Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
941/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kenetkäs sä soitat sit paikalle auttamaan jos eroot ja oot yksi ja sama toistuu?? Joku ulkopiolinen apu sun on jokatapauksessa saatava. Ala nyt jo ettiä lspsenlikkaa. Outoa uusavuttomuutta. Nää asiat pitää olla valmiina, turvaverkot jos tarvetta tulee. Missäs on suku, kaverit, kummit? Ootko sillat polttanu, missä appi ja anoppi?

Missä ne sukulaiset ja ystävät nyt kelläkin on. Minä olen miehen työn takia muuttanut useita kertoja. Sukulaiset ja ystävät asuivat lasten syntyessä satojen kilometrien päässä. Pahimmillaan monen tuhannen kilometrin päässä. Eivät kaikki synny ja kuole samassa kotikylässä.

Höpö höpö. En usko hetkeäkään etteikö tosipaikan tullen joku 4 isovanhemmasta ( jos on) tulisi vaikka kaukaakin auttamaan kun pyydetään. Harvalla ei ole ketään, toki niitäkin on.

Ja oisiko aika alkaa tutustua vaikka naapureihin, työkavereihin?

Mulla ei ollut isovanhempia. Tai oli yksi, mutta ne pari vuotta mitä minä olin olemassa ennen hänen kuolemaansa hän oli vuodepotilaana vanhainkodissa. Minun lapsellani taas on 3 isovanhempaa, joista 1 kaukana, ja 2 alkoholistia. Naapureina satunnaisesti aggressiivinen alzheimer-potilas, sekä pyörätuolissa oleva vanha mummo. Työkaverit asuvat kuka missäkin päin Suomea, kun etänä teemme työmme. Onneksi on 3 kaveria/ystävää suhteellisen lähellä. Yhteen paikkaan voi viedä koiran ja kahteen muuhun lapsen, jos joku akuutti kriisi sattuu ja heillä on mahdollisuus auttaa, ei sekään aina sanottua ole että ovat kotona. Ei kaikilla ole hirveästi turvaverkkoja.

Vierailija
942/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole ongelmana nyt enää se, että äiti ja vauva on sairaana vaan tämä valtava hysteria mikä aiheeseen liittyy. Mielenterveysongelmia?

Ap:llä on ystävä tulossa auttamaan ja vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa. Mikä ongelma tässä on?

Ongelmana on F-liikkeen syöttämä ideologia, joka asettaa ihmiset toisiaan vastaan. Tämä liike rikkoo perheitä, ja rikkoon lasten oikeuden täyteen ydinperheeseen. Enimmäkseen naiset kehittelevät näitä ongelmia, rakentelevat tarinoita päässään, jotta miestä voidaan syyttää esim. flunssasta.

Tätä tää on tässä maassa. Ei se siitä enää mihinkään muutu, koska naiset on jo tässä maassa myrkytetty tällä ideologialla.

Jaa. Koita päästä siitä yli. Naiset ei tosiaan enää arvosta "ydinperhettä" jossa mies pakoilee vastuuta ja bilettää. Lapsille sillä ei ole siinä tapauksessa merkitystä asuuko isä samassa kodissa vai ei.

Naiset arvostavat ydinperhettä, jossa isä on perheensä kanssa tasaveroisena aikuisena.

Mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa, voitko konkreettisesti selittää mitä sen sisältö on?

Ei voi olla oikeasti totta, että pitää selittää? Se tarkoittaa sitä, että isä kantaa perheessä vastuun tasavertaisesti äidin kanssa. Isä sekä äiti hoitavat perheen elatusta, kotitöitä, lapsia tasavertaisesti ilman että toisen täytyy aina selittää mitä pitää tehdä ja miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua yksinhuoltajille!

Vierailija
944/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset käyvät juhlimassa samoin kuin miehetkin. Mutta miten ihmeen heikkoja naiset ovat kun tuossa kirjoitetaan, että naiset joutuvat äärirajoille lapsen hoidossa. Kyllä sitä on paljon kauheampia asioita ihmisillä kuin lapsen hoito ja sen takia joutua äärirajoille.

Ymmärrän asian jos perheessä on vaikeasti vammainen lapsi tai toinen vanhemmista vammautuu vaikeasti. silloin voidaan olla toisinaan äärirajoilla.

Mutta näissä tapahtumissa ihminen kasvaa vaikeuden myötä. Vaikeuden myötä joudutaan etsimään elämästä myönteiset puolet ja iloa pienistä asioista. Eri tavalla elämistä kuin tämän Ap ja muiden kiukkuilijoiden kohdalla. Ajatelkaa elämää laajemmin, eikä vain syyttämällä toista pienistä asioista.

Vierailija
945/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytö miehellesi tämä ketju, niin saa vähän reflektoitavaa myös muiden kokemuksista ennen, kuin erotte.

Vierailija
946/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole ongelmana nyt enää se, että äiti ja vauva on sairaana vaan tämä valtava hysteria mikä aiheeseen liittyy. Mielenterveysongelmia?

Ap:llä on ystävä tulossa auttamaan ja vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa. Mikä ongelma tässä on?

Ongelmana on F-liikkeen syöttämä ideologia, joka asettaa ihmiset toisiaan vastaan. Tämä liike rikkoo perheitä, ja rikkoon lasten oikeuden täyteen ydinperheeseen. Enimmäkseen naiset kehittelevät näitä ongelmia, rakentelevat tarinoita päässään, jotta miestä voidaan syyttää esim. flunssasta.

Tätä tää on tässä maassa. Ei se siitä enää mihinkään muutu, koska naiset on jo tässä maassa myrkytetty tällä ideologialla.

Jaa. Koita päästä siitä yli. Naiset ei tosiaan enää arvosta "ydinperhettä" jossa mies pakoilee vastuuta ja bilettää. Lapsille sillä ei ole siinä tapauksessa merkitystä asuuko isä samassa kodissa vai ei.

Naiset arvostavat ydinperhettä, jossa isä on perheensä kanssa tasaveroisena aikuisena.

Mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa, voitko konkreettisesti selittää mitä sen sisältö on?

Ei voi olla oikeasti totta, että pitää selittää? Se tarkoittaa sitä, että isä kantaa perheessä vastuun tasavertaisesti äidin kanssa. Isä sekä äiti hoitavat perheen elatusta, kotitöitä, lapsia tasavertaisesti ilman että toisen täytyy aina selittää mitä pitää tehdä ja miksi.

Ei tuo nyt selvitä mistä töistä on kyse, renkaiden vaihdosta, nainen toisen puolen autoa ja mies toisen puolen. Ei ole mahdollista jakaa puoliksi jokaista perheen toimintaa.

Selittäminen, en ymmärrä miksi toinen ei saa omatoimisesti tehdä työtään. Ovathan normaalit palkkatyötkin erilaisia. Töiden jako on järkevämpää.

Vierailija
947/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä konkreettisesti tähän tilanteeseen, että isäkin on aina tilanteen tasalla kodin, lasten ja puolisonsa asioista. Jos näin olisi, esimerkiksi aloituksen tilannetta ei pääsisi syntymään. Isän olisi siis pitänyt olla selvillä, miten vauva saa ravintonsa (vähintään olla tietoinen riskistä, että vauvat kuivuu helposti ja maidontulo äidillä voi ehtyä, jos äiti on kovin voimaton tai kuumeessa pitkään). Isän tulisi tuntea vaimonsa ja lapsensa tilanne ja olla siitä kiinnostunut. Isä ei sokkona eläisi vain omaa elämäänsä (oma työ, omat kaverit, omat menot) jättäen perheensä huomiotta. Kuunnellaan, mitä puoliso tai lapset tarvitsee. Eletään yhteistä elämää.

Jos muu perhe on todella sairas, on se yhteinen ongelma, eikä mies voi siitä paeta ja jättää perhettään pärjäilemään. Kyllähän ap:kin passasi miestä, kun mies sairasti. Miten mies ei tee samaa takaisin, vaan alkaa vähättelemään puolisonsa sairautta (luulin ettei sulla oo niin paha, vaikka sama tauti on kuin miehelläkin, kuumetta ja vielä migreenikin päälle). Typerä mies tuo ap:n mies.

Vierailija
948/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

No tässä ei ollutkaan kysymys minusta, vaan AP:n miehestä. Minä ja mieheni tiedämme erittäin hyvin, mitä toisimme kaupasta, mutta AP:n mies näköjään ei, eikä AP älynnyt edes sanoa hänelle, mitä olisi halunnut tuotavan.

No, pakkoko sinun on sitten haukkua ap:ta tilanteesta, jos miehensä on niin uuno, ettei tiedä mitä vaimonsa syö sairaana tai ylipäänsä mitä kannattaa kenelle tahansa sairaalle ihmiselle ostaa? Juurikin jotain nopeaa (esim. mikroateria, valmissalaatti), kylmää (jogurttia, leipää, pikkusuolaista, hiilihapollisia juomia) jne. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi osata eikä ostaa tyyliin jauhelihapakettia, että prkl kokkaa siitä itse.

Vierailija
949/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytö miehellesi tämä ketju, niin saa vähän reflektoitavaa myös muiden kokemuksista ennen, kuin erotte.

Onhan täällä järkeviäkin tulkintoja.

Niin hyvä olisi näyttää miehelle tämä ketju, niin hän tietäisi mihin vaimon aika meni hänen poissa ollessaan.

Milloin mies tulee kotiin? Kuullaan kun huuto alkaa.

Ihan oikeesti hillitse itsesi, olet selviytynyt tästä ketjusta ja lapsesi on hyvissä voinneissa. Ota miehesi järkevästi vastaan. Hän on toki huolissaan lapsesta, sinun pitäisi kyetä olemaan aikuinen kun hän tulee.

Vierailija
950/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt selvitä mistä töistä on kyse, renkaiden vaihdosta, nainen toisen puolen autoa ja mies toisen puolen. Ei ole mahdollista jakaa puoliksi jokaista perheen toimintaa.

Selittäminen, en ymmärrä miksi toinen ei saa omatoimisesti tehdä työtään. Ovathan normaalit palkkatyötkin erilaisia. Töiden jako on järkevämpää.

Hahaha, ei ihme että tulee eroja, jos miehet on noin kujalla siitä, mitä perhe-elämä tasa-arvoisena on. Ihan tahallaan ette halua ymmärtää.

Vierailija
951/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset käyvät juhlimassa samoin kuin miehetkin. Mutta miten ihmeen heikkoja naiset ovat kun tuossa kirjoitetaan, että naiset joutuvat äärirajoille lapsen hoidossa. Kyllä sitä on paljon kauheampia asioita ihmisillä kuin lapsen hoito ja sen takia joutua äärirajoille.

Ymmärrän asian jos perheessä on vaikeasti vammainen lapsi tai toinen vanhemmista vammautuu vaikeasti. silloin voidaan olla toisinaan äärirajoilla.

Mutta näissä tapahtumissa ihminen kasvaa vaikeuden myötä. Vaikeuden myötä joudutaan etsimään elämästä myönteiset puolet ja iloa pienistä asioista. Eri tavalla elämistä kuin tämän Ap ja muiden kiukkuilijoiden kohdalla. Ajatelkaa elämää laajemmin, eikä vain syyttämällä toista pienistä asioista.

En tiedä kuinka heikkoja naiset ovat kun lasten hoito ottaa noin lujille esim 24 tuntia päivässä. Ketjussa on nimenomaan ihmetelty sitä kun osa miehistä ei kykene siihen edes tuntia päivässä. Aina pitää miehen päästä ryyppäämään/salille/kaverille talkoisiin jne jne. Jos nainen lähtee jonnekin käymään niin hirveä itku ettei käy kun olen töiden jäljiltä väsynyt ym. Tai ainakin soitellaan puolen tunnin välein naiselle ja niin että lapsi itkee taustalla että naisen olisi pakko tulla jo kotiin. Varsinkin sairaana ollessa suutin osa miehistä ei tee yhtään kotityötä tai hoida lapsia. Sitten valitetaan jos nainen ei sairaana hoida kotona kaikkea ja kuinka heikkoja naiset on.

Vierailija
952/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vaikeaa olisi arvostaa miestä, jolle oma napa on tärkeämpi kuin puolison ja perheen hyvinvointi. Kaikkia se leipä elättääkin.

Vierailija
953/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

No tässä ei ollutkaan kysymys minusta, vaan AP:n miehestä. Minä ja mieheni tiedämme erittäin hyvin, mitä toisimme kaupasta, mutta AP:n mies näköjään ei, eikä AP älynnyt edes sanoa hänelle, mitä olisi halunnut tuotavan.

No, pakkoko sinun on sitten haukkua ap:ta tilanteesta, jos miehensä on niin uuno, ettei tiedä mitä vaimonsa syö sairaana tai ylipäänsä mitä kannattaa kenelle tahansa sairaalle ihmiselle ostaa? Juurikin jotain nopeaa (esim. mikroateria, valmissalaatti), kylmää (jogurttia, leipää, pikkusuolaista, hiilihapollisia juomia) jne. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi osata eikä ostaa tyyliin jauhelihapakettia, että prkl kokkaa siitä itse.

Tasavertaisuuden nimissä, Ap olisi pitänyt miestä kirjoittamaan listan mitä kotonta puuttuu. Ei kukaan tiedä toisen aivoituksia jos niitä ei selkeästi tuo esille, ei siis kiukuttelua jos ei ole itse kyennyt ilmaisemaan tarpeitaan tämä Ap.

Vierailija
954/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin vaikeaa olisi arvostaa miestä, jolle oma napa on tärkeämpi kuin puolison ja perheen hyvinvointi. Kaikkia se leipä elättääkin.

Ihan lapsellisia tulkintoja. Ei ole sinulla ainakaan elämänkokemusta. Oma napa, sinulla myös.

Vierailija
955/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tasavertaisuuden nimissä, Ap olisi pitänyt miestä kirjoittamaan listan mitä kotonta puuttuu. Ei kukaan tiedä toisen aivoituksia jos niitä ei selkeästi tuo esille, ei siis kiukuttelua jos ei ole itse kyennyt ilmaisemaan tarpeitaan tämä Ap.

Ai naisenko tehtävä se on yksistään pitää huolta siitä, että YHTEISESSÄ taloudessa on tarvittavat tarvikkeet ja ruoat?? Kyllä se mies voi ihan itse ilman sanomisia siitäkin kantaa vastuunsa.

Vierailija
956/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinäkö et ole äärirajoilla, kun olet valvonut useita vuorokausia putkeen nuhaisen ja kuumeisen 4kk vauvan kanssa, olet itse ollut koko sen ajan yli 38 asteen kuumeessa ja sait migreenikohtauksenkin?

Aikamoisia arjen sankareita, jos ei missään tunnu, ellei vauva ole vammainen. Ja samaan aikaan miehesi nukkuu yöt hyvin ja suunnittelee viikonlopun juhlia, joihin lähteekin, vaikka pyydät apuja. Sitten ollaankin pari vuorokautta sairaalassa vauvan huonon voinnin vuoksi.

Kyllä se valvominen vie äärirajoille kaikki. Joillakin on terveet, hyvinnukkuvat vauvat, mutta jos ei ole, se on useimmiten äiti, joka yksin hoitaa sen valvomisen ja on kyllä äärirajoilla. Äidit valvovat myös vanhempien lasten kanssa, vaikka molemmat olisivat töissä (siis esim. 2v, jolla yskä, valvottaa kyllä useita öitä putkeen ja isä kuorsaa jossain toisessa huoneessa).

Vierailija
957/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet nolo.

Vierailija
958/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, ei ihme että tulee eroja, jos miehet on noin kujalla siitä, mitä perhe-elämä tasa-arvoisena on. Ihan tahallaan ette halua ymmärtää.

En todella naisena ymmärrä mikä tekee perheen tasa-arvoiseksi. Se että ,ies vaihtaa vaippoja ja vie kakkapyykin koneeseen, luulen niin.

Talon hoidossa on muitakin asioita, joita naiset eivät ole maininneet. Mitä ne ovat?

Vierailija
959/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tasavertaisuus? Ei taida olla tasavertaisuutta nähnytkään, jos mies on noin avuton, ettei selviä asioista ilman listoja. Ja mitä aivoituksia? Taidat olla juuri sellainen, joka lyö sairaan kumppanin eteen 400 g jauhelihaa ja kilon perunoita, että kokkaa siitä, kun et kertonut aivoituksistasi... Etkä edes itse vaivautuisi laittamaan ruokaa. Ihan tasavertaisuuden nimissä.

Vierailija
960/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan lapsellisia tulkintoja. Ei ole sinulla ainakaan elämänkokemusta. Oma napa, sinulla myös.

On kokemusta itsekkäästä aviomiehestä, epäitsekkäästä aviomiehestä ja erityislapsen kasvattamisesta itsenäiseksi aikuiseksi. Se epäitsekäs pystyi (ja pystyy edelleen, kun ollaan jo kaksin) laittamaan yhteisen edun omansa edelle. Se itsekäs taas jäi muutamassa vuodessa. Ensin loppui luottamus ja arvostus ja heti perään rakkaus ja halu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme