Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos löytäisit pahimman koulukiusaajasi tajuttomana ojasta maksamasta, soittaisitko hänelle apua?

Vierailija
09.07.2022 |

Miksi/miksi et?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantaa vois lapioida päälle ja veisata lyhyen virren.

Vierailija
122/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaisin rollaattorillani päältä. Kaikkien kiusaajieni päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisit henkitoreissas ojan pohjalla ja tyyppi, jota tiedät kiusanneesi kävelee siitä ja näkee sinut, haluaisitko että hän soittaa häkeen? Vai olisko kivempi vain katsella sammuvin silmin, miten hän loittonee horisonttiin?

Tottakai se kiusaaja haluaisi kaiken mahdollisen avun, mutta kun se nyt ei vaan sattumoisin saa sitä. Sehän voi siinä ennen sammumistaan muistella menneitä, että mitä tulikaan oikein tehtyä.

Vierailija
124/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. En soittaisi. Vuosikausia kestäneen kiusaamisen vuoksi minusta on tullut täysin tunteeton ja empatiakyvytön toisia ihmisiä kohtaan. Itse asisssa nauttisin tilanteesta. T: mitä enemmän tapaan ihmisiä, sitä enemmän pidän koirastani.

Vierailija
125/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se olisi apua soittaa, ei hänen vaan itseni takia. En pystyisi elää sen kanssa, että olisin jättänyt tajuttoman ojaan kuolemaan.

Vierailija
126/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi pahempi kosto, kuin jättää koulukiusaaja ikuiseen kiitollisuudenvelkaan oman elämänsä pelastamisesta? Se kertoisi, että olen henkisesti sata kertaa vahvempi kuin ihminen, joka pönkitti heiveröistä itsetuntoaan minun kustannuksellani. Plus olisi rikos olla auttamatta tajutonta ihmistä, jos sellaisen huomaa.  

Vierailija
127/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan soittelisi mitään apuja. Luuletko ihan tosissasi että välittäisin sellaisen ihmisen hengestä pätkääkään? 

Vierailija
128/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai olisin auttavinani ja etsisin häneltä puhelinta "minulla kun ei ole" hän otti koulu aikana 2 puhelinta ja muuta omaisuutta, putsaisin hänen muunkin omaisuuden tasaisin vähän tilejä puhelimella olisi sitten mukava soitella hänen kavereilleen häirintä puheluja. apua en tilaisi ulkopuoliset kehuisivat minua ripeästä toiminnasta.

Vierailija
129/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiusattu kovin pahasti, joten soittaisin. En kuitenkaan jäisi auttamaan tms. vaan sanoisin vain että ojassa ehkä on joku ruumis enkä uskalla mennä katsomaan. Ymmärrän hyvin, että kaikkia ei kiinnostaisi auttaa ja olen samaa mieltä siitä, että kaikki eivät apua ansaitse tai ole millään tavalla hyvä lisä yhteiskunnassa. Esimerkiksi jos joku olisi pahoinpidellyt minut tai läheiseni pahasti ja vastaava tilanne tulisi eteen, menisin vain kotiin ja vetoaisin trauman aiheuttamaan reaktioon jos asia tulisi ilmi. Ja se todennäköisesti olisi tottakin.

Vierailija
130/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan soittelisi mitään apuja. Luuletko ihan tosissasi että välittäisin sellaisen ihmisen hengestä pätkääkään? 

Ai, kun kerran lällätti sun perääs' ja varasti sun vihkon koulussa ja sanoi  sua vaikka 'ruipeloksi' muiden kuullen ja sulki sut kaveriensa kanssa ulos jengistä kun sulla ei ollut siihen oikeuttavia merkkifarkkuja ?

Vierailija
131/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Tulee mieleen, että kiusatut on vielä kusipäisempiä kuin kiusaajansa.

Hankkikaa pellet elämä, lapsuus meni jo.

Miltä se ajatus tuntuu, että jossain on olemassa ihminen jota olet kiusannut ja hän ei tunne mitään armoa sinua kohtaan. Ei pidä sinua minkään arvoisena.

Eihän se kiusattukaan ole minkään arvoinen kun jättää auttamatta, eli olen ollut oikeassa kun olen kiusannut. Ja lämmittää huomata, että yhä vaikutan hänen elämäänsä, ettei hän ole päässyt asiasta yli, kun vieläkin mätehtii jotakin vanhoja.

Vierailija
132/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi pahempi kosto, kuin jättää koulukiusaaja ikuiseen kiitollisuudenvelkaan oman elämänsä pelastamisesta? Se kertoisi, että olen henkisesti sata kertaa vahvempi kuin ihminen, joka pönkitti heiveröistä itsetuntoaan minun kustannuksellani. Plus olisi rikos olla auttamatta tajutonta ihmistä, jos sellaisen huomaa.  

Sellainen huomio, että osa niistä kiusaajista on niin luonnevikaisia etteivät ymmärrä kiitollisuudesta yhtään mitään. Osa jatkaisi tuon jälkeen perseilyään vähintään siinä kuin ennenkin. Toki jotkut ovat voineet kehittyä siitä mitä joskus olivat, mutta osa ei.

Vierailija
133/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei sekään auttanut vaan jätti maahan makaamaan lyötyään ja potkittuaan. Ja olin tyttö, kiusaaja poika

Vierailija
134/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Tulee mieleen, että kiusatut on vielä kusipäisempiä kuin kiusaajansa.

Hankkikaa pellet elämä, lapsuus meni jo.

Miltä se ajatus tuntuu, että jossain on olemassa ihminen jota olet kiusannut ja hän ei tunne mitään armoa sinua kohtaan. Ei pidä sinua minkään arvoisena.

Eihän se kiusattukaan ole minkään arvoinen kun jättää auttamatta, eli olen ollut oikeassa kun olen kiusannut. Ja lämmittää huomata, että yhä vaikutan hänen elämäänsä, ettei hän ole päässyt asiasta yli, kun vieläkin mätehtii jotakin vanhoja.

Sinun mielestä se kiusattu ei ole koskaan ollut minkään arvoinen, teki niin tai näin. Aina löytyy syy viedä häneltä arvo. Törkimys ei koskaan muutu.

Vierailija
135/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ja siinä samalla apua odotellessa haukkuisin hänet maanrakoon.

Vierailija
136/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta minun kiusaajani alkoi kiusata vain lisää, kun kirjaimellisesti autoin erään kaverin ojasta ylös. Hän näki tämän tilanteen sivusta. Itse oli valmis jättämään tyypin sinne ojaan. No, hän käytti tilaisuuden hyväkseen ja alkoi levitellä juttuja meistä, väitti meillä olevan sutinaa ja h*oritteli minua, syytti pettäjäksi (seurustelin). Yritti rikkoa minun ja kumppanini suhteen noilla juoruilla, vaan ei onnistunut.

Vierailija
137/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatut, olette kilttejä. Käännätte toisenkin posken.

Mä nimenomaan kääntäisin toisen poskeni ja kertoisin kuulusteluissa, etten mä mitään nähnyt ojassa. Mikä oja?

Vierailija
138/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en soittaisi apua tai viivyttelisin niin kauan, että olisi jo myöhäistä. Koko koulunkäyntini meni penkin alle kiusaamisen takia ja se kiusaaminen jätti pysyvät vauriot henkisesti, joista kärsin vieläkin.

Vierailija
139/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatut keksii tekosyitä, siis tietynlaiset kiusatut. Minuakin kiusattiin, mutta en ikinä syyttäisi jostakin lapsuuden typeryyksistä niitä, jotka olivat silloin tyhmiä lapsia.

Aikuinen joka ei auta kuten laki edellyttää, on paljon alhaisempi otus kun typerä kiusaava lapsi.

Vierailija
140/143 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai soittaisin, sillä onhan hänkin ihminen kuten minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan