Miten jaksatte harrastaa liikuntaa töiden jälkeen? Olen ihan loppu ja makaan sohvalla ja syön. Paino vajaa 100kg, mutta
En kyllä kevyempänäkään jaksanut liikkua.
Ennen töitä kun menee esim uimaan, niin työpäivä menee sumussa väsyneenä
Hoitoalalla olen, joten työ ei ole istumista.
Harrastan vain lukemista, pitäisi liikkua, mutta se vain väsyttää.
Miten joku jaksaa esim maratoniin treenata?
Kommentit (155)
Monet hoitsut on tosiaan armottomia läskejä joille pitää jostain syystä selittää ihan perusasioita...
Reaktiivinen hypoglykemia johtuu tavallisesti edellisen aterian runsaista nopeista hiilihydraateista (sokeripitoiset juomat, keksit, makeat leivonnaiset, makeiset yms.). Niistä imeytyvä sokeri nostaa terävästi veren insuliinia, jolloin reaktiona siihen verensokeri saattaa ylikorjautua liian alas
Pakko vielä kommentoida. Ap muistuttaa minua 4v sitten.
Olin väsynyt, makasin sohvalla ja suutuin kaikille, jotka kehtasi kommentoida oloni johtuvan omista elintavoistani tai painostani.
Sitten tuli raja vastaan, kun alkoi nivelten koskemaan.
Aloin muuttamaan stressittömästi ruokavaliotani pienillä muutoksilla. Kohta jaksoin jo liikkuakin enemmän.
Paino putosi 35kg ja kuinka ollakaan;ihmiset, joille aiemmin suutuin, olivatkin oikeassa.
Sinä itse voit vaikuttaa omaan olemiseesi, ei kukaan muu. (Mikäli sairauksia ei ole taustalla)
41
Kuulostaa Ap väsymyksen olevan psyykkistä laatua. Rankka työ vie henkiset voimat eikä sen takia jaksa muuta.
Jostain syystä uiminen väsyttää mua ihan hirveästi.
Ohje on että jos rankka liikunta väsyttää, kannattaa vähentää. Kävely puistossa on parempi. Liittyy adrenaalien väsähdykseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että sen tarvittavan hyötyliikunnan saat jo siellä töissä.
Sanoit, että et edes pidä liikunnasta, joten miksi mietit miten jaksaisit liikuntaa?
Laihduta ensin paino pois vaikka sitten ilman liikuntaa ja rupea miettimään lajia, mikä voisi olla mukavaa; vaikka tanssi?
Jos kuvittelet välttäväsi lihavuuden vaivat pakottamalla itsesi liikkumaan, olet väärässä; suuressa ylipainossa liikunnan riskit kasvavat sen ohella, että se kompensoi vähän lihavuuden haittoja. Internet-aikana ei ole enää tekosyitä kuvitella, että huhkimalla kilot karisee ja saa syödä paskaa niin paljon kuin haluaa.
Yksinkertaisempaa on syödä terveellisemmin kuin pakottaa itsensä liikkumaan.
Mietin, koska liikunta tuntuu olevan nykyajan pakko. Olet outo, jos et harrasta mitään liikuntaa vapaaehtoisesti. Olen varmaan erilainen, kun en pidä liikunnasta.
Tiedän ylipainon riskit, mutta nekään ei saa mua motivoitua niin paljon, että laihtuisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtua voi, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Ja itse asiassa on tutkittu, että laihtuminen on helpompaa, jos ei treenaa samaan aikaan lujaa. Eli laita ruokavaliosi kuntoon, niin paino alkaa tippua.
Siis minulla ei ole aikomus laihduttaa. En vaan kykene siihen ja olen asian hyväksynyt.
Tässä iässä ei painolla ole mitään väliä, 36v olen.
Eri asia jos olisim vaikka 20v ja elämä edessä.Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap
Miksi sitten valitat? Jos olet hyväksynyt tilanteesi, niin ole onnellinen.
Jos kuitenkin haluat muutosta, on sen eteen alettava tekemään töitä.
Muutos ei tipu taivaalta.Mikä luetun ymmärtämisessä on vaikeaa? Liikunta jaksamisvinkkejä kysyin, en laihdutamisesta. Ap
Ja sinulla rivien välistä lukemisessa.
Ylipaino ja huono ravinto = väsymys, energiatasot alhaalla huonovointisuus jneKun alat syömään esim. ruokaympyrän mukaan, huomaat jo muutaman päivän päästä eron.
Toisilla ylipaino ei aiheuta kuvsilemiani oireita, mutta sinä et tämän ketjun perusteella kuulu siihen ryhmään.
Ei tarvitse laihduttaa, vaan voida hyvin. Kaikki on itsestäsi kiinni.
T. yksi, joka laihdutti ja voi nyt hyvin
Sori, mulla ei riitä itsekuri syömään terveellisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pakko vielä kommentoida. Ap muistuttaa minua 4v sitten.
Olin väsynyt, makasin sohvalla ja suutuin kaikille, jotka kehtasi kommentoida oloni johtuvan omista elintavoistani tai painostani.
Sitten tuli raja vastaan, kun alkoi nivelten koskemaan.
Aloin muuttamaan stressittömästi ruokavaliotani pienillä muutoksilla. Kohta jaksoin jo liikkuakin enemmän.
Paino putosi 35kg ja kuinka ollakaan;ihmiset, joille aiemmin suutuin, olivatkin oikeassa.
Sinä itse voit vaikuttaa omaan olemiseesi, ei kukaan muu. (Mikäli sairauksia ei ole taustalla)41
Ilmeisesti mulla ei oo mitään rajaa, on jo diabetes, verenpaine koholla, varpaisiin ja polviin sattunut viimeiset 5 vuotta.
Ei motivoi niin paljon, että jaksain nähdä nälkää ja pudottaa painoa 500g viikko.
Jos k uo len tähän, niin ainakin kuolen elämästä nauttien
Ap
Terveellisesti syöminen on ainoa vaihtoehto, jolla saat muutosta aikaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua muutosta ruokavalioon, vaan liikuntaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikunta voi olla nautinnollista ja motivoivaa. Tulokset kun alkavat näkyä peilistä niin motivaatio vain kasvaa.
Tuntuu hyvältä kun tykkää siitä näystä mikä näkyy peilistä takaisin.
Ei se lenkille, salille tai uimahalliin lähteminen aina herkkua ole mutta se suorituksen jälkeinen hyvä fiilis ja tulokset motivoi.
Ei se motivaatio kyllä välttämättä liity peiliin mitenkään. Itse saan motini ihan siitä, että nautin siitä että jaksan. Se on mahtava tunne, kun 20 km pyörällä ei tunnu missään. Tai kun lähes 50 vuotiaana jaksaa maratonin (ylipainoa on hiukan eikä kroppakaan mitenkään edustava ole).
Hanki herätyskello! Herää joka aamu 6. Suihku,aamiainen .Töihin lähtö tai jos et ole töissä,Ovesta ulos kävelee. Kun lounas aika kello 11-12 todella syöt sen lounaan. Töissä tai kotona. Oli vaikka oma lounas mukana töissä valmisateria. Töissähän likutan jonkun verran.Kotona olija lähtee mitailee lounaan jälkeen katuja. Molemmat huolehti välipala kello 14.Välissä ei lapata sitten yhtään mitään suuhun kuin päivälinen koti Kello 16.30-17, Tskaat ymm. Aika viedä roskat ulos viimeistän kello 18 ja lähiötä mitailee pikku hilaa edes tunnin.Kotiin paluu,älypuhelin kiinni.Suihkuun yllätys, lappat sen kevyen ilta palan jo kello 19. Äly öaiteet kinni,kuntele vaikka radiota. Lue kirjaa koisit jo sit kello 21-21-30 aamun asti,kellon soiton 6.Sama elämää jatkat väkisin 1kk.Alka olla jo tapa voit paremmin ja kilojakin karsiutunut Huomaat vaateistasi.Et tarvitse vaakaa. toinen ota sairaalan ruoka ajat esille ja sinä näet mitä kellon mukaan lappavat suhun. Nainen sillä laihtui 30kg. kesti 3v. Vastaanvasti 40kg laihtui nainen 5 vuodessa.Päle hyöty likunta.Rukarytmistä tuli elämän tapaa ja sokeriton elämä toi parempia veriarvoja.Sinä valitset mitä elämällesi itse teet,Emme me.
Vajaa 100 kg?
Siis väliltä 0-99 kg?
Tiukka rajaus.
Mulla ollut samaa ongelmaa, lisäksi vaan vihaan liikuntaa. Multa puuttuu aivoista joku mikälie dopamiini-järjestelmä, minkä pitäisi tuottaa sitä hyvää oloa liikkumisen jälkeen. On vaan ärsyttävää, mutta pakko on liikkua, muuten alkaa lihakset ja nivelet kipuilemaan.
Teen siis arkena, eli työpäivisin, lyhyitä treenejä. Joka päivä youtubesta joku max 30min ohjattu lähinnä oman kehon painolla toteutettava jumppa, esim tanssillista cardioo HIIT-tyyliin. Eli tehokkaasti syke nousuun ja joka päivä eri lihasryhmiin kohdistuvaa jumppaa, mutta ei kovin kauaa kerralla. Lisäksi lenkitän koiraa 1-2km (huom. mies hoitaa koiran kaksi muuta ulkoilukertaa päivässä). On pakko myös venytellä joka ilta, menee muuten lihakset jumiin, mutta sitä voi tehdä samalla kun kuuntelee podcastia tai katsoo tv:tä. Viikonloppuisin teen sitten 1-2 pidempää kävelylenkkiä esim luontopolulla tai pidempää treeniä painojen kanssa. Enempää en jaksais ja salille mua ei tule saamaan kirveelläkään, niin näillä mennään.
Täällä ollaan samassa jamassa, mutta painoa on 25kg vähemmän! Hoitoala, vuorotyö, töissä menee jo kaikki mehut. Uniapnea löytyi, sen lisäksi levottomat jalat jo vuosikymmenen, kenties jo kaksi. Yöt menee pätkittäin nukkuen ja vapaa-aikakin.
Yritän välillä muutaman minuutin jumpata, siihen se jää. Aloitan uuden elämän sitten eläkkeellä, siihen asti sinnittelen puolikuntoisena. Ei ole voimia, aikaa eikä tsempparia. Ymmärrän sinua täysin! Tsemppiä kuitenkin sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtua voi, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Ja itse asiassa on tutkittu, että laihtuminen on helpompaa, jos ei treenaa samaan aikaan lujaa. Eli laita ruokavaliosi kuntoon, niin paino alkaa tippua.
Siis minulla ei ole aikomus laihduttaa. En vaan kykene siihen ja olen asian hyväksynyt.
Tässä iässä ei painolla ole mitään väliä, 36v olen.
Eri asia jos olisim vaikka 20v ja elämä edessä.Lähinnä haluan vastauksia, miten ihmiset jaksaa liikkua työpäivän päätteeksi. Ap
Kävelen työmatkat ja mahdollisimman paljon muutenkin. Ei tarvitse erikseen harrastaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikealla ruokavaliolla saat jaksamista, mutta liikkumaan et jaksa, kun ruokavalio on retuperällä.
Jos et halua muutosta, niin sitten pitää elää niin.
Vaikutat masentuneelta ja luovuttaneelta. Jos työ rasittaa henkisesti, opiskele toinen ammatti tai vaihda kevyempään työhön jos mahdollista.
Monen ihmisen ongelma on liian vähäinen uni. Väsynyt ei jaksa. Kaikki on vaan yleisesti pas.kaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iik! Vedin aikoinaan painonhallintaryhmää. Jos pelkällä liikunnalla haluaisit laihtua, pitäisi yhden kilon pudotukseen harrastaa aktiiviliikuntaa 70 tuntia viikossa.. vai oliko se puoleen kiloon, sitä en nyt muista mutta tuo 70 tuntia jäi mieleeni. - SEN SIJAAN 500 kalorin vähentäminen päivässä tekee selvää jälkeä ylipainosta! Katso myös mistä sen vähennät, hyöty on isompi kun turhista syötävistä tingit!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan samassa jamassa, mutta painoa on 25kg vähemmän! Hoitoala, vuorotyö, töissä menee jo kaikki mehut. Uniapnea löytyi, sen lisäksi levottomat jalat jo vuosikymmenen, kenties jo kaksi. Yöt menee pätkittäin nukkuen ja vapaa-aikakin.
Yritän välillä muutaman minuutin jumpata, siihen se jää. Aloitan uuden elämän sitten eläkkeellä, siihen asti sinnittelen puolikuntoisena. Ei ole voimia, aikaa eikä tsempparia. Ymmärrän sinua täysin! Tsemppiä kuitenkin sinullekin!
En yhtään ihmettele enää hoitajien uhkauksia irtisanoutumisilla. Työ on liian raskasta eikä vapaalla palaudu seuraavaa vuoroa varten. Ei työn kuulu tappaa, vaan tuoda leipä pöytään. Hoitajat luopuu kaikesta työn vuoksi.
Ja sinulla rivien välistä lukemisessa.
Ylipaino ja huono ravinto = väsymys, energiatasot alhaalla huonovointisuus jne
Kun alat syömään esim. ruokaympyrän mukaan, huomaat jo muutaman päivän päästä eron.
Toisilla ylipaino ei aiheuta kuvsilemiani oireita, mutta sinä et tämän ketjun perusteella kuulu siihen ryhmään.
Ei tarvitse laihduttaa, vaan voida hyvin. Kaikki on itsestäsi kiinni.
T. yksi, joka laihdutti ja voi nyt hyvin