Miksi niin moni nainen samaistuu Muumihahmoista Pikku Myyhyn? On myös tatuointina kaikista suosituin
Kiusaa tekevä kimittäjä josta ei ota tolkkua onko lapsi vai aikuinen.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myy sanoo, mitä ajattelee ja on kapinallinen. Naiselle ei ole ollut pitkiin aikoihin soveliasta olla suorasanainen ja oikeuksiaan aktiivisesti puolustava. Mediassa ihailtu erilaista naiskuvaa. Monessa naisessakin kuitenkin elää tuollainen rääväsuu, joka haluaisi elää elämää eri tavalla.
No, nainen on kyllä saanut äänensä kuuluviin jo 60-luvulta lähtien, ja Suomessakin on ollut kolme naispääministeriä, yksi naispressa.
En ymmärrä tätä feministien tarvetta mollata naisliikkeen historiaa - ikään kuin naiset olisivat eläneet nyrkin ja hellan välissä tähän saakka kun nämä intersektionaalit woket olisivat havahtuneet siihen, että naisilla on epätasa-arvoinen asema.
Nythän naisliikkeen keskeisin tavoite on saada naisille paljaiden rintojen oikeus uimarannalla ja seksin myyminen kunnianarvoisaksi ammatiksi naisille.
Paljon ennen 60-lukua jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myy sanoo, mitä ajattelee ja on kapinallinen. Naiselle ei ole ollut pitkiin aikoihin soveliasta olla suorasanainen ja oikeuksiaan aktiivisesti puolustava. Mediassa ihailtu erilaista naiskuvaa. Monessa naisessakin kuitenkin elää tuollainen rääväsuu, joka haluaisi elää elämää eri tavalla.
No, nainen on kyllä saanut äänensä kuuluviin jo 60-luvulta lähtien, ja Suomessakin on ollut kolme naispääministeriä, yksi naispressa.
En ymmärrä tätä feministien tarvetta mollata naisliikkeen historiaa - ikään kuin naiset olisivat eläneet nyrkin ja hellan välissä tähän saakka kun nämä intersektionaalit woket olisivat havahtuneet siihen, että naisilla on epätasa-arvoinen asema.
Nythän naisliikkeen keskeisin tavoite on saada naisille paljaiden rintojen oikeus uimarannalla ja seksin myyminen kunnianarvoisaksi ammatiksi naisille.
Oudointa on se että seksin ostaminen pitäisi samalla näiden mielestä kriminalisoida.
Pikku Myy on ihan mielenkiintoinen hahmo kyllä, hyvä kuvaus ihmisestä, joka on jäänyt vaille hoivaa. Mutta en mä häneen samastu, tai kehenkään muuhunkaan Muumilaakson naishahmoon. No ehkä Tuutikkiin vähän. Mun mielestä muumihahmot ovat kaikkiaan aika ärsyttäviä, kai tarkoituksella. Niissä on monia puolia, niin kuin oikeissa ihmisissä.
Myy on yksi suosikkihahmoistani ja pidän hänessä suorasanaisuudesta, pelottomuudesta, itsenäisyydestä ja määrätietoisuudesta. Huonoina puolina on äkkipikaisuus, välinpitämättömyys ja ehkä vähän epäempaattisuus.
Itse en tunnista Myyssä tuota "räväkkä kouvolatukka- piirrettä" mistä moni puhuu, koska mielestäni Myyllä ei kirjoissa ollut sellaista ns. näyttämisen tarvetta. Uskon myös että Myy on ehkä hahmona väärinymmärretty ja kirjojen ja animaation Myyt on käytännössä 2 eri hahmoa tavallaan.
Sarjassahan Myy oli myös väkivaltainen Nipsua kohtaan, mutta se oli varmaan japsien keksintöä, että saadaan sarjaan toimintaa ja hauskoja kohtauksia lapsille. Kirjoista en tähän hätään muista muita tapauksia kuin keltiäiscasen majakkasaarella.
Vaikka tykkäänkin Myystä hahmona, niin en ole varma olisiko kivaa tuntea hänet tosielämässä. Itse muistutan ehkä eniten Tuutikkia, ehkä tultaisikin ihan hyvin toimeen kun ainakin itsenäisyys yhdistäisi.
sitä kyllä itsekin ihmetellyt kun osa kuvaa itsensä että olen tälläinen pikku myy---siis ärisevä räväkkä pieni otus? :D Ei mikään varsinainen ylpeilyn aihe mielestäni, enemmänkin osa wt-syndroomaa.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin koska punainen hiusväri on suosittu ja moni nainen myös kuvailee itseään "räväkäksi", totta kai siinä sitten samaistuu ennemmin myyhyn kuin esmes niiskuneitiin.
juu ja keskipää nuttura pitäisi kieltää julkipaikoilla. Pään mittasuhteet oudot ja harottavat niskavillat ja näyttää kuin päänahkaan sattuisi ylikireä kammotus!
Vierailija kirjoitti:
Myy on yksi suosikkihahmoistani ja pidän hänessä suorasanaisuudesta, pelottomuudesta, itsenäisyydestä ja määrätietoisuudesta. Huonoina puolina on äkkipikaisuus, välinpitämättömyys ja ehkä vähän epäempaattisuus.
Itse en tunnista Myyssä tuota "räväkkä kouvolatukka- piirrettä" mistä moni puhuu, koska mielestäni Myyllä ei kirjoissa ollut sellaista ns. näyttämisen tarvetta. Uskon myös että Myy on ehkä hahmona väärinymmärretty ja kirjojen ja animaation Myyt on käytännössä 2 eri hahmoa tavallaan.Sarjassahan Myy oli myös väkivaltainen Nipsua kohtaan, mutta se oli varmaan japsien keksintöä, että saadaan sarjaan toimintaa ja hauskoja kohtauksia lapsille. Kirjoista en tähän hätään muista muita tapauksia kuin keltiäiscasen majakkasaarella.
Vaikka tykkäänkin Myystä hahmona, niin en ole varma olisiko kivaa tuntea hänet tosielämässä. Itse muistutan ehkä eniten Tuutikkia, ehkä tultaisikin ihan hyvin toimeen kun ainakin itsenäisyys yhdistäisi.
Kouvolatukka 🥱
Vierailija kirjoitti:
Jep tätä oon myös ihmetellyt. Luulisin että monet haluisivat mieluummin samaistua vaikka siihen Aliisaan joka oli heittämällä sympaattisin naishahmo Muumeissa
Aliisa on söpöliini!
m34
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin koska punainen hiusväri on suosittu ja moni nainen myös kuvailee itseään "räväkäksi", totta kai siinä sitten samaistuu ennemmin myyhyn kuin esmes niiskuneitiin.
mikä vika sitten siinä noidassa on? hän on räväkkä ja punatukkainen ja kaiken lisäksi omaa samanlaiset muodot kuin valta osalla suomen naisista.
Jännä miten naisten foorumillakin törmää pakotukseen että naisen pitäis mukautua siihen miesten ihannemuottiin (esim aliisa)
Vierailija kirjoitti:
Moni Suomiakkahan on juuri tuollainen Myyn tapainen kiukkupää ja oman arvonsa tunteva äärifeministi.
jeph! perus ilme huokuu rakkautta ja lämpöä. onneksi se ei muutu kun ottaa ulkomaalaisen vaimon.
No en tiedä, mutta Niiskuneiti otti mua päähän jo lapsena.
Minä samaistun Noitaan. Olen erakko ja vihaan ihmisiä (Noita halveksuu muumeja), sekä omaan erikoiset mielenkiinnonkohteet. Luudalla en valitettavasti osaa kuitenkaan lentää.
Pikku-Myystä en löydä samaistumispintaa lainkaan.
Mun suosikkini on Hemuli, vaikka nainen olenkin. Pikku Myystä en todellakaan pidä, (enkä tatuoinneista).
Vierailija kirjoitti:
jos mies on suorasanainen ja oikeuksiaan aktiivisesti puolustava rääväsuu niin silloin hän on sika.
Vierailija kirjoitti:
Tove Jansson sanoi ystävänsä Eva Konikoffin kanssa lesboja "mymmeleiksi". Ehkä Myy kaikessa itseriittoisuudessaan viehättää nykyajan nuoria naisia.
Sitäpaitsi on huomattava, että jo japanilainen piirretty teki Myystä aggressiivisemman kuin kirjoissa, puhumattakaan uudesta animaatiosta, jossa se on ihan luonnevikainen ja haluaa koko ajan näyttää kaikille, miten "itsenäinen" on.
Oikeasti Myy ei ollut niin pätemisentarpeinen kirjoissa, vaan ennen kaikkea vapaa. Ei sitä kiinnostaneet muiden tekemiset. Tämä vapaus-puoli on Myyn hahmossa näissä sarjafilmi-versioissa unohdettu kokonaan. Ei aggressiivisuus ja näyttämisenhalu ole vapautta, vaan sidonnaisuutta.
eikös Tove ollut mymmeli itsekin?
Minä samaistun joko Noitaan tai Jäärouvaan. Mieheni on lähinnä Hosuli ja meidän tytär sitten se hemmetin Myy. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos mies on suorasanainen ja oikeuksiaan aktiivisesti puolustava rääväsuu niin silloin hän on sika.
Sikamies onkin ilkeä eikä myyn kaltainen