Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasit ollut huhtikuusta lähtien ja että mä vihaan näitä laseja.

Vierailija
13.07.2022 |

Valuvat nenällä jatkuvasti. Millään ei saada säädettyä kohdalleen.
Ärsyttää vaihdella lasejs jatkuvasti. Ulos aurinkolasit, sisälle kun meet niin eiku tavalliset lasit nenälle ja taas aurinkolasit. Tyhmänä tuli valittua kehykset joiden päälle suncoverit ei sovi.
Nää on aina jossain lähmässä.
Mä niiiiiin vihaan näitä laseja ettei ole tosikaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä optikolla laitattamassa ne sopiviksi, että ei valu. Osta samalla reissulla ne suncoverit, kyllä niitä löytyy. Jos omalta optikolta ei löydy, vaihda optikkoliikettä.

Vierailija
2/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kokeilla auringossa itsestään tummuvia laseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään mun silmälaseista, vaikkaki sama ongelma, että valahtaa nenältä 🤓

Vierailija
4/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä optikolla laitattamassa ne sopiviksi, että ei valu. Osta samalla reissulla ne suncoverit, kyllä niitä löytyy. Jos omalta optikolta ei löydy, vaihda optikkoliikettä.

Näitä on nyt säädetty 5 kertaa ja joko ne on liian kireet tai sit ne valuu.

Kolmessa liikkeessä käynyt nyt, eikä yhdetkään suncoverit sopineet. Eikä nää mun kehykset mitkään suuret ole.

Menee oikeesti vati.

Ap

Vierailija
5/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on nyt säädetty 5 kertaa ja joko ne on liian kireet tai sit ne valuu.

Kolmessa liikkeessä käynyt nyt, eikä yhdetkään suncoverit sopineet. Eikä nää mun kehykset mitkään suuret ole.

Menee oikeesti vati.

Ap

Eikö piilolinssit käy

Vierailija
6/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani. Joudun käyttämään kuusi vuotta vanhoja laseja, koska kahdet sen jälkeen ostamani tuntuvat aivan hirveiltä. En uskalla mennä optikolle enää. Mikään taivuttelu ei auta.

Vierailija
7/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muovikehykset? Minulla on niin kapea nenävarsi, että miovikehystä ei saa istuvaksi. Pitää olla erilliset nenätyynyt.

Vierailija
8/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa ensi kuussa silmien laserleikkaukseen, että näkisin ilman laseja. Muutaman vuoden lasit ollut. Käytännöllisistä syistä pääosin menen, on se ulkonäkö kysymyskin mutta opisken ammattiin jossa silmälaseista vaan haittaa. Lasit -2.25 ja -2.00. Itse menin silmäaseman maksuttomaan kartotukseen, siitä maksulliseen silmälääkärin tarkastukseen ja seuraava etappi on itse leikkaus silmäaseman silmäsairaala. Femtolasik leikkaus n.1300/ silmä ja smile n. 1500/ silmä. Suosittelen hakeutumaan jos silmälasit pännii. Maksaa paljon, mutta jos tällä saa silmälasittoman loppu elämän niin on se sen väärti. Ikänäköön saattaa saada myöhemmin lasit, "lukulasit", mutta muuten. Ja kyllähän silmälasien uusiminenkin maksaa.

Vierailija
9/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä oon kuullu että voi koittaa laittaa jonkun hiuslenksun tai kuminauhan, silmälasi sankaan, jos ne valahtelee, niin ja on vissiin olemas joku nenätyynyki, tohon ongelmaan

Vierailija
10/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikehykset on. Minulla nenässä joku ihme klyhmy juuri siinä kihti mihin lasit tulisi. Nyt on pakko laittaa ne klyhmyn yläpuolelle josta ne löysänä valahtaa alas klyhmyn alle jolloin lasit liian alhaalla. Jos niitä taas kiristää niin ne jää liian tiiviiksi ja huurustuvat heti kun vähänkin hikoaa. Rasvoittuvat linssin yläosasta tällöin alta aikayksikön.

Piilareita olen miettinyt mutta arastan ajatusta siitä että silmiin tungetaan jotain ylimääräistä. Minulla todella herkät silmät. Täytynee kysäistä olisiko tämä vaihtoehto.

Leikkaukseen en mene kun liian paljon riskejä niissä eikä se lopputulos ole lopullinen ja mahdollisesti ei voi leikata uudestaan.

Ap

Vierailija
11/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Minulla on pieni nenä, kaikki lasit tippuvat. Koko ajan saa olla nostamassa laseja. Kävin optikolla säätämässä, mutta taas tippuvat. 😡

Vierailija
12/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laserleikkauskaan takaa, etteikö silmälaseja tarvitsisi jatkossa. Koulukaverini kävi leikkauksessa ja käyttää nykyään laseja, kun näkö huonontui uudestaan/hänellä on hajataittoa. Ja törmäsin yhteen toiseen koulukaveriin hiljattain niin hänelläkin oli taas silmälasit, en tiedä miksi vaikka hänkin kävi leikkauksessa.

Vierailija
13/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän silmälaseistani. Vievät huomion jäätäviltä pandasilmiltä!

Vierailija
14/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan piilolinssejä. Silmälaseihin on myös saatavilla liimattavia/tarrallisia nenätyynyjä. 

Vierailija
15/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa

Minun on pakko valita aina metallikehykset istuvuuden takaamiseksi, niissähän on rrillonen nenätuki.ń.

En ymmärrä, miten nuorena kuvittelin, että minulla on iso nenä.

Vierailija
16/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan silmälaseja. Olen huomannut, että olen alkanut siksi jättää niitä vahingossa esimerkiksi tuolin istuimelle ja istua ne rikki. Tällaista on tapahtunut jo monta kertaa. Nähtävästi yritän alitajuisesti saada silmälasit tuhottua. Yritän siksi toistaiseksi selvitä todella edullisilla lukulaseilla, joiden rikkominen ei käy kalliiksi, ja olla ostamatta kalliimpia silmälaseja, joita pitäisi pitää koko ajan. En kyllä suosittele tätä ratkaisuksi muille!

Vierailija
17/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränmalliset lasit valittu. Tästä viisastuneena voit nyt mennä ostamaan itsellesi sopivat.

1. Nenätyynylliset lasit.

2. Sankojen pitää olla säädettävät, jotta saadaan korvien takaa riittävän kireäksi (jos löysät = valahtavat lasit nenällä)

3. Ota sellaiset joihin saa suncoverit / ota tummentuvat linssit laseihin.

Täysin (melkein) eroon laseista:

4. Piilolinssit kokeiluun, jos et halua käyttää laseja. Moni asia tuntuu pelottavalta, mutta moneen paljon "ällömpään" ihminen tottuu kun on pakko. Lopulta ei edes huomaa piilareita.

5. Leikkaus - käy edes juttelemassa leikkauksesta asiantuntijan kanssa. Ota selvää, lue asiasta ja juttele leikkauksen läpikäyneiden kanssa. Se leikkaus voi pelottaa, mutta pelon voi kohdata.

Tsemppiä ja tervetuloa lasikerhoon!

Vierailija
18/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että optikkosi ei ole kauhean ammattitaitoinen. Vaihda optikkoa. Tosissaan.

Kokeile myös vielä ainakin liimattavia nenätyynyjä. Ja kyllä niitä suncovereita aivan takuuvarmasti saa, tai hanki clipsit (ne ei ole enää niin typerän näköisiä kuin joskus muinaisina aikoina).

Vierailija
19/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sangat pitää laittaa myös tiukemmiksi eli muuttaa kulmaa kummankin ohimon kohdalla, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Siis sillä tavalla, että rillit pysyis päässä, vaikka ei olis korvia ollenkaan :) Ei tietenkään liian tiukalle, vaan sopivasti.

Ja sitten ne sangat korvan takaa käännellään oikein. Huomatkaa, että ihmisten korvat ei yleensä esim. ole täsmälleen samalla korkeudella, ja kyllä siihenkin konstit löytyy. Mene sinne optikolle vielä kerran!

Vierailija
20/28 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muovikehykset, ja ostin Amazonista pussillisen silikonisia nenätyynyjä. Toimivat oikein hyvin, eikä lasit enää valu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi