Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa
Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.
Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.
Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.
No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?
Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (1874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Jouduttiin lähtemään vauvan kanssa lääkäriin, ei syö tarpeeksi, nenä varmaan niin tukossa ja yleiskunto laskenut, kuumetta vauvalla. ja mulla maidon tulo heikentynyt väsymyksen ja sairastelun vuoksi. Jouduttiin ottamaan taksi ja nyt odotellaan päivystyksessä. Että tällaista tähän vielä. Mies varmaan parhaillaan nauttii illallista ja juhlii kavereiden kanssa. Voin sanoa, että olen todella katkera, vauvan kunto huolettaa, itsellä vielä heikko olo muutenkin. Onneksi kaverini lupasi tulla tartuntavaarasta huolimatta yöksi auttamaan, ellei vauva joudu jäämään osastolle yöksi. Kultaakin kalliimpi asia on hyvä ystävä. En näe miten suhde mieheen voi jatkua tämän jälkeen. Ystäväni, jolla on itsellä pienet lapset kotona, joutuu auttamaan kun vauvan isää ei kiinnosta.
Joo, niin varmaan. Sairaan lapsen kanssa päivystyksessä ja kirjoittelet vauvapalstalle. Nyt meni vähän överiksi, muuten kyllä olet onnistuneesti saanut uhriutuvat miestenvihaajat liikkeelle.
Oletko sä koskaan ollut päivystyksessä? Tiedätkö mitä siellä tapahtuu? Se on suureksi osaksi odottelua.
No jos minä olisin joutunut sairaan lapsen kanssa päivystykseen, niin täytyy myöntää, että ei olisi kyllä tullut mieleenkään ruveta selailemaan ja kirjoittelemaan vauvapalstalle, vaikka kuinka odoteltaisiin, olisi kyllä muuta ajateltavaa kuin haukkua miestäni tuntemattomille.
Kaikki eivät toimikaan kuin sinä.
Nyt olisi hyvä kyllä siellä lastenosastolla pikkuisen läksyttää herra Isiä. Ja aamukierrolla pikkuisen lisää. Osastonkansliassahan isän sankaruus jo varmaankin tiedetään ja lienee vauvaltakin tätä keskustelua seurattu.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku viuhukoon, mutta musta on käsittämätöntä jos ei aikuinen ihminen pärjää yhtä flunssaa vauvan kanssa. Ja ymmärrän todella hyvin, että toinen aikuinen ihminen haluaa mennä kerran elämässä- tapahtumaan, eikä jäädä kotiin pitämään kädestä kiinni tuossa tilanteessa.
Ihan oikeasti?
Toisaalta kyllä mä muistan miten "kädet täynnä" sitä oli yhden vauvan kanssa, eikä meinannut mitään ehtiä. Sitten se toleranssi vähän kasvoi, kun lapsia olikin useampia. Silloin olisi oikeasti naurattanut tilanne, että on hui sentään niin kauhia nuha, että maailman pitäisi suunnilleen pysähtyä...
Flunssa on eri asia kuin kuume ja migreeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Jouduttiin lähtemään vauvan kanssa lääkäriin, ei syö tarpeeksi, nenä varmaan niin tukossa ja yleiskunto laskenut, kuumetta vauvalla. ja mulla maidon tulo heikentynyt väsymyksen ja sairastelun vuoksi. Jouduttiin ottamaan taksi ja nyt odotellaan päivystyksessä. Että tällaista tähän vielä. Mies varmaan parhaillaan nauttii illallista ja juhlii kavereiden kanssa. Voin sanoa, että olen todella katkera, vauvan kunto huolettaa, itsellä vielä heikko olo muutenkin. Onneksi kaverini lupasi tulla tartuntavaarasta huolimatta yöksi auttamaan, ellei vauva joudu jäämään osastolle yöksi. Kultaakin kalliimpi asia on hyvä ystävä. En näe miten suhde mieheen voi jatkua tämän jälkeen. Ystäväni, jolla on itsellä pienet lapset kotona, joutuu auttamaan kun vauvan isää ei kiinnosta.
Joo, niin varmaan. Sairaan lapsen kanssa päivystyksessä ja kirjoittelet vauvapalstalle. Nyt meni vähän överiksi, muuten kyllä olet onnistuneesti saanut uhriutuvat miestenvihaajat liikkeelle.
Oletko sä koskaan ollut päivystyksessä? Tiedätkö mitä siellä tapahtuu? Se on suureksi osaksi odottelua.
No jos minä olisin joutunut sairaan lapsen kanssa päivystykseen, niin täytyy myöntää, että ei olisi kyllä tullut mieleenkään ruveta selailemaan ja kirjoittelemaan vauvapalstalle, vaikka kuinka odoteltaisiin, olisi kyllä muuta ajateltavaa kuin haukkua miestäni tuntemattomille.
Mitäpä siellä päivystyksessä muutakaan voi tehdä kuin selata kännykkää. Vauva huonossa kunnossa nukkuu/torkkuu. No tietysti voi itkeä ja rukoilla.
Mies kävi joskus saunailloissa kun lapset pieniä. Pyysin että tulee aikanaan kotiin ja aina tulikin viimeistään yhden aikoihin.
Kerran minä lähdin vuorostani (mies oli yllyttänyt monesti menemään ja luvannut hoitaa lapset). Mies soitti kymmenen aikoihin että milloin tulen. Menin kotiin ja molemmat lapset huusivat. Mies tuskaili että koko illan lapset ovat heräilleet vuorotellen ja huutaneet. Katsoin miestä hämmentyneenä ja kerroin että niinhän ne yleensä huutaa silloinkin kun mies on saunaillassa. Kertaakaan en ollut itse kerennyt nukahtaa enennkuin mies tuli saunaillasta vaan hoidin vuorotellen heräilijöitä. Tavallisesti siis nukuimme eri huoneissa miehen kanssa ja kummallakin lapsi seurana niin ei tarvinnut herätä kuin yhden lapsen heräilyihin.
Sen jälkeen mies ei halunnut enää mennä saunailtoihin kun tiesi mitä minä jouduin sillävälin kestämään. Parivuotta myöhemmin piti jo patistella miestä menemään ja huomauttaa ettei lapset enää valvota. Selviäisin ihan hyvin lasten kanssa yksinkin välillä iltoja.
Fiksu mies osaa huolehtia perheestään.
Vierailija kirjoitti:
Tulehdusarvot ei virustaudissa nouse. Paljastui provoksi koko juttu. Tai sitten vauvassa on jotain pahempaa häikkää.
Jälkitauti? Perheessä ollut tautia jo pariviikkoa. Mies sairasti jo aiemmin ja vauva ollut tällä viikolla monta päivää kipeä, kunnes vointi huononi eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö puolisoa saa enään nykyisin itse valita?
Saako alapeukuttajilta kysyä, miksi alapeukutatte? Ihan itse saa Suomessa valita puolison ja eikö todella ollut enemmän välittävää puolisoa valittavissa?
Sehän lukeekin miehen otsassa ennen lasten hankkimista, että hän ei sitten tositilanteessa välitäkään vaimostaan ja lapsestaan yhtään? Kuten on todettu, moni mies muuttuu täysin vauvan tultua taloon.
Enemmistö miehistä ei taida muuttua? Enemmistöllä miehistä taitaa lukea otsassa luotettava? Sitä j sanaa ei saa täällä julkaista. Mutta hei, jos mitään ennakko varoitusta ei ollut, silloin pitää syyttää kaikkia miehiä ja sinun valinnalla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Luki siinä sen miehen otsassa mitä tahansa, miksi miehen käytöksen pitäisi olla naisen vastuulla?
Haukutaan taas miehiä ja oikein urakalla. Kuinka moni mies täällä jättäisi sairaan vaimon tai lapsen omanonnen nojaan? Minulle olisi aivan sama vaikka menisi työpaikka, ekana tulee lapset ja vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vieläkin osa muka uskoo tämän tarinan ja kirjoittelee miesvihamielisiä kommentteja. Lapsellista.
Lukaisin ketjun ja todellakin jotkut osaavat " jekuttaa " palstalaisia.
Jos olisi totta, niin ehdottomasti olis koronasta kyse, mutta että joku viitsiikiin 😂Ehkä aloitus on provo, ehkä ei, mutta ihmeen paljon kommentteja täällä on naisilta, joilla on ihan samanlaisia kokemuksia vauvavuosista. Tuskin ne kaikki provoja ovat.
Näin onnellisessa, pitkässä avioliitossa elävälle tällaisten lankojen lukeminen on oikeastaan puistattavaa. Huh, miten paljon huonoja avioliittoja onkin näköjään olemassa, jossa miehet ovat joko itsekkäitä k*sipäitä tai tumpeloita, jotka eivät vaimon mielestä osaa tehdä mitään oikein.
Kuten joku jo mainitsikin, olisi mukava kuulla miehen versio asiasta. Asioilla kun tuppaa olemaan kolme puolta, sinun puolesi, minun puoleni ja totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessä odotellaan. Keskustelu on kiivasta, mutta ap kommentoi toisinaan. Mulla kun oli vastaava tilanne, ei mulla ollut lähipiirissä ketään, kenen mies olisi ollut tuollainen. Päin vastoin kavereiden miehet oli ihan toista maata. Ymmärrän hyvin, että ap hakee vertaistukea. Vaikeat päätökset edessä tulevaisuudesta. On muuten löytynyt paljonkin tuota vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole ongelmana nyt enää se, että äiti ja vauva on sairaana vaan tämä valtava hysteria mikä aiheeseen liittyy. Mielenterveysongelmia?
Ap:llä on ystävä tulossa auttamaan ja vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa. Mikä ongelma tässä on?
Ongelmana on F-liikkeen syöttämä ideologia, joka asettaa ihmiset toisiaan vastaan. Tämä liike rikkoo perheitä, ja rikkoon lasten oikeuden täyteen ydinperheeseen. Enimmäkseen naiset kehittelevät näitä ongelmia, rakentelevat tarinoita päässään, jotta miestä voidaan syyttää esim. flunssasta.
Tätä tää on tässä maassa. Ei se siitä enää mihinkään muutu, koska naiset on jo tässä maassa myrkytetty tällä ideologialla.
Jaa. Koita päästä siitä yli. Naiset ei tosiaan enää arvosta "ydinperhettä" jossa mies pakoilee vastuuta ja bilettää. Lapsille sillä ei ole siinä tapauksessa merkitystä asuuko isä samassa kodissa vai ei.
Naiset arvostavat ydinperhettä, jossa isä on perheensä kanssa tasaveroisena aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä mitä kermaper*e elämää ihmiset elää tämän ketjun perusteella. Tosiaan ennen koronaa perus flunssassa mentiin töihinkin. Itsekin migreeniä sairastavana tiedän, että tilanne on sen hetken akuutti, mutta en edellyttäisi mieheni jäävän hoivaamaan ja vahtimaan minua lapsuudenystävä häiden kustannuksella enää seuraavana päivänä.
3 vrk yli 38 asteen kuume ja olisit mennyt töihin? En usko. Sairaana oleva vauva täysimetyksessä, jolloin oletettavasti 0-6kk. Ja huonostihan tuossa kävikin. Äidin maidontulo ehtyi, vauva kuivui ja joutuivat sairaalaan. En ymmärrä tätä asian vähättelyä. Unohditko kokonaan, että kyseessä pienen vauvan imettävä äiti, ei vain itsestään huolehtiva aikuinen?
Ei se imettävä äiti ole mitenkään holhouksen tarpeessa. Aikuinen ihminen osaa ihan itse huolehtia omista tarpeistaan tai sanoittaa jollekin toiselle omat tarpeensa.
Olin oksennustaudissa viimeisillään raskaana. Siis siinä tilassa, että se lapsi tuntuu tulevan oksennuksen mukana kurkun kautta. Osasin kertoa, että nyt muuten peli poikki kaiken ei pakollisen kannalta ja tee tämä. Tässäkin tilanteessa miehen jääminen pois häistä ei olisi ollut vaihtoehto, vaan olisimme yhdessä selvittäneet kaiken mahdollisen avun ja helpotuksen.
Olin influenssassa kahden vanhemman ja vauvan kanssa. Mies kävi töissä ja kotona selviydyttiin sen aikaa. Siis ihan vaan että kaikki pysyvät hengissä, tyyli vapaa. Mies otti kopin kun tuli töistä, lapset sairastui, mies sairastui ja sitten se joka oli parhaimmassa kunnossa hoiti välttämättömät pakolliset. Sairaalaankin jouduttiin soittamaan ap:ta vastaavassa tilanteessa ja siellä kerrottiin, että huolehtikaa näistä ja näistä, selviytykää ja jos tilanne tämä niin ambulanssi. Jos mies olisi tässä tilanteessa ollut terve niin sama, oltaisiin yhdessä keskusteltu että miten me hoidamme tilanteen siten, että mies pääsee häihin.
Sulle ja miehellesi voi ehkä riittää, että kaikki pysyy jotenkuten hengissä. Moni kuitenkin välittää puolisostaan ja lapsestaan ja toivoo hiukan enemmän hyvinvointia heille.
Nyt puhuttiin aika poikkeus tilanteista..
Joita sattuu myös harvoin. Silloin se terveempi voi helposti joustaa omista menoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella sairaan vauvan kanssa ei odotella lainkaan ja sairaanhoitajahan karsii sieltä terveet sivummalle odottamaan vaikka koko yön - tai vauvan vanhemmille toteaa, että voitte mennä kotiin ja ottaa aamulla yhteyttä omaan terveysasemaan.
Jonka jälkeen vauva on hoidossa ja on aikaa kirjottaa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö puolisoa saa enään nykyisin itse valita?
Saako alapeukuttajilta kysyä, miksi alapeukutatte? Ihan itse saa Suomessa valita puolison ja eikö todella ollut enemmän välittävää puolisoa valittavissa?
Sehän lukeekin miehen otsassa ennen lasten hankkimista, että hän ei sitten tositilanteessa välitäkään vaimostaan ja lapsestaan yhtään? Kuten on todettu, moni mies muuttuu täysin vauvan tultua taloon.
Enemmistö miehistä ei taida muuttua? Enemmistöllä miehistä taitaa lukea otsassa luotettava? Sitä j sanaa ei saa täällä julkaista. Mutta hei, jos mitään ennakko varoitusta ei ollut, silloin pitää syyttää kaikkia miehiä ja sinun valinnalla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Luki siinä sen miehen otsassa mitä tahansa, miksi miehen käytöksen pitäisi olla naisen vastuulla?
Ei sen pidäkkään olla. Miksi naisen valinnat tuntuu olevan miehen vastuulla? Ota vastuu omasta valinnastasi, älä syytä kaikkia miehiä omasta valinnastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha valloillaan! Ihmeen ripustautuvia naisia täällä.
Häistä on tiedetty hyvin pitkään ja että sellaiset on tulossa ja mies on niihin menossa. Ikävä juttu että ap ja vauva sairastui just , mutta silloin täytyy keksiä suunnitelma b ja c. Ei toista (miestä) hyppyytetä mielivaltaisesti oman tahdon mukaan.
Asia järjestetään niin, että tarvittaessa on joku sukulainen tai kaveri auttamassa, jääkaapissa ruokaa jne.
Häät on ihan eri asia, kuin perua joku poikien baarireissu!
Miehelle teki kuitenkin tiukkaa järjestää sinne jääkaappiin ruokaa? Ei tainnut myöskään järjestää sukulaisia tai kavereita auttamaan - tosin harva haluaa kotiinsa mitään tauteja. Miestä myös paapottiin miesflunssassa sänkyyn. Kyllä vihaan juurikin itsekkäitä miehiä.
Oletko sinä ollut kärpäsenä katossa vai mistä tiedät kuinka ap:m tilanne on mennyt, millainen mies hänellä on ja ennenkaikkea millainen ap itse on?
Voisin hyvin kuvitella, että ap on aloittanut aggressiivisen riidan ja yrittänyt estää miehensä pääsyn häihin. Jossain kohtaa oli myös mainittu että mies on käynyt kaupassa, mutta tämä(kään) ei ollut aloittajaa miellyttänyt, koska ilmeisesti ruokaa ei ollut ostettu riittävästi (hänen mielestään).
Voisin hyvin kuvitella oman mieheni tähän tilanteeseen, eikä ikipäivänä tulisi mieleenkään kieltää menemästä sinne häihin.
Olen myös 16 vuoden suhteen aikana oppinut, että miesten aivot on erilaiset kuin meidän naisten. Koska ne on miehiä.
Tarkat ohjeet saa oman matkaan laittaa edelleenkin kun kauppaan lähtee ja SANOITTAA selvällä suomen kielellä mitä tahdon ja haluan.
Ei me miehetkään ole mitään ajatusten lukijoita.
Ja korostan edelleen, että mies oli käynyt kaupassa.
On myös aika kohtuullista , että auton ottaa hän joka lähtee 400 kilometrin päähän häihin. Yhden viikonlopun pärjää kyllä kotona vauvan kanssa ilmankin ja hätätilanteessa sitten voi turvautua vaikka niihin julkisiin tai siihen taksiin.
Nyt jäitä hattuun.
Ihan ohis, mutta voi että inhoa tuota SANOITTAMISTA. Miksi ei voi vain yksinkertaisesti SANOA tai KERTOA? Onko sanoittaminen jotenkin hienompaa?
Mä ymmärrän sen niin, että kun normaali sanominen ei mene jakeluun, pitää sanoittaa, eli selittää kuin vajaaälyiselle. Sopii tähänkin kontekstiin. Mutta voi olla mun oma käsitys.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan täytyy toivoa, että ap:n elämässä ei tapahdu mitään oikeesti rankkaa.
Oman lapsen vakava sairastuminen ja mitä siitä seuraakin, on varmasti äidille pahinta mitä voi tapahtua.
Kaltaisellesi jonnelle ehkä kännykän akun loppuminen on maailmanloppu ja oikeasti rankka juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulehdusarvot ei virustaudissa nouse. Paljastui provoksi koko juttu. Tai sitten vauvassa on jotain pahempaa häikkää.
Jälkitauti? Perheessä ollut tautia jo pariviikkoa. Mies sairasti jo aiemmin ja vauva ollut tällä viikolla monta päivää kipeä, kunnes vointi huononi eilen.
... ja sä uskoit?! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ja sä uskoit?! :D
Eiks toi provo-huutelu ole aika väsynyttä? Leikitään, että ap olisi provo, ketjuun löytyi lukuisia tarinoita vastaavista tapauksista. Onhan se vain hyvä, että vertaistukea saavat kaikki osallistuneet ja ehkäpä tässä olisi yhteiskunnallisten arvojenkin suhteen pohdittavaa, että miksi näin moni mies käyttäytyy noin. Tärkeä aihe. Vauvavuosien jälkeen moni päätyy eroon ja tässäpä kuvausta siitä, miksi näin käy. Voisiko asialle tehdä jotain (muuta kuin vain hyväksyä, että naisten kuuluukin olla äärirajoilla kun mies juhlii tai harrastaa tai mitä tekeekään).
En usko ap:n olevan provo. Tuollaisia miehiä on paljon (tunnen toki myös kunnollisia ja välittäviä miehiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole ongelmana nyt enää se, että äiti ja vauva on sairaana vaan tämä valtava hysteria mikä aiheeseen liittyy. Mielenterveysongelmia?
Ap:llä on ystävä tulossa auttamaan ja vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa. Mikä ongelma tässä on?
Ongelmana on F-liikkeen syöttämä ideologia, joka asettaa ihmiset toisiaan vastaan. Tämä liike rikkoo perheitä, ja rikkoon lasten oikeuden täyteen ydinperheeseen. Enimmäkseen naiset kehittelevät näitä ongelmia, rakentelevat tarinoita päässään, jotta miestä voidaan syyttää esim. flunssasta.
Tätä tää on tässä maassa. Ei se siitä enää mihinkään muutu, koska naiset on jo tässä maassa myrkytetty tällä ideologialla.
Jaa. Koita päästä siitä yli. Naiset ei tosiaan enää arvosta "ydinperhettä" jossa mies pakoilee vastuuta ja bilettää. Lapsille sillä ei ole siinä tapauksessa merkitystä asuuko isä samassa kodissa vai ei.
Naiset arvostavat ydinperhettä, jossa isä on perheensä kanssa tasaveroisena aikuisena.
Mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa, voitko konkreettisesti selittää mitä sen sisältö on?
Jep, tulee miehelle ihan yllätyksenä eikä mistään olisi voinut arvata tätä.