Aviomies odottaa minun huolehtivan syömisistään, onko tämä normaalia? Mitä tehdä?
Väsyttää tämä tilanne, kun ei vaan saada tätä toimimaan kunnolla. Minulla on omakin syöminen usein epäsäännöllistä, koska on mielenterveyden ja arjenhallinnan kanssa ongelmia. Kun pitäisi kahden aikuisen ruokailuista huolehtia, niin en vain pärjää. Ja siis syömisistä huolehtimisella tarkoitan tosiaan, että mies odottaa minun huolehtivan alusta loppuun kaikesta: minun pitäisi suunnitella molempien kaikki ateriat, ostaa ainekset kaupasta, ajoittaa ruoanlaitto ja valmistaa ateriat. Mies pahoittaa joka kerta mielensä, jos jääkaapissa ei ole ruokaa hänelle, mutta ei ihan oikeasti tee yhtään mitään sen eteen, että olisi. Ei edes sen verran, että suunnittelisi omia aterioitaan ja kertoisi minulle, mitä ruokaa haluaisi kaupasta.
Ihan mielelläni siis kyllä käyn meillä kaupassa ja teen joskus ruokaakin molemmille. Ei silti tunnu reilulta, että aikuinen, jonka pitäisi osata itsekin huolehtia omasta syömisestään, sälyttää vastuun siitä täysin minulle. Olen jotenkin kai tottunut siihen, että miehet ovat hiukan itsenäisempiä. Tosin miehen kaveriporukassa vaimot ehkä huolehtivat miestensä syömisistä, koska hän tuntuu pitävän sitä jonkinlaisena normina. Olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkemyksiä tähän ja ehkä myös, millaisia järjestelyjä muissa avioliitoissa on syömisten kanssa.
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Toi on todella paha yhtälö lapsiperheessä. Lapset ottavat sitten mallia isästään. Sanoppa teinille että tee itse voileipä ja teini pistää vastaan että ei isikään koskaan tee.
Nimenomaan. Äitini paasasi isääni kuin pikkulasta ja arvaa minkälainen veljeni on nyt aikuisena? Näin kasvatetaan seuraavastakin sukupolvesta vässyköitä.
T. Se joka ymmärsi kiertää nämä miehet kaukaa kiitos äidin
Mies voi ostaa ruokaa
Mies voi laittaa ruokaa
Mies voi tiskata
Mies voi siivota
Mies voi hoitaa pyykit
Mies voi hoitaa lapsen
Mies voi ostaa lapselle kurahousut
Lakatkaa olemasta orjia. Ja jos haluatte sen roolin ottaa niin katsokaa sitten, että mies maksaa myös teille siitä riittävästi. 3000€ kuussa on sopiva hinta piikomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te itse teette itsenne tärkeiksi!!!!! Koittakaa nyt fittu tajuta ettei ketään kiinnosta teidän reseptit ja juustokakut . Ei varsinkaan niitä miehiänne. Aifouni tanassa höyrytään pitkin markettia ja kailotetaan passionmousseista. Että päästään mässyttämään koko hyytelökuvatus yksikseen. Ja sitten se makaronin keitto on olevinaan ongelma.
Jestas miten huomionkipeitä irmeleitä voi olla!Nainen on voimakas olento. Iso osa miehistä joko kuolee nälkään tai syö itsensä hengiltä syömällä pskaa, puhumattakaan kaikista muista elämänhallintaongelmistaan, jos kuviossa ei ole naista pelastamassa. Säälittävää.
Naisen voimaolo tulee proteiinivanukkaista. Aamiaisvanukas, välipalavanukas, lounasjälkkäri vanukas, välipalavanukas, sali vanukas ja iltapala vanukas. Koska proteiini. Sokerikohtaa ei osata lukea. Siinä kohtaa tippuu teippiripset verkkokalvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te itse teette itsenne tärkeiksi!!!!! Koittakaa nyt fittu tajuta ettei ketään kiinnosta teidän reseptit ja juustokakut . Ei varsinkaan niitä miehiänne. Aifouni tanassa höyrytään pitkin markettia ja kailotetaan passionmousseista. Että päästään mässyttämään koko hyytelökuvatus yksikseen. Ja sitten se makaronin keitto on olevinaan ongelma.
Jestas miten huomionkipeitä irmeleitä voi olla!Nainen on voimakas olento. Iso osa miehistä joko kuolee nälkään tai syö itsensä hengiltä syömällä pskaa, puhumattakaan kaikista muista elämänhallintaongelmistaan, jos kuviossa ei ole naista pelastamassa. Säälittävää.
Naisen voimaolo tulee proteiinivanukkaista. Aamiaisvanukas, välipalavanukas, lounasjälkkäri vanukas, välipalavanukas, sali vanukas ja iltapala vanukas. Koska proteiini. Sokerikohtaa ei osata lukea. Siinä kohtaa tippuu teippiripset verkkokalvoille.
Niin siis se vanukas mitä tuo yhden kommentoijan mies pyysi kaupasta hänelle tuomaan kuin pikkukakaralle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on todella paha yhtälö lapsiperheessä. Lapset ottavat sitten mallia isästään. Sanoppa teinille että tee itse voileipä ja teini pistää vastaan että ei isikään koskaan tee.
Nimenomaan. Äitini paasasi isääni kuin pikkulasta ja arvaa minkälainen veljeni on nyt aikuisena? Näin kasvatetaan seuraavastakin sukupolvesta vässyköitä.
T. Se joka ymmärsi kiertää nämä miehet kaukaa kiitos äidin
Jos kaikissa perheissä olisi tuollaista niin kuoltaisiin pikkuhiljaa sukupuuttoon. Pojista kasvaisi vässyköitä joita kukaan nainen ei halua ja tytöistä vapaaehtoisia lapsettomia kun luulisivat perhe-elämän aina olevan tuollaista. Tai no ollaanhan me jo menossa siihen suuntaan kun syntyvyys laskee joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet on tuollaisia. Hän oletettavasti sitten syö aina, mitä tarjotaan, eikä nillitä? Lue kirja: "The Proper Care & Feeding of Husbands", jos sieltä saisit apuja.
Mitä väliä nillittääkö vai ei?
Itsellä ehkä kierrokset nousisi, mutta jos sinulle ei ole väliä, niin sitten ei ole.
Miksi se on positiivista että mies ei nillitä vaan syö mitä eteen tuodaan? Kun kuitenkin odottaa että ruoka tuodaan eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis se vanukas mitä tuo yhden kommentoijan mies pyysi kaupasta hänelle tuomaan kuin pikkukakaralle?
Tai se AV:n legendaarinen, lauluksikin tehty, mies joka söi lasten vanukkaat ns. yöpalaksi Hyvä mussuttaa naisista samalla kun itse lutkuttaa jotain paulavanukasta. ;D
Aika erikoista. Ettekö te oo tehny jotain suunnitelmaa/järjestelyä siitä, että miten yhteiset asiat ja kotityöt hoidetaan? Ettekö te kykene keskusteluun? Ei kai me täällä voida tietää, mitä sun miehes ajattelee.
Me ollaan jo ennen muuttoa yhteen periaatteessa sovittu, kuka tekee mitäkin. Minä siivoan ja pyykkään, kun puolisoni laittaa suurimman osan ruoasta. Tosin kaupassa käydään yhdessä ja suunnitellaan ostokset. Ei tarvi ikinä sitten riidellä näistä, kun asiat on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista. Ettekö te oo tehny jotain suunnitelmaa/järjestelyä siitä, että miten yhteiset asiat ja kotityöt hoidetaan? Ettekö te kykene keskusteluun? Ei kai me täällä voida tietää, mitä sun miehes ajattelee.
Me ollaan jo ennen muuttoa yhteen periaatteessa sovittu, kuka tekee mitäkin. Minä siivoan ja pyykkään, kun puolisoni laittaa suurimman osan ruoasta. Tosin kaupassa käydään yhdessä ja suunnitellaan ostokset. Ei tarvi ikinä sitten riidellä näistä, kun asiat on sovittu.
En ole Ap, mutta en minä ole koskaan neuvotellut tuollaisesta ennen yhteenmuuttoa. Lapsuudenkodista tasa-arvoinen malli ja muoruudessa kämppäkavereiden kanssa itsestäänselvänä tasajako, ihan oikeasti ei ole käynyt mielessäkään että joku voi vielä 2020-luvulla olettaa välttyvänsä kotitöistä sillä perusteella että pippeli. Ajatuskin tuntuu absurdilta.
Kasvatus on mennyt pieleen monen pojan kohdalla, koska ne nyt on vaan poikia joita pitää passata... Onneksi ajat on muuttuman päin ja minun ikäiset naiset ei paljoa vässyköitä enää katsele, kuka siihen touhuun oikeasti enää lähtee mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus on mennyt pieleen monen pojan kohdalla, koska ne nyt on vaan poikia joita pitää passata... Onneksi ajat on muuttuman päin ja minun ikäiset naiset ei paljoa vässyköitä enää katsele, kuka siihen touhuun oikeasti enää lähtee mukaan?
Täsmälleen noin sanottiin jo 20 vuotta sitten. Veikkaan että kauemminkin, ehkä joku vanhempi muistaa.
Eivät asiat ole muuttuneet läheskään niin paljon kuin haluaisimme uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen sopia kun oletin että tietenkin 50/50.
Nam, nam. Syödään vanukasta ja juustokakkua. Vispikermaa ja tuorejuustoa. Nam.
Jos mulla olisi tuollainen mies, niin se varmaan k u o l i s i nälkään aika nopeasti :D
.[/quote]
Joo, siis ihan kaikki just aamu- ja välipaloista lähtien on mun vastuulla, mikä on aika raskasta.
ap[/quote]
Mitkä asiat ovat kokonaan miehesi vastuulla?
Vierailija kirjoitti:
Minä todella mieluusti laitan kaikki ruuat, suunnittelen ja käyn kaupassa ja mies maksaa ruuat ja siivoaa ruokailun jäljet. Mielestäni reilu diili.
Meillä sama kuvio, olen erittäin tyytyväinen.
Suksi nyt kuuseen!