Lopettakaa sen typerän KEHO-sanan hokeminen, kauniimpi sana on VARTALO
Ja ruumis on myös täysin ok sana. Se EI tarkoita pelkästään kuollutta.
Kommentit (56)
Synonyymit sanalle vartalo
fyysinen keho
keho
sooma
rakenne
fysiikka
ruumiinrakenne
hahmo
runko
liha
ruumis
torso
haamu
tikku-ukko
figuuri
kanta
padota
kroppa
varsi
.
Synonyymisivusi on väärässä. Jo toi torso ei tarkota koko kroppaa, eikä noi muutkaan kaikki kuulosta kovin vakuuttavilta..
Vierailija kirjoitti:
Synonyymit sanalle vartalo
fyysinen keho
keho
sooma
rakenne
fysiikka
ruumiinrakenne
hahmo
runko
liha
ruumis
torso
haamu
tikku-ukko
figuuri
kanta
padota
kroppa
varsi
.
Synonyymisivusi on väärässä. Jo toi torso ei tarkota koko kroppaa, eikä noi muutkaan kaikki kuulosta kovin vakuuttavilta..
Juu nuo tuon sivun synonyymit nyt menee vähän sinne tänne, on se moneen kertaan nähty.
Ihmiset pitää jakaa panokelpoisiin ja panokelvottomiin yksilöihin.
Ainoastaan panokelpoisilla ihmisillä on oikeus olla kehopositiivisia.
Minusta ne on eri asioita. Vartalo on tavallaan vain ulkopuoli, keho kokonaisvaltaisempi, koko ruumis ja ehkä siihen liittyy jopa henkinen puolikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no mun mielestä keho on kauniimpi, joten käytän enemmän sitä. Koetahan kestää.
Keho on keinotekoinen typerien fitnessbimbojen käyttämä sana.
Pitäisköhän sun seurata vähemmän niiden fitnessbimbojen elämää, niin säästyisit muiltakin ärsytyksiltä? Mulle tuollainen assosiaatio on nimittäin täysin vieras, eikä kyllä tulisi mieleenkään, että tuo sana voisi jotakuta tuolla tavalla häiritä.
Keho ja vartalo ovat eri asioita.
Vartalossa ei ole raajoja eikä päätä. Kehossa on.
vartalosta tulee vartaassa kypsyvä sika mieleen, ettei se kyllä mikään kauniimpi sana ole
Vierailija kirjoitti:
Vartalosta tulee mieleen varras. Kehosta kehä. Keho on siten kauniimpi, kuvaa kehää, kehkeytymistä, itsensä keskellä olemista. Vartalo on esillä kuin lihavarras. Ajatuksena sukua ruholle.
Verbi kehottaa todellakin juontuu siitä, että kun vitsalla tms. sivaltelee kehoon, niin asianomainen ymmärtää kehottajan toivomuksen selvemmin.
Vartalo, runko, kroppa tai vaikka bodi, mutta että minä inhoan tuota keho-sana. Median kieleen on tullut todella ärsyttävää teennäisyyttä ja kapulailmaisuja. "Olen opetellut olemaan armollinen kehoni vioille."
Vierailija kirjoitti:
vartalosta tulee vartaassa kypsyvä sika mieleen, ettei se kyllä mikään kauniimpi sana ole
varta patteri tulee mieleen
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne on eri asioita. Vartalo on tavallaan vain ulkopuoli, keho kokonaisvaltaisempi, koko ruumis ja ehkä siihen liittyy jopa henkinen puolikin.
Keksi sinä kulta pieni vaan sanoille vaikka mitä merkityksiä.
Vartalosta tulee mieleen varras. Kehosta kehä. Keho on siten kauniimpi, kuvaa kehää, kehkeytymistä, itsensä keskellä olemista. Vartalo on esillä kuin lihavarras. Ajatuksena sukua ruholle.