Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman kanssa on raskaampaa, nuoren koiran vai pikkulapsen?

Vierailija
14.07.2022 |

Olen energisen koiran omistaja, ja olen joskus ääneen pohtinut yhdelle kaverille, että kun tämäkin on ollut ajoittain niin raskasta ja aikaavievää niin ei musta kyllä kenenkään vanhemmaksi olisi. Tällä ihmisellä ei itsellään ole sen enempää koiraa kuin lastakaan, mutta sieltä tulee silti aina kuin apteekin hyllyltä, että lapsi on parin ekan vuoden jälkeen helpompi, kun se sentään oppii asioita ja itsenäistyy. Hiukan ehkä sellaiseen johdattelevaan sävyyn, että kyllä niitä lapsia pitäisi ehkä kuitenkin yrittää. Ihan silkasta uteliaisuudesta: Te, joilla on kokemusta molemmista, kumman noista huollettavista olette kokeneet helpommaksi?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle joutuu olemaan eri tavalla läsnä, se on monille vanhemmille aika ylivoimaista.

Vierailija
2/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen.

T kaksi lasta ja kaksi koiraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku lapsen kanssa. Koiralle ei tarvitse olla niin läsnä koko ajan. Tiedostan kyllä että joku ei-koiraihminen kokee lapsen helpommaksi.

Vierailija
4/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pieni 6 kk hoitokoira on aivan ihana ja helppohoitoinen!

Vierailija
5/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai näitä asioita nyt sentään voi verrata, vaikka koiranomistajat kutsuvatkin usein itseään "äidiksi" ja "isäksi" (mikä kuulostaa hieman häiriintyneeltä omaan korvaan). Vähän samaa kuin: "Onko raskaampaa siivota nukketaloa, kuin omaa kotia?" tai jotain...

Vierailija
6/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen.

Vierailija
7/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran.

Vierailija
8/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai näitä asioita nyt sentään voi verrata, vaikka koiranomistajat kutsuvatkin usein itseään "äidiksi" ja "isäksi" (mikä kuulostaa hieman häiriintyneeltä omaan korvaan). Vähän samaa kuin: "Onko raskaampaa siivota nukketaloa, kuin omaa kotia?" tai jotain...

Tämä vertaus ei valitettavasti nyt oikein aukea. Ymmärtäisin vastauksen, jos kysymys olisi, onko raskaampaa hoitaa nukkea kuin lasta. Sen koiran tarpeet ovat ihan yhtä todellisia kuin ihmisenkin, vaikka ne sinusta eivät yhtä tärkeitä olisikaan.

Vierailija
9/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa kysytään, kumman kanssa on raskaampaa. Sitten aloitustekstin viimeisessä lauseessa kysytään, kumman olette kokeneet helpommaksi.

Ei ihme, että saadaan ristiriitaisia vastauksia, jos vastaa yhdellä sanalla. (Mutta se saattaa ollakin aloittajan tarkoituskin.)

Vierailija
10/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran piskit taas räksyttäneet koko iltapäivän ja illan. Luulis olevan raskasta omistajalle kun on naapurillekin! Mikä tarve räksyttää taukoamatta!????? Pari viikkoa sitten muuttivat tohon ja nyt oon korviani myöten kyllästynyt! :(

Vierailija
11/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pieni 6 kk hoitokoira on aivan ihana ja helppohoitoinen!

Onhan ne satunnaisesti. Sitä heppoutta autaa se, kun niiden toilauluja pidetään myös ybersöpönä - mitä nyt järsi seinään reiän

Vierailija
12/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on energinen ensimmäiset 2 vuotta. Lapsi helposti 16 vuotta. Kumpikohan olisi helpompi?

Vierailija
13/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria pidetään lapsia helpompana niissä talouksissa, joissa koiraa ei ole. Se koira on kuin pikkulapsi koko elämänsä ajan. Siinä missä lapsi osaa ottaa ruokaa, käydä vessassa ja ulkoilla itsenäisesti, aikuiselle koirallekin nämä on järjestettävä koko elämän ajan - oli sitten päivä tai yö, satoi tai paistoi.

Vierailija
14/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa on pakko lähteä monta kertaa vuorokaudessa ulos, ja pieni koirahan kuseksii ja paskoo lattioille, ulisee, riehuu, järsii huonekalut ja vaikka ovenpielet pilalle... raapii ovet pilalle... Ja kyllä ne koiratkin kerjäävät huomiota aika paljon, ja mikä pahinta, ne pitää kouluttaa.

Mulla on kaksosetkin, ja niiden kanssakin oli elämä helpompaa kuin yhden koiranpennnun. Siitä huolimatta että ekat 3kk piti imettää 4h välein ja antaa erilaisia vitamiinitippoja, toki tästä ajasta vähän yli kuukauden olivat sairaalassa kun olivat keskosia.

Vierailija
15/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran.

Tämä vastaus oli otsikon kysymykseen.

Vierailija
16/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on energinen ensimmäiset 2 vuotta. Lapsi helposti 16 vuotta. Kumpikohan olisi helpompi?

Kumpi osaa viihdyttää itseään ja huolehtia perustarpeistaan?

Vierailija
17/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ei näitä voi mitenkään verrata toisiinsa. Omaam jälkeläiseen, pieneen ihmiseen muodostuu ihan eritasoinen suhde kuin koiraan, vaikka se koira olisi miten ihana ja rakas. Ja ne arjen haasteet ja niiden ratkaisut on niin erilaisia. Ja mulla on siis ollut 2 koiraa ja lapsia on kolme.

Vierailija
18/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kehittyvät ja itsenäistyvät. Koira aikatauluttaa omistajansa päivää koko elämänsä. Lomamatkojen ajaksi on löydyttävä hoitopaikka.

Vierailija
19/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen kanssa on raskaampaa, mutta toisaalta siinä auttaa hormonit ja se että eka vuoden saa keskittyä kokonaan lapseen (ei siis tarvitse käydä töissä). Tosin mun koira ei ole mitenkään erityisen villi tapaus vaan ennemmin leppoisa. Saa nähdä muuttuuko mieli kun meille kohta tulee koiranpentu, ja lapset ei enää ihan vauvoja ole.

Vierailija
20/80 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kokeneena vastaan, että koiran kanssa raskaampaa. Koira kun ei siitä juuri muuksi muutu, vaan on sinusta riippuvainen ihan jatkuvasti. Lapsi taas kasvaa ja osaa lopulta itsekin tehdä asioita. Koira ei viihdy itsekseen juuri koskaan, eikä osaa itse laittaa ruokaa itselleen tai lähteä itse ulos ja eräiden kanssa. On aina siinä sinua tarvitsemassa ja raastaa sydäntä, jos ei voi antaa kaikkea hyomiotansa ja aikaansa. Kuivaksi opetteluun on vaikeampaa ja työläämpää. Tietyt koirarodut eivät opi välttämättä koskaan sisäsiisteiksi.