Miten jaksatte harrastaa liikuntaa töiden jälkeen? Olen ihan loppu ja makaan sohvalla ja syön. Paino vajaa 100kg, mutta
En kyllä kevyempänäkään jaksanut liikkua.
Ennen töitä kun menee esim uimaan, niin työpäivä menee sumussa väsyneenä
Hoitoalalla olen, joten työ ei ole istumista.
Harrastan vain lukemista, pitäisi liikkua, mutta se vain väsyttää.
Miten joku jaksaa esim maratoniin treenata?
Kommentit (155)
Kävelin aamulla töihin, päivällä hakemaan lounasta ja kauppaan töiden jälkeen. Ranneke näyttää 7,29km tälle päivälle. Lisäksi äsken tuli vielä "harrasteltua" vaimon kanssa, ja edelleen riittää virtaa. M54
Olen itse ollut tuossa jamassa vuosia, mutta nyt jo n. 5 vuotta hyvin aktiivinen, liikunta-harrastuksissa 4:nä arki-iltana ja viikonloppuisin, yhden lepopäivän pito on oikeastaan kaikkein vaikeinta koska mieli tekisi mutta kroppa tarvitsee tauon!
Ei se hoikkuus siitä heti ilmesty mutta omasta kropastani näkyy kyllä aktiivisuus. Ja huom - harrastan siksi koska se on kivaa, en siksi että laihtuisin. Tämä asenne-ero oli itselleni aikanaan se ratkaiseva tekijä, ja vihdoin se painokin tippui jota hampaat irvessä olin yrittänyt pois laihduttaa ulkonäkösyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta voi olla nautinnollista ja motivoivaa. Tulokset kun alkavat näkyä peilistä niin motivaatio vain kasvaa.
Tuntuu hyvältä kun tykkää siitä näystä mikä näkyy peilistä takaisin.
Ei se lenkille, salille tai uimahalliin lähteminen aina herkkua ole mutta se suorituksen jälkeinen hyvä fiilis ja tulokset motivoi.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. En ole ikinä päässyt liikunnassa siihen pisteeseen, että näkyisi tuloksia peilissä. Tai että liikunta rentouttaisi tai piristäisi.
Kunto on kasvanut joskus, huomaa, että jaksaa esim uida pitempään kuin alussa. Mutta kun liikunta tuo vaan väsymyksen eikä hoikkaa vartaloa, niin taas se jää moneksi kuukaudeksi,joskus jopa vuodeksi.
ApKylmästi sanottuna: kova työ on ollut ylipainon hankinnassa, joten yhtä kova työ sen poistamisessakin.
Ensin ruokavalio kuntoon. Tee kävelyretkiä oman kunnon mukaan ja pikkuhiljaa pidennät. Jatkat vain tätä. Jos haluat, voit ottaa youtubesta jumppaa mukaan myös, kun tuntuu että jaksat.
T. Ex-100kg
Itse asiassa oli todella helppoa saada paino tänne, jopa ihan varkain nousi tähän, kun nautin elämästä. Nyt vaan huomaa, että jos haluaa kapean vyötärön, niin pitää elää askeettisesti.
Harmillisesti kaikki mukava ja kiva on epäterveellistä ja terveellinen vastenmielistä.
Ap
Syömiset sulla on jo todella pahasti pielessä, ne kuntoon niin paino tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta voi olla nautinnollista ja motivoivaa. Tulokset kun alkavat näkyä peilistä niin motivaatio vain kasvaa.
Ei se lenkille, salille tai uimahalliin lähteminen aina herkkua ole mutta se suorituksen jälkeinen hyvä fiilis ja tulokset motivoi.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. En ole ikinä päässyt liikunnassa siihen pisteeseen, että näkyisi tuloksia peilissä. Tai että liikunta rentouttaisi tai piristäisi.
Kunto on kasvanut joskus, huomaa, että jaksaa esim uida pitempään kuin alussa. Mutta kun liikunta tuo vaan väsymyksen eikä hoikkaa vartaloa, niin taas se jää moneksi kuukaudeksi,joskus jopa vuodeksi.
ApKylmästi sanottuna: kova työ on ollut ylipainon hankinnassa, joten yhtä kova työ sen poistamisessakin.
Ensin ruokavalio kuntoon. Tee kävelyretkiä oman kunnon mukaan ja pikkuhiljaa pidennät. Jatkat vain tätä. Jos haluat, voit ottaa youtubesta jumppaa mukaan myös, kun tuntuu että jaksat.
T. Ex-100kg
Itse asiassa oli todella helppoa saada paino tänne, jopa ihan varkain nousi tähän, kun nautin elämästä. Nyt vaan huomaa, että jos haluaa kapean vyötärön, niin pitää elää askeettisesti.
Harmillisesti kaikki mukava ja kiva on epäterveellistä ja terveellinen vastenmielistä.Ap
Sinun pitää muuttaa ajatteluasi. Suurten este laihtumiselle on oma pääkoppa.
Mieti onko sinulla nyt hyvä olla, miltä haluaisit olosi tuntuvan? Tekeekö se huono ruoka olosi oikeasti hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Laihtua voi, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Ja itse asiassa on tutkittu, että laihtuminen on helpompaa, jos ei treenaa samaan aikaan lujaa. Eli laita ruokavaliosi kuntoon, niin paino alkaa tippua.
Siis minulla ei ole aikomus laihduttaa. En vaan kykene siihen ja olen asian hyväksynyt.
Tässä iässä ei painolla ole mitään väliä, 36v olen.
Eri asia jos olisim vaikka 20v ja elämä edessä.
Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap
Uni ja syöminen paremmaksi niin energiatasokin nousee. Pieni ulkoilu piristää, ota vaikka ihan pieni esim. vartin kävely päivittäin tavoitteeksi. Siksi että haukkaat happea ja virkistyt vähäsen, ei siksi että kunto nousee ja laihdut. Ota varusteet valmiiksi esiin ja päätä etukäteen aika, jolloin menet ulos. Jos kävely on sinusta tylsää, kuuntele kirjaa tai podcastia samalla. Tätä kun jatkat useita viikkoja, voit alkaa kaivata jo rutiiniin haastettakin ja voit rakentaa tuon päälle jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtua voi, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Ja itse asiassa on tutkittu, että laihtuminen on helpompaa, jos ei treenaa samaan aikaan lujaa. Eli laita ruokavaliosi kuntoon, niin paino alkaa tippua.
Siis minulla ei ole aikomus laihduttaa. En vaan kykene siihen ja olen asian hyväksynyt.
Eri asia jos olisim vaikka 20v ja elämä edessä.Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap
Nevermind, iäkäs-hullu taas linjoilla.
Voi olla, että sinulla on ongelmia hormonitoiminnassa tai rauta-arvoissa. Tarkistuttaminen kannattaa. Liikunta saa olla lempeää, ruoka vain kevyempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ex-100kg
Harmillisesti kaikki mukava ja kiva on epäterveellistä ja terveellinen vastenmielistä.Ap
Mieti onko sinulla nyt hyvä olla, miltä haluaisit olosi tuntuvan? Tekeekö se huono ruoka olosi oikeasti hyväksi?
En jaksa enää laihduttaa, kun ei se onnistu, vuosien kokemus.
Ruoka tuo hyvän olon ja hyvän mielen.
Töiden jälkeen liikkuminen oli aloitus kysymys
Jonku 20min kävelyn jaksan tehdä silloin tällöin, mutta se vie minut kyllä kauppaa suklaa ja sipsihyllylle, mutta parempi kuin ei mitään. Ja töissä tietysti liikun
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia jos olisim vaikka 20v ja elämä edessä.Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap
Miksi sitten valitat? Jos olet hyväksynyt tilanteesi, niin ole onnellinen.
Jos kuitenkin haluat muutosta, on sen eteen alettava tekemään töitä.
Muutos ei tipu taivaalta.
Kokeile vaikka youtubessa taukojumppa 10 min videoita netistä. Sun ei tarvi lähteä kotoolta mihinkään, voit venytellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ex-100kg
Mieti onko sinulla nyt hyvä olla, miltä haluaisit olosi tuntuvan? Tekeekö se huono ruoka olosi oikeasti hyväksi?En jaksa enää laihduttaa, kun ei se onnistu, vuosien kokemus.
Ruoka tuo hyvän olon ja hyvän mielen.
Töiden jälkeen liikkuminen oli aloitus kysymys
Jonku 20min kävelyn jaksan tehdä silloin tällöin, mutta se vie minut kyllä kauppaa suklaa ja sipsihyllylle, mutta parempi kuin ei mitään. Ja töissä tietysti liikun
Ap
Olet saanut hyviä vinkkejä. Jaksaminen tulee sieltä oikeasta ravinnosta. Kun syöt terveellisesti lähtee mieliteotkin hyvin usein.
Vaikutat vähän masentuneelle. 36v on vielä nuori ihminen nykyihmisen standardeilla.
Työsi on fyysisesti ja/tai henkisesti ilmeisesti todella raskasta. Ei auta kuin vaihtaa työpaikkaa tai asennoitua, että työ ei ole raskasta. Ei voi taikoa tuota oloa pois ja neuvot ovat itsestään selviä tietenkin minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten valitat? Jos olet hyväksynyt tilanteesi, niin ole onnellinen.
Jos kuitenkin haluat muutosta, on sen eteen alettava tekemään töitä.
Muutos ei tipu taivaalta.
Mikä luetun ymmärtämisessä on vaikeaa? Liikunta jaksamisvinkkejä kysyin, en laihdutamisesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Liikunta on työtä, se vaatii panostamista. Kävelen töihin molempiin suuntiin (~3km) ja fyysisen työn jälkeen lähden kolmena päivänä viikossa vielä kunnon hikitreeniin noin 75 minuutiksi. Unta tulee noin 5 tuntia yössä näinä kolmena yönä (su-ti) koska en osaa mennä ajoissa nukkumaan, mutta kahden vuoden jojoilin jälkeen hikoiluun vain jäi koukkuun. Nyt liikunta on itsestäänselvyys, ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa millainen työpäivä oli tai montako tuntia olen nukkunut. Mielenterveys ja kroppa kiittää!
Väsymys johtuu yleensä siitä, että syö liikaa hiilihydraatteja, se väsyttää, liikunta ei maistu ja on huono fyysinen kunto. Uni jää huonoksi ja aina tekee vain mieli herkutella. Kierre on valmis.
Ainoastaan siitä pystyy aloittamaan muutoksen, että lakkaa syömästä niitä hiilareita. Olo muuttuu pirteämmäksi, ihminen lähtee liikkumaan, lihasvoima paranee, verenkierto ja aineenvaihdunta tehostuvat, uni paranee ja olo virkistyy. Kierre on valmis.
Sun pitää mennä liikkumaan suoraan töistä. Jos pääset kotiin asti, sohvan kutsu on liian vahva.
Voi olla, että sen tarvittavan hyötyliikunnan saat jo siellä töissä.
Sanoit, että et edes pidä liikunnasta, joten miksi mietit miten jaksaisit liikuntaa?
Laihduta ensin paino pois vaikka sitten ilman liikuntaa ja rupea miettimään lajia, mikä voisi olla mukavaa; vaikka tanssi?
Jos kuvittelet välttäväsi lihavuuden vaivat pakottamalla itsesi liikkumaan, olet väärässä; suuressa ylipainossa liikunnan riskit kasvavat sen ohella, että se kompensoi vähän lihavuuden haittoja. Internet-aikana ei ole enää tekosyitä kuvitella, että huhkimalla kilot karisee ja saa syödä paskaa niin paljon kuin haluaa.
Yksinkertaisempaa on syödä terveellisemmin kuin pakottaa itsensä liikkumaan.
ai ei.. god damn. mitäs nyt kun olen 100 kiloinen ja juossut maratonin.