Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut kävelevät pyörätiellä ja yleensä miten sattuu?

Vierailija
09.07.2022 |

Tänäänkin vitutti sähköpotkiksella mennä kun siksakkia joku helvetin mummo kyyryssä meni keppien kanssa. Siltikin väistin ihan toiseen laitaan kun sen siksakki kuvio oli menossa vastakkaiseen laitaan. Jotain HUIIIJUI!!!!!! huusi perään. En katsonut, en pysähtynyt. Mitäs menee siellä missä ei pitäisi!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivimuumiot kävelee aina ojan puolella, vaikka se olisi liikennesäännön mukaan väärä puoli. VITUTTAA. Tekisi mieli tuupata ne ojaan. Helvetin kupoliotsat.

Vierailija
2/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupimpit suhaavat skuuteillaan tuhatta ja sataa ihan miten ja missä sattuu. Myös jalkakäytävillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huivimuumiot kävelee aina ojan puolella, vaikka se olisi liikennesäännön mukaan väärä puoli. VITUTTAA. Tekisi mieli tuupata ne ojaan. Helvetin kupoliotsat.

Liikennesääntöjen mukaan kevyenliikenteenväylällä saa kävelijä ihan itse valita reunansa, korostan reunansa.

Vierailija
4/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyseessä on kuitenkin kevyenliikenteen väylä, jolla saa myös kävellä.

Vierailija
5/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa on vikaa. Vapaa puolen valinta tulkitaan vapaaksi hortoiluksi puolelta toiselle.

Vierailija
6/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti ap:ltä. Syksyllä tulee uusia opiskelijoita; en ole mikään misogyyni, mut kumma kun ne ovat naisia, jotka "valloittaa" keskikaistan.

Vierailija
7/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennesääntöjen mukaan kevyenliikenteenväylällä saa kävelijä ihan itse valita reunansa, korostan reunansa.

Ottaa päähän kun joka toinen vastaantulija on valinnut vasemman, joka toinen oikean. Ja kukaanhan ei sitten väistä. Itse menen oikealla puolella ja koko ajan saa olla väistämässä, olisivat edes johdonmukaisia sen väärän puolensa kanssa.

Vierailija
8/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti ap:ltä. Syksyllä tulee uusia opiskelijoita; en ole mikään misogyyni, mut kumma kun ne ovat naisia, jotka "valloittaa" keskikaistan.

Tähän mennessä ainakin tänä kesänä olen eniten törmännyt kaistanvalloittajina kokonaisiin perheisiin/sukuihin ja toisekseen venäläisiin.

Vierailija
9/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa päähän kun joka toinen vastaantulija on valinnut vasemman, joka toinen oikean. Ja kukaanhan ei sitten väistä. Itse menen oikealla puolella ja koko ajan saa olla väistämässä, olisivat edes johdonmukaisia sen väärän puolensa kanssa.

Siirry sitten kävelemään, jos kerta noin vaikeeta on.

Vierailija
10/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry sitten kävelemään, jos kerta noin vaikeeta on.

No kävelystä nyt juuri puhuinkin. 

Vierailija
11/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyörillä ajetaan miten sattuu vaikka väylä olisi jaettu? Miksi jotkut kävelevät leveästi myös pyöräpuolella? Miksi jotkut seilaa reunasta toiseen tai menee keskellä tietä? Sitä sopii miettiä miksi sääntöjä on niin vaikeaa noudattaa

Vierailija
12/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pelotellut vakio hortoilijat lenkkireitilläni hyväksi kilpapyörälläni. Pelkäävät jo minua, kun viiletän 40km/h kevyen liikenteen väylällä. Tilaa on kokoajan tullut lisää. Nopeusrajoitushan on sama kuin viereisellä ajoradalla eli usein 50-60. Siinäpähän siksakkaatte.

Vierailija
13/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pelotellut vakio hortoilijat lenkkireitilläni hyväksi kilpapyörälläni. Pelkäävät jo minua, kun viiletän 40km/h kevyen liikenteen väylällä. Tilaa on kokoajan tullut lisää. Nopeusrajoitushan on sama kuin viereisellä ajoradalla eli usein 50-60. Siinäpähän siksakkaatte.

Kun sinä siinä vauhdissa menet nurin tulee isompi pipi.

Vierailija
14/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei ole jalkakäytäviä niin kuin ulkomailla? On järjetöntä laittaa jalankulkijat ja 25 km/h kulkevat ajoneuvot samalle väylälle.

Vierailija
15/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille; kävelijä rikkoi tieliikennelakeja. Suorita kansalaispidätys ja ota kuvat.

Vierailija
16/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavan paljon ihmisiä kävelee miten sattuu, kuulokkeet korvilla. Ei paljon auta kellon kilinät.

Vierailija
17/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#6 jatkaa:

Vuosi siiten kävelin, no kävelytietä, ja "mindin my own business". Neitokainen ajoi fillarilla ohi: katsoi taakseen, minua, ja yllätten, fillari teki siksakkia :) (lue: eestäpäin kuin esapakarinen :) )

Vierailija
18/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sähköpotkulautailijat suhaavat keskellä väkijoukkoja? Tänään juuri olin vilkkaalla kaupungin keskusta-alueella, jossa oli menossa erilaisia tapahtumia. Eikö sielläkin näitä suihkijota ollut pyörimässä ympyrää. Ihmettelen, jos ei tule törmäyksiä.

Keskusta-alueella hämmentää myös se, että jotkut ajavat autolla kaupungin keskustan KÄVELYkadulla. Se, että KÄVELYkatu on tehty leveäksi, ei tarkoita että sinne pitää tulla autolla (eri asia vammaiskuljetukset, taksit yms.)

Vierailija
19/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alle 15-vuotiaille yleensäkään annetaan oikeus ajaa skuuteilla. Kun eivät nämä lapset mitään mistään säännöistä tiedä tai piittaa tai ymmärrä muutenkaan paljon mitään.

Skuutilla ajaessakin pitäisi toki olla kypärä päässä. Lippalakki ei juuri auta, jos kolarin vetäset.

Elvistelevät oikein vielä, ohi ajaessaan tahallaan soittavat sitä hirveää kimeää tööttiä.

Sakottaa noita pitäs, vaan kun alaikäistä ei voi.

Vierailija
20/26 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä ajavat skuuteillaan ja fillareillaan kävelyteillä, siis teillä, jotka on merkitty liikennemerkillä kävelyteiksi. Aikuisetkin. Alle viistoista vee saa ajaa pyörällä kävelytiellä/jalkakäytävällä, pyörällä, ei skuutilla.