.

Suomalaisittain hyvin tumman ihon ja mustanruskeiden hiusten vuoksi menen vissiin varsinkin näin kesällä paremmin etelä-eurooppalaisesta, koska välillä ihmiset aloittaa keskustelun englanniksi. Tämä on hieman outoa esimerkiksi ravintolassa avokin kanssa, hänelle puhutaan suomea ja minulle englantia.

Vierailija
54/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolaiseksi/ Venäläiseksi ! Vaikka sukunimeni perinteinen Suomalinen .Etunimet menen sitten kansanväliselle tasolle!

Svetlana Suomalinen?

Vierailija
55/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalivartaloinen mutta minulla luonnostaan pienet miestissit. Sängyssä kaunis nainen kerran kysyi olenko joku urheilija tms?  Jätin vastaamatta :)

Vierailija
56/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin nuorena 90-luvulla useamman kerran Samuli Edelmaniksi. En varsinaisesti pannut pahakseni koska mulle tarjottiin mm. oluet Samulina kerran festareilla 🤣

Vierailija
57/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras mitä tiedän on, että Virossa festareilla, joilla oli Metallica soittamassa mun ystävää luultiin James Hetfieldiksi sen verran lujaa, että sen kanssa haluttiin ottaa useampia selfieitä.

Vierailija
58/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kahdestaan isäni kanssa kaupungilla, ja joku humalainen tokaisi hänelle;

"Sulla on kaunis vaimo!"

T: mies

Ehkä hän tunsi isäsi vaimon?

Vierailija
59/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on luultu myyjäksi tai asiakaspalvelijaksi tai muuten henkilökuntaan kuuluvaksi (esim. kongressitapahtumassa). Samoin monesti luultu tiesminkämaalaiseksi - monesti yllättäen paikalliseksi. Ainakin Tsekissä, Portugalissa, Saksassa ja Hollannissa minua on erehdytty pitämään paikallisena, Sveitsissä minua luultiin tuossa muuta kuukausi sitten ensin italialaiseksi ja sitten englantilainen tyyppi samalla reissulla ruotsalaiseksi (kuulemma minulla oli ihan ruotsalainen aksenttikin, mitä en kyllä allekirjoita) ja suomessa minua on muutamaankin kertaan alettu palvella englanniksi (ihan suomalaisen toimesta). Lisäksi minua on luultu ylästeikäiseksi ollessani 23-vuotiaana lääkärissä ja yksi jumppaohjaaja oli täysin vakuuttunut, että teen jotain puutarhapuolen ulkohommia, koska olen aina niin rukettunut (ihan toimistohommia koko ikäni tehnyt). On noita varmaan muitakin, mitä ei vain ole jäänty mieleen.

Briteissä minua on myös luultu italialaiseksi samoin Italiassa. Suomessa kerran luultu amerikkalaiseksi ja venäläiseksi. Lapsena minua on luultu pojaksi, vaikka siis olen nainen.

Vierailija
60/178 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella luultiin zombieksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi