Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
981/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

No tässä ei ollutkaan kysymys minusta, vaan AP:n miehestä. Minä ja mieheni tiedämme erittäin hyvin, mitä toisimme kaupasta, mutta AP:n mies näköjään ei, eikä AP älynnyt edes sanoa hänelle, mitä olisi halunnut tuotavan.

No, pakkoko sinun on sitten haukkua ap:ta tilanteesta, jos miehensä on niin uuno, ettei tiedä mitä vaimonsa syö sairaana tai ylipäänsä mitä kannattaa kenelle tahansa sairaalle ihmiselle ostaa? Juurikin jotain nopeaa (esim. mikroateria, valmissalaatti), kylmää (jogurttia, leipää, pikkusuolaista, hiilihapollisia juomia) jne. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi osata eikä ostaa tyyliin jauhelihapakettia, että prkl kokkaa siitä itse.

Tasavertaisuuden nimissä, Ap olisi pitänyt miestä kirjoittamaan listan mitä kotonta puuttuu. Ei kukaan tiedä toisen aivoituksia jos niitä ei selkeästi tuo esille, ei siis kiukuttelua jos ei ole itse kyennyt ilmaisemaan tarpeitaan tämä Ap.

Ap ei edes tiennyt, että mies meinaa edelleen lähteä, vaikka olivat tosi kipeitä vauvan kanssa. Mies tuli töistä ja oli jo käynyt kaupassa ja ilmoitti lähtevänsä. Ei ap saanut mahdollisuutta esittää toiveita ostosten suhteen.

No mikä tässä hannaa jos kerran kävi kaupassa niin teki tehtävänsä. Oliko kommunikointi huonoa. En ymmärrä mistä valitus oikein johtaa alkunsa.

Raaka jauheliha ja kanasuikaleet ei tainnut olla sovelias kotivara väsähtäneelle imettäjälle, jonka maito ehtynyt. Kuten ei ollutkaan ja vauva joutui osastohoitoon.

Tajuatteko: ap ymmärsi jo perjantaiaamuna, että ei välttämättä pärjää silloisessa kunnossaan sairaan 4 kk vauvan kanssa ja oyysi miestä jmään kotiin. Mutta mies ei kuunnellut, kävi kaupasta jauhelihaa (ap luuli että mies jää kotiin, ei tiennyt miehen menevän kauppaan) ja lähti! Millainen törkimys tuollaisen tekee niille, joita sen pitäisi eniten rakastaa ja suojella. Omalle lapselleen ja sen äidille. Jätti ja meni juhlimaan kaverinsa perheonnea.

Siis raakaa jauhelihaa paketin.

Vierailija
982/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ja olkoot päävastuussa lasten ja kodin hoidosta.

Koska mies on perheen pääelättäjä, eli uhraa itsensä tekemällä enemmän töitä ja raskaita töitä.

Naisen elämä ja rooli vaan on helpompi.

Siksi hoitakoot muksut.

Mies elää 8 v vähemmän kuin nainen,koska miehen rooli on isompi ja raskaampi.

Ehkä teillä näin. Meillä tienattiin saman verran ja kulut maksettiin puoliksi. Silti vastuu kodista oli naisella. Hyödyttömän miehen laitoin pihalle, eli ostin hänet ulos yhteisestä asunnostamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

No tässä ei ollutkaan kysymys minusta, vaan AP:n miehestä. Minä ja mieheni tiedämme erittäin hyvin, mitä toisimme kaupasta, mutta AP:n mies näköjään ei, eikä AP älynnyt edes sanoa hänelle, mitä olisi halunnut tuotavan.

No, pakkoko sinun on sitten haukkua ap:ta tilanteesta, jos miehensä on niin uuno, ettei tiedä mitä vaimonsa syö sairaana tai ylipäänsä mitä kannattaa kenelle tahansa sairaalle ihmiselle ostaa? Juurikin jotain nopeaa (esim. mikroateria, valmissalaatti), kylmää (jogurttia, leipää, pikkusuolaista, hiilihapollisia juomia) jne. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi osata eikä ostaa tyyliin jauhelihapakettia, että prkl kokkaa siitä itse.

Tasavertaisuuden nimissä, Ap olisi pitänyt miestä kirjoittamaan listan mitä kotonta puuttuu. Ei kukaan tiedä toisen aivoituksia jos niitä ei selkeästi tuo esille, ei siis kiukuttelua jos ei ole itse kyennyt ilmaisemaan tarpeitaan tämä Ap.

Ap ei edes tiennyt, että mies meinaa edelleen lähteä, vaikka olivat tosi kipeitä vauvan kanssa. Mies tuli töistä ja oli jo käynyt kaupassa ja ilmoitti lähtevänsä. Ei ap saanut mahdollisuutta esittää toiveita ostosten suhteen.

No mikä tässä hannaa jos kerran kävi kaupassa niin teki tehtävänsä. Oliko kommunikointi huonoa. En ymmärrä mistä valitus oikein johtaa alkunsa.

Raaka jauheliha ja kanasuikaleet ei tainnut olla sovelias kotivara väsähtäneelle imettäjälle, jonka maito ehtynyt. Kuten ei ollutkaan ja vauva joutui osastohoitoon.

Tajuatteko: ap ymmärsi jo perjantaiaamuna, että ei välttämättä pärjää silloisessa kunnossaan sairaan 4 kk vauvan kanssa ja oyysi miestä jmään kotiin. Mutta mies ei kuunnellut, kävi kaupasta jauhelihaa (ap luuli että mies jää kotiin, ei tiennyt miehen menevän kauppaan) ja lähti! Millainen törkimys tuollaisen tekee niille, joita sen pitäisi eniten rakastaa ja suojella. Omalle lapselleen ja sen äidille. Jätti ja meni juhlimaan kaverinsa perheonnea.

Joo, huh. Aika saasta mieheksi. Vähän ois peiliinkatsomista edessä miehellä. Voi olla kyllä, ettei enää tuota suhdetta pelasta, vaikka mitä sirkustemppuja tekisi.

Vierailija
984/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikea tilanne niin pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus ja ottaa lapsi huostaan. Olet ihan selvästi huono äiti. Ehkä tämä on jokin trolli aloitus.

Vierailija
985/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on perheen pääelättäjä, eli uhraa itsensä tekemällä enemmän töitä ja raskaita töitä.

Siksi hoitakoot muksut.

Siksi monen naisen mielestä ko. miehet voivat vetää isoa, raskasta rooliaan jossain muualla kuin naisen ja lasten kotona. Se helpottaa naisen elämää paljon, eivätkä lapsetkaan huomaa siinä mitään eroa. Joissain tapauksissa he tietysti näkevät isäänsä enemmän, mutta lapset sopeutuvat sellaisiin muutoksiin yleensä hyvin.

Vierailija
986/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi näkee että miehesi ja sinä ette tule toimeen. Avioeropaperit vaan vireille niin pääset omillesi. 

Vierailija
987/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin vaikea tilanne niin pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus ja ottaa lapsi huostaan. Olet ihan selvästi huono äiti. Ehkä tämä on jokin trolli aloitus.

Ei äidin lyhytaikainen sairastuminen ja väsymys ole huostaanottoperuste. Toki lasu voisi isää vähän läksyttää, että miten isä lapsen huoltajana jätti lapsen sairastuneen ja väsyneen henkilön varaan.

Jatkossahan ap jo tietää turvata muihin kuin mieheensä, ja tässäkin tapauksessa omasta huonosta voinnistaan huolimatta sai hoidettua lapsen sairaalaan. Supermutsihan tuo on!

Vierailija
988/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee! Yksi vanhempi saa kerralla olla kotona, vaikka kaikki lapset ja kotona oleva vanhempi olisivat sairaana. Tuntuu käsittämättömältä, ettei pysty yhtä sairasta lasta hoitamaan. Itse olen 39C kuumeessa hoitanut useamman oksentelevan ja ripuloivan lapsen.. Ja valvonut useamman viikon parin kolmen tunnin yöunilla, kun hoidin vaikeasti sairasta lasta.

Tuo teidän yhtäaikainen sairastuminen tulee toistumaan vielä useita useita kertoja, kun päiväkotiaika alkaa....

Nyt hiukan sitkeyttä siihen touhuun ja anna sen miehen mennä.. Kyllä itsekin olisit mennyt, jos olisi ollut hyvän ystävän häistä kyse.

Vierailija
989/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ollaan koronassa ja lihaa ei olla syöty ja siitä pitää jaksaa valmistaa ruoka. En ymmärrä miehen ostoksia.

Meillä syödään valmista ja jogurttia, viiliä ja kaikkea mikä menee helposti alas.

Vierailija
990/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi hoitakoot muksut.

Ei kuule joka perheessä senkin tampio. Ja miehen kuolinsyy on kyllä nykyisin joku ihan muu kuin raskas elämä.

Vierailija
991/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan menee! Yksi vanhempi saa kerralla olla kotona, vaikka kaikki lapset ja kotona oleva vanhempi olisivat sairaana. Tuntuu käsittämättömältä, ettei pysty yhtä sairasta lasta hoitamaan. Itse olen 39C kuumeessa hoitanut useamman oksentelevan ja ripuloivan lapsen.. Ja valvonut useamman viikon parin kolmen tunnin yöunilla, kun hoidin vaikeasti sairasta lasta.

Tuo teidän yhtäaikainen sairastuminen tulee toistumaan vielä useita useita kertoja, kun päiväkotiaika alkaa....

Nyt hiukan sitkeyttä siihen touhuun ja anna sen miehen mennä.. Kyllä itsekin olisit mennyt, jos olisi ollut hyvän ystävän häistä kyse.

Ja taas yksi tilannetajuton. Vähän vähemmän vaarallista, jos 3v oksentaa, kuin että 4kk vauvalla on nuha ja kuumetta.

Ja miksi äitien pitäisi venyä noin kamalasti (valvoa useita viikkoja, hoitaa lapsia kuumeessa tms.), mutta isän ei tarvitse osallistua ollenkaan? Ei siinä ole mitään järkeä. Ja miksi haluat todistella moista sankariuttasi? Tuohan on typeryyttä väsyttää yksi ihminen noin, kun perheessä on kaksi aikuista. Itse ainakin haen saavutukseni työelämästä ja lasten suhteen kasvatuksen laadusta mieluummin kuin typerästä martyyrisankarinviitasta. Kyllä mieskin saa valvoa oman osuutensa.

Vierailija
992/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi hoitakoot muksut.

Ei kuule joka perheessä senkin tampio. Ja miehen kuolinsyy on kyllä nykyisin joku ihan muu kuin raskas elämä.

Tai kyllä se keskivartalotynnyrin kasvattaminen on varmaan aika raskasta. Sehän ne miehet useimmin varmaan tappaa.

Noin tosissaan esim. minä ja mieheni molemmat tehtiin samaa työtä n. samalla palkalla (it-ala) ja kun minä olen lisäksi ollut raskaana ja synnyttänyt kahdesti, väitän, että mulla on ollut fyysisesti raskaampaa. Olen myös urheillut miestä enemmän.

Kyllä se miesten alhaisempi elinikä on ihan vaan heikkoutta :D

Vierailija
993/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä arvasin että Ap ei ollut laittanut viestiä miehelle päivystykseen menosta! Oletko nyt tyytyväinen kun sait näpäytettyä tyhmää miestä?

Tämä kohta tässä muakin häiritsee. Mies on vauvan isä! Sille kuuluu se tieto. Ja ap:lla on selkeästi aikaakin viestitellä, kun tänne ehtii postailla.

Mulle ei vastaavassa tilanteessa tullut mieleen laitella poissaolevalle isälle viestiä kuin vasta illalla, sen verran vitutti ilmankin.

Vierailija
994/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tätä Mietin niin sitä enemmän raivostuttaa se, että miehen mielestä hänen tulee ilmeisesti saada kaikki edut mitä vaan on olemassa. Jos olisi perunut häät ja tehnyt viikon töitä normaalisti, niin siltikin minä olisin joutunut joustamaan enemmän ja olla kotona sairaana kipeän vauvan kanssa. Tai jos vastaavasti olisi ollut töistä pois, mutta lähtenyt juhliin, niin sama juttu: minun niskaan olisi silti kaatunut isompi lasti joustamista eli viikonloppu sairaan vauvan kanssa itse toipilaana. Mutta toinen näistä vaihtoehdoista olisi edes ollut kompromissi! Sen sijaan mies ei tullut kummassakaan asiassa vastaan vaan halusi itselleen molemmat edut (ei kinaa pomon kanssa ja kivat juhlat) minun kustannuksella.

Mulla on sellainen olo, ettei tästä selvitä ihan helpolla. Kun jouduin anelemaan puhelimessa miestä kotiin torstaina migreenissä, ajattelin, että onko tämä edes todellista vai onko tää joku piilokamera. Miten voi lähemmäs nelikymppinen ihminen olla noin itsekäs!

Ap

Tuo on aivan hirveä juttu että ei tajunnut lähteä töistä ajoissa kun sinä kärvistelit migreenissä. Aivan älyttömän vaarallinen tilanne vauvalle. Kertoo paljon siitä, missä miehen lojaalius on (ei voi suututtaa pomoa).

Joillakin ihmisillä (usein miehillä) ei ole oikein selvänä se, että työpaikka ja pomo ei ole enää se isä tai äiti jota pitää yrittää miellyttää. Ei olla aikuistuttu sen suhteen, että uskallettaisiin aiheuttaa pomolle hetkellistä päänvaivaa, vaan mieluummin sitten laitetaan puoliso kärsimään.

Tuo häihin lähteminen taas, toisaalta varmasti kerran elämässä-juttu minkä varmasti mielellään soisi. Mutta tuon viikolla tapahtuneen piittaamattomuuden päälle näyttäytyy vain seuraavana kuspää-muuvina. Aika huolestuttava empatiavaje.

Vierailija
995/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tätä Mietin niin sitä enemmän raivostuttaa se, että miehen mielestä hänen tulee ilmeisesti saada kaikki edut mitä vaan on olemassa. Jos olisi perunut häät ja tehnyt viikon töitä normaalisti, niin siltikin minä olisin joutunut joustamaan enemmän ja olla kotona sairaana kipeän vauvan kanssa. Tai jos vastaavasti olisi ollut töistä pois, mutta lähtenyt juhliin, niin sama juttu: minun niskaan olisi silti kaatunut isompi lasti joustamista eli viikonloppu sairaan vauvan kanssa itse toipilaana. Mutta toinen näistä vaihtoehdoista olisi edes ollut kompromissi! Sen sijaan mies ei tullut kummassakaan asiassa vastaan vaan halusi itselleen molemmat edut (ei kinaa pomon kanssa ja kivat juhlat) minun kustannuksella.

Mulla on sellainen olo, ettei tästä selvitä ihan helpolla. Kun jouduin anelemaan puhelimessa miestä kotiin torstaina migreenissä, ajattelin, että onko tämä edes todellista vai onko tää joku piilokamera. Miten voi lähemmäs nelikymppinen ihminen olla noin itsekäs!

Ap

Tuo on aivan hirveä juttu että ei tajunnut lähteä töistä ajoissa kun sinä kärvistelit migreenissä. Aivan älyttömän vaarallinen tilanne vauvalle. Kertoo paljon siitä, missä miehen lojaalius on (ei voi suututtaa pomoa).

Joillakin ihmisillä (usein miehillä) ei ole oikein selvänä se, että työpaikka ja pomo ei ole enää se isä tai äiti jota pitää yrittää miellyttää. Ei olla aikuistuttu sen suhteen, että uskallettaisiin aiheuttaa pomolle hetkellistä päänvaivaa, vaan mieluummin sitten laitetaan puoliso kärsimään.

Tuo häihin lähteminen taas, toisaalta varmasti kerran elämässä-juttu minkä varmasti mielellään soisi. Mutta tuon viikolla tapahtuneen piittaamattomuuden päälle näyttäytyy vain seuraavana kuspää-muuvina. Aika huolestuttava empatiavaje.

Totta. Vauvakin oli sairaana (nuha vaarallista pienillä, suun kautta hengitys vajaata ja kuumettakin), joten vauva vaatii erityishuomiota silloin ja jos toinen migreenikohtauksessa ja vauva heitteillä, niin ihan hurjaa, että mies edes pohti, että jos kuitenkin priorisoisi työnsä tuossa tilanteessa. Aika laiha lohtu, että tajusi sentään valua kotiin kuitenkin sillä kertaa, mutta ei enää pysyä kotona viikonloppuna, vaikka lapsen äiti arvioi, etteivät välttämättä pärjää. Eivätkä siis pärjänneetkään, kun tuli parin vuorokauden sairaalakeikka.

Onko empatiakyvytön edes riittävä termi tuollaisesta miehestä? Julma suorastaan ja totaalisen tunteeton, kun vauvansa hengen on noin valmis riskeeraamaan niin pienin perustein (pomon miellyttäminen, kaverin juhlat).

Vierailija
996/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän Ap:n viimeisimmästä viestistä sellaisen johtopäätöksen, että miehen tahallinen laiminlyönti myötävaikutti vauvan sairaalareissuun, kun kerran lääkäri oli suoraan kysynyt, miten lapsi oli ehtinyt mennä noin huonoon kuntoon. Eli flunssa itsessään ei ollut vakavan sairastumisen syy, vaan se, ettei lapsi flunssaisena saanut kaikkea tarvitsemaansa hoivaa. Ap on hyvä äiti ja teki näissä olosuhteissa kaikkensa, muttei sairastuneena pystynyt ihmeisiin, niinkuin ei kukaan meistä.

En olisi välttämättä yllättynyt, jos sairaalasta tehtäisiin lasu se varmistamiseksi, ettei miehen laiminlyönti toistu. Toivon minäkin, että mies ottaa neuvolan keskusteluavun vastaan. Kenties se auttaa häntä ymmärtämään edes murto-osan vastuustaan vauvan vanhempana. Pystyy sitten pitämään lapsen edes hengissä isäviikonloppuina - olettaen tietysti, ettei isäviikonloppu peruunnu bileiden tai työvuoron vuoksi.

Vierailija
997/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa jo huvittaa tämä mies! Raakaa jauhelihaa kaupasta ja kamala hinku kaverin häihin! Siis kuvitelkaa, KAVERIN HÄIHIN! Siinä on sitten aikuisena kiva muistella, miten jätti sairaan perheen pinteeseen ja lähti juhlimaan KAVERIN HÄITÄ! Tämä mies pitäisi saada unelmahäihin vieraaksi ja haastateltavaksi. Ensitreffit alttarilla-ohjelmaan myös eturiviin vetistelemään. Tässä on kyllä vuoden kaveri!

Vierailija
998/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, että joistain töistä voi olla vaikea olla pois. Tajuan, että mies ehkä haluaa olla niissä häissä, jos ne ovat niin tärkeät. En ollenkaan tajua, että jos on niin tärkeää, on vastuullinen työ, ja ne häät ovat tosi iso juttu, ei hanki sinulle kodinhoitajaa. Jos kerran niin tärkeä työ, niin kai siitä jotain maksetaankin. Miehen olisi ennen lähtöään pitänyt palkata sinulle yksityisestä hoivapalvelusta joku, joka tulee tunniksi päivässä ja pyydettäessä muutenkin, kyllä niitä on. Jättää lapsensa äiti lapsen kanssa ihan omilleen on käsittämätöntä käyttäytymistä, ja jos hän on niin suuri pamppu kuin luulee olevansa, niin sellaisen hoitamisen voisi väsätä lounastunnilla.

Vierailija
999/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka ei millään pysty ymmärtämään, miten jotkut kaverin häät on jollekin miehelle niin tärkeät, että niitä odottamalla odottaa puoli vuotta ja hyvillä mielin poistuu sairaana olevan pienen vauvansa luota viikonlopuksi? Ymmärrän, että omat häät voi olla tärkeä asia, mutta että kaverin. Kivahan se toki on, että kaveri pääsee naimisiin ja silleen, mutta ei sen isompi juttu. En vain käsitä.

Samaa ihmettelen. Häät on muutenkin sellainen juhla, jonne mennään yleensä perheen kanssa. Koko ajatus, että aikuinen mies on odottanut kaverinsa häitä jo puoli vuotta, tuntuu ihan koomiselta. Tulee mieleen ketju, jossa aikuinen mies oli odottanut/suunnitellut juhannusta kavereiden kanssa koko vuoden ja lähti juhliin yksin, kun kumppani ei mahtunut mökkiin.

Normaali tunne-elämällä varustettu olisi huolissaan rakkaistaan ja ainakin jollakin tavalla järjestäisi apua kotiin, jos hänen on "pakko" mennä häihin. Voimia ap, hankala tilanne!

Tätä samaa mietin itsekin. Sitä paitsi se on tärkeä päivä kavereille itselleen. Suomalaisissa häissä ei muuten tapahdu koskaan mitään niin jännää, että niihin kannattaa edes varta vasten raahautua. Tai siis jos itselläni on tilanne, että olisi mahdollisuus mennä häihin mutta olisi myös mahdollisuus lähteä risteilylle tai leikkipuistotreffeille lasten kanssa, niin valitsen jälkimäisen. Ne sukkanauharyöstöt, morsianta kehuvat puheet ja kaikki muu sonta on niin nähtyä jo. 

Vierailija
1000/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa tulee olo että olen varmaan voittanut syntymälotossa jättipotin, kun oma isäni oli juuri kaikkea muuta kuin AP:n mies. Miten tuollaisia urpoja voi olla olemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi