Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
181/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nykyään saikkua jos puoliso on kipeänä?

Eikö mies voi hakea sitä vapaata vuosilomastaan tai hakea palkatonta vapaata? Niin muut tekevät.

Vierailija
182/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi valitsette tällaisia miehiä?

t. Vastuunsa kantava mies, joka ei kelpaa kenellekään

Varmaankin trolli, mutta vastaan silti. Tuntemani äidit, joiden miehet ovat luistaneet vastuusta, eivät ole valinneet vastuutonta miestä, vaan kunnollisen ja vastuuta kantavan miehen. Sitten he ovat saaneet lapsia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhempani tulisivat muuten auttamaan, mutta emme uskalla flunssan takia, vaikka koronatestit olivat negatiivisia. Kyllä on äitinä näköjään huonot kortit, kun oikeutta perustarpeisiin (lepääminen sairaana) ei ole... Olen järkyttynyt, että mies lähti juhliin. Tai luultavasti jos olisi jäänyt flunssani alettua kotiin hoitamaan vauvaa, niin en olisi mennyt niin huonoon kuntoon ja saanut migreenikohtausta, jos olisi saanut levätä siis eikä kauheaa univelkaa olisi kertynyt.

Miehelle periaatteessa on oikeus etätyöhön, mutta oman saikkunsa takia ja koska olisi kuitenkin joutunut kotona hoitamaan sairasta vauvaa, niin ilmeisesti onnistunut. Tämän ymmärrän siinä mielessä, että eihän työn teosta mitään tule jos kuumeinen ja tukkoinen vauva hoidettavana samalla. Minulla on itselläni hyvä työ johon palaan vanhempainvapaan jälkeen, eli meidän talous ei ole miehen työstä pelkästään riippuvainen. Hän vaan arvostaa työtään korkealle ja varmaan kuvittelee olevansa kovinkin tärkeä henkilö siellä.

Ap

Mistä oikeasti tiedät miten miehesi kokee asemansa töissä? Vaikuttaa siltä, ettette paljon tällaista asioista puhu.

Minun mielestäni miehelläsi oli kyllä oikeus lähteä häihin. Hän olisi voinut toki auttaa sinua järjestämään kotiasioita hieman paremmin ennen lähtöään. Ettet vaan olisi marttyyrina sanonut kyllä minä pärjään! Ei miehet lue ajatuksia, niille pitää sanoa mitä todella halutaan.

Ei minusta tällaisessa tilanteessa tarvita mitään ajatustenluku taitoa. Ihan terve maalaisjärki riittää. Palkattua hoitoapua saa kyllä. Joku tuolla ehdotti lapsen mukaan ottamista, mutta ei kipeää lasta pidä lähteä mihinkään juhliin viemään, herranjumala!

Vierailija
184/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes viitsi lukea kommentteja, koska arvaan, että taas mammat on menny halpaan ja ottavat osaa tämän läpinäkyvän trollin hölinöihin. Jos tuo nyt olisi totta, niin mies menisi ilman muuta häihin ja kotiin hommattaisiin naiselle apua, tuttu tai vieras maksua vastaan. Viimeinen lause aina viimeistään paljastaa nämä aivottomat trollit.

Kuule, kyllä Suomen maassa pahempaakin tapahtuu. Oli trolli tai ei, täysin uskottava tapahtuma.

Vierailija
185/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoitetaan, että Ap:n olisi pitänyt pyytää apua sukulaisilta tai tuttavilta. Miksi hänen, kun oli muutenkin tiukoilla?? Miksi lapsen isä ei järjestänyt kotiin lisäapua, jos ei itse pystynyt siellä olemaan?

Koska koko juttu on satua. Ja palstamammoille taas yksi syy raivota mie svihaansa.

Vierailija
186/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ei huolehdi sairaasta puolisostaan? SAATI VAUVASTAAN???? Kun kotona on pieni lapsi, vanhemman TÄRKEIN ja oikeastaan sillä hetkellä ainoa oikeasti tärkeä tehtävä on huolehtia siitä vauvasta.

Vierailija
187/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ne kaikki miehet sanovat ennen vauvavuotta...

Vierailija
188/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoitetaan, että Ap:n olisi pitänyt pyytää apua sukulaisilta tai tuttavilta. Miksi hänen, kun oli muutenkin tiukoilla?? Miksi lapsen isä ei järjestänyt kotiin lisäapua, jos ei itse pystynyt siellä olemaan?

Koska koko juttu on satua. Ja palstamammoille taas yksi syy raivota mie svihaansa.

On se hyvä, että sinä olet elämässäsi tavannut pelkkiä pyhimyksiä mieheksi. Elät ja asutkin varmaan miespyhimyksen kanssa? Sinua lykästi.

Vierailija
189/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu, että aina ne miehet ovat parasta isämateriaalia, jotka eivät ole koskaan edes pitäneet vauvaa sylissään. Saati edes seurustelleet koskaan.

Vierailija
190/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin naiset hoiti vauvan vaikka mies oli missä ja oma olo mikä tahansa. Ihan outoa ulinaa.

Hoitaahan miehetkin sitten kipeänä vauvaa/lasta kun nainen huitelee pitkin kyliä ryyppäämässä?

Juuri näin. Äiti lähtee vähän rentoutumaan, kun vauva ja isä sairastavat kotona, koska onhan isä sentään aikuinen ihminen...

Vierailija
191/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu, että aina ne miehet ovat parasta isämateriaalia, jotka eivät ole koskaan edes pitäneet vauvaa sylissään. Saati edes seurustelleet koskaan.

Olisin varmasti hyvää isämateriaalia ja toivoisin kovasti joskus isäksi tulevani. Mutta kaltaiseni lyhyt, hintelä, korkeaääninen ja olemukseltaan vähän feminiininen mies ei sytytä naisia, joten voi jäädä haaveeksi. Hyvä isämateriaali ei taida olla se, mikä on mielessä, kun treffiseuraa valikoidaan

Vierailija
192/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkö olisi pitänyt jäädä tämän Ap mamman takia nyt kaverin häistä pois? Ajatteleeko kukaan täällä morsiusparia? Ap varmaan kiljuisi jos hänen kaverinsa jäisi tällaisesta syystä häistä pois. Sitäpaitsi ehkei mies kehdannut sanoa, ettei hänen rouvansa pärjää kotona flunssaisena pienen vauvan kanssa.

Vierailija
193/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmasti hyvää isämateriaalia ja toivoisin kovasti joskus isäksi tulevani. Mutta kaltaiseni lyhyt, hintelä, korkeaääninen ja olemukseltaan vähän feminiininen mies ei sytytä naisia, joten voi jäädä haaveeksi. Hyvä isämateriaali ei taida olla se, mikä on mielessä, kun treffiseuraa valikoidaan

Se on kuule tasan tarkkaan niin, että miehestä ei tiedä millaista isämateriaalia siitä kuoriutuu ennen kuin se lapsi on tullut taloon. Ihmeellinen asia siinä on kuitenkin se, että JONKUN on pakko se vauva hoitaa. Yleensä miehet ajattelevat, että se joku on nainen. Veikkaisin, että vastuuseensa kasvavia miehiä on noin 20 %, muut "auttelevat" silloin kun huvittaa. Valitettavasti.

Vierailija
194/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenkö olisi pitänyt jäädä tämän Ap mamman takia nyt kaverin häistä pois? Ajatteleeko kukaan täällä morsiusparia? Ap varmaan kiljuisi jos hänen kaverinsa jäisi tällaisesta syystä häistä pois. Sitäpaitsi ehkei mies kehdannut sanoa, ettei hänen rouvansa pärjää kotona flunssaisena pienen vauvan kanssa.

No morsiusparikin olisi voinut olla kiitollinen, ettei joku juuri sairastanut olisi tullut levittämään bakteereitaan hääseurueeseen. Varsinkin, jos on vaikka häämatka varattuna.

Vierailija
195/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla oikeassakin. Nainen etsii ennenkaikkea hyvää puolisomateriaalia, eli sellaista miestä joka sytyttää ja miettii vasta sitten onko hän hyvää isämateriaalia, jos haluaa perheen. Molemmat on löydyttävä.

Kyllä sinäkin varmasti sytytän jotakuta naista, mutta jos olemme rehellisiä niin heteronaista sytyttää keskimäärin maskuliininen mies. Tiedän kuitenkin lyhyitä, feminiinisiä miehiä jotka ovat löytäneet naisen ja perheen. Olen itsekkin joskus ollut ihastunut ns. feminiiniseen mieheen, mutta keskimäärin useammin maskuliinisiin miehiin.

Vierailija
196/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä näistä idiooteista Jonneista. Tsemppiä.

Vierailija
197/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut tän saman trolli-tarinan täältä aikaisemminkin.

Vierailija
198/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että oma perhe pitää olla ykkönen. Puolisoiden pitää puhaltaa yhteen hiileen.

Sitten vasta muut. Aloittajan mies ei puhalla yhteen hiileen, eikä hänelle perhe ole ykkönen.

Tuollainen mies saa lähteä menemään pois kokonaan. Löydät kyllä paremman kumppanin.

On kokemusta samalaisesta tapauksesta. Mies lähti talkoisiin siskolleen, vaikka kotona tarvitsin apua kahden vaippaikäisen hoidossa. Talkoissahan se ravasi usein samaisella siskolla.

Kerran koko perhe oli kipeänä. Äitinä hoidin sekä miehen että lapset, vaikka olin itsekin kipeä.

Laitoin miehen kiertoon.

Vierailija
199/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut tän saman trolli-tarinan täältä aikaisemminkin.

Tuskin on sama tarina. Näitä vastuuttomia miehiä on vaan paljon enemmän, kuin yksi.

Vierailija
200/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla itsekeskeinen mies. Pahalta tuntuu puolestasi. Älä nyt ainakaan enempää lisäänny sen kanssa.

Osa, välillä tuntuu, että suurin osa miehistä on kuvailemasi kaltaisia.

Onneksi päätin jo nuorena elää sellaista elämää, jota oikeasti halusin elää. Eli en halunnut pariutua, saati tehdä lapsia. Elämä on ollut mieluista ja seesteistä, kun ei ole tarvinnut hukata itseään.

Sinullakin ap on vielä mahdollista kokea tämä sama hyvänolon tunne ja tyytyväisyys omaan elämään, kun tosiaan et lisäänny tuollaisen äijän kanssa enää, ja otat eron. Nythän sinulla on helmoissasi yksi aikuinen itsekäs vastuuntunnoton mieslapsi. Moni eronnut nainen kehuu, kuinka elämä ja perusarki helpottui, kun jätti aikuisen vauvan.