Jouduin tuijotuksen uhriksi esiintymistilanteessa :(
Olin esiintymässä seminaarissa ja yleisössä eräs nuorempi nainen tuijotti minua intensiivisesti. Silmätkään eivät räpsyneet. Tätä jatkui koko esityksen ajan ja koko esitys meni aivan pieleen. Menin tekemään asiasta valituksen häirinnästä ja nyt odottelen jatkotoimenpiteitä. En saa enää nukuttua ja sain traumat. :(
Kommentit (15)
Samaa hommaa.
Olin lähikaupassa, ja kassa katsoi minua koko maksutapahtuman ajan.
Varmaan ajatteli SITÄ. Hyi olkoon ja yök
Minä ihan vain viattomasti itseäni varten otin salilla kuvan perseestäni treenitrikooissa ja laitoin sen nettiin ja nyt joku oli käynyt katsomassa sitä! Olen järkyttynyt tästä ahdistelun määrästä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se niin on, että esiintyjää ei saisi katsoa.
Älä höpötä. Katsoa saa mutta tuijottaa ei. 1-2 sekuntin vilkaisu esiintyjään on aivan OK ja normaali ihminen kääntää katseen sen jälkeen muualle. Parin minuutin kuluttua voi taas tehdä uuden vilkaisun.
Olin eilen salilla, ja tein alkuun keppijumppaa. Viereisellä alueella on kuntopyöriä. Yksi nainen tuijotti koko jumpan ajan. Tunsin sen limaisen katseen pakaroissani
Onneksi tuli muita. Menin heidän imussa pukkariin... pelotti
Olen itse harrastelijanäyttelijäryhmässä ja joudun ehkä lopettamaan tämän rakkaan harrastuksen katsojien häritsevän tuijotuksen takia. En ymmärrä, miten ihmiset kehtaavatkin niin avoimesti katsoa muotojani. Tulee ihan jotenkin likainen ja arvoton olo. Olen pyytänyt teatterinvetäjää käymään läpi esitysten alussa ns turvallisen tilan säännöt läpi, joissa sanotaan, että häiritsevä tuijotus on kielletty. Hän ei kuitenkaan suostu tekemään tätä yleisökadon pelossa. Eli hyssyttelee aihetta. Harkitsen jatkotoimia.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse harrastelijanäyttelijäryhmässä ja joudun ehkä lopettamaan tämän rakkaan harrastuksen katsojien häritsevän tuijotuksen takia. En ymmärrä, miten ihmiset kehtaavatkin niin avoimesti katsoa muotojani. Tulee ihan jotenkin likainen ja arvoton olo. Olen pyytänyt teatterinvetäjää käymään läpi esitysten alussa ns turvallisen tilan säännöt läpi, joissa sanotaan, että häiritsevä tuijotus on kielletty. Hän ei kuitenkaan suostu tekemään tätä yleisökadon pelossa. Eli hyssyttelee aihetta. Harkitsen jatkotoimia.
Eli et ole sinut kehosi kanssa, vaan kärsit alemmuuskompleksista ja luulotaudista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se niin on, että esiintyjää ei saisi katsoa.
Älä höpötä. Katsoa saa mutta tuijottaa ei. 1-2 sekuntin vilkaisu esiintyjään on aivan OK ja normaali ihminen kääntää katseen sen jälkeen muualle. Parin minuutin kuluttua voi taas tehdä uuden vilkaisun.
Jotenkin käsittämätöntä ettei edes kulttuuriväki osaa käyttäytyä nykyisenä metoo-aikana katsomossa. Sama toljotus sen kun vain jatkuu, vaikka on päivänselvää, että katse suunnataan katsomossa kengänkärkiin tai jonnekin alaviistoon tai esim. kattoon.
Seuraavalla kerralla voit pyytää, jos voisit esiintyä verhon takana. Ei pääsis ihmiset tuijottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan vain viattomasti itseäni varten otin salilla kuvan perseestäni treenitrikooissa ja laitoin sen nettiin ja nyt joku oli käynyt katsomassa sitä! Olen järkyttynyt tästä ahdistelun määrästä!
😅😅😅😅😅
korkeat esiintymislavat ovat tuon takia pahoja, koska niissä altistuu asiattomille katseille. olen alkanut suosimaan matalia esiintymislavoja ja otan jonkun kevyen näkösuojan mukaan jos mahdollista
onko tuo niin vakavaa?