Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua, pyydän. Mun bmi on yli 60.

Vierailija
13.07.2022 |

Olen yrittänyt laihduttaa satoja kertoja, aina jollain konstilla saanut muutamia kymmeniä kiloja katoamaan Viimeistään puolen vuoden jälkeen taas kumminkin repsahdan herkkuihin ja ahmimiseen ja kaikki tulee korkojen kanssa takaisin :( Olen testannut varmasti kaikki maailmassa olevat laihdutuskuurit ja elämäntapamuutokset.

Nyt haluan taas yrittää, koska olo on aivan hirveä, en jaksa mitään enkä pysty mihinkään. Mietin, että jos tällä kertaa minkään ruokavalion sijasta opettelisinkin syömään normaalia ruokaa normaaleja määriä. Olisiko täällä ihania ihmisiä, jotka jaksaisivat antaa mulle konkreettisia esimerkkejä mitä ja millaisia annoksia päivässä mun pitäisi syödä että laihtuisin ja voisin hyvin? Yritin etsiä maksullisia ruokavalioitakin, mutta ne on kaikki suunnattu maks satakiloisille, eikä toimi mulle vielä tässä kohtaa. Auttakaa joku :(

Ai niin, en halua lihavuusleikkaukseen, älkää sitä ehdottako. Haluan oppia normaalin terveellisen ruokavalion.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet saanut hyviä neuvoja. Miten kommentoit niitä?

Vierailija
82/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mulla aina vähän kestää nää vastaukset kun en pysty koko aikaa olemaan tässä koneella :) 

Mutta hyvin vinkkejä olen saanut, kiitos niistä. Latasin nyt parikin laihdutusappia puhelimeen, katsotaan josko niistä ois jotain apua mulle. Kyllähän mä tiedän, miten saan painoa pois, mutta kun ne mun keinot ei ole ikinä olleet pysyviä muutoksia. Ja sitä pysyvää muutosta todellakin kaipaan ja tarvitsen, ei tällaista kilomäärää saa muuten pois. 

Tarkkoja mittojani en halua kertoa, bmi kertonee missä mennään. Pystyn kyllä liikkumaan ihan itsenäisesti, ilman mitään apuvälineitä, mutta tietenkin tämä ylipaino vaikuttaa liikkuvuuteen, kehonhallintaan jne. En esim. uskaltaisi kokeilla pyöräilyä, vaikka siitä olen joskus ihan tykännytkin. Pelkään, että jos satun kaatumaan niin kaadun sitten ihan holtittomasti mätkähtäen, kun kehonhallinta on mitä on... syksyllä kun uimahalli aukeaa, voisin alkaa käymään siellä. Olen aina tykännyt vesijuoksusta yms. 

Mä haluan oppia normaalin, terveellisen elämäntavan. Sellaisen, johon kuuluu normaali ruokasuhde, normaalit syömiset, liikunnan ilo. Tällä hetkellä mulla ei oo mitään noista. 

Lihavuusleikkausta en halua sen takia, koska pelkään aivan käsittämättömän paljon nukutusta. En myöskään ole valmis koko loppuelämäni syömään tunnin välein :/ Tahtoisin onnistua tässä urakassa ilman kyseistä operaatiota. 

Syön melkolailla kolme tai neljä kertaa päivässä, aamupala, lounas, päivällinen ja ehkä iltapala jos päivällinen on ollut joskus neljän viiden pintaan. Selkeästi mun ateriat vaan menee niin, että aamulla kevyemmin ja iltaa kohden tuhdimmin. Olen yrittänyt kääntää sitä toisinpäin monet kerrat, mutta se ei vaan onnistu :( Aamuisin ei tee oikein mieli syödä yhtään mitään, ja iltaisin sitten on kauhea nälkä jos kevennän iltaa kohden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mulla aina vähän kestää nää vastaukset kun en pysty koko aikaa olemaan tässä koneella :) 

Mutta hyvin vinkkejä olen saanut, kiitos niistä. Latasin nyt parikin laihdutusappia puhelimeen, katsotaan josko niistä ois jotain apua mulle. Kyllähän mä tiedän, miten saan painoa pois, mutta kun ne mun keinot ei ole ikinä olleet pysyviä muutoksia. Ja sitä pysyvää muutosta todellakin kaipaan ja tarvitsen, ei tällaista kilomäärää saa muuten pois. 

Tarkkoja mittojani en halua kertoa, bmi kertonee missä mennään. Pystyn kyllä liikkumaan ihan itsenäisesti, ilman mitään apuvälineitä, mutta tietenkin tämä ylipaino vaikuttaa liikkuvuuteen, kehonhallintaan jne. En esim. uskaltaisi kokeilla pyöräilyä, vaikka siitä olen joskus ihan tykännytkin. Pelkään, että jos satun kaatumaan niin kaadun sitten ihan holtittomasti mätkähtäen, kun kehonhallinta on mitä on... syksyllä kun uimahalli aukeaa, voisin alkaa käymään siellä. Olen aina tykännyt vesijuoksusta yms. 

Mä haluan oppia normaalin, terveellisen elämäntavan. Sellaisen, johon kuuluu normaali ruokasuhde, normaalit syömiset, liikunnan ilo. Tällä hetkellä mulla ei oo mitään noista. 

Lihavuusleikkausta en halua sen takia, koska pelkään aivan käsittämättömän paljon nukutusta. En myöskään ole valmis koko loppuelämäni syömään tunnin välein :/ Tahtoisin onnistua tässä urakassa ilman kyseistä operaatiota. 

Syön melkolailla kolme tai neljä kertaa päivässä, aamupala, lounas, päivällinen ja ehkä iltapala jos päivällinen on ollut joskus neljän viiden pintaan. Selkeästi mun ateriat vaan menee niin, että aamulla kevyemmin ja iltaa kohden tuhdimmin. Olen yrittänyt kääntää sitä toisinpäin monet kerrat, mutta se ei vaan onnistu :( Aamuisin ei tee oikein mieli syödä yhtään mitään, ja iltaisin sitten on kauhea nälkä jos kevennän iltaa kohden. 

Sä et tule mihinkään lihavuusleikkaukseen pääsemään, lopeta siitä unelmoiminen. Lääkärit eivät leikkaa yli 40 BMI:n ihmisiä, koska näiden nukuttaminen on hengenvaarallista.

Myöskään liikuntaa ei noin lihavan kannata harrastaa. Sillä saat vain sokeraineenvaihduntasi enemmän jumiin.

Vierailija
84/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla ei tee mieli syödä, älä syö. Rasva palaa vain ja ainoastaan silloin, kun olet syömättä ja mitä pidemmän välin saat ruokailujen väliin, sen parempi.

Vierailija
85/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvarastoillasi voisit hyvin olla kolmekin kuukautta vesipaastolla ilman mitään ongelmia. Et tee syömisohjeilla yhtään mitään.

Vierailija
86/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä BMI. Mitkä sun mitat on? Miten pystyt liikkumaan? Kerro noi niin aletaan sitten miettiä keinoja ongelman ratkaisemiseksi.

Mikä tässä on alapeukutettavaa?

Vierailija
87/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kerran viikossa kaupassa. Mieti mitä minäkin päivänä syöt ja osta sen mukaan ja pidättäydy siinä. Älä mene nälkäisenä kauppaan, helpompi ohittaa mieliteot. Syö 4-5 x päivässä, lautasmalli, satunnaisia herkkuja sallitaan, mutta ei päivittäin ja määrä pieni. Ihan perusruokaa, välttäen kovia rasvoja, lisäämällä kasviksia ja leivän määrääkin kohtuullistaen. Ozempic-resepti ja Hus:n Terveyskylän nettivalmennukseen lähete. 40 kg lähti 10 kk aikana.

Vierailija
88/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kerran viikossa kaupassa. Mieti mitä minäkin päivänä syöt ja osta sen mukaan ja pidättäydy siinä. Älä mene nälkäisenä kauppaan, helpompi ohittaa mieliteot. Syö 4-5 x päivässä, lautasmalli, satunnaisia herkkuja sallitaan, mutta ei päivittäin ja määrä pieni. Ihan perusruokaa, välttäen kovia rasvoja, lisäämällä kasviksia ja leivän määrääkin kohtuullistaen. Ozempic-resepti ja Hus:n Terveyskylän nettivalmennukseen lähete. 40 kg lähti 10 kk aikana.

Suksi nyt kuuseen mainostamasta niitä lääkkeitä!

Vierailija
89/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä suosittelisin hakemaan keskusteluapua  että saisit apua löytämään avaimia siihen, miksi sorrut herkkuihin, mistä riippuvaisuutesi johtuu sillä riippuvaisuus se on.

Mitä tunnetta haet kun sorrut herkutteluun; lohtua, turvaa, apua yksinäisyyteen mitä? Voit tietysti ihan itseksesikin alkaa yrittää ratkoa tätä, mutta toinen ihminen näkee toisesta suunnasta ja toisella tavalla. Itse ei pysty katsomaan kuin yhteen suuntaan.

Mikään laihdutus eikä leikkaukset eikä lääkkeet eivät tule pitemmän päälle auttamaan jos syytä riippuvaisuuteen ei löydetä.  Tarvitaan syyn löytäminen ja sen käsittely jotta siitä päästään eroon.

Tähän lisäksi vaikka juuri se ravitsemusneuvoja tai vastaava, joku tuki joka on apunasi. Voi olla myös vertaistuki jos uskot sillä pärjääväsi. 

Vierailija
90/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on yhtään lukenut aiheesta tai esim. katsellut Hengenvaarallisesti lihava -sarjaa, niin ap tietäisi, että eihän kyse ole mistään muusta kuin itsensä hallitsemisesta. On aivan ajan haaskaamista miettiä, mikä olisi terveellinen ja normaali ruokavalio, jos itsensä ja elämänsä hallinta on sitä luokkaa että on sairaalloisen ylipainoinen. Terveelliselläkin ruualla pystyy syömään itsensä ylilihavaksi.

Siis ap, pääkoppa kuntoon ensin ja suhde ruokaan normaaliksi!

Vierailija
91/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, pakko olla provo. :D

Osaa edes kuvitella miltä tuollainen tankkeri näyttäisi.

Vierailija
92/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, pakko olla provo. :D

Osaa edes kuvitella miltä tuollainen tankkeri näyttäisi.

Finriski 2012 -väestötutkimuksessa oli mukana kaksi naista, joilla molemmilla oli painoindeksi 73,9. Oli kaksi erillistä naista, koska toinen oli ikäluokassa 35-44 ja toinen 45-54.

Vierailija
93/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia voi syödä niin paljon kuin jaksaa kunhan ei käytä kastikkeita. Puoli kiloa kasviksia päivässä niin se täyttää jo vatsaa, ettei sinne mahdu herkkuja niin paljon.

Kukkakaali, porkkana, tomaatti naposteluun. Lounailla ja päivällisillä parsakaalia ja herneitä. Hiilareita saa kyllä syödä, keinotekoisia makeutusaineita ei saa syödä, koska ne lisäävät ruokahalua.

Kun ruoka pidetään yksinkertaisena, riippuvuus vähenee. Esim. lounas peruna, kanafilee, parsakaali, kukkakaali, tomaatti. Ei kastikkeita.

Välipalaksi omena, banaani, porkkanoita, tomaatteja.

Päivälliseksi vaikka hernekeittoa ilman läskistä lihaa.

Aamupala tai iltapala voi olla myös kaurapuuro. Yksi lautanen riittää ja voisilmäkin ja hilloa on ok.

Viisi ateriaa päivässä, ei paastoamista, jos on taipumus ahmimiseen kun verensokeri laskee.

Näillä ruoilla normaalipainoiseksi.

Vierailija
94/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän todennäköisesti jaksa yksin kantaa noita ruokamääriä kotiin, jos pitäisi ostaa viikon ruoat. Hoikkakin joutuu ostamaan monta kassia kerralla. Pystyykö tuolla painolla käymään edes kaupassa?

Vierailija
95/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvarastoillasi voisit hyvin olla kolmekin kuukautta vesipaastolla ilman mitään ongelmia. Et tee syömisohjeilla yhtään mitään.

Ihminen kuolee viimeistään 2 kk:ssa vesipaastolla. Rasvan raskasmetallit ja myrkyt liukenisivat myös elimistöön.

Vierailija
96/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic, toimii

Vierailija
97/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työikäinen ja ylipainoinen niin yhteys työterveyteen tai terveyskeskukseen. Kyllä julkisella puolellakin hoidetaan ylipainoa jos kerta motivaatiota löytyy.

Vierailija
98/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat todennäköisesti niin paljon, että saat syödä tavallista ruokaa ihan hyvän määrän ja silti laihdut, esim. 2000 kaloria päivässä. Kyllä suosittelisin ilmaista kalorilaskuria, esim. kilokalori.net, sen avulla myös oppii huomaamaan, mitkä ruoat sisältävät turhia kaloreita, aivan liikaa sokeria ym. Ylimääräinen sokeri nyt ensinnäkin täytyy lopettaa.

Vierailija
99/100 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH toimi mulla. Aluksi tuli syötyä enemmän ja sit nälkä väheni ilman nälän tunnetta.

Proteiineja (liha, kala, kana, munat, juustot...) tarpeen mukaan ja aluksi enemmän, rasvoja (voi ja kerma joista laske hiilarit) ja vähähiilihydraattisia kasviksia (kaali, parsakaali, kukkakaali, kurkku, pinaatti...). Hiilarit alle 20 gr/pvä.

Riittävästi vettä, liikuntana pelkkä kävely mutta ei alussa edes sitä.

Tsemppiä 👍

Vierailija
100/100 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tule mihinkään lihavuusleikkaukseen pääsemään, lopeta siitä unelmoiminen. Lääkärit eivät leikkaa yli 40 BMI:n ihmisiä, koska näiden nukuttaminen on hengenvaarallista.

Myöskään liikuntaa ei noin lihavan kannata harrastaa. Sillä saat vain sokeraineenvaihduntasi enemmän jumiin.

Luetunymmärtäminen? Ap:han juuri tuossa sanoi, että nimenomaan ei halua lihavuusleikkaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän