Mistä sukupuolten välinen vihanpito ja katkeruus johtuu?
Näitä av-palstan keskusteluja seuranneena ihmettelen, mistä kumpuaa tämä jatkuva sukupuolten välinen vihamielisyys? Naiset vastaan miehet ja toisin päin. Onko se omien turhautumien ja parisuhteissa koettujen pettymysten yleistämistä toiseen sukupuoleen, kannustaako kulttuurimme jotenkin vastakkainasetteluun vai mistä on kyse?
Kommentit (1643)
Aina sitä on ollut. Viime vuosikymmeninä on vain tullut tämä nuorten inho vanhoja kohtaan ja syyttely. Miinuakin syytellään nuorilta mahdollisuuksien viemisestä, vaikka olin vuosia työttömänä laman seurauksena ja asuntovelkaa on siksi vielä yli 50-vuotiaana. Tällaista syyttelyä en itse nuoruudessani myönnä harrastaneeni.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on pihejä viisastelijoita
Niin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen harva parisuhteellinen mies on ymmärtänyt sitä, että jos siihen arjen pyöritykseen (ruoka, kotityö, lapset) osallistuisi enemmän, olisi se vaimokin tyytyväksempi ja tyytyväinen ja levännyt ihminen on myös halukkaampi. Aikuinen mieslapsi on tosi iso turn-off.
Onko sulla kokemusta noista miehistä joista kirjoitat vai yleistätkö ja levität miesvihaa?
Jos miehet ovat yhtään kaltaisiasi, on miesviha oikeutettua. Tiedän kyllä, että sinä et muuta tee, kuin räksytät tällä palstalla päivät pitkät sillä välin, kun normaalit miehetkään eivät viitsi ininääsi edes kommentoida. Mutta miksi olet niin s**tanan tyhmä, ettet edes tajua olevasi itse syyllinen kommenteillasi miesvihan leviämiseen? Naurattaisi, jos ei säälittäisi.
Nostan vain tekstejänne näkyviin. Te ihan itse kirjoitatte ne.
Tässä ketjussa on enemmän nais- kuin miesvihaa, mutta se ei tunnu sinua häiritsevän. Todennäköisesti siksi, että nuo naisvihaviestit ovat pääosin omaa tutantoasi.
En ole täällä haukkumassa naisia, riittää kun nostan näkyviin miesvihanne.
Onko miesviha sinun tuotantoasi kun se ei tunnu häiritsevän sinua?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on erittäin paljon vihaa, joka kohdistuu yleistyksiin ja itse rakennettuihin olkiukkoihin toisesta sukupuolesta. Jostain syystä yksi uutterimmista vihankylväjistä on näemmä ottanut missiokseen syyttää tästä vain naisia. Se on erittäin voimakasta vihaa, joka ilmeisesti projisoituu muihin, koska omaan itseensä ei uskalla katsoa.
Syyttää naisia?
Nostan viestit näkyviin, naiset itse kirjoittavat ne.
Olette vapaita kertomaan naiavihasta ihan itse. Onnistuuko sellainen, vai pitääkö miesten tehdä kaikki puolestanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on erittäin paljon vihaa, joka kohdistuu yleistyksiin ja itse rakennettuihin olkiukkoihin toisesta sukupuolesta. Jostain syystä yksi uutterimmista vihankylväjistä on näemmä ottanut missiokseen syyttää tästä vain naisia. Se on erittäin voimakasta vihaa, joka ilmeisesti projisoituu muihin, koska omaan itseensä ei uskalla katsoa.
Syyttää naisia?
Nostan viestit näkyviin, naiset itse kirjoittavat ne.
Olette vapaita kertomaan naiavihasta ihan itse. Onnistuuko sellainen, vai pitääkö miesten tehdä kaikki puolestanne?
#viha näkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
90- ja 00 -luvuilla ei ollut mitään ongelmaa, vaan rakkautta riitti. Ihanasti.
M49
feminimi oli tuolloinkin voimissaan. syytät väärää tahoa.
Kyllä minä kiittäisin feminismiä paljosta 🙂.
Vihaatkin miehiä.
Sinunlaisiasi on syytäkin vihata.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
mutta miten sä jaksat jankata idarin kanssa?
En minä ole kirjoittanut tähän ketjuun kuin muutaman kommentin. Eiköhän tuota miesvihareppanaa inhoa aika moni muukin tällä palstalla :)
Inhottaako kun miesviha nostetaan näkyville? Vai onko ikävää kun joku väittää että ette ole sen parempia kuin miehet joita haukutte aamusta iltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
En minä ole kirjoittanut tähän ketjuun kuin muutaman kommentin. Eiköhän tuota miesvihareppanaa inhoa aika moni muukin tällä palstalla :)
Inhottaako kun miesviha nostetaan näkyville? Vai onko ikävää kun joku väittää että ette ole sen parempia kuin miehet joita haukutte aamusta iltaan?
Todellakin olen parempi ihminen kuin sinä, työtön reppana luuseri, joka kuvittelee olevansa kaikkien miesten sankari ja äänitorvi. Todellisuudessa et uskaltaisi suutasi avata jos livenä tapaisimme. Jatka nyt taas vaan koko päivän kestävää räksyttämistäsi, minä lähden töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
Todellakin olen parempi ihminen kuin sinä, työtön reppana luuseri, joka kuvittelee olevansa kaikkien miesten sankari ja äänitorvi. Todellisuudessa et uskaltaisi suutasi avata jos livenä tapaisimme. Jatka nyt taas vaan koko päivän kestävää räksyttämistäsi, minä lähden töihin.
Olen lomalla joten en ehdi koko päivää olemaan kanssanne.
Enkä kuvittele edustani ketään, nostan vain näkyviin ihan teidän omia viestejänne.
Ja huomatkaa: Täällä halveksutaan jo työttömiäkin. Vai koskeeko tuokin vain työttömiä miehiä?
No siis naisten vihanpito miehiä kohtaan ihan oikeasti useimmiten johtuu miesten paskamaisuudesta. Miesten vihanpito naisia kohtaan johtuu miesten y-kromosoidista, joka aiheuttaa muutakin haittaa kuten esim. estää älyllisen käytöksen, aiheuttaa sotia, lyhentää elinikää, ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen harva parisuhteellinen mies on ymmärtänyt sitä, että jos siihen arjen pyöritykseen (ruoka, kotityö, lapset) osallistuisi enemmän, olisi se vaimokin tyytyväksempi ja tyytyväinen ja levännyt ihminen on myös halukkaampi. Aikuinen mieslapsi on tosi iso turn-off.
Onko sulla kokemusta noista miehistä joista kirjoitat vai yleistätkö ja levität miesvihaa?
Jos miehet ovat yhtään kaltaisiasi, on miesviha oikeutettua. Tiedän kyllä, että sinä et muuta tee, kuin räksytät tällä palstalla päivät pitkät sillä välin, kun normaalit miehetkään eivät viitsi ininääsi edes kommentoida. Mutta miksi olet niin s**tanan tyhmä, ettet edes tajua olevasi itse syyllinen kommenteillasi miesvihan leviämiseen? Naurattaisi, jos ei säälittäisi.
Tässä ketjussa on enemmän nais- kuin miesvihaa, mutta se ei tunnu sinua häiritsevän. Todennäköisesti siksi, että nuo naisvihaviestit ovat pääosin omaa tutantoasi.
Hei, mielipiteet tai argumentit ei ole vihaa. Kauhean vaikea keskustella id ioo ttin kanssa, joka näkee eriävän argumentin viharikoksena itseään kohtaan. Mutta sehän on teidän taktiikka, kun tiedätte että argumentteja teillä itsellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
Enkä kuvittele edustani ketään, nostan vain näkyviin ihan teidän omia viestejänne.
Ja huomatkaa: Täällä halveksutaan jo työttömiäkin. Vai koskeeko tuokin vain työttömiä miehiä?
Mä olen saikulla, joten mulla on aikaa poistattaa sun naisvihaketjut. Eikö olekin kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mielipiteet tai argumentit ei ole vihaa. Kauhean vaikea keskustella id ioo ttin kanssa, joka näkee eriävän argumentin viharikoksena itseään kohtaan. Mutta sehän on teidän taktiikka, kun tiedätte että argumentteja teillä itsellä ei ole.
Hän ei myöskään erota yksilöä massasta.
Muistutus:.
EI ole miesvihaa kertoa kumppanistaaan (joka sattuu olemaan mies), joka räkii äänekkäästi. Yhtä lailla se ärsyttäisi, jos nainen räkisi äänekkäästi. Eikä se ole vihaa edes sitä ihmistä kohtaan. Se on ärsytystä sitä tapaa kohtaan.
Tämä on naisvaltainen palsta ja täällä naiset yleensä kertoo ärsyttäviä juttuja kumppaneistaan, jotka yleensä nyt sattuu olemaan miehiä. Kumppani on se kaikista rakkain ihminen, ja hänen vikoja halutaan pystyä sietämään. Siksi niistä puhutaan, jotta saataisiin vertaistukea ja ongelmia osattaisiin käsitellä. Sekään ei ole vihaa.
Jos näkee vihaa joka puolella ympärillään, kannattaa katsoa ihan rehellisesti peiliin.
Vierailija kirjoitti:
No siis naisten vihanpito miehiä kohtaan ihan oikeasti useimmiten johtuu miesten paskamaisuudesta. Miesten vihanpito naisia kohtaan johtuu miesten y-kromosoidista, joka aiheuttaa muutakin haittaa kuten esim. estää älyllisen käytöksen, aiheuttaa sotia, lyhentää elinikää, ym.
Naisetko ei voi olla paskamaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
Mä olen saikulla, joten mulla on aikaa poistattaa sun naisvihaketjut. Eikö olekin kivaa?
Anna mennä vaan, yhtään ketjua en tänne ole eläessäni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten malliesimerkki siitä omasta rakkaasta kumppanista puhumisesta, joka ei siis ole miesvihaa ♥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
Hoitsu saikuttaa taas
Vaasan v ä n ö k k i m i e s on taas näköjään tullut tänne vääntämään p azkanjauhantamyllyään. Naisetnaisetnaisetnaisetnaiset uaaaauaaauaaaa.
Harvinaisen raskassoutuista seuraa. Kukaan ei missään muualla kuuntele tai keskustele tämän rikkinäisen radion kanssa, niin tänne se tulee sinä tätä hapatustaan hapattamaan. Wouwouwouwoywouwouvänivänivänivänivääävääävääääwouwouwouwouwou.
Miesviha- palstahullumies on taas vauhdissa kiihdyttämässä itseään kiimaan🤯🤠🥳🥸
Vierailija kirjoitti:
Vaasan v ä n ö k k i m i e s on taas näköjään tullut tänne vääntämään p azkanjauhantamyllyään. Naisetnaisetnaisetnaisetnaiset uaaaauaaauaaaa.
Harvinaisen raskassoutuista seuraa. Kukaan ei missään muualla kuuntele tai keskustele tämän rikkinäisen radion kanssa, niin tänne se tulee sinä tätä hapatustaan hapattamaan. Wouwouwouwoywouwouvänivänivänivänivääävääävääääwouwouwouwouwou.
Mikä tää vaasa-juttu nyt on?
Ja ottaako koville kun joku nostaa miesvihaa näybiin näissä sadoissa miehetmiehetmiehet wouwouwouväniväniväni-ketjiussa?