Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette usko Jumalaan, ettekö edes hädän hetkellä?

Vierailija
09.07.2022 |

Kun pelkäätte kuolevanne, tai olette todella sairaita? Onko teillä kuolemanpelkoa?

Kommentit (337)

Vierailija
201/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Jumalaan hädässä enkä arjessa. Raamattu on vain ihmisten kirjoittama novellikokoelma.

Vierailija
202/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa kuin yksi Jumala ja se on rakkaus. Joka ei tunne itseään, ei tunne rakkautta. Joka ei tunne rakkautta, ei tunne Jumalaa. Joka ei usko Jumalaan, ei usko rakkauteen.

Olen samaa mieltä. Vuosia jouduin kamppailemaan tämän Jumala-asian kanssa. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Rukoilkaa vihamiestenne puolesta. Anna meille anteeksi meidän syntimme, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Jumala on rakkaus. Tämä on selvinnyt minullekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuolemanpelkoa ja usein ajattelen, että olisi niin paljon helpompi jos voisi uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Jumalaan en usko koska jos kristinuskon tai muiden valtauskontojen jumala olisi olemassa, hän olisi kammottavan julma tai välinpitämätön salliessaan kaiken kärsimyksen mitä maailmassa on ja mitä ihmiset toisilleen ja planeetalle tekevät.

Julma, välinpitämätön VAI reilu ja oikeudenmukainen salliessaan myös teot, jotka loukkaavat häntä (ja muita ihmisiä)? Haluaisitko mieluummin vedenpaisumuksen joka sukupolvelle, vai ihan vaan taivaan enkelit säntäilemässä ympäriinsä ja fyysisesti estämässä puukotuksia, rikastuksia ja muita pahuuksia?

Positiosi on todella huonosti harkittu. Filosofisesti täysin sietämätön.

Aika moni uskovainen väittää minun olemassaoloni ja rakkauteni olevan Jumalaa loukkaavaa. En tiedä mitä mieltä Jumala itse asiasta on kun ei ole minulle näyttäytynyt, mutta ainakin oman moraalikäsitykseni mukaan tuntuu julmalta...

Vierailija
204/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko jumalaan, koska minkälainen jumala sallisi sellaista kärsimystä, jota ihmiset joutuvat tällä pallolla kestämään. Minkälaisen jumalan kuva on ihminen, joka tappaa, kiduttaa, sotii ja raiskaa? Ei sellaisen jumalan, jonka käsiin haluaisin millään lailla sieluni luottaa.

Ei Jumala aiheuta tai salli kärsimystä, vaan ihminen itse, koska ei usko Jumalaan.

Ahaa, pieni lapsi joka syntyy kärsimykseen ja kuolee pienenä, aiheutti oman kärsimyksensä itse sillä ettei uskonut jo kohdusta tullessaan Jumalaan.

Ymmärsinkö nyt varmasti oikein?

Lapsi on saanut alkunsa vanhempien halujen täyttämisestä. Ihmisen halu aiheuttaa kärsimystä sekä itselleen että muille.

Vierailija
205/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se jumala kuolemanpelkoon tehoaa? Jokainen täältä aikanaan lähtee koiranputkea pukkaamaan eikä vielä kukaan ole tullut takaisn kertomaan että herra herätti henkiin

Kyllä on, aika monikin on palannut "porteilta". Ei voine olla sattumaa, että kaikki ne puhuvat samanlaisesta näystä/kokemuksesta, erkaantumiskokemuksesta ja valosta tunnelin päässä.

Vierailija
206/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten ihmiset äärimmäisissä tilanteissa toimivat, ei pitäne vetää mitään johtopäätöksiä. Kuulemma kuolettavasti haavoittuneet sotilaatkin usein huutavat äitiä, vaikka luulisi heidän järjellä ajatellen tietävän, että ei se äiti kuule eikä kuullessaankaan kykene kuolevaa parantamaan.

Vierailija
207/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä "Jumala" on suuressa suunnitelmassaan aiheuttanut minulle vakavan sairastumisen, niin miksi alkaisin kuolinvuoteellani itkemään hänen peräänsä? Uskovaisilla on jokaiseen tilanteeseen ainoa vastaväite "Jumalan" suuresta suunnitelmasta, joten jos olen hänelle vain leikkikalu, niin miksi käyttäisin viimeiset mahdolliset hetkeni huomioidakseni häntä?

Vierailija
208/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko jumalaan, koska minkälainen jumala sallisi sellaista kärsimystä, jota ihmiset joutuvat tällä pallolla kestämään. Minkälaisen jumalan kuva on ihminen, joka tappaa, kiduttaa, sotii ja raiskaa? Ei sellaisen jumalan, jonka käsiin haluaisin millään lailla sieluni luottaa.

Ei Jumala aiheuta tai salli kärsimystä, vaan ihminen itse, koska ei usko Jumalaan.

Ahaa, pieni lapsi joka syntyy kärsimykseen ja kuolee pienenä, aiheutti oman kärsimyksensä itse sillä ettei uskonut jo kohdusta tullessaan Jumalaan.

Lapsi on saanut alkunsa vanhempien halujen täyttämisestä. Ihmisen halu aiheuttaa kärsimystä sekä itselleen että muille.

Synti on ihmisen halu.

Kuten luomiskertomuksessa todetaan. Mies haluaa kumppanin. Nainen ymmärrystä. Halu synnyttää kärsimyksen. "Pahuus" syntyy siitä, että ihminen ei saa haluamaansa ja "hyvyys" siitä että halu täytetään.

Vierailija
209/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan haluhan se "täyttäkää maa" on ja Jumala ihmisille lisääntymisvietin luonut.

Tarkoitatko siis että Jumala loi ihmisen epätäydelliseksi ja antoi mahdottoman käskyn olla täydellunen, tai muuten saavat kärsiä? Tai esimerkkini tapauksessa viaton lapsi saa kärsiä äitinsä synneistä.

Tämähän on jo next-level sadismia.

Vierailija
210/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä olisi paljon kevyempää jos uskoisi siihen että vielä joskus näkee menehtyneet rakkaansa jossain. Mutta kun en usko niin en usko. Reilu vuosi sitten oma poikani oli kuolla kahdesti vakavaan sairauteen ja silloinkaan ei tullut usko. Minkäs teet.

Vierailija
211/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan haluhan se "täyttäkää maa" on ja Jumala ihmisille lisääntymisvietin luonut.

Tarkoitatko siis että Jumala loi ihmisen epätäydelliseksi ja antoi mahdottoman käskyn olla täydellunen, tai muuten saavat kärsiä? Tai esimerkkini tapauksessa viaton lapsi saa kärsiä äitinsä synneistä.

Kysymys on ymmärtämisen "evoluutiosta".

Fyysinen lisääntyminen tuli kuvioihin vasta, kun nainen halusi ymmärrystä. Ihmisen ymmärrys lisääntyy vain kärsimyksen (erehdy ja opi) kautta. Pitää siis tietää, mitä haluaa ja pitää halu kurissa. Mitä vähemmän haluaa sitä vähemmän aiheutuu kärsimystä. Toisaalta ihminen kehittyy (ymmärrys lisääntyy) vain kärsimyksen kautta. Valinta on ihmisen.

Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa. 1. Moos. 4:7

Vierailija
212/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistien seuraaminen on vähän kuin katselisi jotain muurahaisia, joiden ymmärrys maailmasta rajoittuu vain siihen omaan piiriin.

Vierailija
213/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykistökeskityksessä ei ole ateisteja.

Vierailija
214/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen lisääntyminen tuli kuvioihin vasta, kun nainen halusi ymmärrystä. Ihmisen ymmärrys lisääntyy vain kärsimyksen (erehdy ja opi) kautta. Pitää siis tietää, mitä haluaa ja pitää halu kurissa. Mitä vähemmän haluaa sitä vähemmän aiheutuu kärsimystä. Toisaalta ihminen kehittyy (ymmärrys lisääntyy) vain kärsimyksen kautta. Valinta on ihmisen.

Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa. 1. Moos. 4:7

Saatiinpa kunnon misogyyninen fundamentalisti tulkitsemaan Kirjaa.

Naisen halu on se pahan alku ja juuri.

Tuon pointin toi esille muyten lestadiolainen rippipaooini 80- luvulla.

Vierailija
215/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet jotka rukoilevat olleensa sairaita silti kuolevat. Se on kehosta, hoidosta ja tuurista kiinni. Joten en näe syytä.

Itse olen rukoillut toki lapsena kun pelkäsin ja olin huolissani. Rukoilin että äiti tulisi takaisin kotiin turvassa ja hyvässä kunnossa, ei tullut... poliisi löysi hänet autosta tienlaidasta (teki itsem*rhan).

Me olemme täällä maapallolla testattavana, kuka uskoo Jumalaan, kunnioittaa ja rakastaa hänen Sanaansa, se kutsutaan Taivaaseen. Jumala haluaisi että kaikki, sillä hän rakastaa ihmisiä. Tätä maailmaa tulee vihata. Mutta lähimmäistä, eli kaikkia ihmisiä tulee rakastaa. Rakasta ihmistä, vihaa syntiä. Niin Jumala tekee. Katso miten ihmeellisesti Jumala on suunnitellut maailman, pienimmänkin otukset. Tai sitten dinosaurukset (KR38 Job 40:10-28) Lue mitä nykytiede tietää dinosauruksista.

Vierailija
216/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kuinka joku edes peruskoulun käynyt voi uskoa, että n. 6000v sitten luotiin maailma ja ihminen?

Ja että Jumala tomusta/savesta loi miehen ja sitten tälle kaveriksi naisen?

Nämä sitten kirmasivat nakkena Edenissä, kunnes puhuva käärme houkutteli naisen syntiin...

Ihan oikeasti, tämän kirjaimellisena totuutena ottavan täytyy olla joko vajaaälyinen tai sitten tärähtänyt(jopa akateemisia kreationisteja on).

Vierailija
217/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, kuinka joku edes peruskoulun käynyt voi uskoa, että n. 6000v sitten luotiin maailma ja ihminen?

Nämä sitten kirmasivat nakkena Edenissä, kunnes puhuva käärme houkutteli naisen syntiin...

Ihan oikeasti, tämän kirjaimellisena totuutena ottavan täytyy olla joko vajaaälyinen tai sitten tärähtänyt(jopa akateemisia kreationisteja on).

Vain tärähtänyt ajattelee että kuolleen eläimen (dinon) nahka ja lihakset (joita on löydetty) kestäisivät miljoonia vuosia eikä hajoaisi.

Vierailija
218/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatiinpa kunnon misogyyninen fundamentalisti tulkitsemaan Kirjaa.

Naisen halu on se pahan alku ja juuri.

Tuon pointin toi esille muyten lestadiolainen rippipaooini 80- luvulla.

Ei pidä paikkaansa. Nainenhan on syntynyt miehen halusta saada kumppani.

Vierailija
219/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tärähtänyt ajattelee että kuolleen eläimen (dinon) nahka ja lihakset (joita on löydetty) kestäisivät miljoonia vuosia eikä hajoaisi.

Ja anteeksi tuo "tärähtänyt", ei olisi pitänyt sanoa niin.

Vierailija
220/337 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut sellaista hätää eteen. Vaikeita paikkoja kyllä, sairautta, kuolemaa, taloushuolia yms mutta järjellä niistä on selvitty eikä satuolennon avulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän