Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte harrastaa liikuntaa töiden jälkeen? Olen ihan loppu ja makaan sohvalla ja syön. Paino vajaa 100kg, mutta

Vierailija
13.07.2022 |

En kyllä kevyempänäkään jaksanut liikkua.
Ennen töitä kun menee esim uimaan, niin työpäivä menee sumussa väsyneenä

Hoitoalalla olen, joten työ ei ole istumista.

Harrastan vain lukemista, pitäisi liikkua, mutta se vain väsyttää.

Miten joku jaksaa esim maratoniin treenata?

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki herätyskello! Herää joka aamu 6. Suihku,aamiainen .Töihin lähtö tai jos et ole töissä,Ovesta ulos kävelee. Kun lounas aika kello 11-12 todella syöt sen lounaan. Töissä tai kotona. Oli vaikka oma lounas mukana töissä valmisateria. Töissähän likutan jonkun verran.Kotona olija lähtee mitailee lounaan jälkeen katuja. Molemmat huolehti välipala kello 14.Välissä ei lapata sitten yhtään mitään suuhun kuin päivälinen koti Kello 16.30-17, Tskaat ymm. Aika viedä roskat ulos viimeistän kello 18 ja lähiötä mitailee pikku hilaa edes tunnin.Kotiin paluu,älypuhelin kiinni.Suihkuun yllätys, lappat sen kevyen ilta palan jo kello 19. Äly öaiteet kinni,kuntele vaikka radiota. Lue kirjaa koisit jo sit kello 21-21-30 aamun asti,kellon soiton 6.Sama elämää jatkat väkisin 1kk.Alka olla jo tapa voit paremmin ja kilojakin karsiutunut Huomaat vaateistasi.Et tarvitse vaakaa. toinen ota sairaalan ruoka ajat esille ja sinä näet mitä kellon mukaan lappavat suhun. Nainen sillä laihtui 30kg. kesti 3v. Vastaanvasti 40kg laihtui nainen 5 vuodessa.Päle hyöty likunta.Rukarytmistä tuli elämän tapaa ja sokeriton elämä toi parempia veriarvoja.Sinä valitset mitä elämällesi itse teet,Emme me.

Olisi kätevää, jos olisi itsekuria. Mutta ei ole. Illat syön. Aamu ja lounas menee virallisterveellisesti. Mutta kun pääsee kotiin piiloon syömään, niin johan repeää. Ja ruuanhimo vaan kasvaa ja kasvaa, yö menee ähkyssä

Ap

Vierailija
62/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 100 kg?

Siis väliltä 0-99 kg?

Tiukka rajaus.

Viime viikolla 96kg

Huhtikuussa 93kg

Tammikuussa 98kg

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisesti syöminen on ainoa vaihtoehto, jolla saat muutosta aikaan.

En halua muutosta ruokavalioon, vaan liikuntaan. Ap

Oikealla ruokavaliolla saat jaksamista, mutta liikkumaan et jaksa, kun ruokavalio on retuperällä.

Jos et halua muutosta, niin sitten pitää elää niin.

Vaikutat masentuneelta ja luovuttaneelta. Jos työ rasittaa henkisesti, opiskele toinen ammatti tai vaihda kevyempään työhön jos mahdollista.

Kai sitä luovuttaa, kun on 7 vuotta yrittänyt laihduttaa, aina vaan jojoilua +-3kg

Vähemmästäkin masentuu

Ap

Vierailija
64/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56 kg, 168cm. Karppaus, kiinteä lihaksikas unelmakroppa ja liiku en mitään paitsi vähän töissä ja arjen hyötyliikuntaa välillä. Ihan tosi, ei oo pakko jaksaa liikkua töiden jälkeen. Laadukasta (luomu)lihaa ja paljon kasviksia lautaselle, aina saa syödä mahan täyteen. Ja kuitu-uskovaisille , kuidut vaikka sitten mantelijauhoon tehdyistä siemensämpylöistä. Johan putoo paino itsestään kun turhat leivät ja viljat ja hötöt jää pois. On hyvä kun ei oo paikoillaan mutta hikiliikuntaa etenkään ylipainoisena ei oo pakko harrastaa.

Muuten oikein hyvä, mutta pitää muistaa syödä reilusti rasvaa. Pelkällä vähärasvaisella lihalla ja kasviksilla tulee liikaa proteiinia ja se rasittaa munuaisia.

Vierailija
65/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut samaa ongelmaa, lisäksi vaan vihaan liikuntaa. Multa puuttuu aivoista joku mikälie dopamiini-järjestelmä, minkä pitäisi tuottaa sitä hyvää oloa liikkumisen jälkeen. On vaan ärsyttävää, mutta pakko on liikkua, muuten alkaa lihakset ja nivelet kipuilemaan.

Teen siis arkena, eli työpäivisin, lyhyitä treenejä. Joka päivä youtubesta joku max 30min ohjattu lähinnä oman kehon painolla toteutettava jumppa, esim tanssillista cardioo HIIT-tyyliin. Eli tehokkaasti syke nousuun ja joka päivä eri lihasryhmiin kohdistuvaa jumppaa, mutta ei kovin kauaa kerralla. Lisäksi lenkitän koiraa 1-2km (huom. mies hoitaa koiran kaksi muuta ulkoilukertaa päivässä). On pakko myös venytellä joka ilta, menee muuten lihakset jumiin, mutta sitä voi tehdä samalla kun kuuntelee podcastia tai katsoo tv:tä. Viikonloppuisin teen sitten 1-2 pidempää kävelylenkkiä esim luontopolulla tai pidempää treeniä painojen kanssa. Enempää en jaksais ja salille mua ei tule saamaan kirveelläkään, niin näillä mennään.

Anteeksi, mutta kuulostaa hirveältä :D

Ap

Vierailija
66/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtua voi, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Ja itse asiassa on tutkittu, että laihtuminen on helpompaa, jos ei treenaa samaan aikaan lujaa. Eli laita ruokavaliosi kuntoon, niin paino alkaa tippua.

Siis minulla ei ole aikomus laihduttaa. En vaan kykene siihen ja olen asian hyväksynyt.

Tässä iässä ei painolla ole mitään väliä, 36v olen.

Eri asia jos olisim vaikka 20v ja elämä edessä.

Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap

Kyllä 36-vuotiaalla on vielä elämää pitkälti edessä. Minullakin on, vaikka olen jo 57-vuotias.

Vierailija
67/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikealla ruokavaliolla saat jaksamista, mutta liikkumaan et jaksa, kun ruokavalio on retuperällä.

Vaikutat masentuneelta ja luovuttaneelta. Jos työ rasittaa henkisesti, opiskele toinen ammatti tai vaihda kevyempään työhön jos mahdollista.

Kai sitä luovuttaa, kun on 7 vuotta yrittänyt laihduttaa, aina vaan jojoilua +-3kg

Vähemmästäkin masentuu

Ap

Älä laihduta, vaan tee elämänmuutos. Pohdi motivaatiota terveellisempään elämään. Ei kuitenkaan ulkonäöstä käsin, sillä se harvemmin tuo kauaskantoisia tuloksia. Mutta esimerkiksi vaikka jaksan lähteä iltakävelylle tai pääsen vuorikiipeilemään. Tai ihan vaan se oma kokonaisvaltainen hyvä olo.

Yleensä iltapäivällä tulee himot jos aamupala ja lounas eivät ole olleet tarpeeksi kehollesi. Tarpeeksi kasviksia, sopivasti hiilaria proteiinia unohtamatta. Muista välipala!

Lähde tekemään muutosta onnistumisesta käsin. Kerro itsellesi joka aamu edes 3 hyvää asiaa miksi olet hyvä tyyppi.

Älä rakastamaan itseäsi, sillä olet rakastettava tyyppi. Et työssäsi varmasti kohtele ihmisiä huonosti, joten miksi teet sitä itsellesi?

Selvitä ne asiat mikä ajoi sinut tähän tilanteeseen. Kun löydät pohjasyyt on elämänmuutoksen teko helpompaa ylläpitää.

Vierailija
68/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä kommentoida. Ap muistuttaa minua 4v sitten.

Olin väsynyt, makasin sohvalla ja suutuin kaikille, jotka kehtasi kommentoida oloni johtuvan omista elintavoistani tai painostani.

Sitten tuli raja vastaan, kun alkoi nivelten koskemaan.

Aloin muuttamaan stressittömästi ruokavaliotani pienillä muutoksilla. Kohta jaksoin jo liikkuakin enemmän.

Paino putosi 35kg ja kuinka ollakaan;ihmiset, joille aiemmin suutuin, olivatkin oikeassa.

Sinä itse voit vaikuttaa omaan olemiseesi, ei kukaan muu. (Mikäli sairauksia ei ole taustalla)

41

Ilmeisesti mulla ei oo mitään rajaa, on jo diabetes, verenpaine koholla, varpaisiin ja polviin sattunut viimeiset 5 vuotta.

Ei motivoi niin paljon, että jaksain nähdä nälkää ja pudottaa painoa 500g viikko.

Jos k uo len tähän, niin ainakin kuolen elämästä nauttien

Ap

Painonpudotuksessa ei tarvitse välttämättä nähdä nälkää, nälätön laihdutus on itseasiassa ainoa toimiva tapa tiputtaa painoa. Jos on nälkä niin elimistö alkaa taistella laihtumista vastaan ja jossain vaiheessa painon tippuminen pysähtyy ja kääntyy takaisin nousuun(vaikka edelleen noudattaisit laihdutusdieettiä).

Katso youtubesta ketodiet intermitted fasting -videoita. Ketoilu ja intermitted fasting on ainoa millä minä olen saanut painon tippumaan pysyvästi, kaikkea muutakin on tullut kokeiltua.

Vierailija
69/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huonokuntoinen satakiloinen surkealla ruokavaliolla niin mikä tahansa työ väsyttää. Pelkkä sohvalla makaaminen väsyttää ketä tahansa, jos mättää roskaa siinä maatessaan. Varmasti masentaa vaikka yhdessä viestissä väititkin kuolevasi onnellisena, kun olet nauttinut elämästä = syömisestä. Et halua laihtua, et edes syödä terveellisemmin, et ole koskaan nauttinut liikunnasta. Kysyt vinkkejä liikkumiseen vain, koska liikunta tuntuu olevan nyt in. Vinkit eivät tunnu kelpaavan, ei syömiseen eikä liikkumiseen liittyvät.

Mitä sinä ap haluat meiltä kanssakeskustelijoilta? Myötätuntoa?

Vierailija
70/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko etänä vai toimistolla/fyysisesti työpaikalla. Jos etänä, käy lenkillä tai jumppaa lounastauolla tai muuhun päivän rytmiin sopivaan aikaan. Jos toimsitolla, mene suoraan töistä, äläkä anna itsellesi edes mahdollisuutta lösähtää siihen sohvaan. Sieltä ei sitten ylös enää pääse.

"Hoitoalalla olen, joten työ ei ole istumista."

Kuulostaako toimistotyöltä? Tai etätyöltä?

Missä on vika, kun ihmiset täällä ei tuon vertaa tajua tai osaa lukea?

Minäkin aina ihmettelen sitä, että hyvin monen kuvitelmissa työ on aina toimistossa. Ja hyvin usein vielä virka-aikaan tehtävää. Ei mielletä sitä, että ihmiset tekevät myös vuorotyötä tai pelkkää yötä. Tai mitä tahansa varianttia voi olla.

Vierailija
71/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri 5km lenkillä että voin illalla syödä pilvessä herkkuja huoletta että paino nousisi

Vierailija
72/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ole aloittanut pistettävää laihdutuslääkettä (ozempic, saxenda). Aivan varmasti saisit sen.

Vierailija
73/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki herätyskello! Herää joka aamu 6. Suihku,aamiainen .Töihin lähtö tai jos et ole töissä,Ovesta ulos kävelee. Kun lounas aika kello 11-12 todella syöt sen lounaan. Töissä tai kotona. Oli vaikka oma lounas mukana töissä valmisateria. Töissähän likutan jonkun verran.Kotona olija lähtee mitailee lounaan jälkeen katuja. Molemmat huolehti välipala kello 14.Välissä ei lapata sitten yhtään mitään suuhun kuin päivälinen koti Kello 16.30-17, Tskaat ymm. Aika viedä roskat ulos viimeistän kello 18 ja lähiötä mitailee pikku hilaa edes tunnin.Kotiin paluu,älypuhelin kiinni.Suihkuun yllätys, lappat sen kevyen ilta palan jo kello 19. Äly öaiteet kinni,kuntele vaikka radiota. Lue kirjaa koisit jo sit kello 21-21-30 aamun asti,kellon soiton 6.Sama elämää jatkat väkisin 1kk.Alka olla jo tapa voit paremmin ja kilojakin karsiutunut Huomaat vaateistasi.Et tarvitse vaakaa. toinen ota sairaalan ruoka ajat esille ja sinä näet mitä kellon mukaan lappavat suhun. Nainen sillä laihtui 30kg. kesti 3v. Vastaanvasti 40kg laihtui nainen 5 vuodessa.Päle hyöty likunta.Rukarytmistä tuli elämän tapaa ja sokeriton elämä toi parempia veriarvoja.Sinä valitset mitä elämällesi itse teet,Emme me.

Olisi kätevää, jos olisi itsekuria. Mutta ei ole. Illat syön. Aamu ja lounas menee virallisterveellisesti. Mutta kun pääsee kotiin piiloon syömään, niin johan repeää. Ja ruuanhimo vaan kasvaa ja kasvaa, yö menee ähkyssä

Ap

Kokeile sitä Mysimbaa.

Vierailija
74/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ole aloittanut pistettävää laihdutuslääkettä (ozempic, saxenda). Aivan varmasti saisit sen.

Samaa mieltä. Työterveyslääkäri osaisi myös ohjata oikeaan paikkaan. Antaa vaikka sairaslomaa tarvittaessa väsymykseen.

Vierailija
75/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtua voi, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Ja itse asiassa on tutkittu, että laihtuminen on helpompaa, jos ei treenaa samaan aikaan lujaa. Eli laita ruokavaliosi kuntoon, niin paino alkaa tippua.

Siis minulla ei ole aikomus laihduttaa. En vaan kykene siihen ja olen asian hyväksynyt.

Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap

Kyllä 36-vuotiaalla on vielä elämää pitkälti edessä. Minullakin on, vaikka olen jo 57-vuotias.

Keho voi elää, mutta _elämä _ on tässä iässä ohi.

Ei saa nuorta oria, eikä semmoiset tämmöistä mummoa katsele :D joten sama olla lihava ja nauttia syömisestä.

Ap

Vierailija
76/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut samaa ongelmaa, lisäksi vaan vihaan liikuntaa. Multa puuttuu aivoista joku mikälie dopamiini-järjestelmä, minkä pitäisi tuottaa sitä hyvää oloa liikkumisen jälkeen. On vaan ärsyttävää, mutta pakko on liikkua, muuten alkaa lihakset ja nivelet kipuilemaan.

Teen siis arkena, eli työpäivisin, lyhyitä treenejä. Joka päivä youtubesta joku max 30min ohjattu lähinnä oman kehon painolla toteutettava jumppa, esim tanssillista cardioo HIIT-tyyliin. Eli tehokkaasti syke nousuun ja joka päivä eri lihasryhmiin kohdistuvaa jumppaa, mutta ei kovin kauaa kerralla. Lisäksi lenkitän koiraa 1-2km (huom. mies hoitaa koiran kaksi muuta ulkoilukertaa päivässä). On pakko myös venytellä joka ilta, menee muuten lihakset jumiin, mutta sitä voi tehdä samalla kun kuuntelee podcastia tai katsoo tv:tä. Viikonloppuisin teen sitten 1-2 pidempää kävelylenkkiä esim luontopolulla tai pidempää treeniä painojen kanssa. Enempää en jaksais ja salille mua ei tule saamaan kirveelläkään, niin näillä mennään.

Anteeksi, mutta kuulostaa hirveältä :D

Ap

No joo en tarkoittanut että teet nyt tasan samalla tavalla kuin minä. Vaan tämä nyt oli esimerkki, kun sitä pyysit. Etsi joku pieni tapa lisätä liikuntaa, joka tuntuu vähiten vastenmieliseltä. Ei tarvitse hinkata kahta tuntia salilla neljä kertaa viikossa, vaan edes 5-10 minuuttia jotain per päivä vaikka heti töiden jälkeen kun tulee kotiin. Kun siitä tekee rutiinin, niin siitä tulee helpompaa ja sitten voi hiljalleen vähän lisätä määrää.

Vierailija
77/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmästäkin masentuu

Ap

Älä laihduta, vaan tee elämänmuutos. Pohdi motivaatiota terveellisempään elämään. Ei kuitenkaan ulkonäöstä käsin, sillä se harvemmin tuo kauaskantoisia tuloksia. Mutta esimerkiksi vaikka jaksan lähteä iltakävelylle tai pääsen vuorikiipeilemään. Tai ihan vaan se oma kokonaisvaltainen hyvä olo.

Yleensä iltapäivällä tulee himot jos aamupala ja lounas eivät ole olleet tarpeeksi kehollesi. Tarpeeksi kasviksia, sopivasti hiilaria proteiinia unohtamatta. Muista välipala!

Lähde tekemään muutosta onnistumisesta käsin. Kerro itsellesi joka aamu edes 3 hyvää asiaa miksi olet hyvä tyyppi.

Älä rakastamaan itseäsi, sillä olet rakastettava tyyppi. Et työssäsi varmasti kohtele ihmisiä huonosti, joten miksi teet sitä itsellesi?

Selvitä ne asiat mikä ajoi sinut tähän tilanteeseen. Kun löydät pohjasyyt on elämänmuutoksen teko helpompaa ylläpitää.

Tälläkin viikolla olen 2 kertaa aloittanut aamulla elämäntapamuutoksen.

No, ei se muuttunut vaikka päätin, illalla istuin kuitenkin sohvalla syömässä, vaikka päätin että elämä muuttuu. Mikään päätös ei pidä.. Ap

Vierailija
78/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä kommentoida. Ap muistuttaa minua 4v sitten.

Olin väsynyt, makasin sohvalla ja suutuin kaikille, jotka kehtasi kommentoida oloni johtuvan omista elintavoistani tai painostani.

Sitten tuli raja vastaan, kun alkoi nivelten koskemaan.

Aloin muuttamaan stressittömästi ruokavaliotani pienillä muutoksilla. Kohta jaksoin jo liikkuakin enemmän.

Paino putosi 35kg ja kuinka ollakaan;ihmiset, joille aiemmin suutuin, olivatkin oikeassa.

Sinä itse voit vaikuttaa omaan olemiseesi, ei kukaan muu. (Mikäli sairauksia ei ole taustalla)

41

Ilmeisesti mulla ei oo mitään rajaa, on jo diabetes, verenpaine koholla, varpaisiin ja polviin sattunut viimeiset 5 vuotta.

Ei motivoi niin paljon, että jaksain nähdä nälkää ja pudottaa painoa 500g viikko.

Jos k uo len tähän, niin ainakin kuolen elämästä nauttien

Ap

Nauttien? Oletko siis onnellinen nyt? Nautit elämästäsi?

Miksi ihmeessä siis kirjoitit aloituksen?

Vierailija
79/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho voi elää, mutta _elämä _ on tässä iässä ohi.

Ei saa nuorta oria, eikä semmoiset tämmöistä mummoa katsele :D joten sama olla lihava ja nauttia syömisestä.

Ap

Jos syöminen on ainoa ilosi, niin et voi olla oikeasti onnellinen. Syömisellä voit täyttää tyhjyyttä hetkellisesti, mutta kohta olet taas yhtä onneton. Olen tosi surullinen puolestasi. Toivottavasti saat elämästä kiinni ja olet taas onnellinen.

Vierailija
80/155 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei laihduta. Pidät sitä varmaankin tekosyynä syömiseen. Että, 'no kun ei tullut lenkille lähdettyä niin sama herkutella'. Makaa sohvalla ja ahmi kasviksia raasteena. Hedelmiä paloina kulhossa. Laihdut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi