Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisko joku uskovainen vastata

Vierailija
06.05.2010 |

olis pari kysymystä kristinuskoisille lähinnä, voi muidenkin uskontojen edustajat vastata jos haluaa:

- miksi kristinusko on parempi/oikeampi kuin muut uskonnot ?

- jos vauva ehtii kuolla ennenkuin kastetaan meneekö se muka helvettiin vaikkei oo ehtiny vielä mitään pahaa tehdä ?

- jos joku oksettava pedofiili tms. tulee uskoon 5 min. ennen kun kuolee , pääseekö se taivaaseen ?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi elämä ja sen elää oman omantuntonsa ja moraalinsa mukaan, ei siihen tarvi jumalaa tai jeesustelua. joka toiset tuomitsee on itse tehnyt syntiä. Siksi jätin uskon, kun näin mikä kaksinaismoraalismi siihen liittyi ja halveksunta muita kohtaan. Se on kaukana uskosta ja lähempänä pelkoa.

Hyväksy toiset ja kunnoita muita sydämestäsi. Turha hurskastella tai tuomita. Kun itse sydämessäsi toimit oikein, niin se riittää. Televisiot tai muut eivät ole syntiä, vain se miten väärin toimit lähimmäisiäsi kohtaan.

Vierailija
22/55 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi jätin uskon

Miten uskon voi jättää? Siis, että yhtenä päivänä uskoo Jumalaan, mutta seuraavana päättää, ettei haluakaan enää uskoa ja lakkaa uskomasta? En käsitä miten se voi pelkällä päätöksellä lakata. Ihan kuin lakkaisin pelkällä päätöksellä uskomasta, että yön jälkeen tulee aamu - se ei vaan onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi elämä ja sen elää oman omantuntonsa ja moraalinsa mukaan, ei siihen tarvi jumalaa tai jeesustelua. joka toiset tuomitsee on itse tehnyt syntiä. Siksi jätin uskon, kun näin mikä kaksinaismoraalismi siihen liittyi ja halveksunta muita kohtaan. Se on kaukana uskosta ja lähempänä pelkoa. Hyväksy toiset ja kunnoita muita sydämestäsi. Turha hurskastella tai tuomita. Kun itse sydämessäsi toimit oikein, niin se riittää. Televisiot tai muut eivät ole syntiä, vain se miten väärin toimit lähimmäisiäsi kohtaan.

siis jätin kristinuskon ja muut uskonnot... en tarvitse välikappaleita tai moraalinvartijoita ollakseni yhteydessä Jumalaan.

olen onnellinen ja ennenkaikkea vapaa! en tarvi miettiä mitä muut sanovat jos juon viinilasillisen tai katson televisiota yms. se on oma asiani, ei uskon asia. uskonnon asia se jostain syytä on, ja mielestäni ei ole uskonon tai minkään kirjan päätettävissä miten tulee elää, jotta on hyvä.

Vierailija
24/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvuudesta jossa ei voi valita kaataako sitä viinaa kurkusta alas vai ei?

t. päihdetyöntekijä

Vierailija
25/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että helvettiin joutuu? Tietääkö jumala riippuvuudesta jossa ei voi valita kaataako sitä viinaa kurkusta alas vai ei? t. päihdetyöntekijä

ja ajatukset ja jopa hiustemme määrän :). Minä olen kristitty uskovainen ja uskon, että alkoholisti voi pelastua ja päästä taivaaseen, vaikka hän ei pääsisi eroon alkoholista. Ei ihminen tekojen perusteella pelastu vaan Jeesuksen ristinkuoleman ja armon tähden. Joka uskoo Jeesukseen ja ottaa vastaan hänen armonsa, pelastuu. Minä tiedän että on paljon uskovaisia alkoholisteja, jotka taistelevat sairautensa kanssa. Taivaassa he lopulta ovat terveitä, ellei Jumala sitä ennen heitä paranna.

Vierailija
26/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos vauva ehtii kuolla ennenkuin kastetaan meneekö se muka helvettiin vaikkei oo ehtiny vielä mitään pahaa tehdä ?

Aivan varmasti pääsee. Jeesus itse sanoi "Lasten kaltaisten on taivastenvaltakunta."

-jos joku oksettava pedofiili tms. tulee uskoon 5 min. ennen kun kuolee , pääseekö se taivaaseen ?

Katumus ei riitä. Tarvitaan myös rippi ja synnin päästö. Katuessaan ihminen tajuaa ettei pärjää yksin. Lue raamatusta kohta missä Jeesus ristiinnaulattiin ja jossa toinen ristinryöväri katui sekä pääsi paratiisiin ja toinen ei.

Vierailija
27/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi jätin uskon

Miten uskon voi jättää? Siis, että yhtenä päivänä uskoo Jumalaan, mutta seuraavana päättää, ettei haluakaan enää uskoa ja lakkaa uskomasta? En käsitä miten se voi pelkällä päätöksellä lakata. Ihan kuin lakkaisin pelkällä päätöksellä uskomasta, että yön jälkeen tulee aamu - se ei vaan onnistu.

Vierailija
28/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vauvaa eikä ketään muutakaan seurakunnan usko auta ja vie taivaasen. Vauvat ja lapset pääsee kyllä lapsenuskollaan taivaaseen asti, mutta meillä muilla sen pitäisi olla omakohtaista sydämen uskoa. Toi "seurakunnan uskolla taivaaseen" on jo lähellä mormoneitten käsitystä missä jälkipolvet ns. jälkikastaa sukulaisiaan jotta nämäkin pääsisivät paratiisiin vaikeivat ole koskaan uskoneet.

Epäselvää tekstiä...

Vierailija
29/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä kaste- ja pelastuskysymyksissä on eroa riippuen siitä, onko esim helluntailainen, tavis luterilainen tai vanhoillislestadiolainen. Kristittyjen joukossa Raamattua tulkitaan näissä kysymyksissä hiukan eri tavalla. Älä siis hämmennyt, kun täällä olet saanut vähän erilaisia vastauksia. Viisainta on lukea itse Raamattua ja etsiytyä siihen kristilliseen seurakuntaan, mihin Jumala johdattaa. Kyllä Jumala sanassaan kertoo sinulle, mikä on tärkeintä.

Vierailija
30/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaste. Pieni lapsi on Jumalan lapsi, eikä joudu helvettiin, vaan pääsee aina taivaaseen.Samoin, kuin muutkin heidän kaltaisensa(kehitysvammaiset ym) vasta kun ymmärrys on sitä luokkaa, että tietää oikean ja vääträn eron, voi "tehdä syntiä". Ihmiset ovat syntisiä, eli tekevät virheitä/ syntiä joka ikinen päivä. Uskovat pyytävät syntejään Jumalalata anteeksi ja pyrkivät parannukseen, mutta koska ihmisiä ovat ja inhimillisiä, aivan kuin kaikki muutkin, saattavat siitä huolimaata langeta uudestaan.

Usko ei ole itsestään selvä asia, ei voi vaan alkaa usoa, se on lahja, joka annetaan. Se on sisäinen tunne, sitä ei pysty hyvin selittämään. rauha ja varmuus siitä, että kaikki järjestyy. jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen ja rakastaa ihmisiä syvästi. Jumala on armollinen. Jeesus lunasti syntimme, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki kristinuskoon tarkoitetut pelastuvat, vaan se joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Eli pelkkä kaste ei riitä, vain usko pelastaa.

Tämä on suurin piirtein krsitiuskon perusta.

Vierailija
31/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvuudesta jossa ei voi valita kaataako sitä viinaa kurkusta alas vai ei? t. päihdetyöntekijä

kyllä Jumala ymmärtää, mutta ihminen on itse vastuussa omista teoistaan, ei Jumala. Ihminen on vastuussa myös siitä, että haluaako päästä eroon riippuvuudestaan. Alkoholismista parantuminen kun kuitenkin lähtee siitä, että itse niin haluaa, ei siihen muuten kukaan pysty vaikuttamaan. kuten varmaan päihdetyöntekijänä sen tiedät, voit motivoida ja tukea, mutta lopulta kuitenkin kaikki on kiinni itsestä. Mikäli alkoholisti todella katuu tekojaan ja pyytää sitä anteeksi, pääsee hän taivaaseen. Siihen kuitenkin tarvitaan se usko. Ilman sitä, ei ole oikeaa katumusta/synnintuntoa(en tarkoita sitä, etteikö ei uskova ihminen voisi olla katuva) Oletko tietoinen siitä, kuinka moni alkoholisti on parantunut uskon avulla? Monelle se on viimeinen toivo,viinaan kuolemisen sijaan. t. myös päihdetyöntekijä

Vierailija
32/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kristinuskoon kastetut, ei tarkoitetut!

Vierailija
33/55 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että joku edes miettii mihin kastamaton vauva joutuu on kyllä sairasta. Luulisi sen olevan päivänselvää, että vauva pääsee taivaaseen jos sellainen paikka yleensä on.

Olisiko se kohtuullista, että vauva menisi taivaaseen, mutta vauvan uskonnoton perhe laitettaisiin helvettiin? Millainen taivas se olisi, jossa ei olisi läheisiä ihmisiä?

Entä pysyisikö vauva taivaassa aina vauvana vai kasvaisiko se - ja kuinka vanhaksi?

Vierailija
34/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkivaltiaan ja rakastavan Jumalan piti kiduttaa ja tapattaa poikansa, että Kaikkivaltiaan luomat syntiset ihmiset voisivat pelastua. Kuulostaako armouskonnolta?

Kristinuskossa on onnistuttu syyllistämisessä erityisen hyvin. Kaikki ihmiset ovat läpeensä pahoja, syntisiä ja kelvottomia, vain Jumala pelastaa.

Itse haluan opettaa lapsilleni, että he ovat hyviä ja arvokkaita ihmisiä riippumatta siitä, mihin he uskovat tai eivät usko. Jotkut heidän teoistaan voivat olla huonoja, ja vääristä teoista seuraa yhteiskunnassa rangaistuksia. Niistä otetaan opiksi ja seuraavalla kerralla toimitaan paremmin. En opeta lapsilleni, että he tai ketkään muutkaan ihmiset olisivat syntisiä ja läpeensä pahoja.

on ainoa armouskonto. Muut uskonnot perustuvat ihmisen yrityksiin tehdä hyviä töitä. Ja eihän se onnistu, kun ihminen on läpeensä paha. Kristinuskon Jumala rakastaa ihmisiä, mutta vihaa syntiä. tarvittiin Jeesus välimieheksi sovittamaan ihmisten pahat teot. Turvautumalla armoon pääsemme taivaaseen. Jumala on hyvä Jumala; Hän varmaan osaa ratkaista parhain päin kastamattoman vauvan tilanteen. Riittää, että katuu tekojaan elämänsä viime hetkillä, ongelmana vaan se, että kuka tietä milloin lähtö tulee. Uskon siis, että myös pedofiili voi pelastua, jos katuu kauheaa tekoaan.

Vierailija
35/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisuus on universaali asia. Jumalan olemukseen kuuluu oikeudenmukaisuus. Siksi synti vaatii hyvityksen, rangaistuksen. Silmä silmästä jne. Se ei ole hävinnyt mihinkään. Siksi rikoksista seuraa rangaistus kaikissa oikeusjärjestelmissä. Kaikilla teoilla on seurauksensa. Jumala kuitenkin näki, ettei ihminen kykene koskaan synnittömään elämään eikä pysty sovittamaan pahoja tekojaan. Ihmiset hylkäsivät täydellisen maailman ja täydellisen yhteyden Jumalaan syntiinlankeemuksessa.

Jumalan poika on osa Jumalan kolminaista persoonaa. Jumala siten otti itse ristinkuoleman osakseen. Jumala syntyi ihmiseksi ja kuoli ihmiskunnan puolesta. Jeesus huutaa ristillä "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Jumala hylkäsi Jeesuksen ristille, jotta hänen ei tarvitsisi hylätä luomiaan ihmisiä. Koska Jeesus oli täydellinen uhri, Jumala ja ihminen, hänen kuolemansa riittää ikiajoiksi. Jeesus olisi voinut valita toisin, mutta hän valitsi itse kulkea ristille ja kuolla.

Kristinuskoon kuuluu myös opetus siitä, että ihminen on samaan aikaan pyhä ja syntinen. Jumalan luomus on kaunis, ihana ja virheetön. Siinä ei ole mitään korjattavaa tai pahaa. Mutta jokainen ihminen tarvitsee tuon sovituksen osakseen, koska jokainen meistä on saman synnin alla kuin ensimmäiset ihmiset, jotka hylkäsivät paratiisin olotilan, elämän suorassa avoimessa yhteydessä Jumalaan ja valitsivat synnin.

Minä joka olen kristitty, opetan lapsilleni kaikin mahdollisin tavoin, että he ovat hyväksyttyjä, ihania ja rakkaita sekä minulle että Jumalalle. Synnin tajuaminen ei ole ahdistava asia vaan se vie ihmisen lähelle Jumalaa, armahtajaa ja vapauttajaa. Jumala ei halua lytätä ihmistä vaan pyyhkiä kaikki synnit pois. Vain sellainen, jolla on puhdas omatunto, voi rakastaa Jumalaa ilman pelkoa ja ahdistusta. Ja puhtaan omantunnon saa jokainen, joka turvautuu siihen, mitä Jeesus on jo kauan sitten tehnyt meidän puolestamme. Jumala vihaa syntiä ennenkaikkea siksi, että se tuhoaa hänen luomansa ihmiset ja luomakunnan, näkyvimpinä esimerkkeinä vaikka alkoholismi ja muut riippuvuudet, ja hillittömän kuluttamisen ja luonnonvarojen tuhlaamisen aiheuttama saastuminen.

Toivottavasti ilmaisin ymmärrettävästi.

Vierailija
36/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisit itsesi ymmärrettävästi, mutta uskonnottomana minun on mahdotonta ymmärtää ajatusrakennelmaasi Jumalasta ja Jeesuksesta ja syntisyydestä, koska minun näkökulmastani se tuntuu järjettömältä ja varsin epätodennäköiseltä.

Vierailija
37/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisuus on universaali asia. Jumalan olemukseen kuuluu oikeudenmukaisuus. Siksi synti vaatii hyvityksen, rangaistuksen. Silmä silmästä jne. Se ei ole hävinnyt mihinkään. Siksi rikoksista seuraa rangaistus kaikissa oikeusjärjestelmissä. Kaikilla teoilla on seurauksensa. Jumala kuitenkin näki, ettei ihminen kykene koskaan synnittömään elämään eikä pysty sovittamaan pahoja tekojaan. Ihmiset hylkäsivät täydellisen maailman ja täydellisen yhteyden Jumalaan syntiinlankeemuksessa. Jumalan poika on osa Jumalan kolminaista persoonaa. Jumala siten otti itse ristinkuoleman osakseen. Jumala syntyi ihmiseksi ja kuoli ihmiskunnan puolesta. Jeesus huutaa ristillä "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Jumala hylkäsi Jeesuksen ristille, jotta hänen ei tarvitsisi hylätä luomiaan ihmisiä. Koska Jeesus oli täydellinen uhri, Jumala ja ihminen, hänen kuolemansa riittää ikiajoiksi. Jeesus olisi voinut valita toisin, mutta hän valitsi itse kulkea ristille ja kuolla. Kristinuskoon kuuluu myös opetus siitä, että ihminen on samaan aikaan pyhä ja syntinen. Jumalan luomus on kaunis, ihana ja virheetön. Siinä ei ole mitään korjattavaa tai pahaa. Mutta jokainen ihminen tarvitsee tuon sovituksen osakseen, koska jokainen meistä on saman synnin alla kuin ensimmäiset ihmiset, jotka hylkäsivät paratiisin olotilan, elämän suorassa avoimessa yhteydessä Jumalaan ja valitsivat synnin. Minä joka olen kristitty, opetan lapsilleni kaikin mahdollisin tavoin, että he ovat hyväksyttyjä, ihania ja rakkaita sekä minulle että Jumalalle. Synnin tajuaminen ei ole ahdistava asia vaan se vie ihmisen lähelle Jumalaa, armahtajaa ja vapauttajaa. Jumala ei halua lytätä ihmistä vaan pyyhkiä kaikki synnit pois. Vain sellainen, jolla on puhdas omatunto, voi rakastaa Jumalaa ilman pelkoa ja ahdistusta. Ja puhtaan omantunnon saa jokainen, joka turvautuu siihen, mitä Jeesus on jo kauan sitten tehnyt meidän puolestamme. Jumala vihaa syntiä ennenkaikkea siksi, että se tuhoaa hänen luomansa ihmiset ja luomakunnan, näkyvimpinä esimerkkeinä vaikka alkoholismi ja muut riippuvuudet, ja hillittömän kuluttamisen ja luonnonvarojen tuhlaamisen aiheuttama saastuminen. Toivottavasti ilmaisin ymmärrettävästi.

No missä kuuluisa armo sitten on? Ja se että joku edes miettii mihin kastamaton vauva joutuu on kyllä sairasta. Luulisi sen olevan päivänselvää, että vauva pääsee taivaaseen jos sellainen paikka yleensä on.

Vierailija
38/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vastaan, olen mormoni

Kristinusko on oikea, siksi, että on olemassa Isä Jumala, jonka poika on Jeesus Kristus, joka sovitti maailman ihmisten synnit, jotta jokainen voi päästä takaisin Jumalan luo niin halutessaan (se miten halunsa osoittaa on sitten toisen keskustelun aihe).

Lapsi, joka kuolee on viaton ja pääsee automaattisesti Jumalan luokse, lapsi ei ole kykeneväinen tekemään syntiä (=tietoisesti rikkomaan Jumalan lakia vastaan), ja synti on este Jumalan luo pääsemiselle...

Pedofiili, joka ns. tulee uskoon 5 min, ennen kuolemaansa ei mitä todennäköisimmin oikeasti tule uskoon eikä siten "pääse taivaaseen". Jos oikeasti tulee uskoon, hänen täytyy kuitenkin viedö oma parannusprosessinsa loppuun asti osoittaakseen todella haluavansa Jumalan luo ja katuvansa tekojaan - vain siten Kristuksen sovitus voi kantaa hänen syntinsä "rangaistuksen" - hän voi tehdä sen parannuksen loppuun tavallaan kuoleman jälkeen, mutta se on paljon vaikeampaa kuin täällä maan päällä.

Kaikki ne ihmiset, jotka eivät ole koskaan kuulleet esim. Kristuksesta elämänsä aikana, tai ovat kyllä kuulleet, mutta eivät ole esim, ymmmärtäneet riittävästi ottaakseen Hänet vastaan, saavat siihen mahdollisuuden tämän elämän jälkeen - he voivat vielä hyväksyä Kristuksen ja päästä Jumalan luo taivaaseen tai olla hyväksymättä ja päästä toiseen paikkaan, joka on heille hyvä - elleivät ole siis olleet ihan älyttömän pahoja tyyppejä kuten joku Hitler. Jumala ei kiusan takia halua ketään kiusata vaan antaa jokaiselle kaikki mahdollisuudet päästä taivaaseen, koska Hän rakastaa jokaista luotuaan ihan yhtä paljon ja ihminen sitten itse valitsee (teoillaan) haluaako vaiko eikö.

Näin siis me mormonit uskotaan.

Vierailija
39/55 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paha voi tuhota ihmistä konkreettisesti. Työssäni olen kohdannut paljon alkoholisteja jotka lopulta tuhoavat itsensä ja usein myös läheisensä juomisellaan. Alkoholismia voi ajatella myös sairautena, johon vaikuttaa ympäristö ja henkilöhistoria, mutta on se myös ihmisen oma valinta, harvoin kukaan kaataa pakolla viinaa kurkusta alas.

On toki paljon kamalampaakin syntiä kuin alkoholismi tässä maailmassa. Korostan vielä että Jumala ei vihaa alkoholistia, sitä ihmistä, vaan syntiä tai pikemminkin koko sitä vyyhteä joka tuhoaa ihmisen.

Vierailija
40/55 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus nussii jammu siltavuorta perseeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi