Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette usko Jumalaan, ettekö edes hädän hetkellä?

Vierailija
09.07.2022 |

Kun pelkäätte kuolevanne, tai olette todella sairaita? Onko teillä kuolemanpelkoa?

Kommentit (337)

Vierailija
281/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistien seuraaminen on vähän kuin katselisi jotain muurahaisia, joiden ymmärrys maailmasta rajoittuu vain siihen omaan piiriin.

Ateisti-sanan tilalle voi vaihtaa uskovaiset. Kuvasit nimittäin juuri uskovaisia ihmisiä. Heillä on hyvin pieni käsitys maailmasta ja he pitävät heidän tapaansa elää ainoana oikeana tapana. 

Mä ei-uskovaisena hyväksyn kyllä muiden uskomiset eikä ne vaikuta mun elämään. Antaa uskoa jos haluaa. En mä heille tuputa uskonnottomuutta. Miksi tämä ei kuitenkaan toimi toisinpäin vaan uskovaisten pitää päästä saarnaamaan ja tuputtamaan? 

Jos eläisit vaikka viikon uskovana, niin huomaisit että ateismia tuputetaan 247.

Uskovaiset kertovat evankeliumista siksi että muutkin ihmiset pelastuisivat ja saisivat vapauttavan tuomion. Sehän olisi itsekästä pitää niin suuri asia omana tietonaan. Vähän kuin keksisi parannuskeinon johonkin vaikeaan sairauteen, mutta ei "tuputtaisi" sitä ikinä kellekään.

Miksi on niin vaikea tajuta, että ei meitä kiinnosta nuo teidän jutut? Ei me uskota tuollaisiin ja ei ole mitään pelastusta jne. Kun ihminen kuolee niin ihminen lakkaa olemasta. Ei sen jälkeen tapahdu mitään muuta kuin mullan alle laittaminen tai tuhkaaminen. Se oli siinä. 

Nuo teidän jutut on vain teidän uskomaa juttua eikä ketään paranna tai pelasta. Lääketieteellinen parannuskeino on täysin eri asia ja konkreettinen olemassa oleva asia joka oikeasti parantaa ja pelastaa. 

Mä en tuputa kenelläkään yhtään mitään vaan kerron oman mielipiteeni enkä yritä pakottaa ketään olematta uskossa. Sen kun uskoo, ei ole multa pois. Uskovaiset sen sijaan kuvittelevat, että kaikki ihmiset pitää saada uskoon. Miksi ei voi keskittyä siihen omaan uskoon ja antaa muiden elää omalla tavallaan? Tuo sitä kapeaa maailmankatsomusta on, että haluaa kaikkien muidenkin elävän kuten itse elää. 

Suoraan sanottuna katkeralta tekstisi näyttää. mitään ei ole ei mitää ei voi olla ei saa olla. No pääset aikanaan  kaipaamaasi olemattomuuteen.

Vierailija
282/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä uskoisin narsistiseen psykopaattisatuolentoon, joka sallii satukirjassaan kamalia asioita ja kehottaa vielä kamalimpiin tekoihin toisia vastaan?

Kun me kuolemme, ainoa mitä meistä jää on ystäviemme muistot, jotka nekin haihtuvat.

Kohta olemmekin vain outoja ihmisiä jonkun muun sukualbumissa, joita kukaan ei tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä tullut sellaista hätää eteen. Vaikeita paikkoja kyllä, sairautta, kuolemaa, taloushuolia yms mutta järjellä niistä on selvitty eikä satuolennon avulla!

Mites kuoleman jälkeen, auttaako sitten järkesi siinä risteyksessä josta mennään joko helvettiin tai taivaaseen?

Mitään tämmöisiä risteyksiä ja taivaita ja helvettejä ei ole olemassakaan. Kasva nyt jo aikuiseksi ja ota itse vastuu elämästäsi.

Uskovathan juuri ottavat vastuun elämästään ja elävät siten että eivät joudu kadotukseen. Jokaisen kun on itse elettävä tämä maallinen vaelluksensa.

Juu tämä uskovaisten vastuun ottaminen näkyy todella hyvin näiden katolisen kirkon papiston puuhien kanssa. Kun Paholainen siellä riehuskelee, eihän he nyt sellaista muuten tekisi, ei ole heidän syy.

Uskovaisia on toki moneen junaan, mutta ihan liikaa minä olen tavannut niitä, jotka eivät ota vastuuta. Kun Jumala minut tällaiseksi loi, niin minä nyt sitten olen tällainen, että murhailen tai rai***len, huudan, lyön, kiroan, manipuloin tai valehtelen. Kun sellaiseksi minut on luotu. Tai vaihtoehtoisesti sitten syy on tuo kun Paholainen riehuskelee.

Kirkolla ei joka tapauksessa ole mitään tekemistä Jumalan ja uskon kanssa, jos Jumala on olemassa, se oli olemassa jo kauan ennen kirkkoja. Uskoon ei mitään ihmisten tekemiä rakennuksia, saarnoja, tai sääntöjä tarvita.

Vierailija
284/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ateisti selittää sen että ei älyllinen materia on luonnut älykkyyden? Miten kivi voi luoda yhtään mitään?

Ateistin mielestä kivi on luonnut hänet.

On varmaan kiva elää tollasessa uskontoharhassa. Älykkyyttähän on kaikessa elävässä.

Miten älykkyys on mielestäsi tullut kaikkeen elävään? Tyhjästä?

Mistä kaikki elävä on syntynyt?

Evoluutio. Solut kehittyneet. Ei sitä älykkyyttä ja elämää tänne mikään jumalolento ole luonut. 

Mistä solut tulivat?

Mikään ei voi syntyä tyhjästä.

Vierailija
285/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuolemanpelkoa ja usein ajattelen, että olisi niin paljon helpompi jos voisi uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Jumalaan en usko koska jos kristinuskon tai muiden valtauskontojen jumala olisi olemassa, hän olisi kammottavan julma tai välinpitämätön salliessaan kaiken kärsimyksen mitä maailmassa on ja mitä ihmiset toisilleen ja planeetalle tekevät.

Ihmiset usein oppivat kärsimyksistä ja monet myös löytävät Jumalan luokse kärsimysten kautta. Harva tulee ns. hyvänä aikana Jumalaa tarvitsevaksi.

Vierailija
286/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ateisteilla nimenomaan on kuolemanpelkoa, koska ateistit kuolevat. hihhuleilla on helppoa, koska he pääsevät taivaaseen

Eivät pääse, vaan tuomiopäivänä joku jakaa heidät kadotukseen ja taivaaseen pikkumaisimmista syistä.

Vaikkapa mur haaja joka on katunut kuolinvuoteellaan pääsee, mutta äyriäisiä syönyt ja sekoitekuituja käyttänyt hyväntekijä taas ei...

Vierailija
287/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistien seuraaminen on vähän kuin katselisi jotain muurahaisia, joiden ymmärrys maailmasta rajoittuu vain siihen omaan piiriin.

Ateisti-sanan tilalle voi vaihtaa uskovaiset. Kuvasit nimittäin juuri uskovaisia ihmisiä. Heillä on hyvin pieni käsitys maailmasta ja he pitävät heidän tapaansa elää ainoana oikeana tapana. 

Mä ei-uskovaisena hyväksyn kyllä muiden uskomiset eikä ne vaikuta mun elämään. Antaa uskoa jos haluaa. En mä heille tuputa uskonnottomuutta. Miksi tämä ei kuitenkaan toimi toisinpäin vaan uskovaisten pitää päästä saarnaamaan ja tuputtamaan? 

Jos eläisit vaikka viikon uskovana, niin huomaisit että ateismia tuputetaan 247.

Uskovaiset kertovat evankeliumista siksi että muutkin ihmiset pelastuisivat ja saisivat vapauttavan tuomion. Sehän olisi itsekästä pitää niin suuri asia omana tietonaan. Vähän kuin keksisi parannuskeinon johonkin vaikeaan sairauteen, mutta ei "tuputtaisi" sitä ikinä kellekään.

Miksi on niin vaikea tajuta, että ei meitä kiinnosta nuo teidän jutut? Ei me uskota tuollaisiin ja ei ole mitään pelastusta jne. Kun ihminen kuolee niin ihminen lakkaa olemasta. Ei sen jälkeen tapahdu mitään muuta kuin mullan alle laittaminen tai tuhkaaminen. Se oli siinä. 

Nuo teidän jutut on vain teidän uskomaa juttua eikä ketään paranna tai pelasta. Lääketieteellinen parannuskeino on täysin eri asia ja konkreettinen olemassa oleva asia joka oikeasti parantaa ja pelastaa. 

Mä en tuputa kenelläkään yhtään mitään vaan kerron oman mielipiteeni enkä yritä pakottaa ketään olematta uskossa. Sen kun uskoo, ei ole multa pois. Uskovaiset sen sijaan kuvittelevat, että kaikki ihmiset pitää saada uskoon. Miksi ei voi keskittyä siihen omaan uskoon ja antaa muiden elää omalla tavallaan? Tuo sitä kapeaa maailmankatsomusta on, että haluaa kaikkien muidenkin elävän kuten itse elää. 

Suoraan sanottuna katkeralta tekstisi näyttää. mitään ei ole ei mitää ei voi olla ei saa olla. No pääset aikanaan  kaipaamaasi olemattomuuteen.

Väität mut katkeraksi vain sen takia, että en jaksa kuunnella uskovaisten lätinöitä enkä taivu tahtoosi olla uskossa. :D En mä ole katkera ja mun elämä on oikein mallillaan. Olen realisti joka tajuaa, että ihmisen olemassaolo loppuu kuolemaan. Sä saat uskoa toisin jos haluat, mutta et voi sanoa sun uskosi asiasta oleva se ainoa oikea tapa. 

Suorastaan huvittavaa miten uskovaisia hiertää, että kaikki ei ole uskossa. :D Taitaa oma usko olla hataralla pohjalla kun niin kärkkäästi pitää arvostella ei-uskovaisia.

Vierailija
288/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
289/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinpa aina lantin kun joku itseään kovinkin nokkelan pitävä ateisti möläyttää "Raamattu on ihmisten kirjoittama :D" ja luulee että se tarkoittaa samaa kuin että olisi ihmisten keksimä.

Liekö samaa porukkaa kuin ne jotka luulevat sanonnan "viina on viisasten juoma" tarkoittavan sitä että paljon viinaa juovat ovat muita viisaampia...

Jos ihmiset on sun maailmassa noin loputtoman rehellisiä, niin näitä "jumalan sanelemia" kirjoja löytyy useampikin. Ja eikös islam ole se "viimeinen" uskonto, niin turhaahan tässä kinastellaan.

Islam ei ensinnäkin ole viimeinen uskonto. Esim. Mormonismi ja Jehovan todistajat - uskonnot syntyivät 1800-luvulla.

Islam on eksytys, pois Raamatun Sanasta. Kuten myös muut myöhemmät uskonnot.

Jeesus itse varoitti näistä tulevista vääristä profeetoista.

Kaikki uskonnot on eksytystä ihan puhtaasta järjen käytöstä. Raamattuakin on aikain saatossa käännetty ja soviteltu yms niin moneen kertaan, että lieneekö kirjan nimikään enää alkuoeräinen.

Ja kuka kulttijohtaja ei varoittelisi seuraajiaan muiden "valheista"?

Vierailija
290/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä tullut sellaista hätää eteen. Vaikeita paikkoja kyllä, sairautta, kuolemaa, taloushuolia yms mutta järjellä niistä on selvitty eikä satuolennon avulla!

Mites kuoleman jälkeen, auttaako sitten järkesi siinä risteyksessä josta mennään joko helvettiin tai taivaaseen?

Mitään tämmöisiä risteyksiä ja taivaita ja helvettejä ei ole olemassakaan. Kasva nyt jo aikuiseksi ja ota itse vastuu elämästäsi.

Uskovathan juuri ottavat vastuun elämästään ja elävät siten että eivät joudu kadotukseen. Jokaisen kun on itse elettävä tämä maallinen vaelluksensa.

Juu tämä uskovaisten vastuun ottaminen näkyy todella hyvin näiden katolisen kirkon papiston puuhien kanssa. Kun Paholainen siellä riehuskelee, eihän he nyt sellaista muuten tekisi, ei ole heidän syy.

Uskovaisia on toki moneen junaan, mutta ihan liikaa minä olen tavannut niitä, jotka eivät ota vastuuta. Kun Jumala minut tällaiseksi loi, niin minä nyt sitten olen tällainen, että murhailen tai rai***len, huudan, lyön, kiroan, manipuloin tai valehtelen. Kun sellaiseksi minut on luotu. Tai vaihtoehtoisesti sitten syy on tuo kun Paholainen riehuskelee.

Kirkolla ei joka tapauksessa ole mitään tekemistä Jumalan ja uskon kanssa, jos Jumala on olemassa, se oli olemassa jo kauan ennen kirkkoja. Uskoon ei mitään ihmisten tekemiä rakennuksia, saarnoja, tai sääntöjä tarvita.

Eli ongelma ei siis olekaan uskonto, vaan että uskonnon sääntöjä ei noudateta, mikä johtaa mainitsemaasi tekopyhyyteen ja muuhun jumalattomaan menoon.

Olet oikeassa että varsinkin Suomen valtion porttokirkossa kukaan ei tule hullua hurskaammaksi. Parempiakin vaihtoehtoja on!

Vierailija
291/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ateisti selittää sen että ei älyllinen materia on luonnut älykkyyden? Miten kivi voi luoda yhtään mitään?

Olisko sulla edes yksi varmennettavissa oleva lainaus, joka osoittaisi, että tämä "kivi loi" -olkiukko ei olekaan olkiukko, vaan oikeasti maailmasta löytyy edes yksi ateisti joka väittää näin?

Vierailija
292/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuolemanpelkoa ja usein ajattelen, että olisi niin paljon helpompi jos voisi uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Jumalaan en usko koska jos kristinuskon tai muiden valtauskontojen jumala olisi olemassa, hän olisi kammottavan julma tai välinpitämätön salliessaan kaiken kärsimyksen mitä maailmassa on ja mitä ihmiset toisilleen ja planeetalle tekevät.

Juuri noin. Ihmiset tekevät toisilleen pahoja tekoja, ei Jumala. Vastuu on ihmisillä. Ohjekirja, Raamattu, on annettu. Viimeistä sanaa ei ole vielä sanottu.

entäs ne luonnon tekemät katastrofit ?

ne tappaa eniten maailmassa..

uskovat vääriin jumaliin niin saavat mennäkki?

Vierailija
293/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sitte fysiikasta oo ikinä kuullu ? ;D

Vierailija
294/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ateisteilla nimenomaan on kuolemanpelkoa, koska ateistit kuolevat. hihhuleilla on helppoa, koska he pääsevät taivaaseen

Eivät pääse, vaan tuomiopäivänä joku jakaa heidät kadotukseen ja taivaaseen pikkumaisimmista syistä.

Vaikkapa mur haaja joka on katunut kuolinvuoteellaan pääsee, mutta äyriäisiä syönyt ja sekoitekuituja käyttänyt hyväntekijä taas ei...

Polyesteri tulee olemaan monelle kohtaloksi ja frutti di mare.

Vierailija
295/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, kuinka joku edes peruskoulun käynyt voi uskoa, että n. 6000v sitten luotiin maailma ja ihminen?

Ja että Jumala tomusta/savesta loi miehen ja sitten tälle kaveriksi naisen?

Nämä sitten kirmasivat nakkena Edenissä, kunnes puhuva käärme houkutteli naisen syntiin...

Ihan oikeasti, tämän kirjaimellisena totuutena ottavan täytyy olla joko vajaaälyinen tai sitten tärähtänyt(jopa akateemisia kreationisteja on).

Ei kai noita 6000v vanhaan maapalloon uskovia ole kuin Amerikassa ja sielläkin pienen pieni vähemmistö.

Ihminen on Jumalan luoma, kuten myös eläimet ja kasvit.

Maan ikää ei tiedä kukaan ihminen.

Evoluutio on satua.

Jumala on ihmisen luoma. Jos et ole huomannut niin kaikkivaltiaasi ei osaa edes kirjoittaa kirjaa. Sen kirjoitti ihmiset.

Niinhän sitä ateisti yrittää selittää, mutta luulee/uskoo kuitenkin että kaikki syntyi tyhjästä itsestään.

Onko

Ehkä ne osaisi Nasassa sinulle selittää, mutta minä osaan vain sanoa sen että mikä tahansa se maailmankaikkeuden selitys on niin se ei ole jonkin narsistin keksimä satuolento eikä ihminen ikinä pääse selvyyteen muuta kuin siitä että jumalaa ei ole.

Vierailija
296/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastroitu mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikkakin on jostain tullut, mikään ei tule tyhjästä.

Vierailija
297/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma ei siis olekaan uskonto, vaan että uskonnon sääntöjä ei noudateta, mikä johtaa mainitsemaasi tekopyhyyteen ja muuhun jumalattomaan menoon.

Olet oikeassa että varsinkin Suomen valtion porttokirkossa kukaan ei tule hullua hurskaammaksi. Parempiakin vaihtoehtoja on!

Mun mielestä uskonto ei ole ongelma, vaan uskonnollisuus on, kun se menee yli. Ihan sama mikä uskonto ja pyhä kirja, ihminen poimii itselleen sopivat asiat ja tulkitsee sopimattomat sopiviksi. Sitten sitä omaa näkemystä asiasta pidetään Pyhänä Totuutena jonka avulla korostetaan omaa erinomaisuutta ja lyödään muita. Ei se uskonnon vika ole, vaan se ihmisen. Ihan yhtä vähän on aseen vika että sitä käytetään väkivaltaan, se vika on käyttäjässä.

Sinäkin siinä lyöt Suomen porttokirkkoa oman uskonnollisen näkemyksesi perusteella, joka on sinulle se totuus, mutta ei kenellekään muulle.

Vierailija
298/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai fysiikka kertoo miten ensimmäinen solu syntyi? Alkuliemen muhiessa sieltä alkoi muotoutua eläimiä ja ihmisiä... Se terminator elokuva ei ole dokumentti. Jos et tiennyt niin nämä evoluutioon uskovat ovat tällä hetkellä helisemässä.

Vierailija
299/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai fysiikka kertoo miten ensimmäinen solu syntyi? Alkuliemen muhiessa sieltä alkoi muotoutua eläimiä ja ihmisiä... Se terminator elokuva ei ole dokumentti. Jos et tiennyt niin nämä evoluutioon uskovat ovat tällä hetkellä helisemässä.

Miksi sinä luulevainen puhut soluista? Pysy siinä Aatamissa vain.

Vierailija
300/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan kiva elää tollasessa uskontoharhassa. Älykkyyttähän on kaikessa elävässä.

Miten älykkyys on mielestäsi tullut kaikkeen elävään? Tyhjästä?

Mistä kaikki elävä on syntynyt?

Evoluutio. Solut kehittyneet. Ei sitä älykkyyttä ja elämää tänne mikään jumalolento ole luonut. 

Mistä solut tulivat?

Mikään ei voi syntyä tyhjästä.

Juu. Eikäkun Jumala kuitenkin voikin ja se ei ole uskovaiselle ollenkaan häiritsevä ajatus.

Jos otan position "elämää on ollut universumissa aina" niin se on sinulle yhtä hyvä selitys kuin Jumala?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi