Te, jotka ette usko Jumalaan, ettekö edes hädän hetkellä?
Kun pelkäätte kuolevanne, tai olette todella sairaita? Onko teillä kuolemanpelkoa?
Kommentit (337)
Ei kuolemassa nyt ole mitään sellaista, mistä kannattaisi erityisesti hermostua. Se kuuluu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat kyllä olleet heikkolahjaisia kirjailijoita aikoinaan nuo raamatun kirjoittaneet miehet.
Ei vetoa tunne-, eikä järkitasolla ja kokonaisuus on erittäin pahasti hajallaan.
Ja siihen päälle se, että raamatun tekstit on vielä eri miehet valikoineet ihan oman mielen mukaan. Ne jotka eivät ole omaan agendaan sopineet, on jätetty pois.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhempani kuoli hiljattain. Tiesin, että hän oli eronnut kirkosta verojen vuoksi, mutta ajankohta jäänyt hämärän peittoon. Nyt sitten virkatodistuksessa oli tuo päivämäärä mainittu.
Hieman hätkähdytti, kun suurin osa hänen elämänsä vastoinkäymisistä alkoi melkein heti tuon kirkosta eroamisen jälkeen. Vakavaa sairautta, työkyvyn menetystä ja oman lapsen kuolema. Toki tieteeseen uskovana tiedän, että periaatteessa vain huonoa tuuria.
Mutta hieman tuo vähentää omia erohaluja, vaikka veroja "turhaan" makseleekin.
Suomessa on mielipiteen, uskonnon ja omantunnon vapaus. Kauheaa harhaoppia tuo käsitys, jos sellainen todella on. Jumalan käsky ei ole mennä kirkkoon hammasta purren tai muukaan pakko. Ihminen on juuri niin vapaa kuin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, kuinka joku edes peruskoulun käynyt voi uskoa, että n. 6000v sitten luotiin maailma ja ihminen?
Ja että Jumala tomusta/savesta loi miehen ja sitten tälle kaveriksi naisen?
Nämä sitten kirmasivat nakkena Edenissä, kunnes puhuva käärme houkutteli naisen syntiin...
Ihan oikeasti, tämän kirjaimellisena totuutena ottavan täytyy olla joko vajaaälyinen tai sitten tärähtänyt(jopa akateemisia kreationisteja on).
Ei kai noita 6000v vanhaan maapalloon uskovia ole kuin Amerikassa ja sielläkin pienen pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä tullut sellaista hätää eteen. Vaikeita paikkoja kyllä, sairautta, kuolemaa, taloushuolia yms mutta järjellä niistä on selvitty eikä satuolennon avulla!
Mites kuoleman jälkeen, auttaako sitten järkesi siinä risteyksessä josta mennään joko helvettiin tai taivaaseen?
Mitään tämmöisiä risteyksiä ja taivaita ja helvettejä ei ole olemassakaan. Kasva nyt jo aikuiseksi ja ota itse vastuu elämästäsi.
Uskovathan juuri ottavat vastuun elämästään ja elävät siten että eivät joudu kadotukseen. Jokaisen kun on itse elettävä tämä maallinen vaelluksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä tullut sellaista hätää eteen. Vaikeita paikkoja kyllä, sairautta, kuolemaa, taloushuolia yms mutta järjellä niistä on selvitty eikä satuolennon avulla!
Mites kuoleman jälkeen, auttaako sitten järkesi siinä risteyksessä josta mennään joko helvettiin tai taivaaseen?
Mitään tämmöisiä risteyksiä ja taivaita ja helvettejä ei ole olemassakaan. Kasva nyt jo aikuiseksi ja ota itse vastuu elämästäsi.
Uskovathan juuri ottavat vastuun elämästään ja elävät siten että eivät joudu kadotukseen. Jokaisen kun on itse elettävä tämä maallinen vaelluksensa.
Päinvastoin, hehän laskevat koko elämänsä mielikuvitusolentojen varaan.
Ajattelin kertoa siitä, kuinka uskovaiset vanhemmat pistivät minut häpeämään homouttani ja kuinka menetin sen takia uskoni. Mutta sainkin yliluonnollisen viestin: "Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi"
Minäpä tulkitsen sen niin, että se on Lusiiferi, joka tukee ja rakastaa mua sellaisena kuin olen ;)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kertoa siitä, kuinka uskovaiset vanhemmat pistivät minut häpeämään homouttani ja kuinka menetin sen takia uskoni. Mutta sainkin yliluonnollisen viestin: "Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi"
Minäpä tulkitsen sen niin, että se on Lusiiferi, joka tukee ja rakastaa mua sellaisena kuin olen ;)
Vähän erikoisempi trolli tällä kertaa.
Tutkimuksessa in selvinnyt että ateistit pitävät totena lähes kaikkea, mikäli artikkelin alkuun on lisätty sana tiede tai viitataan tieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Lusifer varmasti haluaa sinut kanssaan Helvettiin, siitä ei ole pienintä epäilystä, mutta et sinä muuten ole kiinnostava millään tavalla. Jumala rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Jumala vihaa syntiä. Valinta on vain sinun.
Uskon korkeampaan voimaan, mutten koe uskon vaikuttavan pelon hetkellä. Vaikka tuonpuoleinen onkin olemasa, ei se korvaa elämää täällä maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, kuinka joku edes peruskoulun käynyt voi uskoa, että n. 6000v sitten luotiin maailma ja ihminen?
Nämä sitten kirmasivat nakkena Edenissä, kunnes puhuva käärme houkutteli naisen syntiin...
Ihan oikeasti, tämän kirjaimellisena totuutena ottavan täytyy olla joko vajaaälyinen tai sitten tärähtänyt(jopa akateemisia kreationisteja on).
Ei kai noita 6000v vanhaan maapalloon uskovia ole kuin Amerikassa ja sielläkin pienen pieni vähemmistö.
Ihminen on Jumalan luoma, kuten myös eläimet ja kasvit.
Maan ikää ei tiedä kukaan ihminen.
Evoluutio on satua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on satua.
Jumala on ihmisen luoma. Jos et ole huomannut niin kaikkivaltiaasi ei osaa edes kirjoittaa kirjaa. Sen kirjoitti ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ovat ja aikanaan asia selviää jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole koskaan auttanut minua hädän hetkellä. Helppo olla uskomatta.
Ei se Raamatussakaan ole keskittynyt kuin teiniraiskauksiin, vitsauksiin, kansanmurhiin ja sitten yritti manipuloida isän tappamaan lapsensa, niin ja murhautti oman poikansa. Tuossa on jo sen verran painolastia että jos jossain on muka joku kiva juttu tehtynä niin sillä ei ole mitään painoarvoa, kaikki hyvä käytös olisi vain manipulointia
Vierailija kirjoitti:
Uskon korkeampaan voimaan, mutten koe uskon vaikuttavan pelon hetkellä. Vaikka tuonpuoleinen onkin olemasa, ei se korvaa elämää täällä maan päällä.
Korvas tietenkin. Ikuisuus on niin pitkä aika, että kaikki mitä 80-100 vuodessa tapahtuu on täysin merkityksetöntä.
Tällaisia noin sadan vuoden elämiä mahtuu ikuisuuteen aika monta - itseasiassa äärettömän paljon. Jos ajattelisit eläväsi 100 miljoonaa elämää eli 10 miljardia vuotta (suunnilleen universumin koko ikä), se olisi vain merkityksetön ja salamannopea tuikahdus ikuisuudessa.
Ei kiitos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistien seuraaminen on vähän kuin katselisi jotain muurahaisia, joiden ymmärrys maailmasta rajoittuu vain siihen omaan piiriin.
Ateisti-sanan tilalle voi vaihtaa uskovaiset. Kuvasit nimittäin juuri uskovaisia ihmisiä. Heillä on hyvin pieni käsitys maailmasta ja he pitävät heidän tapaansa elää ainoana oikeana tapana.
Mä ei-uskovaisena hyväksyn kyllä muiden uskomiset eikä ne vaikuta mun elämään. Antaa uskoa jos haluaa. En mä heille tuputa uskonnottomuutta. Miksi tämä ei kuitenkaan toimi toisinpäin vaan uskovaisten pitää päästä saarnaamaan ja tuputtamaan?
Olipa "todella iso yllätys", että yksikään uskovainen ei vastaa tuohon mun kysymykseen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on satua.Jumala on ihmisen luoma. Jos et ole huomannut niin kaikkivaltiaasi ei osaa edes kirjoittaa kirjaa. Sen kirjoitti ihmiset.
Niinhän sitä ateisti yrittää selittää, mutta luulee/uskoo kuitenkin että kaikki syntyi tyhjästä itsestään.
Onko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on satua.Jumala on ihmisen luoma. Jos et ole huomannut niin kaikkivaltiaasi ei osaa edes kirjoittaa kirjaa. Sen kirjoitti ihmiset.
Ihmiset kirjoittivat Raamattua Pyhän Hengen johdattelemina.
Jumala= Isä, Poika, Pyhä Henki.
Raamattu on Jumalan Sana.