Psykologia 2023
En nähnyt tällaista ketjua vielä. Olen jo useamman vuoden seurannut näitä. Tällä kertaa on minunkin vuoroni hakea. Ensikertalaisuuden olen jo menettänyt, mutta yrittänyttä ei laiteta. Ajattelin ostaa tuollaisen valmennuskurssin. Olisiko muita kiinnostuneita? Siitä, kun saa 15 % frendialen, kun mukana on väh. 4 henkilöä.
Muuten kokemusten jakoa ja vinkkejä hakuprosessiin sekä onnea kaikille hakijoille! :)
Kommentit (495)
Mulla aineopintojen ka 5 ja perusopintojen 4. Jännittää 🙈
Oliko tasan 5? Katsovat kaksi desimaalia vertailussa. Toivon, että noilla pääsisi. Kahtena aiempana vuonna ollut 4.57. Oletko muuten Helsingissä? Mietityttää vähän, miten tässä järjestää kaiken uuden osa-aikaisen työn ohella, jos pääsee.
Joo, tasan 5. Asun Järvenpäässä ja samaa mietin. Vähän hirvittää reissaaminen...
Perusopinnoissa sitten 4,4, mutta niitä kai katsotaan vaan kokonaislukuina (tasatilanteessa).
Ok hitsi! Vois vaihtaa yhteystietoja, olis kiva tutustua jos päästään :) mutta ei julkisella foorumilla kylläkään. Milloinkohan ne tulokset tulee
Yllätyin, että valintakoetulokset ei nytkäyttäny todistusvalintajonoja Oulussa. Luulis, että Ouluun olis päässy esim. eteläsuomalaisia, jotka hakee ensisijaisesti valintakokeella muualle.
Muutenkin tosi vähän on liikkuneet pisterajat alkuperäsistä. 2021 tais liikkua jotain 5-6 pistettä ja 2022 muistaakseni 3-4. Tänä vuonna liikahtanyu vaan yhen pisteet 😳
Sattuisko täällä olemaan todistuksella sisään päässeitä, joilla on pisteet lähellä alimpia hyväksyttyjä? Monentenako olitte jonossa alunperin?
Täällä kans odotellaan avoimen tuloksia, ka on vähän vajaat 4,7, tosin en ole täysin ymmärtänyt sitä millä tavalla se lasketaan😅 Kaikki kurssit vaan yhteen vai perus- ja aineopintojen keskiarvoista niiden keskiarvo? Jotenkin luulin, että nuo tulokset tulisi viimeistään pääsykoetuloksien kanssa joten vähän alkaa hermo mennä odotteluun🙈
Huolestuttaa myös todistusvalinnan varasijajonojen liikkuminen. Ei kai mitenkään voi rajat monta pistettä nousta viime vuodesta.. Miltäköhän varasijoilta todistusvalinnalla ensikertalainen voisi vielä odottaa pääsevänsä esim. Turkuun?
Aineopintojen keskiarvo pelkästään. Siinä lasket kurssiarvosat yhteen ja jaat kurssien määrällä, ja painotus huomioiden (eli jos yksi kurssi op 10 ja muut op 5, niin kerrot sen 10op:n ka:n kahdella). Ite tein kokonaisuuden Helsingissä, joten se menisi esim. näin: 5+5+5+4+4+3+3 / 7 = 4,14
Perusopintojen keskiarvoa katsotaan vasta jos on tasatilanne.
Eli aineopintojen painotettu keskiarvo on se ensisijainen, millä vertaillaan kahden desimaalin tarkkuudella. Esim. mulla 35 op jakaantuu: ((5op * 5) + (5 op * 5) + (5 op * 5) + (5 op * 5) + (5 op * 4) + (10 op *5)/35op = 4.85714286 eli kahden desimaalin tarkkuudella noin. 4.86. Tein Helsingissä omat aineopinnot ja aika haastavia muutama kurssi. Yhtä en enää jaksanut nostaa, kun oli muita kursseja... Toivon että riittää, enkä joudu vertailuun perusopinnoissa, joissa ei ihan noin hyvä ka. Aiempina kahtena vuotena raja ollut tosiaan sen 4.57, että uskoisin, että meillä hyvät mahikset... mutta ei näistä tiedä!
Just noin, näillä molemmilla tavoilla tulee sama :)
Vierailija kirjoitti:
Aineopintojen keskiarvo pelkästään. Siinä lasket kurssiarvosat yhteen ja jaat kurssien määrällä, ja painotus huomioiden (eli jos yksi kurssi op 10 ja muut op 5, niin kerrot sen 10op:n ka:n kahdella). Ite tein kokonaisuuden Helsingissä, joten se menisi esim. näin: 5+5+5+4+4+3+3 / 7 = 4,14
Perusopintojen keskiarvoa katsotaan vasta jos on tasatilanne.
Kiitos paljon! Siinä tapauksessa mun keskiarvo nousee 4,86 eli positiivinen yllätys tämä. Toivottavasti tulis tulokset pian!
Onko täällä tietoa psykan etäopiskelumahdollisuuksista Jyväskylässä? Pohdin, miten usein tulee olemaan tarve matkustaa ja paljonko tähän pitäisi budjetoida / millaisia majoitusvaihtoehtoja kannattaisi tutkia. Kiitos! :)
Lähti liian aikaisin. Eli osaako koku sanoa voiko Joensuussa tehdä psykologin tutkinnon etänä ja kuinka pitkälle?
Onko 3. Varasijalta mahollista pistää tampereelle sisään psykalle?
Vierailija kirjoitti:
Onko 3. Varasijalta mahollista pistää tampereelle sisään psykalle?
En valitettavasti usko. 0-2 on yleensä liikkunut. Tsemppiä! Ja aina voi sattua mitä vaan!
Vähän epäilen että olis mahkuja
Siis miten niin vähän? Entä Turussa...?
Odotan samaa! Vipusessa ei näy vielä mitään. Mulla keskiarvo 4.86 ja toivon että riittää.