Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
1021/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten tässä on nyt käynyt? Onko Ap mies jo kotona, kävikäö rouvalleen kaupassa?

Miten tämän lapsen laita on? Onko llut kauhea viikonloppu? Voiko joku vastata?

Ap:n mies on lastenosastolla hoitamassa vauvaa (joka ollut eilisestä saakka sairaalassa).

Ap on passitettu kotiin nukkumaan ja toipumaan.

Sairaalassa kysytty, miten vauva mennyt huonoon kuntoon (lue: päivittelevät vastuuntunnotonta isää, joka lähti juhlimaan toiselle maata, vaikka alipainoinen imeväinen ja imettävä äiti kotona sairaana).

Vitsi, vitsi olipa sulla kertomus.

Vierailija
1022/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin vaikeaa olisi arvostaa miestä, jolle oma napa on tärkeämpi kuin puolison ja perheen hyvinvointi. Kaikkia se leipä elättääkin.

Ihan lapsellisia tulkintoja. Ei ole sinulla ainakaan elämänkokemusta. Oma napa, sinulla myös.

On kokemusta itsekkäästä aviomiehestä, epäitsekkäästä aviomiehestä ja erityislapsen kasvattamisesta itsenäiseksi aikuiseksi. Se epäitsekäs pystyi (ja pystyy edelleen, kun ollaan jo kaksin) laittamaan yhteisen edun omansa edelle. Se itsekäs taas jäi muutamassa vuodessa. Ensin loppui luottamus ja arvostus ja heti perään rakkaus ja halu.

Todella järkevää "todistusta". Pitääkö se järkevä huolta sinun äpärästä ja silti tavallaan haukut häntä tuossa tekstissä?

Pysy asiallisena jos haluat keskustella.

Elä todellisuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan jo Ap,  tämä oli kuitenkin teennäistä ja uusavuttomuutta jos siinä oli totuutta edes hieman.

Vierailija
1024/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe jo koossa?

Vierailija
1025/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten tässä on nyt käynyt? Onko Ap mies jo kotona, kävikäö rouvalleen kaupassa?

Miten tämän lapsen laita on? Onko llut kauhea viikonloppu? Voiko joku vastata?

Mies kävi kaupassa, mutta toi sieltä muun muassa jauhelihaa ja kanaa, ei mitään helppoa syötävää tai juotavaa. Tämä myös jätti aloittajan ja vauvan kotiin ilman autoa. Vauvan vointi meni lopulta niin huonoksi, että aloittaja joutui viemään hänet taksilla sairaalaan. Lapsi ei ole vieläkään päässyt osastolta pois. Mies palasi reissusta sunnuntaina puolilta päivin, eikä pyytänyt edes kunnolla anteeksi. Aloittaja on nyt kotona lepäämässä, mies jäi vauvan luokse sairaalaan. Aloittaja aikoo muuttaa vauvan kanssa joksikin aikaa äidilleen, kunhan vauva ja aloittaja ovat paremmassa kunnossa.

Vierailija
1026/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri huomasi myös ettei kaikki ole hyvin ja oli väärin jättää ap yksin kotiin vauvan kanssa.

Joku toinen olisi voinut tehdä lasun mutta tämä lääkäri antoi vaan kehoituksen keskustella neuvolassa.

Itse kuitenkin uskon että mies voi muuttua ja ehkä tämä herätti hänet.

Aika näyttää miten käy.

Ei ole sanottu etteikö lasua tehtäisi (ap:n miehen toiminnan johdosta.)

Vierailija
1027/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No pyysitkö sinä miestä kaupasta tuomaan valmisruokia tai pikaruokia? Ettekö te puhuneet, mitä kaupasta tuodaan?

Vierailija
1028/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No pyysitkö sinä miestä kaupasta tuomaan valmisruokia tai pikaruokia? Ettekö te puhuneet, mitä kaupasta tuodaan?

Ap on nukkumassa. Ap pyysi miestään perumaan reissun, mies sen sijaan meni kauppaan tietämättä ja toi jauhelihaa ja kanaa.

Vierailija
1029/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehelle pitää kaikki vääntää rautalangasta? Onko sillä kehitysvamma vai muuten heikko ymmärrys?

Vierailija
1030/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-kymppinen pariskunta, nainen ihan kädetön ja palaa sekoillun jälkeen oman äitinsä huomaan. Ap nauraa partaansa, (setämies) kun koko lataamon päivähuone on saatu palstalle hurskastelemaan

Vierailija
1031/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-kymppinen pariskunta, nainen ihan kädetön ja palaa sekoillun jälkeen oman äitinsä huomaan. Ap nauraa partaansa, (setämies) kun koko lataamon päivähuone on saatu palstalle hurskastelemaan

Ihan vaan sanon, että kyllä se vanhempien luona vierailu on ihan normaalia aikuisenakin. Monilla on hyvät keskusteluvälit vanhempiensa kanssa ja vanhemmat tuntevat hyvin myös aikuisen lapsensa. Jos vanhempi asuu kaukana, helposti siellä ollaan vaikka viikko kerrallaan, kun sinne kerran matkustaa, vaikkei kotona edes olisi mitään kriisiä.

Ei ap mihinkään ole (vielä) muuttamassa, vaan menee hetkeksi äitinsä luo, jossa saa etäisyyttä tilanteeseen ja keskustelua äitinsä kanssa. Ihan normaalia ja kiva, että on äidin kanssa sellaiset välit, että voi mennä.

Vierailija
1032/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri huomasi myös ettei kaikki ole hyvin ja oli väärin jättää ap yksin kotiin vauvan kanssa.

Joku toinen olisi voinut tehdä lasun mutta tämä lääkäri antoi vaan kehoituksen keskustella neuvolassa.

Aika näyttää miten käy.

Tu on jo naurettavaa, isän takia lasu !  ?  ! .

P...le  kyllä äidin pitää pysyä yksi kersa hoitamaan !

Vierailija
1033/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämiesten provoissa on järjetön määrä asiavirheitä, tämä ei kuulu niihin. Ap tietää kuinka osastolla toimitaan.

Vierailija
1034/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika näyttää miten käy.

Tu on jo naurettavaa, isän takia lasu !  ?  ! .

P...le  kyllä äidin pitää pysyä yksi kersa hoitamaan !

Perkele, sairaana ei tarvitse, kun on se isäkin.

Vierailija
1035/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä sika on jo jätetty ainakin henkisesti ja fyysisesti kun on parannuttu? Tulee mieleen oma isäni,joka ei myöskään auttanut ketään sairasta ja oikeastaan matki kaikkia ääniä jotka kuulosti sairastelulta. Nämä miehet ovat pipejä omasta päästään ja kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
1036/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt pulaan kun mies oli työmatkalla ulkomailla 4 kertaa n 3 kk kerta.

Vierailija
1037/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit torstaina sanonut että häihin meno ei ole ok etkä vain olettanut. Ei se toinen ajatuksia osaa lukea.

Vierailija
1038/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ymmärtänyt käydä kaupassa ennen lähtöään, hän ei ole pelkästään typerä, vaan vastenmielinen. 

Vierailija
1039/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin vaikea tilanne niin pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus ja ottaa lapsi huostaan. Olet ihan selvästi huono äiti. Ehkä tämä on jokin trolli aloitus.

Trolli on. Ei kukaan alkas palstailla kun on kipeenä ja kertomaan diipadaapaa..

Naureskelee sitten, kun sai toiset kommentoimaan.

Ensin itse kipee, sitten jo mieskin ja vauva jne ja kaikesta postausta...Ei, ei ,ei. Ei ole normaalia.

Ei pidä mennä mukaan tuollaisiin trolleihin.

Vierailija
1040/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on ollut kotona lapsen kanssa, niin kyllä se lasu tehtäisiin ihan siitä ap:stä, joka on lasta hoitanut, ei isästä. 

Miettikää mistä kaikesta muusta olis kiva syyttää poissaolevaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi