Mistä sukupuolten välinen vihanpito ja katkeruus johtuu?
Näitä av-palstan keskusteluja seuranneena ihmettelen, mistä kumpuaa tämä jatkuva sukupuolten välinen vihamielisyys? Naiset vastaan miehet ja toisin päin. Onko se omien turhautumien ja parisuhteissa koettujen pettymysten yleistämistä toiseen sukupuoleen, kannustaako kulttuurimme jotenkin vastakkainasetteluun vai mistä on kyse?
Kommentit (1643)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
90- ja 00 -luvuilla ei ollut mitään ongelmaa, vaan rakkautta riitti. Ihanasti.
M49
feminimi oli tuolloinkin voimissaan. syytät väärää tahoa.
Kyllä minä kiittäisin feminismiä paljosta 🙂.
Vihaatkin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen harva parisuhteellinen mies on ymmärtänyt sitä, että jos siihen arjen pyöritykseen (ruoka, kotityö, lapset) osallistuisi enemmän, olisi se vaimokin tyytyväksempi ja tyytyväinen ja levännyt ihminen on myös halukkaampi. Aikuinen mieslapsi on tosi iso turn-off.
Onko sulla kokemusta noista miehistä joista kirjoitat vai yleistätkö ja levität miesvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
Sinunlaisiasi on syytäkin vihata.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen harva parisuhteellinen mies on ymmärtänyt sitä, että jos siihen arjen pyöritykseen (ruoka, kotityö, lapset) osallistuisi enemmän, olisi se vaimokin tyytyväksempi ja tyytyväinen ja levännyt ihminen on myös halukkaampi. Aikuinen mieslapsi on tosi iso turn-off.
Onko sulla kokemusta noista miehistä joista kirjoitat vai yleistätkö ja levität miesvihaa?
Jos miehet ovat yhtään kaltaisiasi, on miesviha oikeutettua. Tiedän kyllä, että sinä et muuta tee, kuin räksytät tällä palstalla päivät pitkät sillä välin, kun normaalit miehetkään eivät viitsi ininääsi edes kommentoida. Mutta miksi olet niin s**tanan tyhmä, ettet edes tajua olevasi itse syyllinen kommenteillasi miesvihan leviämiseen? Naurattaisi, jos ei säälittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pelosta että naiset huomaavat että eivät tarvi miestä mihinkään.
Voimmekin siis lopettaa tulonsiirrot miehiltä naisille. Nyt kaikki maksamaan saman verran veroja!
Suomessa on progressiivinen verotus, eli toiveesi on jo toteutunut. Kaikki maksaa veroja sen mukaan mitä tienaa ja jos miehet ovat omaehtoisesti ammateissa, joissa tienaa hyvin ja maksaa pakjon veroja, niin oma vika. Mene siivoajaksi ja saat tulonsiirtoja "miehiltä".
Sitä paitsi luulen, että olet työtön peräkammaripoika, kun täällä jaksat jatkuvasti päivystää niin että olet varmaan itse suurin tulonsiirtojen saaja.
Ja kun ei niitä miehiä edelleenkään kiinnosta niitä omia lapsia hoitaa, niin äidithän ne joutuu jäämään pieneksi aikaa pois työelämästä ja se ukkeli ehtii siinä ajassa tienaamaan enemmän.
Naisia kyllä työskentelee kyllä hyvä palkkaisissa töissä, mutta kun miehet on aikoinaan palkkaluokat päättäneet, niin naisten kaikki työt on laitettu sinne loppupäähän/matalapalkoiksi, niin joutaa miehet nyt sitten tulonsiirtoa naisille tekemäänkin. Se on oikeus ja kohtuu. Naisten kun ei oletettu elättävän perhettä, koska naiset naimisiin mennessään joutuivat jäämään kotiin. Ei ollut soveliasta naineen naisen käydä töissä.
Onhan se nähty miten kova poru miehillä on vastustaa, jos naiset vaatii lisää palkkaa, kuten nyt terveydenhuolto. Millään ei ole rahaa naisille maksaa kunnon palkkaa, mutta miehille sitä kyllä heruu.
Tienatkaa vaan miehet ja maksakaa kunnon veroja niin sitä kautta vähän tasoitatte vääryyttä palkkojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pelosta että naiset huomaavat että eivät tarvi miestä mihinkään.
Voimmekin siis lopettaa tulonsiirrot miehiltä naisille. Nyt kaikki maksamaan saman verran veroja!
Suomessa on progressiivinen verotus, eli toiveesi on jo toteutunut. Kaikki maksaa veroja sen mukaan mitä tienaa ja jos miehet ovat omaehtoisesti ammateissa, joissa tienaa hyvin ja maksaa pakjon veroja, niin oma vika. Mene siivoajaksi ja saat tulonsiirtoja "miehiltä".
Sitä paitsi luulen, että olet työtön peräkammaripoika, kun täällä jaksat jatkuvasti päivystää niin että olet varmaan itse suurin tulonsiirtojen saaja.
Ja kun ei niitä miehiä edelleenkään kiinnosta niitä omia lapsia hoitaa, niin äidithän ne joutuu jäämään pieneksi aikaa pois työelämästä ja se ukkeli ehtii siinä ajassa tienaamaan enemmän.
Naisia kyllä työskentelee kyllä hyvä palkkaisissa töissä, mutta kun miehet on aikoinaan palkkaluokat päättäneet, niin naisten kaikki työt on laitettu sinne loppupäähän/matalapalkoiksi, niin joutaa miehet nyt sitten tulonsiirtoa naisille tekemäänkin. Se on oikeus ja kohtuu. Naisten kun ei oletettu elättävän perhettä, koska naiset naimisiin mennessään joutuivat jäämään kotiin. Ei ollut soveliasta naineen naisen käydä töissä.
Onhan se nähty miten kova poru miehillä on vastustaa, jos naiset vaatii lisää palkkaa, kuten nyt terveydenhuolto. Millään ei ole rahaa naisille maksaa kunnon palkkaa, mutta miehille sitä kyllä heruu.
Tienatkaa vaan miehet ja maksakaa kunnon veroja niin sitä kautta vähän tasoitatte vääryyttä palkkojen suhteen.
Ihanaa miesvihaa
Ps. Terveydenhuollon palkkataso johtuu julkisesta sektorista. Selvitä pelastusalan palkat mikä on miesvaltainen.
Ai mutta se ei sovi sun narratiiviin... Hups.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
Miksi vihaat miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
mutta miten sä jaksat jankata idarin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
-eri
Peniksillisiä?
Älä imartele itseäsi.
😂
mutta miten sä jaksat jankata idarin kanssa?
Mitä muuta miesvihaaja tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet ovat yhtään kaltaisiasi, on miesviha oikeutettua. Tiedän kyllä, että sinä et muuta tee, kuin räksytät tällä palstalla päivät pitkät sillä välin, kun normaalit miehetkään eivät viitsi ininääsi edes kommentoida. Mutta miksi olet niin s**tanan tyhmä, ettet edes tajua olevasi itse syyllinen kommenteillasi miesvihan leviämiseen? Naurattaisi, jos ei säälittäisi.
Nostan vain tekstejänne näkyviin. Te ihan itse kirjoitatte ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan vain tekstejänne näkyviin. Te ihan itse kirjoitatte ne.
Tässä ketjussa on enemmän nais- kuin miesvihaa, mutta se ei tunnu sinua häiritsevän. Todennäköisesti siksi, että nuo naisvihaviestit ovat pääosin omaa tutantoasi.
Naiset on pihejä viisastelijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ylikoulutetaan kalliisti kortistoon ja julkiselle sairaslomailemaan.
Osa pojista, joissa ei ole mitään vikaa syrjäytetään jo peruskoulussa kortistoon. Ohjataan tukien piiriin elämään kalja-mikropizza elämää. Niiltä ei vaadita mitään ja se kelpaa niille.Ei tässä vaan ole mitään mieltä. Mut tälleen jokainen turvaa oman etunsa, viis siitä miten koko laiva uppoo.
Kröhöm. Miesten työttömyysaste on korkeampi kuin naisten.
Miksi valehtelet kun asia on helposti tarkastettavissa?
https://www.stat.fi/tup/tasaarvo/tyoelama/index.html
Naisten ja miesten työllisyys ja työttömyys
Miesten työllisyysaste on hieman korkeampi kuin naisten. Suomessa naisten työllisyysaste on kuitenkin kansainvälisesti vertaillen korkea ja lähellä miesten työllisyysastetta, vaikka siitä hieman jääkin.
Olisi kiva tietää miksi tämä viesti on saanut nuolia alaspäin. Siinä kumottiin epätosi väite lähteellä ja tekstillä lähteestä.
Kultaseni. Työttömyysaste on eri asia kuin työllisyysaste. Miehillä työttömyys on yleisempää. Tiedän, this blows your mind. Mutta suosittelen edelleen googlaamista ja asiaan perehtymistä. Kyl se siitä!
En ole kultasesi ja siinä ei ole eroa käytännön kannalta.
Ai niin, naiset eivät perusta yrityksiä koska vttu estää sen.
Siis naisyrittäjillä ei ole vttua? Oletkohan ymmärtänyt nyt asian yhtä hyvin kuin työllisyysasteen käsitteenkin?
Naisyrittäjiä ei juurikaan ole
Niin, vain noin kolmannes kaikista yrittäjistä.
Sun kannattaisi oikeasti googlata näitä asioita ennenkuin töräyttet typeryyksiä, kun yleissivistys ei tunnu riittävän.
Puolet vähemmän kuin miehiä. Naisten mielestä osakeyhtiön perustaminen vaatii kivekset
Viimeksi kun tarkistin, kiveksiä ei pöksyistäni löytynyt, osakeyhtiö minulla oli parisenkymmentä vuotta. Laitoin sen firmani tosin lihoiksi jo aikaa sitten.
Ja edustat kaikkia naisia?
Miksi naisia on puolet vähemmän yrittäjinä kun kerran sinäkin teit firman?
Taas unohdat että keskustelijoita on useita. Kerroinpahan vain ettei osakeyhtiö yhtiömuotona ole naisyrittäjällekään tuntematon, vaikka sinä muuta väitit. Minun ei tietenkään tarvitse tehdä päätöksiä kenenkään muun puolesta kuin itseni koskien mahdollista yritystoimintaa.
Sen me tietysti jo arvaamme, ettei sinulla itselläsi ole ollut minkäänlaista yritystä koskaan.
Tietysti arvaat vaikka mitä, onhan sinulla miesvihaa ja ennakkoluuloja.
Väärin. Minä pidän naisia ja miehia yhtä arvokkaina.
Minusta taas ihmiset ovat yksilöitä. Aino Nykopp-Koski on varmasti sankarisi, mutta ei hän minusta ole mitenkään hieno ja arvokas ihminen pelkän naiseutensa vuoksi.
Miksi aina laitat tämän esimerkin? Ai niin, kun naisissa ei ole monta näitä. Teissä miehissä taas riittää esimerkkiä esimerkin perään. Suomessa on yksi naisvankila, ja muut on sitten täynnä miehiä. Jännä juttu🤔
Laittaisin mielelläni lukuisista lapsensa surmanneista esimerkin mutta nimiänne piilotellaan.
Tänään oli lehdessä juttua vastaavan teon tehneestä kieheatä. Kuvailu oli tasoa "brutaali" ja "sohvalla lohduton näky". Naisen tehdessä saman tein todetaan että pitää ymmärtää naisparkaa.
#viha näkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Naiset on pihejä viisastelijoita
#viha näkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsensurma
Lapsensurma on Suomen laissa henkirikos, jossa nainen synnytyksestä johtuvassa uupumuksessa tai ahdistuksessa surmaa lapsensa. Rikoslain mukaan syyllinen "on tuomittava lapsensurmasta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi."
Lapsensurmasta rangaistaan lievemmin kuin "tavallisesta" lapseen kohdistuvasta surmasta tai taposta. Taustalla on ajatus, että lapsensurmaan syyllistyvä äiti on osaksi syyntakeettomassa tilassa.
Siinä esimerkki lainsäädännöstä mikä suosii naisia. Oman lapsensa tappaminen on tosi ok oikeuslaitoksen mielestä, naisen ollessa syyllinen.
Lapsivuodepsykoosi on ihan oikea diagnoosi.
eli naista silitellään päähän kun hän tappaa oman lapsensa.
Mies joka kuulee lapsensa olevan käenpoikanen ja menee shokkiin asiasta taas on laiska ja saamaton, ja joutaakin maksaa vieraan miehen lapsen elarit.
40% lapsista on käenpoikasia, ei sen pitäisi mikään shokki olla :D
#viha näkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä.
M49
Vihaatkin miehiä.
Joitain rakastan, useimpien kanssa tulen ihan hyvin toimeen tai suhteeni on kädenlämmin ja joitain en voi sietää. Kuvittelen että suhteesi naisiin on suunnilleen samanlainen?
Tässä ketjussa on erittäin paljon vihaa, joka kohdistuu yleistyksiin ja itse rakennettuihin olkiukkoihin toisesta sukupuolesta. Jostain syystä yksi uutterimmista vihankylväjistä on näemmä ottanut missiokseen syyttää tästä vain naisia. Se on erittäin voimakasta vihaa, joka ilmeisesti projisoituu muihin, koska omaan itseensä ei uskalla katsoa.
Mies saa 8 vuotta
Nainen saa terapiaa viikon ja pyydetään ettei tekisi niin enää.