Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosintaa (turhaan) odottavat naiset

Vierailija
10.07.2022 |

Kuuntelin erästä podcastia, jossa pari kolmekymppistä naista valitteli, miten miehensä eivät ole heitä kosineet. Sanoivat, että jos miehet kuuntelevat podcastia, niin vink vink kannattaisi kosia. Kumpikin nainen on siis jo vuosia ollut yhdessä avopuolisonsa kanssa, toinen peräti kymmenen vuotta. Kummallakin naisella oli miehensä kanssa lapsi ja yhteinen asunto. Naimisiin eivät kuitenkaan ole päässeet, kun miehet eivät ole kosineet.

Mä en käsitä näitä naisia, jotka mankuvat kosinnan perään. Miksi eivät itse kosi miestään, jos kerta naimisiin meneminen on heille niin tärkeää? Ihan yhtä lailla nainen voi kosia. Ja toisekseen, jos haluaa ehdottomasti naimisiin, niin miksi ensin on hankittu se omistusasunto ja lapsi? Eikö olisi kannattanut sanoa miehelle, että sitten katsotaan omistusasuntoa ja lasta, kun on sormus sormessa?

Kommentit (341)

Vierailija
241/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan varmaan alapeukkuja tästä mielipiteestä:

Jos reippaasti aikuiseen ikään ehtineiden parisuhteessa ei kuulu kosintaa muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen, niin toinen ei halua naimisiin ja ole suhteessa tosissaan. Kyllä reippaasti aikuiseen ikään ehtinyt tietää, haluaako olla toisen kanssa vai ei. Eri juttu jonkun 2 kk seurustelun jälkeen tai teininä seurustelunsa aloittavat, mutta kyllä joku kolmekymppinenkin tietää parin vuoden yhdessäolon jälkeen, onko tämä nyt se ihminen, johon haluan sitoutua. Eli jos kosintaa ei kuulu, niin suhteesta ei olla varmoja ja halutaan jättää ovi auki.

Nimenomaan "reippaasti aikuiseen ikään ehtinyt" ei välttämättä halua naimisiin eikä se olisi järkevääkään. Minulla on lapsia aiemmasta suhteesta, enkä halua sotkea heidän perintöasioitaan todellakaan millään omalla avioliitollani. Uudessa parisuhteessa on silti ollut jo vuosia. Uudella kumppanillani on omaa omaisuutta, ja minusta on ihan fiksua pitää omaisuudet erillään juuri siksi, että minulla on lapsia. Kun ei yhteisiä lapsia enää tässä iässä ole suunnitteilla, aiheuttaisi avioliitto lähinnä vain sellaisia juridisia seurauksia, jotka eivät ole toivottavia.

Yleensä alle 3-kymppiset lapset haluavat naimisiin, kun heillä on vielä aivojen kehitys kesken ja muistavat vielä lastenohjelmien ja vanhempien manipuloinnin siitä miten elämä eletään.

Vierailija
242/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuntuu, että tässä on yritetty tehdä sisältöä ohjelmaan oman kokemuksen kautta, joka ei pidä edes paikkaansa. Vaikea kuvitella, että tuollaisella alalla olevat naiset eivät saisi suutaan auki, etenkin kun siitä vielä ohjelmassaan puhuvat.

Metsään meni, kuten tämänkin ketjun vastauksista huomaa. Harvalla naisella on samaistumispintaa tähän. Miehen yllättävä kosinta ei ole enää tätä päivää, vaan avioliitto on yksi asia mikä keskustellaan yhdessä. Lisäksi yhä useammat eivät edes halua avioliittoon, koska eivät näe sen tuovan valmiiksi vakinaistuneeseen suhteeseen mitään lisäarvoa.

Ei tietenkään se tuo suhteeseen mitään lisäarvoa, sehän on juridinen sopimus! Vaikka toki avioliittoon mennään rakkaudesta ja halusta sitoutua toisiinsa, niin pitäisi silti pitää mielessä että avioliitto on ennen kaikkea puolison ja perheen turvaksi. 

Häät ovat sitten aivan oma kuvionsa, eikä niitä pitäisi ollenkaan sotkea tähän avioliittokeskusteluun.

Kun sen juridisen sopimuksen voi hoitaa ilman avioliittoakin.

Niin toki, mutta ihan kaikkea ei. Leskeneläke jää saamatta, sitä ei voi sopia. Ja avioliitto on helpoin tapa tehdä ne sopimukset kerralla.

Leskeneläkettä ei joka tapauksessa saa, jos avioituu yli viisikymppisenä.

No useimmat pariutuvat alle kolmikymppisenä muutenkin.

Ensimmäisen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan tällainen sikamies, kun en ole kosinut? 

Avokki kerran ehdotti ja sanoin, että haluan avioehdon ja uskontoni takia maistraattihäät.

Bileet voidaan toki järjestää.  Kolmen päivän mykkäkoulu. En tajua.

Halusit tuollaisen jännänaisen etkä järkevää naista.

Vierailija
244/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kosi tyttöystävääi. Se odottaa kosintaa, on siitä joskus puhunut ja vihjaillut. Sanoin jo alussa etten halua naimisiin koskaan. Elää luulossa että muutan mieleni mutta tuskin muuta mieltäni. Niin monet eroo pian kun ovat menneet naimisiin. Olen sanonut että avioliittoon meno on iso riski enkä aio mennä naimisiin.

Vierailija
245/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä osa naisista haluaa jonkun näyttävän kosinnan ja isot häät? Meillä taas miehen kanssa tuollaiset asiat ei olleet ollenkaan tärkeitä. Mies kosi eräänä arkipäivänä kesken arkisen tekemisen kysyen mennäänkö naimisiin ja vastasin joo. Häät pidettiin muutamaa kuukautta myöhemmin kirkossa vain todistajien läsnäollessa. 

Ihana:D Mulle ois kelvannut kyllä hyvin tuollainenkin kosinta (tai ihan vaan että yhdessä oltaisiin juteltu asiasta ja päätetty mennä ostamaan kihlat niinkuin mun vanhemmat ja isovanhemmat) mutta mies halusi olla romanttisempi (muutenkin on romanttisempi kuin minä) ja kosi jouluaattona polvillaan jouluvalojen alla kuistilla. Ihanaa oli sekin mutta mikä ei ollut ihanaa oli se vuosia jatkunut epätietoisuus että milloin se nyt kosii kun kuitenkin oli yhdessä puhuttu moneen kertaan että joo, lapsia halutaan ja joo naimisiin ennen lapsia etc. Jotkut miehet nyt vaan on vanhanaikaisia, hän kysyi jopa mun vanhemmilta lupaa kosia mikä oli heille vähän kummallista x)

Vierailija
246/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vässykkämiehet menee naimisiin.

Vierailija
247/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan varmaan alapeukkuja tästä mielipiteestä:

Jos reippaasti aikuiseen ikään ehtineiden parisuhteessa ei kuulu kosintaa muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen, niin toinen ei halua naimisiin ja ole suhteessa tosissaan. Kyllä reippaasti aikuiseen ikään ehtinyt tietää, haluaako olla toisen kanssa vai ei. Eri juttu jonkun 2 kk seurustelun jälkeen tai teininä seurustelunsa aloittavat, mutta kyllä joku kolmekymppinenkin tietää parin vuoden yhdessäolon jälkeen, onko tämä nyt se ihminen, johon haluan sitoutua. Eli jos kosintaa ei kuulu, niin suhteesta ei olla varmoja ja halutaan jättää ovi auki.

Anteeksi mutta mitähän vuosisataa sinä ja yläpeukuttajat elätte?

Vierailija
248/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei ole mitään muuta kun naiselle päivä prinsessana ja naiselle laillinen keino varastaa puolen miehen hankkimasta omaisuudesta

😳🧐🤔

Ollaan vuodessa 2022.

Vierailija
249/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin ok, jos jotkut eivät halua naimisiin. Se on hyvä tehdä selväksi heti parisuhteen alussa, ettei tule kummallekaan ikävää yllätystä myöhemmin, jos toinen onkin täysin eri linjoilla.

Sitä en ymmärrä, miksi jotkut eivät mene naimisiin, vaikka se olisi toiselle tärkeää. Osa vetoaa siihen, että avioliitto on ihan yhdentekevä eikä tarvita sitä todisteeksi rakkaudesta. Jos se kerta on yhdentekevä, niin miksi eivät sitten mene naimisiin, kun se on toiselle tärkeää?

Vierailija
250/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitosta ei ole mitää hyötyä miehen näkökulmasta. Naiselle siitä on äärettömän paljon varsinkin kun ei suostu avioehtoon niin siittä saa kivan kiristys välineen että saa miehen tekemään niin kuin itse haluaa vähän kun uhkailee erolla ja omaisuuden jaolla jonka kerryttämiseen ei itse ole osallistunut

Minusta  on vanhanaikainen ajatus että mies on automaattisesti rikas ja nainen köyhempi. Taitaa nykyään olla usein päinvastoin. Useat naiset korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia ja yhtälailla naiset perivät omaisuutta esim. vanhemmiltaan.

Vierailija
251/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on täysin ok, jos jotkut eivät halua naimisiin. Se on hyvä tehdä selväksi heti parisuhteen alussa, ettei tule kummallekaan ikävää yllätystä myöhemmin, jos toinen onkin täysin eri linjoilla.

Sitä en ymmärrä, miksi jotkut eivät mene naimisiin, vaikka se olisi toiselle tärkeää. Osa vetoaa siihen, että avioliitto on ihan yhdentekevä eikä tarvita sitä todisteeksi rakkaudesta. Jos se kerta on yhdentekevä, niin miksi eivät sitten mene naimisiin, kun se on toiselle tärkeää?

Tämä on minusta olennaista. Jos asia on toiselle yhdentekevä, ja toiselle tärkeä, on todella hyvä kysymys, miksi naimisiin ei mennä? Eikö ihminen, joka oikeasti rakastaa toista, halua tulla vastaan?

Vierailija
252/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset leijuu huomaamattaan naimisiinmenemättömyyteen ja lapsettomuuteen.

Naimisiinmenemättömyys tapahtuu siten, että jos ei ekan kahden v kuluessa ole kihloissa ja siitä seuraavan kahden v kuluessa ole naimisissa = ei tule tapahtumaan. ainakaan kyseisen miehen kanssa.

Itse olen toista kertaa naimisissa ja molempien miesten suhteen sanoin jo alta 1/2 v seurustelun, että jos pitkään ollaan niin haluan naimisiin. Pidin siis asiasta itse huolta. Vähiten naimisiin pääsee, jos luulee, että mies itse kosii.

Lapsettomuus tapahtuu samalla tavalla. Nainen ei tee edes itselleen selväksi, haluaako lapsia vai ei. Isäkandille mutistaan, että ehkä mä sitten joskus. Sitten joskus 34 v kun nainen alkaa asiaan herätä 9v seurustelun jälkeen nainen saakin kuulla, että mies ei ole vielä valmis. Sittte nainen odottaa 3 v, hermostuu kun asia ei etene ja jättää miehen. Löytää uuden isäkandin v päästä, mutta ei enää raskaudukaan, kun mittarissa jo 38v.

Näin sitä suominaiset liukuu naimisiinmenemättömyyteen ja lapsettomuuteen. Tehkää naiset edes itsellenne selväksi mitä haluatte ja toimikaa sen mukaan!!

Vierailija
253/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei ole mitään muuta kun naiselle päivä prinsessana ja naiselle laillinen keino varastaa puolen miehen hankkimasta omaisuudesta

😳🧐🤔

Ollaan vuodessa 2022.

Tämä. Nainen kosii.

Vierailija
254/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle avioliittoon liittyy edelleen ajatus liittymisestä toisen sukuun. Olkoonkin, ettei naisen tarvitse enää ottaa toisen sukunimeä eikä todellisuudessa ole kyse mistään kahden suvun liittymisestä toisiinsa. Silti kokisin vieraaksi mennä naimisiin, kun mitään järkevää syytä sille ei ole olemassa. Onneksi avopuoliso ajattelee samoin.

Vierailija
255/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jäisi odottelemaan, jos on yhteiset talot ja lapset. Kosisin itse tai sanoisin miehelle, että haluan muuten sitten olla naimisissa vuoden 2022 loppuun mennessä tai lusikat menee jakoon.

Tämä. Säälin miehiä jotka ovat naimisissa, kun tiedät mitä kiristystä ovat kohdanneet.

Vierailija
256/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa naimisiin, sen kuin kosasee itse itseään. Eroa voi olla vaikeampi itsestään ottaa.

Vierailija
257/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan tällainen sikamies, kun en ole kosinut? 

Avokki kerran ehdotti ja sanoin, että haluan avioehdon ja uskontoni takia maistraattihäät.

Bileet voidaan toki järjestää.  Kolmen päivän mykkäkoulu. En tajua.

Mä en ymmärrä näitä miesten tyytymissuhteita. Itse olisin mielummin yksin, kuin tuollaisessa suhteessa missä arvomaailmat eroavat noin paljon. Missä tämänkin miehen itsekunnioitus on?

Vierailija
258/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jäisi odottelemaan, jos on yhteiset talot ja lapset. Kosisin itse tai sanoisin miehelle, että haluan muuten sitten olla naimisissa vuoden 2022 loppuun mennessä tai lusikat menee jakoon.

Tämä. Säälin miehiä jotka ovat naimisissa, kun tiedät mitä kiristystä ovat kohdanneet.

Sinulla ei ole kovin korkea kuva miehistä. Kotoa omaksuttu käsitys siitä, että miehet ovat reppanoita, vai jostain muualta?

Vierailija
259/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset leijuu huomaamattaan naimisiinmenemättömyyteen ja lapsettomuuteen.

Naimisiinmenemättömyys tapahtuu siten, että jos ei ekan kahden v kuluessa ole kihloissa ja siitä seuraavan kahden v kuluessa ole naimisissa = ei tule tapahtumaan. ainakaan kyseisen miehen kanssa.

Itse olen toista kertaa naimisissa ja molempien miesten suhteen sanoin jo alta 1/2 v seurustelun, että jos pitkään ollaan niin haluan naimisiin. Pidin siis asiasta itse huolta. Vähiten naimisiin pääsee, jos luulee, että mies itse kosii.

Lapsettomuus tapahtuu samalla tavalla. Nainen ei tee edes itselleen selväksi, haluaako lapsia vai ei. Isäkandille mutistaan, että ehkä mä sitten joskus. Sitten joskus 34 v kun nainen alkaa asiaan herätä 9v seurustelun jälkeen nainen saakin kuulla, että mies ei ole vielä valmis. Sittte nainen odottaa 3 v, hermostuu kun asia ei etene ja jättää miehen. Löytää uuden isäkandin v päästä, mutta ei enää raskaudukaan, kun mittarissa jo 38v.

Näin sitä suominaiset liukuu naimisiinmenemättömyyteen ja lapsettomuuteen. Tehkää naiset edes itsellenne selväksi mitä haluatte ja toimikaa sen mukaan!!

Tää on niin totta. Pitäkää naiset unelmistanne huolta ja olkaa määrätietoisia. Älkää jääkö loputtomiin odottamaan että mies tekee siirron. Lopulta huomaatte olevanne katkeria kun olette jättäneet haaveen toteuttamisen miehen varaan.

On turhaa moittia miestä jos olette sallineet vetkuttelun. Niin paljon paremmin olisi monen asiat jos rohkenisi ottaa päätösvallan omaan elämäänsä. Kun nainen asettaa uhkavaatimuksen mies yleensä toimii ellei halua menettää naista. Jos hän ei välitä, hän saakin jäädä. Tämä pätee tietysti myös naimisiin haluaviin miehiin.

Vierailija
260/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan mies haluaisi tehdä sopimusta, jossa luovuttaa erossa puolet omaisuudestaan naiselle