Onko iän myötä (esim. 40 v. -> ) lihominen väistämätön ilmiö?! Miten pidät painosi kurissa, keski-ikäinen?
Niin monessa ketjussa sanotaan, ettei voi mitään, painoa vaan tulee sitä mukaa kuin ikääkin. Omassa kaveripiirissä tämän kyllä huomaakin.
Mutta mitä on tehtävissä - vaiko ei mitään? Itsellä tavoitteena, ettei paino nouse yli 59 kg:n, olen 166 cm pitkä ja muutaman vuoden päästä juhlin viisikymppisiäni.
Kommentit (309)
Läskiä tulee ja se tursuaa. Näytän mummolta. Ei maha mittään. En jaksa keskittyä itseeni. Yritän selviytyä päivästä toiseen.
Olen 50v ja aina ollut hoikka. Syön aivan tavallista kotiruokaa,karkkia silloin tällöin ja sipsejä ym. Liikun 4-5 krt/vko ja ihan vain siitä syystä koska nautin siitä.
Ruuan määrä suhteessa kulutukseen on se avainsana. Nukun myös vähintään 9h. Alkoa en käytä.
Ei se ikä vaikuta terveellä ihmisellä ( johonkin sairauksiin kuuluu nesteen kerääntyminen elämistöön) , että paino nousisi.
Olen ollut jo n 40 vuotta sinun painoinen 59 kg ja pituus oli silloin 166cm ja nyt kun olen 73v olen 164.5cm.
Ei paino ole noussut kuin välillä 1-3kg muutamaksi viikoksi , mikä on johtunut täysin siitä , että ole törpötellyt ja sitten tietysti vähän suolaisempaa ruokaa päälle.
Mutta eikun kurinpalautus ja 1-3 viikkoa ja taas painan 59kg.
Nyt eläkkeellä on voimia ja aikaa juosta/kävellä ja jumpata. Helppo pitää kroppa sutjakkana.
Alkoholi ei maistu.
Se on siinä, resepti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ikä vaikuta terveellä ihmisellä ( johonkin sairauksiin kuuluu nesteen kerääntyminen elämistöön) , että paino nousisi.
Olen ollut jo n 40 vuotta sinun painoinen 59 kg ja pituus oli silloin 166cm ja nyt kun olen 73v olen 164.5cm.Ei paino ole noussut kuin välillä 1-3kg muutamaksi viikoksi , mikä on johtunut täysin siitä , että ole törpötellyt ja sitten tietysti vähän suolaisempaa ruokaa päälle.
Mutta eikun kurinpalautus ja 1-3 viikkoa ja taas painan 59kg.Nyt eläkkeellä on voimia ja aikaa juosta/kävellä ja jumpata. Helppo pitää kroppa sutjakkana.
Alkoholi ei maistu.Se on siinä, resepti.
Mitä tuo sinun törpöttely oikein on, kun kuitenkin kerrot, että alkoholi ei maistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin hämilläni jos 40 vuotiaana olen ylipainoinen koska nyt 30 vuotiaana olen alipainoinen
Mutta entäs kun olet 50 vuotta?
Mä olin 30v normaalipainon alarajalla. 38v paino nousi lihasmassan myötä normaalipainon keskivaiheille ja 57v olin normaalipainon ylärajalla. Sitten sain lääkkeen joka tuhosi aineenvaihdunnan ja olin lopulta 10kg ylipainoinen 60+ ikäisenä vaikka söin lääkettä vain 6kk.
Nyt punnerran painoa alas kohti normaalia, 2kg lähtenyt 3 viikossa:) Jos vielä 7 kg saan pudotettua olen onnellinen, tämä ylipaino on ollut tosi haitallista kaikin tavoin!
Vierailija kirjoitti:
Olisin hämilläni jos 40 vuotiaana olen ylipainoinen koska nyt 30 vuotiaana olen alipainoinen
No mä painoin vielä 30-vuotiaana 46kg (164cm) ja vielä 40-vuotiaana 50kg mutta jotakin on nyt tapahtunut kun kiloja vaan tulee. Olen kohta 60kg ja ylikin. Ikää 45v.
Olen 53 v ja huomannut, että vuosi vuodelta vain saa syödä vähemmän. Mitään muuta keinoa ei ole.
Edellisen kerran joudun mukauttamaan ruokamäärää alle nelikymppisenä. Nyt olen viiden vuoden sisällä laihduttanut jo kolmesti, muutamia kiloja siis, kun tajuasin, että ruokamäärää on vain pakko vähentää taas.
Pyrin syömääm 20 % vähemmän kuin aiemmin.
Tuntuu että "ihan huomaamatta" tarttuu kiloja lantiolle. Sellaiset 10 kiloa kymmenessä vuodessa. 🙄
Haluaisin tietää viskeraalisen rasvan määrän.
Mulla on pitkät, hoikat jalat ja kädet, niihin ei rasva liiemmälti keräänny.
Eikä harmillisesti rintoihinkaan. Takapuoli on luonnostaan pyöreä, että jotain hyvää. 😁
Varmaan olisi järkevää syödä vähemmän päivän aikana, mutta paheitani ovat suklaa, juustot ym. rasvaiset herkut.
Olen 41v ja mun on todella vaikea pitää painoa.
Painan nyt 55kg ja pitää todella tehdä töitä että ei mene alle 50kg.