Lopettakaa sen typerän KEHO-sanan hokeminen, kauniimpi sana on VARTALO
Ja ruumis on myös täysin ok sana. Se EI tarkoita pelkästään kuollutta.
Kommentit (56)
Taas oli kauppa täynnä vartalopositiivisia kun kävin ruokaostoksilla.
Te ette tajua sanojen rytmisestä kauneudesta mitään. Tyypillistä naisille. Keho on keharisana, lyhyt tönkkö ja vammainen.
Vartalo soi kauniisti kolmella tavulla ja kahdella painotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Keho ja vartalo ovat eri asioita.
Vartalossa ei ole raajoja eikä päätä. Kehossa on.
Kun menet lääkärille ja sanot että minulla on kehossa tikku ja näytät kättäsi hänelle, se lääkäri kyllä sanoo että Sehän on sormessa.
Jos puhun miehestä? Puhunko miehen vartalo?Olen varman viallinen?Minusta vain naisilla on vartalo !
Useammin kuulen puhuttavan ruumiillisesta työstä kuin vartalollisesta tai kehollisesta työstä. Työ tekee ruumiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhun miehestä? Puhunko miehen vartalo?Olen varman viallinen?Minusta vain naisilla on vartalo !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartalo, kroppa, ruumis. Hyviä sanoja.
Kroppa on kyllä sellainen iljetys että hyi olkoon.
Joo! Minäkään en voi sietää "kroppaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no mun mielestä keho on kauniimpi, joten käytän enemmän sitä. Koetahan kestää.
Keho on keinotekoinen typerien fitnessbimbojen käyttämä sana.
Pitäisköhän sun seurata vähemmän niiden fitnessbimbojen elämää, niin säästyisit muiltakin ärsytyksiltä? Mulle tuollainen assosiaatio on nimittäin täysin vieras, eikä kyllä tulisi mieleenkään, että tuo sana voisi jotakuta tuolla tavalla häiritä.
Jep, en tajua miten kehosta tulee tuollainen mieleen.
Nyt kyllä kehotan sinua olemaan kehottamatta meitä käyttämästä "keho"-sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no mun mielestä keho on kauniimpi, joten käytän enemmän sitä. Koetahan kestää.
Keho on keinotekoinen typerien fitnessbimbojen käyttämä sana.
"Sana keho kehiteltiin alun perin lääketieteen tarpeisiin vasta 40-luvulla. Mallia otettiin viron kielen sanasta keha, mutta jo Lönnrotin 1800-luvun lopulla ilmestynyt sanakirja tunsi kehon sanan kehä rinnakkaismuotona."
https://www.kielikello.fi/-/ruumis-elava-
Ihan normaali suomen kielen sana.
Niin on. MIelenkiintoista että joku tarjosi tilalle jopa bodia... Sehän nyt ei ole ainakaan suomen kielen sana.
Keho on kauniimpi. Pehmeämpi. Rakastavampi.
Eiväthän ne edes tarkoita samaa. Keho tarkoittaa koko ruumista, eli siihen kuuluu vartalon lisäksi myös pää. Kumma ettei joku tätäkään tiedä, toisaalta mikään ei kyllä yllätä vauvapalstalla.
Vartalo on ruma sana,
ruumis soi kauniimpana.
Mitä jos tehdään kompromissi ja aletaan kaikki käyttää sanaa kertalo?
Ruho ;-)