Voiko 20 vuotiaana naisena löytää loppuelämän miehen?
Onko mahdollista vai onko sitä liian nuori, kuitenkin ihminen kasvaa matkan varrella?
Kommentit (60)
Kannattaisi ainakin p.ano hommia harrastaa ja kokeilla monen kanssa. Silloin ei jää se vanhempana kaivelemaan
Olin 21 vuotta kun tapasin nykyisen mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 22-v, kun alettiin seurustelemaan. Nyt 35 vuotta yhdessä.
Me tavattiin myös mieheni kanssa 22 vuotiaina.
Takana 40 vuotta.
Älä ota siitä paineita. Sopivia puolisoita on maailma täysi. Tutustu itseesi ensin, jotta tiedät mistä tykkäät mitä rakastat ja mitä tarvitset. Harva meistä on 20-22vuotiaana valmis elämän mittaiseen parisuhteeseen.
Moni hyvä mies kypsyy parisuhdehaluiseksi ja -kelpoiseksi vasta 25+ ikäisenä. Omani oli 29v, eikä olisi nuorempana kelvannutkaan (alkoholin käyttö, ympäriinsäpaneskelu jne). Nyt ollaan oltu 15v yhdessä.
voi. tissien kasvu ei haittaa. muu on tarpeetonta.
Vanhin veljeni oli 22 kun vihittiin tyttöystävänsä kanssa joka oli 18.
Heillä on nyt kolme lasta, omakotitalo, neljä koiraa ja veljellä oma ilmastointifirma jossa vaimokin työskentelee.
Vanhin siskoni oli 17 vihille mennessään, ensimmäinen lapsi kolmesta syntyi kun hän oli 18. Mies juuri armeijasta päässyt. edelleen yhdessä.
Siskoni on 14 vuotta minua vanhempi, veljeni taas 13 vuotta vanhempi. Olen iltatähti itse.
Nykyajan meiningillä tuskin onnistuu. Ainakin miesten osalta kova haaste.
Ja pitkän parisuhteen jälkeen ei uskalleta erota vaikka suhde olisi läpi mätä ja siinäpä sitten kärvistellään. Ei käy kateeksi.
Olisi kiva kuulla myös se, että kuinka monta kertaa näissä "onnellisissa" ja pitkissä parisuhteissa on petetty?
Ei varmaan edes seksiä enää pitkissä suhteissa. Kuka nyt parikymppisenä haluaa elää selibaatissa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahdollista, mutta nykypäivänä epätodennäköistä. Koko loppuelämän kestävä suhde ei ole välttämättä tae onnesta ja autuudesta.
Samaa mieltä. Kyllä ihminen on 20-vuotiaana vielä niin keskeneräinen. Toki sitä voi joissain tapauksissa kasvaa sopivasti yhteen toisen kanssa, suurimmaksi osaksi ei ja sen kertoo jo erotilastot.
Jälkeenpäin voi myös tulla katumusta siitä ettei ole ollut kuin yhden ihmisen kanssa. Jos on hieman useamman kanssa ensin, se auttaa hahmottamaan kyllä paremmin sitä mitä puolia kumppanilta oikeasti kaipaa ja mikä ei toimi. Sen myötä on helpompaa ehkä valita sitten se ns. oikea. Näin ei toki sais sanoa Ja etenkin meille tytöille on monesti pienestä saakka opetettu muuta
Tokikin 20-vuotiailla on elämää edessä keskimäärin lähes 70 vuotta, joten kyllä sinä aikana ehtii kokea useammanlaisia vaiheita ja todennäköisemmin erotakin kuin 40-vuotiaana aloitetusta suhteesta koska 40 v jälkeen ihminen elää keskimäärin enää toiset reilu 40 vuotta. Iäkkäämpänä aloitetut suhteet kestävät loppuun asti ihan vähän todennäköisemmin (aika epätodennäköisesti), mutta eivät iäkkäämpinä toisensa löytäneet ihmiset silloinkaan yleensä selviä yhdessä yhtä monista vaiheista eivätkä yhtä todennäköisesti olisi selvinneetkään.
Nuorempanakin voi. Mummoni oli 16-vuotias, kun löysi vaarin. Olivat yhdessä kunnes kuolema heidät erotti mummon ollessa 84 ja vaarin 86.
Voi, olisi kyllä tosi stressaavaa erota 40 vuotiaana ja aloittaa kaikki alusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla myös se, että kuinka monta kertaa näissä "onnellisissa" ja pitkissä parisuhteissa on petetty?
Omalta osaltani pyöreä nolla.
N58, 40v saman miehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Voi, olisi kyllä tosi stressaavaa erota 40 vuotiaana ja aloittaa kaikki alusta.
Mikä siinä stressaisi? Ja miksi luulet, että parikymppisenä aloitettu suhde ei voi kestää hautaan saakka?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on mahdollista jos et toimi niin kuten 99,99% naisista eli painotat miehessä ulkonäköä ja jännää alfasupliikkia
Nuo prosenttiluvut tuntuvat olevan sinulle kovin rakkaita, mutta pitäisikö sinun silti jo vähitellen ymmärtää, ettei niitä voi omasta hanurista repiä, jos haluaa vaikuttaa edes suunnilleen täysijärkiseltä?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan edes seksiä enää pitkissä suhteissa. Kuka nyt parikymppisenä haluaa elää selibaatissa?
Minä!
N25, neitsyt
Sori, ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä!
N25, neitsyt
Sori, ohis.
No eiköhän ne suhteet ala sitä mukaa kaatumaan kun seksi vähenee tai jopa loppuu. Jos on pitkä suhde niin luultavasti siinä on seksiä. Aseksuaalit omana vmarginaaliähemmistönään.
On ihmisiä, joilla on koko ajan tunne, että jäävät jostain paitsi, että jossain on jotain vielä parempaa. Sellainen ikuinen tinderkisa. Ikuinen kalvava tyytymättömyys. Tuolle pohjalle on vaikea rakentaa pysyvää parisuhdetta.