Savonlinnan oopperajuhlille asu?
Me emme viikon päästä ensimmäistä kertaa, haluaisin kuvallisia vinkkejä kuinka pukeutuisin. Saa olla juhlavaa ja näyttävää. Olen 65-v normaalivartaloinen, pitkät vaaleat hiukset.
Auttakaa minua!
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mä sain sieltä koronan viime viikolla. Suosittelen kasvomaskia.
Juhlaorganisaatio antoi just saman suosituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain sieltä koronan viime viikolla. Suosittelen kasvomaskia.
Juhlaorganisaatio antoi just saman suosituksen.
Tietenkin sieltä tulee korona. 2500 ihmistä tiiviisti yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siellä ollaan tavalliset vaatteet päällä, sillä linna on tosi viileä, melkein kylmä sisältä.
Fiksut vaatteet, mutta ei mitään ylipukeutmista, turisteja on farkut jaloissa ja kauluspaita päällä, ei pukutakkia yms.
On myös ulkomaisia turisteja vaikka miten pukeuneena.Kannattaa myös muistaa, että linnaan kävellään jonkin matkaa järven ylittävää siltaa pitkin, suoraan linnan ovelle ei autolla pääse, joten korkokenkkien jalkaan laittamista kannattaa miettiä kaksi kertaa.
Itselläni oli yllä tavallinen kesämekko ja ballerinat ja käsilaukku.
Ei siellä kukaan kenenkään pukeutumista toljota, tunnelma on erilainen kun muissa oopperoissa.
Sadekartta kannattaa tutkia tarkkaan, että tietää ottaa sadetakin tai - varjon mukaan.
Muutoin on jo kuuron aikana on liti märkä kun sen sillan yli linnaan kävelee.
Tämän vääremmäksi ei vinkki mene lämpötilaa koskien. Linnassa on kesällä, etenkin helteiden aikaan aivan tukalan kuuma. Siellä ollaan kuin sillit purkissa kuumassa salissa.
Korkokengistä olen samaa mieltä, hankala kävellä, mutta onnistuu kyllä, jos ei ole liian korkeat korot.
Pukeutuminen siistiä tai juhlavaa, monenlaista näkyy. Jos katastrofi iskee ja asun hankkiminen viime tingassa, käy paikallisessa Muotikuussa ja osta sieltä puku. Myyvät käytännössä ihan sitä varten tehtyjä mekkoja, mutta hintaa on kyllä sitten useita satasia, että ei köyhien kauppa. Pukissa on myös siistimpää mekkoa.
t. paikkakuntalainen
Jep. Maskisuositus napsahti. Työntekijöillä se on pakko. Koronalinkohan tuon, jengii on ympäri maapalloa
Älkää ottako kierroksia joidenkin tarkoitushakuisista kärkkäistä kommenteista. Oopperajuhlissa on esitys ja atmosfääri pääosassa. Paikka on niin hieno. Ei siellä arvostella tai kiinnitetä huomiota kenenkään pukeutumiseen.
En taida muistaa miltään vuodelta mitä olen päälleni pukenut. Ehkä samanlaiset vaatteet kuin menisin ystävän syntymäpäiville tai työpaikan iltajuhliin. Sulautuu joukkoon.
Ihanaa oopperailtaa teille jotka olette menossa!
up